abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220812279
quote:
Een bruidspaar uit Heesch kreeg vrijdagavond bericht over een opmerkelijke 'grap' tijdens hun huwelijk. Voor hun deur stonden 59 verwaarloosde kippen. De dieren zijn door de dierenambulance naar een opvang gebracht. Sommige zijn er slecht aan toe.
"Ik draai vijf jaar mee en heb dit nog nooit gezien", vertelt Marijn Opheij van dierenambulance Hokazo aan NU.nl. Tussen 20.00 en 21.00 uur maakte een voorbijganger melding van de kippen. "Toen we daar aankwamen, schrokken wij ook", zegt Opheij. De kippen waren onderkoeld, verzwakt, grotendeels kaalgeplukt en zonder voer of water achtergelaten.

Eén kip was bij aankomst al dood, een ander overleed kort na aankomst van de ambulance. De dierenverzorgers belden direct de politie. Die nam contact op met het bruidspaar, dat enorm schrok. Het stel vernam op het huwelijk dat het om een 'bruiloftsgrap' ging.

De kippen wegkrijgen was een hele onderneming. "In de een ambulance kunnen veel dieren, maar 59 wordt wel krap." Na rondbellen wist de dierenambulance elf vrijwilligers op te trommelen, inclusief een kippenboer uit de buurt die zorgde voor kippenkratten. De boer was zichtbaar aangedaan: "Deze kippen zijn er zo slecht aan toe, dat zelfs de slacht ze niet mag aannemen."
De dieren werden overgebracht naar de opvang van Stichting Hurmes Dierenthoes. Daar worden ze medisch onderzocht. Opheij had zaterdagochtend nog contact met de opvang. "Het gaat relatief goed. We dachten dat een paar kippen de nacht niet zouden overleven, dat is wel gebeurd. Vier zijn te zwak om nog te eten en te drinken. Vijf hebben ontstekingen waardoor ze niet meer kunnen lopen."

Echtpaar verhaalt kosten op 'grappenmakers'
Het is voor Opheij een raadsel waarom dit een grap moest voorstellen. "Het schijnt een paar jaar geleden ook te zijn gebeurd in Ede, kippen in de voortuin bij een huwelijk. Maar geen idee waarom dit een grap zou moeten zijn."
Het echtpaar wil graag betalen voor het redden van de kippen, zodat ze de kosten kunnen verhalen op de 'grappenmakers'. Het gaat om de kosten van de dierenambulance, de opvang, medische controles en verdere verzorging.

Bron: https://www.nu.nl/binnenl(...)-2-al-overleden.html
Van je vrienden/familie/collega's/ buurtgenoten oid moet je het hebben.
Dit kun je toch geen grap meer noemen. Vraag me wel af waaorm die dieren zo verwaarloosd zijn, die moet je dan denk ik toch al zo gekocht hebben of als grappenmaker zo thuis hebben staan
pi_220812464
Dat er werkelijk niemand uit die kliek een keer op de rem heeft getrapt zegt heel veel over het type mens waar het hier om gaat.

Het strafrecht is hier (nog) niet op toegericht maar als je dieren zo behandeld en vooral mishandeld moeten daar simpelweg veel zwaardere straffen dan een geldboete of taakstraf tegenover staan. Ongeletterde teringtokkies.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 19:51:44 #3
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220812481
Broabanted @Zipportal
pi_220812526
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:50 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat er werkelijk niemand uit die kliek een keer op de rem heeft getrapt zegt heel veel over het type mens waar het hier om gaat.

Het strafrecht is hier (nog) niet op toegericht maar als je dieren zo behandeld en vooral mishandeld moeten daar simpelweg veel zwaardere straffen dan een geldboete of taakstraf tegenover staan. Ongeletterde teringtokkies.
Vollledig met je eens.

Een dier, zelfs een kip, is een levend wezen.
Zou hetzelfde berecht moeten worden als het mishandelen van een mens.
pi_220812597
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
Broabanted @:Zipportal
Nog een paar varkens erbij om het af te maken.
pi_220813357
Inteelt Broabant hoerenzonen. Dit zijn geen boeren want die verzorgen die beesten wel. Dit zijn aso’s met het IQ van een biljartbal.
U MAD?
pi_220813398
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:50 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat er werkelijk niemand uit die kliek een keer op de rem heeft getrapt zegt heel veel over het type mens waar het hier om gaat.

Het strafrecht is hier (nog) niet op toegericht maar als je dieren zo behandeld en vooral mishandeld moeten daar simpelweg veel zwaardere straffen dan een geldboete of taakstraf tegenover staan. Ongeletterde teringtokkies.
Idd dit ..
Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig...
pi_220813429
Maar wat is nou de grap?
pi_220821626
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 20:56 schreef tjoptjop het volgende:
Maar wat is nou de grap?
Ja, hetzelfde heb ik een keer gehoord, van een paar dat na het feest van hun huwelijk terugkwam in hun huis wat vol stond met schapen. Die geur krijg je er bijna niet weer uit.
  zondag 17 mei 2026 @ 11:52:30 #10
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220822087
Laat de grappenmakers maar terug komen om te helpen met de kippensoep oO<
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_220822275
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:54 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Vollledig met je eens.

Een dier, zelfs een kip, is een levend wezen.
Zou hetzelfde berecht moeten worden als het mishandelen van een mens.
Precies. Ik heb zelf kippen, en het zijn gezellige grappige beestjes. Ik snap dit soort mensen niet. Ik trek dierenmishandeling sowieso heel slecht, van mij mogen dat soort lui aan een boom.
  maandag 18 mei 2026 @ 12:15:54 #12
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220830944
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 20:56 schreef tjoptjop het volgende:
Maar wat is nou de grap?
Misschien een buurttraditie.
  maandag 18 mei 2026 @ 12:25:32 #13
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_220831016
Kansloos :N
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_220831135
Het waren hanen, geen kippen. Die zijn overbodige ballast, dus worden gewoon als voorwerp gezien. En het schijnt traditie te zijn in sommige buurten om tuinen vol met rommel te zetten bij een huwelijk.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 18 mei 2026 @ 12:46:24 #16
33189 RM-rf
1/998001
pi_220831139
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 20:56 schreef tjoptjop het volgende:
Maar wat is nou de grap?
er zijn een hoop van die achterlandse gebruiken bij bruiloften die helemaal niet leuk zijn...

ik heb het meegemaakt bij de bruiloft van een bevriend stel dat ze een 'bruid-ontvoering' deden waarbij een select groepje 'oude vrienden' de bruid 'ontvoerde' en de bruidegom erachteraan moest, en ze ongeveer 3,5 uur lang wegbleven en in de tussentijd de bruidegom dronken gevoerd was in een cafe ergens verderop en de rest van de avond die nauwelijks nog wat meekreeg, terwijl de bruid er de pest in had dat haar dag verpest was.
erg leuk voor de boerenpummels uit 't dorp, maar humor vind een normaal mens er verder niet echt aan.

Daarbij vind ik echter dit verhaal van die mishandelde kippen nog een extra niveau dieper... dat mag wat mij betreft ook strafrechterlijk vervolgd worden
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_220831170
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 12:46 schreef RM-rf het volgende:

Daarbij vind ik echter dit verhaal van die mishandelde kippen nog een extra niveau dieper... dat mag wat mij betreft ook strafrechterlijk vervolgd worden
Dadelijk krijgen we hier dan de rechts conservatieven die gaan janken dat met zulke maatregelen de overheid laatste nog autochtone tradities vernietigt. :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')