🤣🤣🤪quote:Op donderdag 28 mei 2026 20:15 schreef Pegos het volgende:
[..]
Je spreekt duidelijke Israëlische oorlogspropaganda na.
Palestijnen zijn geen Arabieren.
Als ze Arabieren waren was Saoudi Arabië wel prominent in het geweer gekomen.
Wat haal jij er dan uit?quote:Op donderdag 28 mei 2026 20:17 schreef matspontius het volgende:
[..]
Echt heel erg snugger kom je niet over als je dit er uit haalt 🤓
Nee hoor, ik hanteer historische feiten, iets dat jij overduidelijk niet doet, anders zou je ook wel weten dat Palestijnen natuurlijk wél Arabieren zijn en zichzelf zo ook tot op de dag vandaag identificeren.quote:Op donderdag 28 mei 2026 20:15 schreef Pegos het volgende:
[..]
Je spreekt duidelijke Israëlische oorlogspropaganda na.
Palestijnen zijn geen Arabieren.
Als ze Arabieren waren was Saoudi Arabië wel prominent in het geweer gekomen.
Daar komen ze dan snel genoeg achter, die nitwits 💩quote:Op donderdag 28 mei 2026 20:31 schreef Tengano het volgende:
Het bijzondere is dat er allang Palestijnen uit Gaza hier rondlopen. Daar zijn al filmpjes van en ze zaten zelfs bij dat welkomstdiner in Amsterdam deze week. Palestijnen worden hier met open armen ontvangen want men ziet ze hier als de absolute hoofdprijs.
Mensen weten alleen niet wat die hoofdprijs (no pun intended) precies inhoudt.
Het is prima dat je dit meent te moeten opmerken. Ik trek het me hevig aan.quote:Op donderdag 28 mei 2026 20:17 schreef matspontius het volgende:
[..]
Echt heel erg snugger kom je niet over als je dit er uit haalt 🤓
De groep zeevaarders waar in de Bijbelse context naar wordt verwezen als 'de Filistijnen' waren inderdaad Grieks, dit is echter niet de huidige groep Arabieren die zichzelf sinds de jaren 1960 'de Palestijnen' zijn gaan noemen. Je zou dit ook wel kunnen zien als je een gemiddelde Griek vergelijkt met een gemiddelde Palestijn, die zien er totaal anders uit.quote:Op donderdag 28 mei 2026 20:50 schreef Pegos het volgende:
Palestijnen hebben Griekse c.q. Egeïsche roots.
In de bijbel worden ze Filistijnen genoemd die een 5 tal stadsstaatjes aan de kust van de Levant hadden. Gaza is er daar één van. (Gizeh in de bijbel, waar Simson gevangen zat, die met het omtrekken van stuttende pilaren het dak van een Tempel deed instorten, waardoor een grote groep Filistijnen om het leven kwamen, waaronder hijzelf)
De Turken die sinds 1567 het bewind over Palestina voerden noemen hen nog steeds Filistijnen.
Dat de meerderheid van de Palestijnen sinds de heilige oorlog van de Islam, soenitische islamieten zijn geworden doet daar niets aan af.
Nee, dat blijkt 🤪quote:Op donderdag 28 mei 2026 20:53 schreef Pegos het volgende:
[..]
Het is prima dat je dit meent te moeten opmerken. Ik trek het me hevig aan.
Ik lees dat Raisa Blommenstijn in een uitzending van ON een groep zwarte geweldsplegers heeft benoemd als negroïde primaten en het bovendien ook nog combineerde met dit volk, alsof alle zwarte mensen zich zouden bezighouden met geweldsplegingen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 21:03 schreef Tengano het volgende:
Hier nog iemand die gestraft wordt omdat ze het beestje bij de naam noemt.
Net ls in de UK wordt ook hier het vrije woord steeds meer ingeperkt, behalve voor de linkse geweldsoproepen zoals het oproepen tot een global intifada.
Bekijk deze YouTube-video
Er zijn veel invloeden van omliggende en overheersende volken geweest zoals dat gebruikelijk door de tijd heen plaats vindt.quote:Op donderdag 28 mei 2026 20:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De groep zeevaarders waar in de Bijbelse context naar wordt verwezen als 'de Filistijnen' waren inderdaad Grieks, dit is echter niet de huidige groep Arabieren die zichzelf sinds de jaren 1960 'de Palestijnen' zijn gaan noemen. Je zou dit ook wel kunnen zien als je een gemiddelde Griek vergelijkt met een gemiddelde Palestijn, die zien er totaal anders uit.
Dit is notabene bedacht door Arafat himself, de geboren Egyptenaar!quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:33 schreef Pegos het volgende:
[..]
Er zijn veel invloeden van omliggende en overheersende volken geweest zoals dat gebruikelijk door de tijd heen plaats vindt.
Zelfs Simson had een Filistijnse vrouw, Dimna.
Er is ook een zekere uitwisseling in mannelijke lijn geweest tussen Filistijnen en Israëlieten en Judeeërs, ondanks dat ze het ook regelmatig met elkaar aan de stok hadden.
Verder zullen er ook ongetwijfeld o.a. Arabische en Turkse invloeden geweest zijn.
Maar Palestijnen als Arabieren benoemen gaat te ver en is Israëlische oorlogspropaganda.
De Palestijnen hebben vanuit de historie een eigen bestaande nationale identiteit. Net zoals de Egyptenaren, de Tunesiërs etc., ook een eigen nationale identiteit hebben.
Dit ontkennen of in twijfel brengen is Israëlische oorlogspropaganda.
Het blijkt dat je niets van de geschiedenis van dit conflict kent. De Palestijnse nationale identiteit zoals wij die nu kennen is pas ontstaan in de jaren 1960 onder leiding van Yasser Arafat, wiens vader Egyptisch was.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:33 schreef Pegos het volgende:
[..]
Er zijn veel invloeden van omliggende en overheersende volken geweest zoals dat gebruikelijk door de tijd heen plaats vindt.
Zelfs Simson had een Filistijnse vrouw, Dimna.
Er is ook een zekere uitwisseling in mannelijke lijn geweest tussen Filistijnen en Israëlieten en Judeeërs, ondanks dat ze het ook regelmatig met elkaar aan de stok hadden.
Verder zullen er ook ongetwijfeld o.a. Arabische en Turkse invloeden geweest zijn.
Maar Palestijnen als Arabieren benoemen gaat te ver en is Israëlische oorlogspropaganda.
De Palestijnen hebben vanuit de historie een eigen bestaande nationale identiteit. Net zoals de Egyptenaren, de Tunesiërs etc., ook een eigen nationale identiteit hebben.
Dit ontkennen of in twijfel brengen is Israëlische oorlogspropaganda.
Ja, mijn vrouw is uit Nederlandse ouders in Perzië geboren, maar heeft de Nederlandse nationaliteit, evenals mijn kleindochter die in Amerika is geboren maar ook de Nederlandse nationaliteit heeft.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:37 schreef Swango het volgende:
[..]
Dit is notabene bedacht door Arafat himself, de geboren Egyptenaar!
Het zou zo maar kunnen dat Arafat aan een fatale SOA is overleden, gezien zijn verleden.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:59 schreef Pegos het volgende:
[..]
Ja, mijn vrouw is uit Nederlandse ouders in Perzië geboren, maar heeft de Nederlandse nationaliteit, evenals mijn kleindochter die in Amerika is geboren maar ook de Nederlandse nationaliteit heeft.
Ik weet niets over uitspraken van Arafat dat de Palestijnen Arabieren zouden zijn.
Maar zou dat de reden zijn dat Ariel Sharon hem, met medeweten van oud president Bush jr., hem vermoord heeft?
Het is bekend dat Sharon hem al langer wilde vermoorden; Daar heeft hij ook diverse mislukte pogingen voor ondernomen, o.a. in Tunesie.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 14:01 schreef Swango het volgende:
[..]
Het zou zo maar kunnen dat Arafat aan een fatale SOA is overleden, gezien zijn verleden.
Dat was nog in de tijd dat Arafat kopstuk was van terroristische organisatie de PLO, die schuldig was aan talloze aanslagenquote:Op vrijdag 29 mei 2026 14:17 schreef Pegos het volgende:
[..]
Het is bekend dat Sharon hem al langer wilde vermoorden; Daar heeft hij ook diverse mislukte pogingen voor ondernomen, o.a. in Tunesie.
Er is ook bekend geworden dat Sharon het uiteindelijk met oud president Bush jr op een soortement akkoordje gooide om hem dan toch te kunnen vermoorden. Bush had als eis dat het niet bekend zou worden en Sharon beloofde dat hij de moord zo kon uitvoeren dat het niet bekend zou worden.
Onderzoekers hebben de radioactieve stof polonium in zijn lichaam aangetroffen.
Nee, uit onderzoeken is gebleken dat er geen polonium in zijn lichaam is aangetroffen, maar wel HIV, en dat laatste rijmt met zijn seksuele uitspattingen oa. in een gastverblijf van voormalig president van Roemenië Ceausescu.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 14:17 schreef Pegos het volgende:
[..]
Het is bekend dat Sharon hem al langer wilde vermoorden; Daar heeft hij ook diverse mislukte pogingen voor ondernomen, o.a. in Tunesie.
Er is ook bekend geworden dat Sharon het uiteindelijk met oud president Bush jr op een soortement akkoordje gooide om hem dan toch te kunnen vermoorden. Bush had als eis dat het niet bekend zou worden en Sharon beloofde dat hij de moord zo kon uitvoeren dat het niet bekend zou worden.
Onderzoekers hebben de radioactieve stof polonium in zijn lichaam aangetroffen.
Dat heb ik niet in de onderzoeksresultaten aangetroffen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 14:31 schreef Swango het volgende:
[..]
Nee, uit onderzoeken is gebleken dat er geen polonium in zijn lichaam is aangetroffen, maar wel HIV, en dat laatste rijmt met zijn seksuele uitspattingen oa. in een gastverblijf van voormalig president van Roemenië Ceausescu.
Zijn doodsoorzaak was overigens een beroerte en daar is niets geheimzinnigs aan.
Hij omschreef het toe te passen geweld als dat het zwaarder zou moeten zijn als wat ze o.a. in Gaza hadden meegemaakt. Dat zegt wel iets meer over het bedoelde soort geweld.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 16:22 schreef Gia het volgende:
Het woordje 'geweld' wordt hier uitgelegd op de meest negatieve manier die mogelijk is. "We gaan met Uzi's bij de grens staan en schieten ze dood!!" Terwijl dat waarschijnlijk niet is wat Markuszower bedoelt.
Ik wil ook weleens met alle geweld gelijk krijgen in een discussie en iedereen overleeft dat!
Er bestaat ook nog zoiets als verbaal geweld. Oppakken, vastzetten en de volgende dag terugvliegen is ook een vorm van geweld. En indien zij geweld gebruiken, bijvoorbeeld messen trekken, mogen wij dat natuurlijk ook: de politie en/of het leger mag dan schieten.
Er wordt hier nog net niet de rode loper voor ze uitgelegd!! Bah bah.
Indien nodig!! Als wij ze niet binnenlaten, geen asiel verlenen en ze ook niet opvangen en ze vertrekken braaf, is er niks aan de hand. Maar trekken ze hun messen en steken ze wat onschuldige burgers neer, dan mogen wij met gepast geweld beantwoorden. En ja, dat mag zwaarder zijn dat zij persoonlijk in Gaza hebben meegemaakt. Dat er bommen vallen en gebouwen aan gort worden geschoten, is verschrikkelijk, maar als jezelf (nog) niet gewond bent geraakt, dan is hier neergeschoten worden erger dan je, persoonlijk, in Gaza meegemaakt hebt.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 16:41 schreef Pegos het volgende:
[..]
Hij omschreef het toe te passen geweld als dat het zwaarder zou moeten zijn als wat ze o.a. in Gaza hadden meegemaakt. Dat zegt wel iets meer over het bedoelde soort geweld.
We hebben weer wat stevige drinkers op het forum.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 16:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Indien nodig!! Als wij ze niet binnenlaten, geen asiel verlenen en ze ook niet opvangen en ze vertrekken braaf, is er niks aan de hand. Maar trekken ze hun messen en steken ze wat onschuldige burgers neer, dan mogen wij met gepast geweld beantwoorden. En ja, dat mag zwaarder zijn dat zij persoonlijk in Gaza hebben meegemaakt. Dat er bommen vallen en gebouwen aan gort worden geschoten, is verschrikkelijk, maar als jezelf (nog) niet gewond bent geraakt, dan is hier neergeschoten worden erger dan je, persoonlijk, in Gaza meegemaakt hebt.
Wtfquote:Op vrijdag 29 mei 2026 16:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Indien nodig!! Als wij ze niet binnenlaten, geen asiel verlenen en ze ook niet opvangen en ze vertrekken braaf, is er niks aan de hand. Maar trekken ze hun messen en steken ze wat onschuldige burgers neer, dan mogen wij met gepast geweld beantwoorden. En ja, dat mag zwaarder zijn dat zij persoonlijk in Gaza hebben meegemaakt. Dat er bommen vallen en gebouwen aan gort worden geschoten, is verschrikkelijk, maar als jezelf (nog) niet gewond bent geraakt, dan is hier neergeschoten worden erger dan je, persoonlijk, in Gaza meegemaakt hebt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |