Beste klussers,
Ik wil binnenkort weer een nieuw project in huis starten en mijn oog is gevallen op een feature wall / cinewall met 3D steenstrips (of hoe dit precies heet).
Mijn idee is alleen niet om de steenstrips direct op de muur te lijmen, maar op een plaat te bevestigen, zodat alles later eenvoudig te verwijderen is als ik erop uitgekeken ben. Ik maak liever een paar schroefgaatjes dicht dan dat ik de hele muur opnieuw moet laten stuuken.
Het plan is om de wand achter de televisie aan te pakken: een strook van ongeveer 1,5 meter breed en van vloer tot plafond, om wat extra sfeer in de woonkamer te creëren. Lampje erop etc, plantje noem maar op
Voorbeeldje:
![Steenstrip-Leisteen-Antraciet-Wandstrip-Natuursteen-15x60-1.jpg]()
Zou dit qua gewicht mogelijk zijn om op een houten multiplexplaat te bevestigen en vervolgens aan de muur te monteren? Bijvoorbeeld met High Tack-kit of een andere stevige bevestigingsmethode? De plaat of platen dan met schroefjes aan de muur vast.
En hoe zouden jullie de zijkanten netjes afwerken? Ik wil niet tegen de houten randen van de plaat aankijken. Of heeft iemand misschien een veel beter plan?
Vriendelijke groet