abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8726326
(Dit vraag ik me al een poosje af.) Het maakt even niet uit of je in geesten geloofd of niet. Doe gewoon maar even alsof ze bestaan.

Als een geest uit een lichaam treedt kan die nadenken. Maar daar heb je je hersenen toch voor? Want ze zeggen altijd dat een geest er uit ziet zoals je stoffelijke lichaam. Tenminste, zo zien paranormale mensen ze. Ze zien geesten bewegen. Daar heb je toch je hersenen voor nodig? Dus als een geest van zichzelf al kan denken zou je alleen hersenen nodig hebben om je lichaam te besturen maar niet voor het denkwerk. Maar waarom heb je dan van die 'denk-kamertjes'?? Het wordt wat wazig allemaal

Klaar
pi_8726410
je geest treedt niet uit ...
it's all in the brain
pi_8726425
Dat merk je vanzelf wel als je dood bent
  woensdag 26 februari 2003 @ 11:45:42 #4
631 GHaven
Dementerende borstenbetaster.
pi_8726458
Er bestaat niet zoiets als 'je geest'. Allemaal larie.
Haalt gelijk bij rechter.
  woensdag 26 februari 2003 @ 11:46:05 #5
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_8726470
zaag een gat in je schedel, haal een flinke hoeveelheid hersenen eruit, en kijk of er iets verandert. Zo nee, hersenen niet nodig, zo ja, kut....

ik zou een tijdje van de drugs afblijven als ik jou was....

Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  woensdag 26 februari 2003 @ 11:47:58 #6
48355 Vitamientje
prrrrrrroooost!!!
pi_8726507
paas die joint ff door
spreken is zilver, zwijgen is voor mietjes
pi_8726508
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 11:45 schreef GHaven het volgende:
Er bestaat niet zoiets als 'je geest'. Allemaal larie.
Dus hebeben ze ook gene hersnens nodig.

Maara goe dat is mijn mening.

pi_8726545
Ik denk dat er wel degelijk iets bestaat als 'de geest' althans dat hoop ik vurig. Wat betreft het noodzakelijk zijn van hersenen voor het denkwerk? Ik ben geen bioloog maar misschien is er meer dan alleen het verwerken nodig zoals de hersenen het doen. Bijvoorbeeld creativiteit is zoiets ontastbaars; is er al bewezen dat dit puur door de hersenen wordt veroorzaakt of is er meer?
fluff for life
pi_8726546
Tuurlijk zijn hersenen onnodig. Lees het Forum maar eens door, 9 van de 10 mensen die posten hebben ogenschijnlijk geen hersenen of gebruiken die niet

Anyweg, wie weet zit de "ziel" zoals men dat noemt wel in de hersenen en is het alleen maar energie. Uiteindelijk is het enige dat we in ons hoofd opwekken stroom.

Ik heb ook de antwoorden niet hoor, maar er is een groot voordeel: Als er na je dood niks blijkt te zijn maak je je daar ook niet meer druk over.
En geesten?

Tja, tuurlijk hoop je dat er meer is na de dood ik denk ook dat de meeste mensen er ergens wel meer of minder in geloven, anders zouden ze griezelfilms niet zo eng vinden.

woensdag 26 februari 2003 @ 11:50:03 #10
631 GHaven
Dementerende borstenbetaster.
pi_8726558
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 11:47 schreef Nuoro het volgende:

[..]

Dus hebeben ze ook gene hersnens nodig.

Maara goe dat is mijn mening.

Precies! .
Haalt gelijk bij rechter.
pi_8726578
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 11:46 schreef DoctorB het volgende:
zaag een gat in je schedel, haal een flinke hoeveelheid hersenen eruit, en kijk of er iets verandert. Zo nee, hersenen niet nodig, zo ja, kut....
k zal t proberen
quote:
BTW ik gebruik geen drugs
Klaar
pi_8726623
Tja ik geloof niet in lichaam en geest.

Het zijn gewoon allemaal fysische en chemische reacties in je hersenpan en hele zooi elektronen natuurlijk. Dat betekend ook gewoon dood is dood.

En als je dat geloofd dan bestaan er ook geen geesten van overleden personen.

Gaan we nog een stapje verder.

Dus dan kan je ook niet lichaam treden en dus ook niet naar de hemel of hel gaan en dus betekend dat de hemel en hel niet bestaan en de Godsdiensten gelogen zijn =]. (ik zeg niet dat een "god" niet bestaat dat kan best een "NTT" zijn) Ik geloof trouwens ook niet in een god.

Beter een slechtwerkende linkse hand dan een rechtse poot.
pi_8726710
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 11:49 schreef basset het volgende:
Tuurlijk zijn hersenen onnodig. Lees het Forum maar eens door, 9 van de 10 mensen die posten hebben ogenschijnlijk geen hersenen of gebruiken die niet

Anyweg, wie weet zit de "ziel" zoals men dat noemt wel in de hersenen en is het alleen maar energie. Uiteindelijk is het enige dat we in ons hoofd opwekken stroom.

Ik heb ook de antwoorden niet hoor, maar er is een groot voordeel: Als er na je dood niks blijkt te zijn maak je je daar ook niet meer druk over.
En geesten?

Tja, tuurlijk hoop je dat er meer is na de dood ik denk ook dat de meeste mensen er ergens wel meer of minder in geloven, anders zouden ze griezelfilms niet zo eng vinden.

Klaar
pi_8726823
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 11:52 schreef Piet-Heyn het volgende:

Het zijn gewoon allemaal fysische en chemische reacties in je hersenpan en hele zooi elektronen natuurlijk. Dat betekend ook gewoon dood is dood.

Dus dan kan je ook niet lichaam treden en dus ook niet naar de hemel of hel gaan en dus betekend dat de hemel en hel niet bestaan en de Godsdiensten gelogen zijn =]. (ik zeg niet dat een "god" niet bestaat dat kan best een "NTT" zijn) Ik geloof trouwens ook niet in een god.

Dat zou dus betekenen dat paranormale mensen gewoon mensen zijn met hallucinaties?
Klaar
pi_8726913
quote:

DoktorB, proleet, je bent zelf ook niet al te snugger.
Heb al eerder die bekrompen geest van je mogen bekijken.

Reageer normaal, SVP.

woensdag 26 februari 2003 @ 12:26:57 #16
46988 Bounce
Komt tijd, komt spijt
pi_8726982
Als ik me ff verplaats in een wereld waar lichaam en geest gescheiden zouden zijn (waar ik dus niet in geloof ).

Dan zou je kunnen zeggen dat je de hersens nodig hebt om de signalen uit het lichaam te interpreteren, horen, zien, voelen e.d. Maar ik vind je redenatie wel leuk, want volgens de paranormale figuren zien ze zichzelf en horen ze dingen als ze buiten zichzelf treden...

Wat mij betreft het bewijs dat lichaam en geest niet gescheiden zijn. Zijn er nog tegenargumenten daarvoor??

Laat je niets wijsmaken!!
pi_8726989
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 12:23 schreef Deepak_Chopra het volgende:

[..]

DoktorB, proleet, je bent zelf ook niet al te snugger.
Heb al eerder die bekrompen geest van je mogen bekijken.

Reageer normaal, SVP.

En zo is dat!!
Klaar
pi_8727002
Zolang je gebruik maalt van je lichaam.. heb je zeker je lichamelijk hersens wel nodig.

Hoe voel je anders dat je je teen stoot bijvoorbeeld.. of dat je moet poepen..
al die dingen gaan via je draadjes ( zenuwen ) naar je hersenen.. waar gezegd wordt " je darmen vinden dat het tijd wordt voor een drukje " ,
of " schop niet harder tegen die stoel, want je breekt je teen nog ".

Tuurlijk heb je je hersenen wel nodig.

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_8727208
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 12:26 schreef Bounce het volgende:
Als ik me ff verplaats in een wereld waar lichaam en geest gescheiden zouden zijn (waar ik dus niet in geloof ).

Dan zou je kunnen zeggen dat je de hersens nodig hebt om de signalen uit het lichaam te interpreteren, horen, zien, voelen e.d. Maar ik vind je redenatie wel leuk, want volgens de paranormale figuren zien ze zichzelf en horen ze dingen als ze buiten zichzelf treden...

Wat mij betreft het bewijs dat lichaam en geest niet gescheiden zijn. Zijn er nog tegenargumenten daarvoor??

Dat is net het punt. Als het waar is wat paranormale mensen zeggen (waaar ik dus wel in geloof) dan kunnen geesten denken voelen enz. Daar heb je hersenen voor nodig en nu wordt het weeeeer vaag.
Klaar
pi_8727247
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 12:27 schreef Mirage het volgende:
Zolang je gebruik maalt van je lichaam.. heb je zeker je lichamelijk hersens wel nodig.

Hoe voel je anders dat je je teen stoot bijvoorbeeld.. of dat je moet poepen..
al die dingen gaan via je draadjes ( zenuwen ) naar je hersenen.. waar gezegd wordt " je darmen vinden dat het tijd wordt voor een drukje " ,
of " schop niet harder tegen die stoel, want je breekt je teen nog ".

Tuurlijk heb je je hersenen wel nodig.

Ja maar ik bedoelde dat je als geest ook kunt denken. Terwijl die geen hersenen heeft. En dat snapte ik niet.
Klaar
pi_8727527
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 12:39 schreef evaaah het volgende:

[..]

Ja maar ik bedoelde dat je als geest ook kunt denken. Terwijl die geen hersenen heeft. En dat snapte ik niet.

Het " ZIJN " doe je niet met je hersenen..
Het waarnemen en voelen doe je met je lichaam..

het " weten " en " zijn " naar mijn idee met je geest.

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  woensdag 26 februari 2003 @ 12:53:08 #22
29453 Doctor_Bara
pirate of the seven seas
pi_8727537
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 11:47 schreef Vitamientje het volgende:
paas die joint ff door
heheh
aka Man-Mountain
  woensdag 26 februari 2003 @ 12:54:37 #23
46988 Bounce
Komt tijd, komt spijt
pi_8727572
ik denk, hoe moeilijk sommigen dat ook kunnen accepteren, dat denken gewoon een bepaalde hersenactiviteit is (chemische reactie, of stroompjes oid).

Hoeveel geesten zouden er dan anders nu wel niet rondzweven... hoeveel mensen hebben in de geschiedenis geleefd. Op dit moment leven zo'n 6 mld mensen ofzo, met een omloopsnelheid van 50 jaar gemiddeld ofzo(waarschijnlijk wel wat minder). De mensheid bestaat enkele duizenden jaren, dus bijvoorbeeld 10.000/50 = 200 generaties, meenemen dat de wereldpopulatie groeit.. blabla bla... ga zo maar door heel veel geesten. Waar blijven die allemaal. of gaan geesten ook nog es dood. Wat bij de vorige redenatie worden ze wel geboren...

Je kan ook nog in reincarnatie geloven. Dan is het aantal geesten beperkt, maar ik ben wel benieuwd hoeveel precies enzo. Waarom dat aantal ...

Dieren hebben misshien ook wel een geest ... AAAAAH

Erg ongeloofwaardig allemaal. Wat mij betreft dood=dood.

pi_8727645
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 12:54 schreef Bounce het volgende:
ik denk, hoe moeilijk sommigen dat ook kunnen accepteren, dat denken gewoon een bepaalde hersenactiviteit is (chemische reactie, of stroompjes oid).

Hoeveel geesten zouden er dan anders nu wel niet rondzweven... hoeveel mensen hebben in de geschiedenis geleefd. Op dit moment leven zo'n 6 mld mensen ofzo, met een omloopsnelheid van 50 jaar gemiddeld ofzo(waarschijnlijk wel wat minder). De mensheid bestaat enkele duizenden jaren, dus bijvoorbeeld 10.000/50 = 200 generaties, meenemen dat de wereldpopulatie groeit.. blabla bla... ga zo maar door heel veel geesten. Waar blijven die allemaal. of gaan geesten ook nog es dood. Wat bij de vorige redenatie worden ze wel geboren...

Je kan ook nog in reincarnatie geloven. Dan is het aantal geesten beperkt, maar ik ben wel benieuwd hoeveel precies enzo. Waarom dat aantal ...

Dieren hebben misshien ook wel een geest ... AAAAAH

Erg ongeloofwaardig allemaal. Wat mij betreft dood=dood.

jij en ik zijn allebei een " ledemaat " van een groter iets...
Ik geloof in reïncarnatie.. en ik geloof in het " groeien " van je ziel/ geest...
ik denk dat je uiteindelijk niet meer terug komt hier op aarde, maar dat je op gaat in het grote " ... " .

Van het reïncarnatie deel ben ik overtuigd.
Het deel dat geesten bestaan ook..
allen eigen " ervaring ".

Dat je hersenen nodig hebt.. JA ( zie eerdere post van mij )

Sir Winston Churchill
  woensdag 26 februari 2003 @ 13:18:12 #25
46988 Bounce
Komt tijd, komt spijt
pi_8727728
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 12:58 schreef Mirage het volgende:

[..]

jij en ik zijn allebei een " ledemaat " van een groter iets...
Ik geloof in reïncarnatie.. en ik geloof in het " groeien " van je ziel/ geest...
ik denk dat je uiteindelijk niet meer terug komt hier op aarde, maar dat je op gaat in het grote " ... " .

Van het reïncarnatie deel ben ik overtuigd.
Het deel dat geesten bestaan ook..
allen eigen " ervaring ".

Dat je hersenen nodig hebt.. JA ( zie eerdere post van mij )

Waarom geloof je dat? (serieus)
Heb je daar een aanleiding voor, of bewijs of wat dan ook. Zeg niet dat je het 'zomaar' gelooft, want normaal geloof je ook niet 'zomaar' iets, lijkt me.
pi_8727763
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 11:40 schreef evaaah het volgende:
(Dit vraag ik me al een poosje af.) Het maakt even niet uit of je in geesten geloofd of niet. Doe gewoon maar even alsof ze bestaan.

Als een geest uit een lichaam treedt kan die nadenken. Maar daar heb je je hersenen toch voor? Want ze zeggen altijd dat een geest er uit ziet zoals je stoffelijke lichaam. Tenminste, zo zien paranormale mensen ze. Ze zien geesten bewegen. Daar heb je toch je hersenen voor nodig? Dus als een geest van zichzelf al kan denken zou je alleen hersenen nodig hebben om je lichaam te besturen maar niet voor het denkwerk. Maar waarom heb je dan van die 'denk-kamertjes'?? Het wordt wat wazig allemaal

Je hersenen zijn een communicatiemiddel voor de geest om het lichaam te kunnen besturen?
pi_8727776
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 11:40 schreef evaaah het volgende:
Als een geest uit een lichaam treedt kan die nadenken. Maar daar heb je je hersenen toch voor?
kan dit alsjeblieft naar TRU of ONZ??
pi_8729221
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 13:20 schreef -Dalai- het volgende:

[..]

kan dit alsjeblieft naar TRU of ONZ??

Nee want het is geen onzin vindt ik en het heeft met wetenschap te maken en filosofie maar ook wel met dat TRU. Dus kan het wel hier blijven staan. Kijk: Wetenschap, Filosofie & Theologie
Spui hier al je wazige gedachten En dit was een wazige gedachte. Klaar!
Klaar
pi_8730739
Puur wetenschappelijk gezien; wat gebeurd er dan met je geest als je bijvoorbeeld last hebt van dementie? Of is dat enkel een kwestie van foute communicatie van je hersens met je geest? Misschien zijn hersens juist wel nodig, om de eenvoudige redenen dat hersens een geest maken. Daarna heb je hersens nodig om andere hersens/mensen te helpen groeien en dan mag je dood, naar de hemel? Wie weet
pi_8732321
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 11:43 schreef realist_ik het volgende:
je geest treedt niet uit ...
it's all in the brain
Precies, er bestaat niet zoiets als een lichaam, of een externe wereld.
It's all in the brain. Er is werkelijk waar geen enkel tegenargument tegen de aanname dat mijn hersenen op zichzelf staan, geen lichaam hebben en ergens in een andere dimensie aan de simulatiemachine hangen die input geeft waardoor ik het idee heb dat de wereld bestaat en dat ik een lichaam heb. De hele fucking realiteit is een grote illusie, maar dan wel een erg goeie. Alles is illusie, de computer waar ik nu aan zit te werken, het geluid van de auto's buiten, de jeuk aan mijn neus, maar ook geesten, en alle andere "paranormale" verschijnselen.
Leven is een droom, en elke dromer moet ooit ontwaken.
Kaasblaak Baasklaak Baalskaak Slaabkaak Slaakbaak Klaasbaak Laakbaaks Kaalsbaak Akalabska Skaablaak Skaabalak Abaklakas Kalabsaka Aaksaklab Askalabaks Kaalbakas Laakbakas Slaakbaka Klaaskaba Blaaskaka Saksakabal Slaksabaka Kabalkasa Laksakaab
  woensdag 26 februari 2003 @ 17:00:07 #31
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_8733157
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 13:20 schreef STING het volgende:

[..]

Je hersenen zijn een communicatiemiddel voor de geest om het lichaam te kunnen besturen?

Sterk statement van Sting, lijkt mij.

Dit komt al aardig in de buurt van mijn visie/vermoedens:

De geest zou onafhankelijk kunnen functioneren van fysieke hulpmiddelen en zich manifesteren in de fysieke wereld die wij fysiek ervaren door zich te manifesteren (c.q. communiceren) via de organen, dus via de hersens, zenuwstelsels etc.

Er zijn tal van medische feiten bekend van beschadigde hersens, onvolledige herseninhoud etc, waarbij het denkvermogen niet werd aangetast, sterker: er zijn gevallen bekend waarbij men na het verwijderen van (beschadigd) hersenweefsel een beter functionerende patient kreeg.

Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor het gezichtsvermogen:
Men ziet niet door het oog, maar het oog ziet wat de geest beveelt.

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
pi_8735650
Als ik eerlijk ben, heb ik nog geen enkele indicatie gezien dat een 'geest' bestaat eigenlijk.

Het is ook wat flauw eigenlijk, je hebt een groot orgaan, waarvan ik vermoed dat het de 'persoon' is, de intelligentie,persoonlijkheid,herinneringen. En dan beweer je dat er stiekem iets onzichtbaars en onmeetbaars is dat dat ding aanstuurt. Zo een stelling kun je nooit ontkrachten. Gelukkig moet je in de wetenschap dit soort dingen eerst bewijzen.

Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
pi_8736069
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 17:00 schreef M.ALTA het volgende:
Er zijn tal van medische feiten bekend van beschadigde hersens, onvolledige herseninhoud etc, waarbij het denkvermogen niet werd aangetast, sterker: er zijn gevallen bekend waarbij men na het verwijderen van (beschadigd) hersenweefsel een beter functionerende patient kreeg.
oh?
pi_8737061
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 19:43 schreef Malach het volgende:
oh?
Ja da's waar. Daar zat ik eerder ook al op de doelen.
pi_8737887
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 17:00 schreef M.ALTA het volgende:

[..]

Sterk statement van Sting, lijkt mij.

Dit komt al aardig in de buurt van mijn visie/vermoedens:

De geest zou onafhankelijk kunnen functioneren van fysieke hulpmiddelen en zich manifesteren in de fysieke wereld die wij fysiek ervaren door zich te manifesteren (c.q. communiceren) via de organen, dus via de hersens, zenuwstelsels etc.

Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor het gezichtsvermogen:
Men ziet niet door het oog, maar het oog ziet wat de geest beveelt.

Het denkniveau van G.W. Bush
  woensdag 26 februari 2003 @ 21:22:53 #36
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_8737972
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 21:19 schreef -Dalai- het volgende:

[..]

Het denkniveau van G.W. Bush

Waarvan AKTE !
Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
pi_8743836
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 20:37 schreef Zonko het volgende:

[..]

Ja da's waar. Daar zat ik eerder ook al op de doelen.

waar ik meer op doelde is dat in de literatuur voor zo ver ik weet hier geen voorbeelden van te vinden zijn. Eerder omgekeerd. Maar goed.
pi_8744531
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 19:21 schreef paladin het volgende:
Het is ook wat flauw eigenlijk, je hebt een groot orgaan, waarvan ik vermoed dat het de 'persoon' is, de intelligentie,persoonlijkheid,herinneringen. En dan beweer je dat er stiekem iets onzichtbaars en onmeetbaars is dat dat ding aanstuurt.
De volgende vraag is dan: waardoor wordt dat onzichtbare en onmeetbare dan aangestuurd?
Het is gewoon verplaatsen van het probleem.
Unox, the worst operating system.
pi_8748215
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 02:05 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

De volgende vraag is dan: waardoor wordt dat onzichtbare en onmeetbare dan aangestuurd?

donderdag 27 februari 2003 @ 12:20:33 #40
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_8748428
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 02:05 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

idd; wie "beslist" m.b.t. de fysieke denkprocessen
pi_8755684
ik weet niet meer wat ik wou zeggen.
  donderdag 27 februari 2003 @ 18:03:52 #42
39732 Mr.Zed
Ik besluit niets te beslissen.
pi_8756095
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 11:49 schreef basset het volgende:
En in de lucht zit water, water geleidt stroom, ergo: Als je sterft kan de energie uit je hoofd onstoffelijk voortbestaan als "geest"
Kunst zonder trein.
pi_8757319
Dus wij branden onze lampen en draaien onze peeceetjes misschien wel op de geesten van onze voorouders? Freaky ...
pi_8758253
Hahaha, wel erg grappig als je je bedenkt dat alle stroom komt van de verbranding van allerlei dode dieren van lang lang geleden.

* paladin gaat maar weer eens een liedje uit de lion king opzoeken

pi_8758417
geheugen is niet nodig, zorgt alleen maar voor ballast en energieverlies.

De reis door het geheugen is echter geen ontkomen aan, of misschien ook niet, ach ik ben het goede antwoord vergeten.

Abstract bezien: "Volkomen concurrentie" <=> "Volkomen samenwerking".
Waarom weigeren we hier voor de voorwaarden te creëren?
pi_8764109
geesten,reincarnatie vind ik bullshit (tsja mijn mening), slim persoon die mij dat kan doen geloven.

/ontopic
hmm tsja, geesten bestaan niet
/ontopic

pi_8764134
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 19:50 schreef Peter_Hoopman het volgende:
geheugen is niet nodig, zorgt alleen maar voor ballast en energieverlies.
He? Geheugen niet nodig? Jij wilt je niet herinneren wat je geleerd hebt in je leven? Hoe wou je anders je lichaam besturen zonder hersens? De troon van je aardse voertuig?
pi_8764171
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 11:52 schreef Piet-Heyn het volgende:

Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_8765596
Wat nou als je hersenen er alleen zijn om je lichaam aan te sturen, en helemaal niet denken?
Lambo of Rekt
pi_8765603
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 02:57 schreef EggsTC het volgende:
Wat nou als je hersenen er alleen zijn om je lichaam aan te sturen, en helemaal niet denken?
ze denken wel
duh

iemand zonder hersenen kan niet denken
net zoals jij dus /flauwe grappen modus

Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_8768015
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 02:57 schreef EggsTC het volgende:
Maar het is bewezen van wel.
Klaar
pi_8777262
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 10:38 schreef evaaah het volgende:

[..]

Maar het is bewezen van wel.

Er is in ieder geval een correlatie aangetoond tussen hersenactiviteit en denken, ja.
Heel leuk als je gaat puzzelen, dan gaan er allemaal gebiedjes in je hersenen opeens oplichten op dat soort scans.
  vrijdag 28 februari 2003 @ 17:34:59 #53
43196 Peter_Hoopman
Be your own guest
pi_8777985
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 00:28 schreef Zonko het volgende:

[..]

He? Geheugen niet nodig? Jij wilt je niet herinneren wat je geleerd hebt in je leven? Hoe wou je anders je lichaam besturen zonder hersens? De troon van je aardse voertuig?

Als je het geleerd hebt, heb je geen geheugen nodig en ga je dus vervolgens heel efficient met je energie om. Het afschudden van geheugen is als het ware vrijheid van programeringen, waardoor je dus vrijer kunt funktioneren.
  vrijdag 28 februari 2003 @ 17:42:21 #54
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_8778153
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 16:56 schreef paladin het volgende:

[..]

Er is in ieder geval een correlatie aangetoond tussen hersenactiviteit en denken, ja.
Heel leuk als je gaat puzzelen, dan gaan er allemaal gebiedjes in je hersenen opeens oplichten op dat soort scans.

Jawel, maar bij puzzelen verloopt de spijsvertering ook sneller.
Dat zou kunnen betekenen dat de buik het denkend orgaan is, als ik jouw redenatie mag doortrekken hier.
pi_8778436
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 17:42 schreef M.ALTA het volgende:

[..]

Jawel, maar bij puzzelen verloopt de spijsvertering ook sneller.
Dat zou kunnen betekenen dat de buik het denkend orgaan is, als ik jouw redenatie mag doortrekken hier.

Klaar
pi_8782107
quote:
Als je het geleerd hebt, heb je geen geheugen nodig ...
Zeker weten? Nooit dronken geweest? Hoe verklaar jij dan dat je daar vaak niks meer van weet? Alcohol vernietigd de actieve geheugencellen.

Natuurlijk heb je wel geheugen nodig, en wat we ons afvragen is waar dat geheugen dan zit. Als het vernietigen van grijze cellen inhoud dat je dingen vergeet of niet meer kunt, zeg ik: je geheugen zit in je hersenen, en daarom heb je ze nodig. Je geest is waarschijnlijk niet meer dan een mannetje dat handig van de opgeslagen kennis gebruik maakt en nieuwe vergaart.

Je hersens zijn een kennis fabriekje, je geest is de royaal betaalde arbeider.

pi_8783292
Je geest is het gevolg van de constructie van je hersenen. Daardoor hebben we een bewustzijn (geest...) en denken we over dingen na.

Wezens met kleinere hersenen hebben een minder bewustzijn en gedragen zich meer volgens instincten. Honden zullen nooit realiseren dat ze zichzelf zien in een spiegel, maar apen en orca's wel.

Jaja...
  vrijdag 28 februari 2003 @ 23:46:59 #58
43196 Peter_Hoopman
Be your own guest
pi_8786010
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 20:47 schreef Zonko het volgende:

[..]

Zeker weten? Nooit dronken geweest? Hoe verklaar jij dan dat je daar vaak niks meer van weet? Alcohol vernietigd de actieve geheugencellen.

Natuurlijk heb je wel geheugen nodig, en wat we ons afvragen is waar dat geheugen dan zit. Als het vernietigen van grijze cellen inhoud dat je dingen vergeet of niet meer kunt, zeg ik: je geheugen zit in je hersenen, en daarom heb je ze nodig. Je geest is waarschijnlijk niet meer dan een mannetje dat handig van de opgeslagen kennis gebruik maakt en nieuwe vergaart.

Je hersens zijn een kennis fabriekje, je geest is de royaal betaalde arbeider.

quote:
Als je het geleerd hebt, heb je geen geheugen nodig ...
Je hebt 'geheugen' (ervaringen, emoties, denkwijzes) die erg veel geheugen vragen om het daadwerkelijke geheugen effectief te benutten.

Hiermee ontken ik niet jouw verhaal.

Laat het verleden los

Persoonlijk ken ik het bovenstaande boek niet, wel ken ik 'het web van het denken' van Krishnamurti, wat mijns inziens een verhelderend boekje is.

pi_8795046
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 21:39 schreef Tybris het volgende:
Je geest is het gevolg van de constructie van je hersenen. Daardoor hebben we een bewustzijn (geest...) en denken we over dingen na.

Wezens met kleinere hersenen hebben een minder bewustzijn en gedragen zich meer volgens instincten. Honden zullen nooit realiseren dat ze zichzelf zien in een spiegel, maar apen en orca's wel.

Eindelijk gezond verstand in deze thread
  FOK!fotograaf zaterdag 1 maart 2003 @ 19:26:43 #60
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_8797655
maare,
even over het verschijnsel "hersendood"
dat is toch wel raar,
ok je wordt wel kunstmatig in leven gehouden, door kunstmatig ademen, voedsel door een buisje enzo.. maar
waarom noemen ze dat dan niet gewoon dood als je lichaam dan niet zonder "hulp" kan?

want zonder hulp is het niets....
best wel raar als je er over na denkt...
wat denken jullie?

Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_8797728
je geeft het perfecte bewijs dat er dus geen geesten zijn. In de natuur heeft alles een functie, en al zeker je hersenen.
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_8808000
Ok... verklaar "Medium : CHAR"

Of zuigt zij alles uit dr duim, en het is toevallig goed?

Lambo of Rekt
  maandag 3 maart 2003 @ 16:48:25 #63
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_8837398
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 21:39 schreef Tybris het volgende:
Ik denk er iets anders over:

De geest kan in verbinding staan met andere immateriele geesten (die dus geen fysieke hersenen hebben) en zelfs door deze bestuurd worden. De hersenaktiviteiten worden dus door bijvoorbeeld een hypnotiseur gestuurd.

Voorbeeld: hypnose, suggestie, alfa-programmering, groeps-emotie.

quote:
En olifanten dan ?
pi_8838481
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 23:46 schreef Peter_Hoopman het volgende:

[..]

[..]

Je hebt 'geheugen' (ervaringen, emoties, denkwijzes) die erg veel geheugen vragen om het daadwerkelijke geheugen effectief te benutten.

Hiermee ontken ik niet jouw verhaal.

Laat het verleden los

Persoonlijk ken ik het bovenstaande boek niet, wel ken ik 'het web van het denken' van Krishnamurti, wat mijns inziens een verhelderend boekje is.

Je bedoelt dat we weer moeten gaan vertrouwen op onze instincten? Welke dingen uit je geheugen bedoel je nou precies? Ervaringen zijn toch zeker nuttig? Door ze op te halen uit je geheugen, weet je wat je moet doen. Hoe wou je het anders opslaan als een ervaring? Een feit? Volgens mij komt het op hetzelfde neer.

Hoe bedoel je, emoties geheugenverspilling? Het is de spil van de menselijke geest!

maandag 3 maart 2003 @ 17:46:33 #65
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8838509
TRUTH ???
  maandag 3 maart 2003 @ 18:09:49 #66
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_8838869
iemand de film 'memento' gezien?
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_8862993
quote:
Op maandag 3 maart 2003 16:48 schreef M.ALTA het volgende:

[..]

Ik denk er iets anders over:

De geest kan in verbinding staan met andere immateriele geesten (die dus geen fysieke hersenen hebben) en zelfs door deze bestuurd worden. De hersenaktiviteiten worden dus door bijvoorbeeld een hypnotiseur gestuurd.

Voorbeeld: hypnose, suggestie, alfa-programmering, groeps-emotie.

Groepsemotie vindt enkel plaats indien de leden van de groep elkaar kunnen zien. Net als gapen, als jij iemand ziet gapen zal jij gauw meegapen. Hypnose vindt ook enkel plaats indien de hypnotiseur ook invloed kan uitoefenen op de zintuigen van de persoon in kwestie, dus dat is niet enkel iets wat een 'geest' doet. Idem voor suggestie.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 17:23:59 #68
43196 Peter_Hoopman
Be your own guest
pi_8863675
quote:
Op maandag 3 maart 2003 17:44 schreef Zonko het volgende:

[..]

Je bedoelt dat we weer moeten gaan vertrouwen op onze instincten? Welke dingen uit je geheugen bedoel je nou precies? Ervaringen zijn toch zeker nuttig? Door ze op te halen uit je geheugen, weet je wat je moet doen. Hoe wou je het anders opslaan als een ervaring? Een feit? Volgens mij komt het op hetzelfde neer.

Hoe bedoel je, emoties geheugenverspilling? Het is de spil van de menselijke geest!

Ervaring is misschien wel het enige wat er toe doet, de kunst is er niet aan te hechten, dat geeft vrijheid en bevordert een helderder waarneming. (en dus minder energieverbruik)
  dinsdag 4 maart 2003 @ 17:35:11 #69
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8863913
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 17:23 schreef Peter_Hoopman het volgende:

[..]

Ervaring is misschien wel het enige wat er toe doet, de kunst is er niet aan te hechten, dat geeft vrijheid en bevordert een helderder waarneming. (en dus minder energieverbruik)

Intuitie is gecumuleerde ervaring. Hoe moet je je niet aan je intuitie hechten? Volgens mij kost alleen al de poging daartoe enorm veel energie.

Oh btw: het verschil tussen instinct en intuitie is dus dat instinct bestaat zonder ervaring (van het individu), en intuitie niet. Of anders gezegd: intuitie is individuele ervaring en instinct is genetische ervaring.

pi_8864009
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 17:34 schreef Peter_Hoopman het volgende:

[..]

Als je het geleerd hebt, heb je geen geheugen nodig en ga je dus vervolgens heel efficient met je energie om. Het afschudden van geheugen is als het ware vrijheid van programeringen, waardoor je dus vrijer kunt funktioneren.

Ik denk dat -met name- Alzheimer patiënten erg blij zullen zijn met dit bericht.

[Dit bericht is gewijzigd door Nuoro op 04-03-2003 17:42]

pi_8864036
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 17:35 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Intuitie is gecumuleerde ervaring. Hoe moet je je niet aan je intuitie hechten? Volgens mij kost alleen al de poging daartoe enorm veel energie.

Oh btw: het verschil tussen instinct en intuitie is dus dat instinct bestaat zonder ervaring (van het individu), en intuitie niet. Of anders gezegd: intuitie is individuele ervaring en instinct is genetische ervaring.

Intuitie is nog steeds een inschatting maken, en een inschatting is gebaseerd op analoge of eerdere ervaringen, alleen ben je je op dat moment niet precies bewust van wat die ervaringen waren omdat je die beslissing onderbewust en gevoelsmatig maakt.

Geef mij een persoon zonder enige ervaringen, en je zult zien dat die persoon trial-and-error gedrag gaat vertonen, en het eerder geleerde 'intuitief' gaat gebruiken.

dinsdag 4 maart 2003 @ 17:42:47 #72
39732 Mr.Zed
Ik besluit niets te beslissen.
pi_8864057
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 16:23 schreef Kaasblaak het volgende:

[..]

Precies, er bestaat niet zoiets als een lichaam, of een externe wereld.
It's all in the brain. Er is werkelijk waar geen enkel tegenargument tegen de aanname dat mijn hersenen op zichzelf staan, geen lichaam hebben en ergens in een andere dimensie aan de simulatiemachine hangen die input geeft waardoor ik het idee heb dat de wereld bestaat en dat ik een lichaam heb. De hele fucking realiteit is een grote illusie, maar dan wel een erg goeie. Alles is illusie, de computer waar ik nu aan zit te werken, het geluid van de auto's buiten, de jeuk aan mijn neus, maar ook geesten, en alle andere "paranormale" verschijnselen.
Leven is een droom, en elke dromer moet ooit ontwaken.

"The Matrix" gezien?

Er is geen muur er is geen muur er is geen muur

Kunst zonder trein.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 17:51:03 #73
8369 speknek
Another day another slay
pi_8864245
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 12:19 schreef evaaah het volgende:
Dat zou dus betekenen dat paranormale mensen gewoon mensen zijn met hallucinaties?
Dat hangt er vanaf over wat voor soort paranormale activiteiten je het hebt. Zeker kan vastgesteld worden dat lichaam uittreding een hallucinatie is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_8864411
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 17:51 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat hangt er vanaf over wat voor soort paranormale activiteiten je het hebt. Zeker kan vastgesteld worden dat lichaam uittreding een hallucinatie is.

Inderdaad. Het is sowieso de vraag of die zgn 'paranormale activiteiten' überhaupt altijd iets met de hersenen te maken hebben.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 18:10:42 #75
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_8864636
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 18:00 schreef Nuoro het volgende:

[..]

Inderdaad. Het is sowieso de vraag of die zgn 'paranormale activiteiten' überhaupt altijd iets met de hersenen te maken hebben.

?&*&^&*&?
Uittredingen zijn hallicunaties: afh. van interpretatie denk ik.

Hersenen niet alleen: ok, de zonne-vlecht zou ook deels verantewoordelijk zijn.

dinsdag 4 maart 2003 @ 18:15:25 #76
8369 speknek
Another day another slay
pi_8864730
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 18:10 schreef M.ALTA het volgende:
Als ze via een hersenprikkel opgewekt kunnen worden.. Dan is je geest iig afhankelijk van je hersenen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_8864820
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 18:10 schreef M.ALTA het volgende:

[..]

?&*&^&*&?

Hersenen niet alleen: ok, de zonne-vlecht zou ook deels verantewoordelijk zijn.

Niet alleen de zonnevlecht, volgens mij is het hele endocriene klierstelsel verantwoordelijk voor wat 'wij' dus 'kennen' als 'paranormale ervaringen'.

De hersenen nemen slechts (achteraf) waar. Net zoals dit het geval is bij zintuigelijke ervaringen. Of wou je soms beweren dat (bijvoorbeeld) de ogen en de hersenen een en hetzelfde zijn?

dinsdag 4 maart 2003 @ 19:05:16 #78
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_8865679
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 18:19 schreef Nuoro het volgende:

[..]

Niet alleen de zonnevlecht, volgens mij is het hele endocriene klierstelsel verantwoordelijk voor wat 'wij' dus 'kennen' als 'paranormale ervaringen'.

De hersenen nemen slechts (achteraf) waar. Net zoals dit het geval is bij zintuigelijke ervaringen. Of wou je soms beweren dat (bijvoorbeeld) de ogen en de hersenen een en hetzelfde zijn?

Ik kan me in die zin bij je aansluiten dat hersenen achteraf waarnemen. Tenminste dat denk ik ook.

Chakra's, celebrale stelsel, ganglienstelsel, ziel.

Deze staan in zekere relatie met elkaar, alleen hoe weet ik niet precies.

woensdag 5 maart 2003 @ 02:10:02 #79
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_8875885
Ik had ooit een artikel gelezen over een Australische jongen die geboren is zonder hersenen. Hij schijnt normaal te functioneren en een gewone school te bezoeken. Ik kan het nu nergens op het net vinden, maar ik kwam echter wel dit artikel tegen:

Meisje met helft van hersenen naar school
18 okt 2001
BALTIMORE - Dat je op school niet al je hersenen hoeft te gebruiken, wisten veel jongeren al lang. Nu is het bewijs daarvoor geleverd. Een 14-jarig meisje uit de Verenigde Staten mist na een operatie de helft van haar hersenen en gaat gewoon naar de middelbare school, zo meldt donderdag de Britse internetnieuwsdienst Ananova.

Toen Christina Santhouse 8 jaar was, werd de helft van haar hersenen verwijderd. Ze had de zeldzame ziekte Rasmussens encephalitis, een soort hersenontsteking die de normale functie van weefsel en cellen aantast. Een van de artsen van Christana noemt de ziekte een soort 'Pac Man' die de helft van de grote hersenen wegvreet.

Na de operatie zijn de linkerarm en het linkerbeen gedeeltelijk verlamd. Het linkeroog werkt niet meer volledig. Als ze haar hoofd de verkeerde kant op houdt, voelt ze vloeistof van de ene naar de andere kant lopen. Naar de kant waar haar hersenen ooit zaten.

Ondanks dit alles werken verstand en geheugen goed. Op school is algebra het minst favoriet en ze is een grote fan van jongensgroepje N'Sync.

© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf. Alle rechten voorbehouden

You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_8876251
Hoho.. er is een verschil tussen een deel missen, en helemaal geen hersenen, sowieso kun je wel met een stuk minder omgaan, zolang er maar geen essentiele functies inztten, en het leuke aan de hersenen is dat bij elk mens de informatie anders is opgeslagen, dus bij de een kun je bijna een helft missen, vooral in de vroege jeugd, maar bij de meesten raak je essentiele functies kwijt als je eenmaal hersenweefsel verliest.
  woensdag 5 maart 2003 @ 11:25:05 #81
43196 Peter_Hoopman
Be your own guest
pi_8879964
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 17:35 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Gecummuleerd, klinkt als 'verdicht', geconcentreerd, uiteraard heb je hier deels gelijk in. Echter als ervaringen geintegreerd worden, dat wil zeggen oplossen in niets, ben je de ervaring niet kwijt maar loop je er als het ware niet meer tegen te 'vechten'.

Dus het verschil tussen jouw en mijn waarneming zou kunnen zijn. geconcentreerde ervaring versus geintegreerde ervaring.

Ik weet niet of jij wel eens met een ervaring hebt lopen knoeien, totdat er soms iets gebeurd, waardoor je begrijpt wat er aan de hand is, het probleem (ervaring) smelt als sneeuw voor de zon. De ervaring heeft je dan niet meer in je greep, maar je bent de ervaring niet kwijt, het is als het ware geintegreerd in jezelf. Ik weet niet of dit een duidelijk voorbeeld is voor je?

woensdag 5 maart 2003 @ 11:31:55 #82
22614 kikkerlikker
aloha welcome to don ho
pi_8880151
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 02:10 schreef Price het volgende:
Ik had ooit een artikel gelezen over een Australische jongen die geboren is zonder hersenen. Hij schijnt normaal te functioneren en een gewone school te bezoeken.
waaaa ha ha ha ha ha ha haaaa hoe dom ken je weze he kijk anders effe op dezelfde site waar staat dat presley een alien is en dat een 94 jarig wijf uit alabama 2 boeings 747 in kleine stukkies heb opgegete
L00k 4d m3, dr1n1dy, A'm in 31337 hix0r. a 0wn j00! A g0d r3wd on ill j00r box0rs
pi_8880152
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 02:10 schreef Price het volgende:
Meisje met helft van hersenen naar school
18 okt 2001

Ondanks dit alles werken verstand en geheugen goed. Op school is algebra het minst favoriet en ze is een grote fan van jongensgroepje N'Sync.

© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf. Alle rechten voorbehouden

Hm. Het is natuurlijk wel de telegraaf, en weet je zeker dat dit meisje volledig normaal was? Welk deel was daar precies verwijdert dan? Het kan heel goed dat ze nu ook sociale vaardigheden, lezen of schrijven, communiceren e.d. dingen een stuk moeilijker of niet meer kan. Ik betwijfel de geloofwaardigheid van dit verhaal, heb je niet nog meer achtergrond info?
pi_8881237
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 11:31 schreef Zonko het volgende:

[..]

Hm. Het is natuurlijk wel de telegraaf, en weet je zeker dat dit meisje volledig normaal was? Welk deel was daar precies verwijdert dan? Het kan heel goed dat ze nu ook sociale vaardigheden, lezen of schrijven, communiceren e.d. dingen een stuk moeilijker of niet meer kan. Ik betwijfel de geloofwaardigheid van dit verhaal, heb je niet nog meer achtergrond info?

niet helemaal de helft was weg:
quote:
For up to 12 hours, neurosurgeons carve out the affected half of the brain, taking care to leave the deep structures - the thalamus, brain stem and basal ganglia.
als dit alles op jonge leeftijd gebeurd dan maakt het kind goede kans om toch nog mee te komen met leeftijdgenoten (afgezien van de lichamelijke problemen die het meisje van dit verhaal ook heeft; gedeeltelijke verlamming en slechter zicht aan 1 kant).
pi_8889372
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 11:31 schreef kikkerlikker het volgende:

[..]

waaaa ha ha ha ha ha ha haaaa hoe dom ken je weze he kijk anders effe op dezelfde site waar staat dat presley een alien is en dat een 94 jarig wijf uit alabama 2 boeings 747 in kleine stukkies heb opgegete

pi_8891468
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 12:17 schreef Malach het volgende:

[..]

niet helemaal de helft was weg:
[..]

als dit alles op jonge leeftijd gebeurd dan maakt het kind goede kans om toch nog mee te komen met leeftijdgenoten (afgezien van de lichamelijke problemen die het meisje van dit verhaal ook heeft; gedeeltelijke verlamming en slechter zicht aan 1 kant).

Dan is het maar een klein stukje geweest. Er is wel een heel beroemd verhaal wat ineens bij me opkomt over een wetenschappelijk wonder van een eeuw of wat geleden. Dat ging over een man die een paal door zijn hoof kreeg, echt dwars er doorheen, door zijn oog, een paal van zo'n twaalf centimeter. Zijn maten dachten dat ie dood was, maar hij stond na enige tijd gewoon op en vroeg wie en waar hij was.

Doktors stonden voor een raadsel. Nadat ze de paal operatief verwijdert hadden kon men dwars door zijn hoofd heen kijken! En toch leefde de man nog. Echter, hij was schrikbarend veranderd van karakter, af en toe had hij last van driftbuien e.d. , terwijl hij daarvoor altijd een heel rustige man was.

Het is volgens mij ook wel mogelijk, om in ieder geval je lichaam te besturen zonder echt je Grote Hersenen te gebruiken. Dat komt, als ik het mij goed herinner van de biologielessen, omdat de meeste lichaamsfuncties worden aangestuurd door de Kleine hersenen en dehersenstam, die zitten hoog achterin je nek. Je Grote Hersenen nemen echter alle beslissingen als; loop naar voren, sla die gast, dat kun je maar beter niet opeten.

Dus ja, het zou mogelijk kunnen zijn. Maar dat het karakter zo veranderd als je een deel van je hersenen mist, dat moet toch wat zeggen?

woensdag 5 maart 2003 @ 18:09:27 #87
21607 the.moderator
Schapen neuken doe je zo!
pi_8891703
Actual X-Ray of patient H.J.S.
Dyab Abou Jahjah was van 1988 tot 1991 Hezbollah-strijder in Libanon en is nu opgeklommen tot AEL pooier van Allah ...
pi_9169815
Er treedt niets uit je lichaam. Het lichaam verteert.
pi_9183243
Je lichaam is alleen een omhulsel voor je geest. De hersenen heb je nodig om dit lichaam te laten functioneren. Het merendeel van wat je meemaakt wordt meegenomen in je hersenen.Van een groot gedeelte van je hersenen is de functie niet bekend, Dit wordt bestempeld door de wetenschap als een groot gedeelte grijze massa wat niet gebruikt wordt, maar waarom zit het daar dan? Ik denk dat daar de informatie in zit uit je vorige levens. Het is daar ingeprogrammeerd door je geest mee kunt nemen naar een ander leven.Doormiddel van bv regressietherapy zou je de deurtjes van dit deel van de hersenen kunnen openen en je dingen uit je vorige levens kunnen herinneren. Ik denk dat de geest toch op de een of andere manier losstaat van je hersenen, omdat je dan denk ik alles van je vorige levens zou kunnen herinneren. Een robot werkt toch ook niet zonder dat ie geprogrammeerd is.( Ik maak hier even een vergelijking met een robot in vergelijking met het lichaam als leeg omhulsel.)Er zijn ook robots die geprogrammeerd zijn om te leren. Misschien zijn je hersenen wel bedoeld als een soort van computer om de rest van je lichaam aan te sturen en om te leren.Werkt iets niet aan de robot, dan functioneert hij niet goed. Dit geldt denk ik ook voor je lichaam. Gaat het lichaam te erg kapot, gaat je geest verder net zoals de data van de robot ook overgezet kan in een andere robot.

[Dit bericht is gewijzigd door dogo op 17-03-2003 22:49]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')