Ja duhquote:Op vrijdag 8 mei 2026 23:48 schreef cosmosis het volgende:
Uhm..Normaal moet je eerst een vriend krijgen voordat je gaat trouwen, andersom is vrij lastig
Dus omdat het normaal was was het ook OK?quote:Op zaterdag 9 mei 2026 00:14 schreef Peppert het volgende:
Het natuurlijke overlevingsinstinct van de mens. Alleen liberalen en individualisten kijken daar op neer, maar tot ongeveer één generatie geleden was dat gedurende tientallen generaties heel normaal. Kortom, een prachtmoeder.
Tegenwoordig is de focus te veel verschoven naar hedonisme, zonder oog voor de lange termijn. Een moeder als deze brengt op gezinsniveau weer balansquote:
Ja idd op je 24e nog thuiswonen in Nederland anno 2026 is echt heel uniek…quote:Op zaterdag 9 mei 2026 00:37 schreef bleiblei het volgende:
Hoe oud ben je?
18, beetje zielig van je moeder
20-24, nog steeds beetje zielig van je moeder.
24+ goddamn, ga eens hard werken om onder de vleugels van je moeder te komen. Qua leven, maar ook wat je van haar aantrekt.
quote:Op zaterdag 9 mei 2026 00:31 schreef Peppert het volgende:
[..]
Tegenwoordig is de focus te veel verschoven naar hedonisme, zonder oog voor de lange termijn. Een moeder als deze brengt op gezinsniveau weer balans
Het thuiswonen niet, maar geen enkele vorm van inkomen hebben en volledig afhankelijk zijn van welquote:Op zaterdag 9 mei 2026 04:51 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ja idd op je 24e nog thuiswonen in Nederland anno 2026 is echt heel uniek…
Is goed Andrew, we zullen tegen alle wandelende broedmachines weer zeggen dat ze hun bek moeten houden en moeten gaan koken.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 00:31 schreef Peppert het volgende:
[..]
Tegenwoordig is de focus te veel verschoven naar hedonisme, zonder oog voor de lange termijn. Een moeder als deze brengt op gezinsniveau weer balans
Dingen doen omdat je er zelf aan toe bent komt niet voor in de FvD-denkwijze.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 00:31 schreef Peppert het volgende:
[..]
Vertel je moeder maar eens een keer keihard dat ze zich met 'r eigen zaken moet bemoeien.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 23:46 schreef Medusa666 het volgende:
Mijn moeder vindt dat ik snel moet trouwen en een vriend moet krijgen. Ze pusht me met jongens en vindt dat ik meer moeite moet doen. Ze stelt ook actief jongens voor, wat ik enerzijds lief vind, maar anderzijds zit ze er dan zó dik bovenop. Ik moet en zal trouwen en voor kleinkinderen zorgen voor haar gevoel. Omdat ik nog thuis woon, moet ik leven met haar gezeur hierover. Ik kan nog niet op mezelf wonen, omdat ik nog geen inkomen en huis heb, al ben ik wel actief op zoek naar werk. Ik ben net afgestudeerd en heb bijna een baan.
Ze bedoelt het goed. Ze werkt in de ouderenzorg en ziet hoeveel ouderen eenzaam zijn en daarover klagen. Ze is ouderwets en trouwde zelf na één ontmoeting met haar man, die achteraf een gediagnosticeerde narcist bleek te zijn en van wie ze inmiddels gescheiden is. Ze had destijds het gevoel dat ze geen keuze had, anders zou de kinderbescherming haar kinderen afpakken. Het lastige is ook dat ze soms wél gelijk heeft. Het irriteert me zelfs dat ik dat moet toegeven, want als ik eerder naar haar had geluisterd, was ik misschien niet opgenomen geweest in een kliniek.
Maar juist op het vlak van liefde vind ik het heel moeilijk om haar advies te volgen. Haar woorden doen me echt pijn. Ze zegt wel sorry, maar later begint ze weer opnieuw. Ze heeft mij heel lief opgevoed en pas in therapie heb ik geleerd wat grenzen zijn en hoe ik meer van mezelf kan laten zien. Toch moedigt ze me onbewust aan om ook op liefdesvlak telkens over mijn grenzen heen te gaan. Ik kan het ook niet zomaar naast me neerleggen, omdat ik nog thuis woon. Daar ben ik deels dankbaar voor, maar ergens vind ik het op mijn leeftijd ook jammer dat ik nog niet echt op mezelf ben. Tegelijkertijd durft zij mij ook niet helemaal los te laten.
Ik weet gewoon niet goed hoe ik hier emotioneel mee om moet gaan. Ik ben bang om haar advies níét te volgen en uiteindelijk inderdaad te eindigen als een van die eenzame ouderen die zij beschrijft. Maar ik ben ook bang om met de verkeerde persoon te eindigen en ongelukkig te worden. Het voelt zwaar. Anderen merken ook op dat ik veel naar mijn moeder luister, en ergens klopt dat ook wel. Ik ben gewoon heel bang om fouten te maken, terwijl ik tegelijkertijd probeer te leren dat fouten maken ook onderdeel van het leven is en dat je ze nooit helemaal kunt voorkomen.
Bedankt voor je felicitatie en voor je motiverende bericht..ik moet het inderdaad loslaten en haar gedachten bij haar laten en teruggaan naar mijn gevoel.. naar wat wil ik.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 13:03 schreef Lienekien het volgende:
Gefeliciteerd met je afstuderen! Je hebt heel wat meegemaakt de afgelopen jaren, dus dit is best een mijlpaal. Werk vinden gaat ook vast lukken. Hoe snel het dan lukt om op jezelf te gaan wonen, is nog een beetje de vraag.
Hoe zie je zelf je toekomst? Heb je een kinderwens?
Je moeder wil het beste voor je, maak ik uit je woorden op. En je bent bang om zelf fouten te maken in de toekomst. Maak je nu niet te druk over een toekomst die er nog niet is. Ga leren om op jezelf te vertrouwen. Voor de komende tijd: vind een baan in je richting, zoek een plek waar je alleen kunt wonen. Daar hoort imo ook bij dat je van jezelf fouten mag maken met het vertrouwen dat je die fouten ook wel weer kunt herstellen. Bevalt je werkplek niet? Dan kun je een andere baan zoeken. Heb je een tijdje verkering maar voelt het niet goed om met hem de volgende stap te zetten? Vraag jezelf dan eerlijk af of het alleen een kwestie van ‘nog niet’ is of van ‘helemaal niet’. Als je moeder je dan vanuit haar liefde en bezorgdheid aan het pushen is: terug naar jezelf: wat wil jij, waar ben jij wel of niet aan toe?
Laat je niet pushen om over je grenzen te gaan. Laat je keuzes ook niet bepalen door angst voor de toekomst. Als je eigenlijk geen kinderwens hebt, laat je dan niet bang maken met verhalen over eenzame ouderen.
Mijn zusje zegt wel vaak tegen mijn moeder dat ik mijn eigen keuzes moet maken en ze mij niet moet pushen qua trouwen en kinderen. Mijn zusje heeft zelf wel een vriend en woont nu veel uit huis.. bij haar vriend. Dus mijn moeder valt haar niet lastig met haar zorgen.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 07:49 schreef SebbeSwensje het volgende:
Heb je geen broertje of zusje die je moeder daarin kan voorzien? Ik zou er zeker niet aan gaan beginnen als het voor jou niet goed voelt. Ik word ook gepushed om mijn best te doen, mezelf voor te stellen en fatsoenlijke gesprekjes aan te knopen, maar dat komt als het komt.
Het kan wel, maar wordt meestal niet gewaardeerdquote:Op vrijdag 8 mei 2026 23:48 schreef cosmosis het volgende:
Uhm..Normaal moet je eerst een vriend krijgen voordat je gaat trouwen, andersom is vrij lastig
Eerst maar eens volwassen worden. Dat kost tijd. Ik bedoel het niet vervelend, maar uit je verhaal spreekt nog veel onervarenheid met het echte (harde) leven. Dat is ook wel mooi, je klinkt nog jong en onbedorven. Neem rustig de tijd. Als 35 bent kun je ook nog moeder worden. Of misschien wil je zelf geen kinderen. Jouw angst om met de verkeerde persoon te eindigen is niet onterecht.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 23:46 schreef Medusa666 het volgende:
Mijn moeder vindt dat ik snel moet trouwen en een vriend moet krijgen. Ze pusht me met jongens en vindt dat ik meer moeite moet doen. Ze stelt ook actief jongens voor, wat ik enerzijds lief vind, maar anderzijds zit ze er dan zó dik bovenop. Ik moet en zal trouwen en voor kleinkinderen zorgen voor haar gevoel. Omdat ik nog thuis woon, moet ik leven met haar gezeur hierover. Ik kan nog niet op mezelf wonen, omdat ik nog geen inkomen en huis heb, al ben ik wel actief op zoek naar werk. Ik ben net afgestudeerd en heb bijna een baan.
