abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage maandag 11 mei 2026 @ 14:59:13 #51
381571 crew  Stephan5
Primusch
pi_220764451
Prachtige foto's qltel! :Y

En mooie verhalen!
Ik hou niet van klussers. Boren, timmeren en schuren is uit den boze.
pi_220766116
Heb je wel goede overnachtingen? Met avondeten en ontbijt denk ik zo?

Vandaag had ik hier in NL hagel en harde wind. Hoe was het in je Duitse bos vandaag?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 11 mei 2026 @ 19:00:08 #53
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220766659
quote:
5s.gif Op maandag 11 mei 2026 17:54 schreef sigme het volgende:
Heb je wel goede overnachtingen? Met avondeten en ontbijt denk ik zo?

Vandaag had ik hier in NL hagel en harde wind. Hoe was het in je Duitse bos vandaag?
De overnachtingen variëren een beetje. Ik heb het zelf geboekt allemaal. En nu zit ik in een heerlijk ouderwets Duits hotel.

Maar afgelopen nacht bivakeerde ik weer in een appartement zonder verzorging wat er echter wel heel modern uitzag. Alles om te ontbijten was er trouwens behalve broodjes, maar er zat een bakker aan de overkant.

De regen viel mee vandaag. Wel van 11:50 tot half 1 een forse stortbui en daarna soms wat gemiezer. Mijn vest en shirt waren dan ook een beetje vochtig. Het vest hangt op en ik heb een snder shirt bij dus komt wel goed. En de verwachtingen voor de komende dagen zien er goed uit voor deze regio.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 11 mei 2026 @ 19:16:11 #54
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220766919
Vandaag 22,3 kn gelopen waarbij ik 534 meter heb gestegen. Weer een zware route dus. In het begin best saai. Brede paden en weinig variatie. Echter, dat ben ik eigelijk al vergeten door Seelenfelsen. Ik ben dol op die rode rotsen hier en vaak zie je er aardig grote formaties van, maar zi groot als dit had ik nog niet gezien. De lengte is volgens een informatiebord 673 meter.. prachtig om te zien.







En dankzij de rots kon ik zelfs droog zitten.. :o



Daar ontbrak het vandaag trouwens wel een beetje aan: droge bankjes. Er zijn hier vaak van die rusthutjes, maar vandaag niet echt gezien.

  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 12 mei 2026 @ 20:21:20 #55
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220775424
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 23:45 schreef Kanaroe het volgende:

[..]
Ah, te gek. Lopen is zo fijn en die omgeving is wunderschön
Mijn geheimpje is dat ik 54 jaar geleden in Duitsland geboren ben, en er later nog vaak met mijn ouders op vakantie ben geweest
Trippstadt heb ik leuke kinder-herinneringen aan
Okee, hier komt mijn geheim. Om veel typen te voorkomen ingesproken en uit laten schrijven door Microsoft copilot..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 20:52:32 #56
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220775826
Ik sluit laat aan maar wat een leuk topic O+
Spoilers!
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 12 mei 2026 @ 20:57:39 #57
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220775903
Vandaag trouwens 26,4 km gelopen en daarbij 820 meter gestegen. Dat hoefde trouwens niet, want ik had vandaag een korte route. Maar ja, ik ben vlakbij kasteelruïne Gräfenstein en die wilde ik rustig bekijken en morgen heb ik een lange route. Dus vandaar dat ik er vandaag al langs ben geweest.










De bovenste steen van deze foto heb ik erop gelegd.


En de ruïne















  Forum Admin dinsdag 12 mei 2026 @ 20:57:50 #58
58651 crew  murp
murp
pi_220775908
Mooie route heb je nu al gelopen! Loop je helemaal alleen?
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 12 mei 2026 @ 20:59:12 #59
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220775927
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 20:57 schreef murp het volgende:
Mooie route heb je nu al gelopen! Loop je helemaal alleen?
Dank je!

Ja, ik loop alleen en heb ook zelf de hotels enzo geregeld.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 12 mei 2026 @ 21:02:35 #60
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220775983
Op deze foto kun je mooi zien dat ze een grote rots als basis hebben gebruikt. Daar stond nog wel een dubbele muur omheen.

pi_220776084
Mooie foto’s en leuk verhaal over je herinneringen aan de omgeving. Dat hotel heeft wat weg van waar ik vroeger vaak in het Odenwald kwam
pi_220776106
Wat weer een prachtige foto's. Dank!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 12 mei 2026 @ 21:18:15 #63
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220776267
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 21:10 schreef sigme het volgende:
Wat weer een prachtige foto's. Dank!
Jullie bedankt!

Ik ben echt blij dat er mensen zijn die de foto's die ik al wandelend maak leuk vinden!
  dinsdag 12 mei 2026 @ 22:22:31 #64
6941 APK
Factual, I think.
pi_220777514
Mooi daar hoor, krijg ook meteen weer zin om lekker buiten Nederland te gaan wandelen!
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 11:04:06 #65
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_220780857
Nog een volger meldt zich! Wat een enorm toffe wandeltocht O+
5 - 28 februari Thailand O+
  Forum Admin woensdag 13 mei 2026 @ 11:05:59 #66
58651 crew  murp
murp
pi_220780864
Trouwens, wat neem je allemaal mee :0
  woensdag 13 mei 2026 @ 15:41:36 #67
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220783149
quote:
7s.gif Op woensdag 13 mei 2026 11:05 schreef murp het volgende:
Trouwens, wat neem je allemaal mee :0
Topic lezen :7
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_220783344
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 20:21 schreef qltel het volgende:

[..]
Okee, hier komt mijn geheim. Om veel typen te voorkomen ingesproken en uit laten schrijven door Microsoft copilot..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goh, herkenbaar verhaal in de spoiler, ik had ook zo'n opa.
Ik ben daar in mijn kinderjaren ook wel geweest.

Inderdaad leuk zo'n topic met veel foto's.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 13 mei 2026 @ 16:29:47 #69
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220783541
quote:
7s.gif Op woensdag 13 mei 2026 11:05 schreef murp het volgende:
Trouwens, wat neem je allemaal mee :0
Dat staat ergens aan het begin van het topic...

En ik heb nog niets bij hoeven te kopen, dus kennelijk niets vergeten.

[ Bericht 0% gewijzigd door qltel op 13-05-2026 19:58:46 ]
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 13 mei 2026 @ 20:07:37 #70
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220785443
Weer een zware etappe vandaag met 26 km en 800 hoogtemeters. Maar goed, ik heb het wederom gered en de omgeving is nog steeds erg mooi. Daarbij ben ik nu echt in de omgeving die ik heel goed ken. Ik ben vandaag vanaf Merzalben, via Hermersbergerhof naar Hauenstein gelopen. En afgelopen nacht was ik in een hostel en raakte vanmorgen in gesprek met iemand daar die dezelfde route liep en we hebben vandaag samen gelopen. Ik heb morgen een rustdag en zij gaat verder dus onze wegen scheiden morgen bij het ontbijt.

We kwamen vandaag nog een verkeersbord tegen wat in een boom gegroeid was..



En legio mooie uitzichten, rotsen en bossen. Dan sta je op zo'n toren en je ziet alleen maar bos om je heen.







Ik heb trouwens een blaar. Kleintje. 🙃
pi_220785580
Prachtig zeg, dat uitzicht vanaf de uitkijktoren
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 13 mei 2026 @ 20:29:20 #72
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220785645
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 20:21 schreef Doedezemaar het volgende:
Prachtig zeg, dat uitzicht vanaf de uitkijktoren
Ik ben er al heel vaak geweest in het verleden en het blijft prachtig.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 14 mei 2026 @ 20:47:32 #73
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220794057
Vandaag rustig aan gedaan want ik had een rustdag. Bewust zo ingepland. Zaterdag heb ik er nog 1. Eerst mijn wandelmaatje van gisteren een stukje weggebracht en daarna met de trein naar Pirmasens om daar een beetje rond te kijken. En het was rotweer hier.. verschillende hagel- en regenbuien gehad in Pirmasens. Nog wel 2 foto's gemaakt, een rots die ik morgen tegenkom als ik zelf ga wandelen en een originele mini-bieb in Pirmasens.





Morgen loop ik van Hauenstein naar Dahn (etappe 7)
pi_220794106
Ik wist gewoon wat voor minibieb het zou zijn voordat ik de foto zag. Ergens in de Eifel hebben we dat ook een keer gezien.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 14 mei 2026 @ 21:45:40 #75
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220795177
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2026 20:51 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik wist gewoon wat voor minibieb het zou zijn voordat ik de foto zag. Ergens in de Eifel hebben we dat ook een keer gezien.
In Kleef is er ook 1, in een ouderwetse gele Duitse telefooncel.

En in de Eifel heb ik er jaren geleden wel eens 1 gezien, maar waar dat was weet ik niet meer. Daar heb ik toen zelfs nog een boek meegenomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')