abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 mei 2026 @ 10:29:56 #1
511221 Hetekip
Depressief
pi_220837998
Hallo,

Ik had bezichtigd en ben aan het denken om een bod te doen. Mooie omgeving enzovorts.

Het probleem is echter. In de VVE stukken, las ik over overlast van een kinderdagverblijf. En ook rondom parkeren, vanwege het kinderdagverblijf.

Nu werk ik 4 van 5 dagen, en ik neem aan dat kinderdagverblijven dicht zijn in de weekenden.

Maar nu vraag ik mij af, hoeveel overlast zou zo'n kinderdagverblijf geven op een dag. Op werkdagen heb ik er natuurlijk geen last van, denk ik.

Maar misschien onderschat ik het, dus ik dacht ik vraag het eens hier. Zijn er mensen die ervaring hebben met het wonen nabij zoiets, of een basisschool of zo.

Ik weet dat een bassischool best rumoerig kan zijn, mijn oude kantoor op werk, gaf gaf dat wel aan.

Graag wat ervaringen van jullie. Want ik weet nu niet of het een pensioenadas zijn die er last van hebben, of dat het echt gewoon mega irritant is.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  Vis een optie? dinsdag 19 mei 2026 @ 10:36:04 #2
70532 loveli
N
pi_220838026
Heb of wil je kinderen?
oO<
crap in = crap out
pi_220838600
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 10:29 schreef Hetekip het volgende:
In de VVE stukken, las ik over overlast van een kinderdagverblijf. En ook rondom parkeren, vanwege het kinderdagverblijf.

Wat las je dan??
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_220838646
Ik woon vlakbij een basisschool, om de hoek. Je hoort heel af en toe kinderen maar ik kan niet zeggen dat ik er last van heb. Ik heb over het algemeen meer last van klussende buren, om maar wat te noemen.
  dinsdag 19 mei 2026 @ 11:42:01 #5
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_220838687
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 11:31 schreef Farenji het volgende:
Ik woon vlakbij een basisschool, om de hoek. Je hoort heel af en toe kinderen maar ik kan niet zeggen dat ik er last van heb. Ik heb over het algemeen meer last van klussende buren, om maar wat te noemen.
Bij ons staat er een basisschool tussen 2 flats, waarvan ik er in een woon.
Woensdag middag chaos op de parkeerplaats, en constant schreeuwende kinderen voor en na schooltijd. Ook tijdens, want in de pauzes schreeuwen er ook kinderen alsof ze vermoord worden (ik snap niet wat daar nou zo leuk aan is, tyfuskinderen)

In de zomer is het natuurlijk erger dan in de winter.
Als je thuis graag met een raampje open werkt zou ik er nog maar eens goed overna denken.
Tenzij je van scheeuwende kinderen houd. dan lekker doen.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  Spellchecker dinsdag 19 mei 2026 @ 12:21:39 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220838917
quote:
Hallo,

Ik had bezichtigd en ben aan het denken om een bod te doen. Mooie omgeving enzovorts.

Het probleem is echter. In de VVE stukken, las ik over overlast van een kinderdagverblijf. En ook rondom parkeren, vanwege het kinderdagverblijf.

Nu werk ik 4 van 5 dagen, en ik neem aan dat kinderdagverblijven dicht zijn in de weekenden.

Maar nu vraag ik mij af, hoeveel overlast zou zo'n kinderdagverblijf geven op een dag. Op werkdagen heb ik er natuurlijk geen last van, denk ik.

Maar misschien onderschat ik het, dus ik dacht ik vraag het eens hier. Zijn er mensen die ervaring hebben met het wonen nabij zoiets, of een basisschool of zo.

Ik weet dat een bassischool best rumoerig kan zijn, mijn oude kantoor op werk, gaf gaf dat wel aan.

Graag wat ervaringen van jullie. Want ik weet nu niet of het een pensioenadas zijn die er last van hebben, of dat het echt gewoon mega irritant is.
Ga er eens op je vrije dag kijken en luisteren.
  dinsdag 19 mei 2026 @ 12:25:51 #7
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220838929
Vraag wat buren.
pi_220838950
quote:
als je problemen zoekt, zul je altijd wel wat vinden... die VVE haalt haar bestaansrecht uit het verzamelen van klachten en dan 'er wat aan doen' (wat overigens niet betekent dat ze het óplossen... 'er wat aan doen' betekent vooral dat degenen die zich binnen die VVE als belangrijk voelen hun tijd aan besteden en 'gesprekken' aangaan... soms kan het ook zijn dat klachten wat minder worden, maar 'opgelost' worden ze nooit)

Dat dit soort dingen als belangrijkste klachten gevoerd worden, wekt eerder de indruk dat de problemen daar best weinig zijn..
pas dan gaan mensen zich vooral ergeren aan zaken als geluidsoverlast door kinderen of parkeerplaatsen...

Je kunt ook vooral lezen wat er _niet_ staat ... bv staat er _niet_ in dat er overlast bestaat door heroinejunks in portieken of toegangsruimtes... geen bloedresten of gebruikte spuiten... dat er geen criminaliteitsdreiging bestaat, geen verkrachtingen in de buurt plaatsvinden...
Als dat wel het geval is, is er meestal weinig te klagen over geluisoverlast wegens spelende kinderen en parkeer-issue's
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Redactie Frontpage dinsdag 19 mei 2026 @ 13:15:20 #9
38148 crew  Innisdemon
pi_220839249
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 12:25 schreef Boca_Raton het volgende:
Vraag wat buren.
Dat ! Da's de beste indicator
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_220839326
Parkeerproblemen zijn hier ook in de spitsuren een probleem. Maar dat ligt vooral aan tokkies die hun auto gewoon op de stoep zetten zodat moeders met kinderwagens er niet langs kunnen of achter een andere auto zodat niemand weg kan rijden.

Tokkies zijn in deze vrijwel altijd van die kantoortuig in te dikke auto’s

Maar goed dat is gewoon een handhaving dingetje. Verder heb je amper last van een kinderdagverblijf
  dinsdag 19 mei 2026 @ 13:25:46 #11
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220839330
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 12:29 schreef RM-rf het volgende:

[..]
als je problemen zoekt, zul je altijd wel wat vinden... die VVE haalt haar bestaansrecht uit het verzamelen van klachten en dan 'er wat aan doen' (wat overigens niet betekent dat ze het óplossen... 'er wat aan doen' betekent vooral dat degenen die zich binnen die VVE als belangrijk voelen hun tijd aan besteden en 'gesprekken' aangaan... soms kan het ook zijn dat klachten wat minder worden, maar 'opgelost' worden ze nooit)

Dat dit soort dingen als belangrijkste klachten gevoerd worden, wekt eerder de indruk dat de problemen daar best weinig zijn..
pas dan gaan mensen zich vooral ergeren aan zaken als geluidsoverlast door kinderen of parkeerplaatsen...

Je kunt ook vooral lezen wat er _niet_ staat ... bv staat er _niet_ in dat er overlast bestaat door heroinejunks in portieken of toegangsruimtes... geen bloedresten of gebruikte spuiten... dat er geen criminaliteitsdreiging bestaat, geen verkrachtingen in de buurt plaatsvinden...
Als dat wel het geval is, is er meestal weinig te klagen over geluisoverlast wegens spelende kinderen en parkeer-issue's
Doe maar alsof het gebrek aan parkeerplaatsen geen werkelijk probleem kan zijn als je een enorm succesvolle ondernemer in de wijk hebt wonen die de 1,3 parkeerplaatsen per huishouden als zijn bedrijventerrein ziet.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_220839331
Daar zullen rond de ochtend (met name tussen 7.00 en 8.30) en de middag (17.00 en 18.30) wat auto's een paar minuten parkeren. Dat kan tot overlast leiden omdat bewoners dan vaak ook zelf thuiskomen en dan geen plek hebben. Verder zal je overdag spelende kinderen horen. Of je dat overlast vindt is persoonlijk.
pi_220839341
Als je (bijna) nooit thuis bent als dat kdv open is, dan ga je daar geen last van hebben natuurlijk.
Parkeeroverlast is er waarschijnlijk op de spitsmomenten dat veel kindjes gebracht en opgehaald worden. Als je op zulke momenten niet zelf net aankomt en een parkeerplekje zoekt dan heb je daar ook geen last van. Veel ingewikkelder dan dat is de afweging toch niet?
Mijn bejaarde oudtante vond het trouwens heerlijk dat er daardoor reuring voor de deur was en ze genoot echt van de buitenspelende en soms zwaaiende kindjes, net als mijn schoonmoeder die er ook bewust voor zou kiezen om daar te gaan wonen.
Voor mij persoonlijk zou het een keiharde nee zijn, want ik ben veel thuis. Toen ik nog onregelmatig werkte kreeg ik een huis tegenover een school aangeboden, dat heb ik afgewezen, want ik hoef na een late dienst niet de volgende ochtend vroeg gewekt worden door schreeuwende kinderen en auto’s.
pi_220842299
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 12:25 schreef Boca_Raton het volgende:
Vraag wat buren.
Heeft geen zin. Iedereen ervaart geluiden anders. TS moet er zelf gaan kijken en luisteren, liefst wanneer het droog weer is en alle buitenspeelmomenten dus doorgaan.

4 huisnummers terug in de straat staat hier een gebouw met twee basisscholen. Gebouw en terrein is natuurlijk een stuk dieper als ons perceel. Vanuit de slaapkamer op de verdieping kijken we zo op een deel van het plein schuin achter ons.

Overlast? Tja... Natuurlijk hoor je het als kinderen buiten spelen. Zoals al door anderen geschreven kunnen ze best wat herrie maken. Ik kan me voorstellen dat dat lastig kan zijn voor iemand die vanwege onregelmatige diensten soms overdag moet slapen. Maar zelf lig ik er geen seconde wakker van. Ook niet op mn vrije dag.

Waar ik me meer aan erger, zijn de asociale ouders die te bedonderd zijn om een paar stappen te lopen en hun auto's op allerlei onwenselijke en illegale manieren parkeren. Zoals half op de stoep, op een straathoek of bij de gele markering. En dan niet eens zozeer omdat ik er zelf last van heb. Maar vooral omdat het asociale gedrag van een relatief kleine groep ouders zorgt voor een onveilige verkeerssituatie van alle kinderen die netjes lopen of op de fiets naar school gaan.

En als je dan zo'n ouder aanspreekt krijg je ofwel een grote bek terug, ofwel kijken ze je aan alsof ze water zien branden.

En oh ja, ook na schooltijd, in weekenden en vakanties worden schoolpleinen gebruikt om buiten te spelen.
pi_220842362
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 13:25 schreef 111210 het volgende:
Parkeerproblemen zijn hier ook in de spitsuren een probleem. Maar dat ligt vooral aan tokkies die hun auto gewoon op de stoep zetten zodat moeders met kinderwagens er niet langs kunnen of achter een andere auto zodat niemand weg kan rijden.

Tokkies zijn in deze vrijwel altijd van die kantoortuig in te dikke auto’s

Maar goed dat is gewoon een handhaving dingetje. Verder heb je amper last van een kinderdagverblijf
Precies, dat soort aso gedrag lost zich waarschijnlijk snel op als handhaving eens zou opkomen voor de verkeersveiligheid en op de tijdstippen met deze overlast gewoon hun rondjes rond scholen maken.

Wat mij betreft zelfs eerst 1 of 2x een rondje met waarschuwingen die ze op de autos plakken met de mededeling dat ze vanaf het nieuwe schooljaar fout geparkeerde auto's gaan bekeuren. De waarschuwing zal de overlast al terugdringen. En wanneer in september de eerste boetes op de mat vallen bij aso-ouders zal het op miraculeuze wijze voor 98% ineens heel goed mogelijk blijken om een legale en veilige parkeerplek te vinden.

Boete rondes moeten vervolgens op willekeurige momenten 5 tot 10 keer per schooljaar herhaald worden.

Maar joh, we kunnen toch niet verwachten dat politie en handhaving veiligheid van schoolkinderen hoog op de prioriteitenlijst zetten?
pi_220843410
Ik zou informeren bij het kinderdagverblijf zelf hoelang en hoeveel dagen ze open zijn. Ik ken er ook die het weekend open zijn namelijk en bijvoorbeeld pas laat sluiten. Nu is dat laatste niet zo'n probleem, want dan verspreid de drukte zich. Ligt eraan of je in een grote stad woont of niet. Gewoon normale stad of dorp zullen de kinderen er normaliter zijn als jij je op je werk inzet
  donderdag 21 mei 2026 @ 13:39:38 #17
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_220854670
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 11:31 schreef Farenji het volgende:
Same hier. Er zit een basisschool binnen 200 meter en daarbij een groot plein en speeltuin waar ze spelen. Mij stoort het niet, zelfs niet als ze luid schreeuwen. Luidruchtige buren of buurkinderen zijn hinderlijker, want dat geluid is dichterbij en meer in your face. Daarbij hebben we ook een Jehovakerk in de buurt, de parkeeroverlast daarvan is meestal hinderlijker, al weten die ook dat ze niet in onze straat mogen parkeren, maar een nieuweling weet dat niet altijd (we hebben ooit een buurman gehad die boos tijdens een dienst naar binnen is gestormd, sindsdien is het kwartje gevallen).
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_220855392
quote:
2s.gif Op donderdag 21 mei 2026 13:39 schreef SEMTEX het volgende:
Daarbij hebben we ook een Jehovakerk in de buurt,
Heet toch een koninkrijkszaal ...??
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_220856334
Hier zit ook een kleine basisschool en KDV in de straat. Van het geluid hebben we eigenlijk geen last; dat is vooral overdag en dan zijn wij meestal aan het werk. Het grootste punt is het verkeer: auto’s die bijvoorbeeld voor garagedeuren en inritten parkeren en de drukte van auto’s en fietsen rond de spitstijden.
Voorheen Post ID 101472
pi_220857724
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 18:53 schreef Estate2 het volgende:
Hier zit ook een kleine basisschool en KDV in de straat. Van het geluid hebben we eigenlijk geen last; dat is vooral overdag en dan zijn wij meestal aan het werk. Het grootste punt is het verkeer: auto’s die bijvoorbeeld voor garagedeuren en inritten parkeren en de drukte van auto’s en fietsen rond de spitstijden.
Als er geregeld autos voor mijn oprit of garage staan zorg ik dat die auto ook niet meer weg kan.
Dan leren ze het snel af.

In geval van wagens met bedrijfsnaam er op gaat er bovendien een mail met foto direct naar de werkgever met dringend verzoek om de aso-werknemer op zijn gedrag aan te spreken en dat bij herhaling de foto's met bedrijfsnaam gepubliceerd worden.
  dinsdag 9 juni 2026 @ 11:48:54 #21
141593 GTIMk1
Wauw! Ik hier
pi_220993381
Heeft hier tegenover ons huis jarenlang een kinderdagverblijf gezeten, de vlag ging uit toen ze eindelijk vertrokken

Kliko's werden open op straat gezet, meeuwen vraten zich rot aan de stinkende luiers, 1 grote teringzooi op straat
We parkeren hier openbaar, was maar mijn lease-auto, maar kinderen die zelf uit moeten stappen kijken niet op een deukje meer of minder
Racende ouders door de straat om op tijd hun kinderen af te gooien of op te halen voor 18:30 uur
Behoorlijk parkeren was ook teveel moeite, of gewoon op de weg, of dwars over 2 vakken, had niet het lef om er iets van te zeggen, ouders willen dan met je vechten (serieus!)
Als je 5 dagen per week op kantoor zit, prima, als je wel eens thuiswerkt, bereid je dan voor op >100Db in de pauzes

Voor de rest prima hoor
  dinsdag 9 juni 2026 @ 16:10:05 #22
483584 incel
they/them
pi_220994904
Lijkt me niks de hele dag door dat gehuil en zo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')