Ze bedoelt het goed. Ze werkt in de ouderenzorg en ziet hoeveel ouderen eenzaam zijn en daarover klagen. Ze is ouderwets en trouwde zelf na één ontmoeting met haar man, die achteraf een gediagnosticeerde narcist bleek te zijn en van wie ze inmiddels gescheiden is. Ze had destijds het gevoel dat ze geen keuze had, anders zou de kinderbescherming haar kinderen afpakken. Het lastige is ook dat ze soms wél gelijk heeft. Het irriteert me zelfs dat ik dat moet toegeven, want als ik eerder naar haar had geluisterd, was ik misschien niet opgenomen geweest in een kliniek.
Maar juist op het vlak van liefde vind ik het heel moeilijk om haar advies te volgen. Haar woorden doen me echt pijn. Ze zegt wel sorry, maar later begint ze weer opnieuw. Ze heeft mij heel lief opgevoed en pas in therapie heb ik geleerd wat grenzen zijn en hoe ik meer van mezelf kan laten zien. Toch moedigt ze me onbewust aan om ook op liefdesvlak telkens over mijn grenzen heen te gaan. Ik kan het ook niet zomaar naast me neerleggen, omdat ik nog thuis woon. Daar ben ik deels dankbaar voor, maar ergens vind ik het op mijn leeftijd ook jammer dat ik nog niet echt op mezelf ben. Tegelijkertijd durft zij mij ook niet helemaal los te laten.
Ik weet gewoon niet goed hoe ik hier emotioneel mee om moet gaan. Ik ben bang om haar advies níét te volgen en uiteindelijk inderdaad te eindigen als een van die eenzame ouderen die zij beschrijft. Maar ik ben ook bang om met de verkeerde persoon te eindigen en ongelukkig te worden. Het voelt zwaar. Anderen merken ook op dat ik veel naar mijn moeder luister, en ergens klopt dat ook wel. Ik ben gewoon heel bang om fouten te maken, terwijl ik tegelijkertijd probeer te leren dat fouten maken ook onderdeel van het leven is en dat je ze nooit helemaal kunt voorkomen.
Oké, maar waarom denk je dit en blijkt dit volgens jou dan?quote:Op zaterdag 9 mei 2026 18:31 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Eerst maar eens volwassen worden. Dat kost tijd. Ik bedoel het niet vervelend, maar uit je verhaal spreekt nog veel onervarenheid met het echte (harde) leven. Dat is ook wel mooi, je klinkt nog jong en onbedorven. Neem rustig de tijd.
Is wel oud ja maar je moeder is ook lekker op tijd dat ze 10 jaar heeft gewacht en blijkbaar je niet genoeg geprikkelt had zodat je eens wat van je leven ging maken als je dan nog thuis woont maar goed met die huizenmarkt van tegenwoordig is t ook lastig maar ja dan zal ik gewoon een vent zoeken die al een huis heeft als ik jou wasquote:
quote:Op zaterdag 9 mei 2026 19:34 schreef incel het volgende:
[..]
Is wel oud ja maar je moeder is ook lekker op tijd dat ze 10 jaar heeft gewacht en blijkbaar je niet genoeg geprikkelt had zodat je eens wat van je leven ging maken als je dan nog thuis woont maar goed met die huizenmarkt van tegenwoordig is t ook lastig maar ja dan zal ik gewoon een vent zoeken die al een huis heeft als ik jou was
quote:Op zaterdag 9 mei 2026 19:34 schreef incel het volgende:
[..]
Is wel oud ja maar je moeder is ook lekker op tijd dat ze 10 jaar heeft gewacht en blijkbaar je niet genoeg geprikkelt had zodat je eens wat van je leven ging maken als je dan nog thuis woont maar goed met die huizenmarkt van tegenwoordig is t ook lastig maar ja dan zal ik gewoon een vent zoeken die al een huis heeft als ik jou was
Succes met de 21e eeuw. Er is totaal geen oog voor de lange termijn: alles draait om politieke hokjes, ideologische moddergevechten, de waan van de dag en het individu. Er lijkt geen enkel vermogen te zijn om uit te zoomen en verder te kijken dan het jaar 2026. Bah.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 08:07 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Is goed Andrew, we zullen tegen alle wandelende broedmachines weer zeggen dat ze hun bek moeten houden en moeten gaan koken.
Ik weet ook niet hoe ze die kettingen steeds loskrijgen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |