Yup! 3 weken vrij voor genomenquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 12:26 schreef Kanaroe het volgende:
En die vijver heb je pas in maart aangelegd @:Rabieluh?
Prachtig!
Wellicht een beetje van het pad af.quote:Op zondag 9 augustus 2026 23:57 schreef Kanaroe het volgende:
Vandaag toch iets bijzonders gezien: een mol die bovengronds een pad overstak
Dat maak je niet vaak mee! Zo'n prachtig diertje met een mooie glanzende vacht
Later op de dag langs hetzelfde pad nog 2 mollen actief bezig gezien onder gebladerte.
Dit was in Oranjezon, Zeeland.
Waarom zouden ze zich in het volle daglicht begeven?
Soms kan de oplossing zo simpel zijnquote:Op maandag 10 augustus 2026 20:49 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
Wellicht een beetje van het pad af.
De laatste tijd zie ik regelmatig dode molletjes, denk dat ze ook moeite met de hitte hebbenquote:Op zondag 9 augustus 2026 23:57 schreef Kanaroe het volgende:
Vandaag toch iets bijzonders gezien: een mol die bovengronds een pad overstak
Dat maak je niet vaak mee! Zo'n prachtig diertje met een mooie glanzende vacht
Later op de dag langs hetzelfde pad nog 2 mollen actief bezig gezien onder gebladerte.
Dit was in Oranjezon, Zeeland.
Waarom zouden ze zich in het volle daglicht begeven?
Dat is sneu om te zien ja....quote:Op maandag 10 augustus 2026 22:13 schreef APK het volgende:
[..]
De laatste tijd zie ik regelmatig dode molletjes, denk dat ze ook moeite met de hitte hebben
Prachtig scherp.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 20:51 schreef Clayton1 het volgende:
Klein geaderd witje
[ afbeelding ]
Houtpantserjuffer
[ afbeelding ]
Ik heb het ook eens gehad, turend over het water en ineens een schildpad zien zitten midden in het bos in een ven.quote:Op maandag 24 augustus 2026 14:14 schreef Blues het volgende:
Tijdje geleden was ik in het Brouwerskolkpark en zag wat vreemde stenen in het water
[ link | afbeelding ]
Wow waar is je huis?quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 12:33 schreef oppiedoppie het volgende:
Vorige week voor het eerst een wolf gezien in het weiland naast ons huis.
Die zijn idd zo snel dat je ze bijna niet op de foto kunt krijgen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 13:49 schreef Blues het volgende:
Ik zag iets heeeeeel snel fladderen in mijn ooghoek tijdens het lezen.
Een kolibrivlinder! Zoooo lastig fotograferenVan de 30 foto's heb ik er 4 over.
Je ziet goed de orangje vleugels en de lange tong
Leuke weetjes :
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kolibrievlinder
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Wat gaaf!!quote:Op woensdag 2 september 2026 08:50 schreef Kanaroe het volgende:
Veel Distelvlinders dit jaar, valt mij op
Laatst meegeweest op "Vleermuizensafari" 's avonds na sluitingstijd in de Beekse Bergen.
Erg interessant!
Onder begeleiding van een vleermuisfanaat, met batdetector. Eerst een lesje in geluiden onderscheiden, daarna wandeling door het park terwijl het donker werd.
We hoorden, en zagen, vooral Dwergvleermuizen en Watervleermuizen. Enkele Rosse Vleermuizen met batdetector gespot, maar niet gezien.
Kreeg de neiging om meteen een detector aan te schaffen, die geluiden zijn echt gaaf om te horen!
So wie so ben ik fan van de Beekse Bergen, juist vanwege de inheemse bewoners.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |