abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220735310
Bij ons op het bedrijf zit een collega die inmiddels echt minimaal 3x per maand “ziek” is.
Eigenlijk dus vrijwel wekelijks een dag en heel soms 2 dagen.

Dit heeft zich het afgelopen jaar opgebouwd naar dat aantal. Begon met een keer ziek maar nu dus bijna wekelijks.

Vanaf dat het structureel begon te worden zijn er bij ons twijfels of deze collega ook echt ziek is.

Collega heeft namelijk weleens op een feestje in een aangeschoten bui gemeld dat deze nog regelmatig freelance klusjes oppakt in de weekend en avond uren voor een ander bedrijf.

En dat dit soms best pittig is de dag erna bij ons op het bedrijf.

De maandag erna werd overigens alles ontkent.

Nu geeft onze manager aan dat ze hier niets mee kan, want als werknemer ziek is, is deze ziek. Ook omdat het bijna altijd maar om 1 dag gaat.

Dat snapt iedereen ook wel, maar hierdoor komt iedere keer al het werk van deze collega bij anderen op het bordje terecht waardoor anderen regelmatig overuren moeten maken om het werk op tijd af te krijgen.

Hoe zouden jullie hier mee omgaan en wat kan en zou manager moeten doen hierin?

Ik zelf heb inmiddels al aangegeven dat ik niet structureel overuren ga maken omdat deze überhaupt niet uitbetaald worden maar er ook eigenlijk nooit plek is om deze op te nemen.
  Spellchecker donderdag 7 mei 2026 @ 12:23:33 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220735316
Bedrijfsarts inschakelen?
Laten schaduwen?
Zijn/haar socials uitpluizen?
pi_220735340
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 12:23 schreef maily het volgende:
Bedrijfsarts inschakelen?
Laten schaduwen?
Zijn/haar socials uitpluizen?
Nja vraag mij af of dat zomaar mag, lijkt mij sterk namelijk.

Bedrijfsarts zou kunnen, maar het is iedere keer maar een dag
  Spellchecker donderdag 7 mei 2026 @ 12:30:38 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220735351
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 12:27 schreef 111210 het volgende:

[..]
Nja vraag mij af of dat zomaar mag, lijkt mij sterk namelijk.

Bedrijfsarts zou kunnen, maar het is iedere keer maar een dag
Iedere keer maar een dag.
Ik gok 35 of 40 per jaar.

Je zou die collega nogeens uit kunen horen bij een feestje. Gerichte vragen stellen.
  donderdag 7 mei 2026 @ 12:31:54 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220735361
Het is toch echt aan de leidinggevenden om hier actie op te ondernemen. Zo vaak een ziekmelding is allang reden voor bespreking met de bedrijfsarts en bespreking met de medewerker zelf.

Mogelijk is dat overleg ook al geweest. Daarover hoeft je leidinggevende jou niet te informeren.
The love you take is equal to the love you make.
pi_220735367
Teamleider kan hem eens op preventief gesprek sturen bij de bedrijfsarts.
Want het is niet gezond om iedere week 1 dag ziek te zijn.
Wellicht speelt er meer. Mentaal, of overwerkt (door nevenfucnctie in de avonduren/weekend)
  Spellchecker donderdag 7 mei 2026 @ 12:32:25 #7
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220735368
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 12:31 schreef Lienekien het volgende:
Het is toch echt aan de leidinggevenden om hier actie op te ondernemen. Zo vaak een ziekmelding is allang reden voor bespreking met de bedrijfsarts en bespreking met de medewerker zelf.

Mogelijk is dat overleg ook al geweest. Daarover hoeft je leidinggevende jou niet te informeren.

Dat kan ook :Y
  donderdag 7 mei 2026 @ 12:38:47 #8
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220735402
Bedrijfsrecherche, gezien de frequentie is er - wat mij betreft - een gegrond vermoeden.
Dat is namelijk voor een rechter belangrijk, je mag niet zomaar iemand schaduwen.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  donderdag 7 mei 2026 @ 12:39:24 #9
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_220735406
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 12:22 schreef 111210 het volgende:

Hoe zouden jullie hier mee omgaan […]?
ik zou me niet met andermans zaken bemoeien. En inderdaad goed de eigen werk-/prive-balans bewaken. Als het werk hierdoor (structureel) niet af komt dan is dat toch echt het probleem van de werkgever.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_220735422
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 12:22 schreef 111210 het volgende:
Bij ons op het bedrijf zit een collega die inmiddels echt minimaal 3x per maand “ziek” is.
Eigenlijk dus vrijwel wekelijks een dag en heel soms 2 dagen.

Dit heeft zich het afgelopen jaar opgebouwd naar dat aantal. Begon met een keer ziek maar nu dus bijna wekelijks.

Vanaf dat het structureel begon te worden zijn er bij ons twijfels of deze collega ook echt ziek is.

Collega heeft namelijk weleens op een feestje in een aangeschoten bui gemeld dat deze nog regelmatig freelance klusjes oppakt in de weekend en avond uren voor een ander bedrijf.

En dat dit soms best pittig is de dag erna bij ons op het bedrijf.

De maandag erna werd overigens alles ontkent.

Nu geeft onze manager aan dat ze hier niets mee kan, want als werknemer ziek is, is deze ziek. Ook omdat het bijna altijd maar om 1 dag gaat.

Dat snapt iedereen ook wel, maar hierdoor komt iedere keer al het werk van deze collega bij anderen op het bordje terecht waardoor anderen regelmatig overuren moeten maken om het werk op tijd af te krijgen.

Hoe zouden jullie hier mee omgaan en wat kan en zou manager moeten doen hierin?

Ik zelf heb inmiddels al aangegeven dat ik niet structureel overuren ga maken omdat deze überhaupt niet uitbetaald worden maar er ook eigenlijk nooit plek is om deze op te nemen.
allereerst kan je manager hier prima op acteren. iemand die structureel 1 of meerdere dagen per maand ziek is wordt zsm bij de arbo dienst gerapporteerd. en anders wordt er wel een arbo dienst ingeschakeld. dit valt onder verzuim.
verzuim kan uiteraard gerechtvaardigd zijn, ziekteverzuim bij een griep bijvoorbeeld of een gebroken been, maar ook ongerechtvaardigd. laat dat nu net de specialiteit zijn van de arbo dienst. en daar hoeft, zoals @Lienekien heel terecht zegt, je werkgever niets over te zeggen tegen je. voor zover ik weet mag dat zelfs niet...

maar de enige juist vorm is aangeven bij je manager dat het structurele verzuim van je collega zorgt voor onnodige werkdruk op jullie en dat jullie een oplossing verwachten. dat er inderdaad niet verwacht kan worden dat jullie andermans ziekte structureel oppakken.

en aangezien een zieke werknemer gewoon voor kosten werkgever komen lijkt het me heel erg sterk dat, als dit idd zo structureel is als je zegt en dus om een 20 procent verzuim per jaar gaat (1 dag per week) die werkgever of de verzekering hier niet allang mee bezig is.

daar moet of een exit regeling mee gestart worden als het verzuim een mantel is om freelance werkzaamheden uit te voeren of er moet een hersteltraject gestart worden als er daadwerkelijk een ziekte speelt.

quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 12:31 schreef Lienekien het volgende:
Het is toch echt aan de leidinggevenden om hier actie op te ondernemen. Zo vaak een ziekmelding is allang reden voor bespreking met de bedrijfsarts en bespreking met de medewerker zelf.

Mogelijk is dat overleg ook al geweest. Daarover hoeft je leidinggevende jou niet te informeren.
dit.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_220735425
quote:
7s.gif Op donderdag 7 mei 2026 12:38 schreef phpmystyle het volgende:
Bedrijfsrecherche, gezien de frequentie is er - wat mij betreft - een gegrond vermoeden.
Dat is namelijk voor een rechter belangrijk, je mag niet zomaar iemand schaduwen.
nope.
niet alleen is dat niet aan TS of de manager, dat is aan de werkgever in overleg met HR en de Arbo dan wel bedrijfsarts. maar dat is vele stations verder dan wat TS hier verteld.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  donderdag 7 mei 2026 @ 12:45:07 #12
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220735440
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 12:43 schreef freak1 het volgende:

[..]
nope.
niet alleen is dat niet aan TS of de manager, dat is aan de werkgever in overleg met HR en de Arbo dan wel bedrijfsarts. maar dat is vele stations verder dan wat TS hier verteld.
Volstrekt eens. Maar ik neem toch aan dat TS ook wel ziet dat het niet aan hem/haar is om daarover knopen door te hakken.

Misschien boeit de werkgever het niet. Dat mag. Dat is gewoon de vrijheid die je hebt.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  Moderator donderdag 7 mei 2026 @ 12:45:48 #13
236264 crew  capricia
pi_220735445
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 12:22 schreef 111210 het volgende:
Bij ons op het bedrijf zit een collega die inmiddels echt minimaal 3x per maand “ziek” is.
Eigenlijk dus vrijwel wekelijks een dag en heel soms 2 dagen.

Dit heeft zich het afgelopen jaar opgebouwd naar dat aantal. Begon met een keer ziek maar nu dus bijna wekelijks.

Vanaf dat het structureel begon te worden zijn er bij ons twijfels of deze collega ook echt ziek is.

Collega heeft namelijk weleens op een feestje in een aangeschoten bui gemeld dat deze nog regelmatig freelance klusjes oppakt in de weekend en avond uren voor een ander bedrijf.

En dat dit soms best pittig is de dag erna bij ons op het bedrijf.

De maandag erna werd overigens alles ontkent.

Nu geeft onze manager aan dat ze hier niets mee kan, want als werknemer ziek is, is deze ziek. Ook omdat het bijna altijd maar om 1 dag gaat.

Dat snapt iedereen ook wel, maar hierdoor komt iedere keer al het werk van deze collega bij anderen op het bordje terecht waardoor anderen regelmatig overuren moeten maken om het werk op tijd af te krijgen.

Hoe zouden jullie hier mee omgaan en wat kan en zou manager moeten doen hierin?

Ik zelf heb inmiddels al aangegeven dat ik niet structureel overuren ga maken omdat deze überhaupt niet uitbetaald worden maar er ook eigenlijk nooit plek is om deze op te nemen.
Dit is de klacht en dit moet je met je leidinggevende gaan bespreken.

De zieke werknemer is verders niet jouw zorg.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220735487
Ik werk niet en heb hier dan ook geen last van. Kan ik iedereen aanraden ^O^
U MAD?
pi_220735580
quote:
7s.gif Op donderdag 7 mei 2026 12:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Volstrekt eens. Maar ik neem toch aan dat TS ook wel ziet dat het niet aan hem/haar is om daarover knopen door te hakken.

Misschien boeit de werkgever het niet. Dat mag. Dat is gewoon de vrijheid die je hebt.
akkoord. maar je liet het lijken alsof er dan maar even de bedrijfsrecherche ingeschakeld werd in dat soort zaken maar dat is echt heel wat stations verder dan waar TS momenteel staat volgens eigen zeggen, of waar het bedrijf staat.

verder vermoed ik dat, zelfs al zou het de werkgever niets boeien, het de verzekeraar van de werkgever wel degelijk wat zal boeien...
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  donderdag 7 mei 2026 @ 13:02:30 #16
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220735617
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 13:00 schreef freak1 het volgende:

[..]

verder vermoed ik dat, zelfs al zou het de werkgever niets boeien, het de verzekeraar van de werkgever wel degelijk wat zal boeien...
Wat bedoel je?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  donderdag 7 mei 2026 @ 13:12:55 #17
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220735701
Er zouden natuurlijk serieuze chronische medische problemen kunnen spelen, maar ik snap gezien de verdere context dat mensen op een gegeven moment twijfels hebben bij de situatie. Al weet je natuurlijk nooit wat er speelt.
pi_220735702
quote:
7s.gif Op donderdag 7 mei 2026 13:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat bedoel je?
elke werkgever met meer dan 1 werknemer heeft een verzekering voor ziekte van werknemers. anders ga je echt failliet aan die kosten. of je bent debiel als werkgever maar dat terzijde.

dus die kosten voor die zieke werknemer de hele tijd worden via een verzekeraar weer grotendeels vergoed. je hoeft maar 1 grapjas in dienst te hebben die overspannen raakt en er een jaar uitligt en je loopt leeg.. maargoed.

die verzekeraar heeft ook ogen in haar hoofd. dus die zeggen, pietje is wel elke week ziek, wij zijn het wel zat de hele tijd te lappen, laat hem maar eens naar een arbo arts gaan., en een verzuimtraject opstarten. en evt. een reintegratie traject.

jij zegt, of het moet die werkgever niet boeien. en dat kan. maar het zal de verzekeraar wel degelijk boeien want het kost hen klauwen met geld.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_220735778
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 12:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Dit is de klacht en dit moet je met je leidinggevende gaan bespreken.

De zieke werknemer is verders niet jouw zorg.
Dat is inmiddels ook gebeurt alleen zagen we daar uiteindelijk op de werkvloer niks van terug.
(ook bij ons is er een tekort aan mensen)

Ik had zelf daarom al aangegeven dat ik andermans werk niet structureel ga blijven oplossen hierin.

Helaas zijn andere collega’s daarin niet mondig genoeg, ook mede door de jonge leeftijd van sommige.

Maar daardoor voel ik mij ook wel schuldig omdat ik inmiddels wel gewoon om 6uur naar huis ga terwijl de rest soms wel blijft doorgaan.

Overigens zijn wij een vrij jong en klein bedrijf zonder HR en vraag mij af of er wel een verzekering is. Ziek zijn wordt ook gewoon op whatsapp gemeld en daarmee is het klaar, beterschap en tot overmorgen was altijd het idee zegmaar.

Dat ging altijd goed omdat ziekmeldingen zeldzaam waren. Tot collega erbij kwam.

Maar wellicht dat er achter de schermen wel dingen gaande zijn die mij idd niet aan gaan.
pi_220735836
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 13:28 schreef 111210 het volgende:

[..]
Dat is inmiddels ook gebeurt alleen zagen we daar uiteindelijk op de werkvloer niks van terug.
(ook bij ons is er een tekort aan mensen)

Ik had zelf daarom al aangegeven dat ik andermans werk niet structureel ga blijven oplossen hierin.

Helaas zijn andere collega’s daarin niet mondig genoeg, ook mede door de jonge leeftijd van sommige.

Maar daardoor voel ik mij ook wel schuldig omdat ik inmiddels wel gewoon om 6uur naar huis ga terwijl de rest soms wel blijft doorgaan.

Overigens zijn wij een vrij jong en klein bedrijf zonder HR en vraag mij af of er wel een verzekering is. Ziek zijn wordt ook gewoon op whatsapp gemeld en daarmee is het klaar, beterschap en tot overmorgen was altijd het idee zegmaar.

Dat ging altijd goed omdat ziekmeldingen zeldzaam waren. Tot collega erbij kwam.

Maar wellicht dat er achter de schermen wel dingen gaande zijn die mij idd niet aan gaan.
gestructureerd
-je aanpak is de juiste. als je collega's wel door blijven werken en het okay vinden om andermans zooi op te blijven lossen, daar kun jij niets aan veranderen. door aan te geven dat je niet te beroerd bent om beschikbaar te zijn voor werk maar je wel de grens trekt bij structureel andermans ziekte op te lossen is geheel je goed recht en wat mij betreft de juiste aanpak.

-schuldig voelen kan. maar je collega's maken zelf de keus om er niet iets mee te doen. daar kun jij je moeilijk schuldig over voelen, zij maken die bewuste keus.

-verder ben jij niet verantwoordelijkheid voor de domheid van je werkgever. meer als 2 werknemers en geen verzekering is dom. en wat mij betreft onverantwoord tegen je werknemers, 2 langdurig zieken werknemers kunnen op die manier zo een bedrijf de afgrond intrekken maargoed.

-je werkgever is niet verplicht een HR afdeling te hebben, maar wel haar zaken op orde. en zo is een arbo basis contract verplicht. zie https://ondernemersplein.(...)sarts-of-arbodienst/ . en daar moeten bij een structureel zieke werknemer genoeg rode vlaggetjes omhoog staan.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  donderdag 7 mei 2026 @ 13:43:26 #21
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220735854
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 13:13 schreef freak1 het volgende:

[..]
elke werkgever met meer dan 1 werknemer heeft een verzekering voor ziekte van werknemers. anders ga je echt failliet aan die kosten. of je bent debiel als werkgever maar dat terzijde.

dus die kosten voor die zieke werknemer de hele tijd worden via een verzekeraar weer grotendeels vergoed. je hoeft maar 1 grapjas in dienst te hebben die overspannen raakt en er een jaar uitligt en je loopt leeg.. maargoed.

die verzekeraar heeft ook ogen in haar hoofd. dus die zeggen, pietje is wel elke week ziek, wij zijn het wel zat de hele tijd te lappen, laat hem maar eens naar een arbo arts gaan., en een verzuimtraject opstarten. en evt. een reintegratie traject.

jij zegt, of het moet die werkgever niet boeien. en dat kan. maar het zal de verzekeraar wel degelijk boeien want het kost hen klauwen met geld.
Die verzekering geldt toch alleen bij langdurige ziekte, niet voor kortdurend verzuim? Ik denk dat de verzekeraar niet in beeld is. De werkgever betaalt thans het loon door en het werk van medewerker wordt verdeeld onder het andere personeel.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220736670
quote:
7s.gif Op donderdag 7 mei 2026 13:43 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Die verzekering geldt toch alleen bij langdurige ziekte, niet voor kortdurend verzuim? Ik denk dat de verzekeraar niet in beeld is. De werkgever betaalt thans het loon door en het werk van medewerker wordt verdeeld onder het andere personeel.
dat ligt aan je eigen risico periode.
maar als die werknemer wekelijks ziek is dan hebben we het dus over een 40 dagen per jaar. dan komt die verzekering zeker in beeld. dat is gewoon terugkerend verzuim.

echter, of de werkgever in deze instantie dat heeft toegepast (wekeljiks is gewoon structureel namelijk dus kan gezien worden als een langdurig verzuim) blijft gissen. dat zal TS zeker niet weten.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_220736819
Je kan inderdaad al de verzekering inschakelen bij zo veel verzuim, maar dat doet lang niet iedere werkgever (het geeft ook administratieve rompslomp). Wel heeft deze persoon een probleem als hij of zij ooit langdurig ziek gaat worden: dan tellen al die korte verzuimen mee naar de 2 jaar die je doorbetaald moet worden.

Maar op zich is dat voor TS allemaal irrelevant. Waarom de collega ziek is en of dat legitiem is ook. Het enige wat TS moet doen: ga naar de leidinggevende over dat verhaal wat betreft overwerken. Dat is jouw deel van het verhaal. Dat er van je wordt gevraagd om bij ziekte eens een keer extra te werken kan, maar als het structureel is moet de werkgever gewoon voor meer personeel zorgen. Het kan niet dat jij of je collega's zeer regelmatig moeten overwerken vanwege de ziekte van een ander. Jij hebt niet voor niets een bepaald contract met een bepaald aantal uren, dat is het uren dat jij wenst te werken en je moet er vanuit kunnen gaan dat jouw werk binnen die uren te halen is.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2026 16:06:44 ]
pi_220736834
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 12:22 schreef 111210 het volgende:
Bij ons op het bedrijf zit een collega die inmiddels echt minimaal 3x per maand “ziek” is.
Eigenlijk dus vrijwel wekelijks een dag en heel soms 2 dagen.

Dit heeft zich het afgelopen jaar opgebouwd naar dat aantal. Begon met een keer ziek maar nu dus bijna wekelijks.

Vanaf dat het structureel begon te worden zijn er bij ons twijfels of deze collega ook echt ziek is.

Collega heeft namelijk weleens op een feestje in een aangeschoten bui gemeld dat deze nog regelmatig freelance klusjes oppakt in de weekend en avond uren voor een ander bedrijf.

En dat dit soms best pittig is de dag erna bij ons op het bedrijf.

De maandag erna werd overigens alles ontkent.

Nu geeft onze manager aan dat ze hier niets mee kan, want als werknemer ziek is, is deze ziek. Ook omdat het bijna altijd maar om 1 dag gaat.

Dat snapt iedereen ook wel, maar hierdoor komt iedere keer al het werk van deze collega bij anderen op het bordje terecht waardoor anderen regelmatig overuren moeten maken om het werk op tijd af te krijgen.

Hoe zouden jullie hier mee omgaan en wat kan en zou manager moeten doen hierin?

Ik zelf heb inmiddels al aangegeven dat ik niet structureel overuren ga maken omdat deze überhaupt niet uitbetaald worden maar er ook eigenlijk nooit plek is om deze op te nemen.
Al je posts lezende, vraag ik me af wat de policy van het bedrijf jegens dit geval is. Om daar achter te komen, zou je bijv. eenzelfde patroon van ziekmeldingen kunnen opbouwen en kijken wat je hoort van het management / de bedrijfsarts etc.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_220737028
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 13:28 schreef 111210 het volgende:

[..]
Dat is inmiddels ook gebeurt alleen zagen we daar uiteindelijk op de werkvloer niks van terug.
(ook bij ons is er een tekort aan mensen)

Ik had zelf daarom al aangegeven dat ik andermans werk niet structureel ga blijven oplossen hierin.

Helaas zijn andere collega’s daarin niet mondig genoeg, ook mede door de jonge leeftijd van sommige.

Maar daardoor voel ik mij ook wel schuldig omdat ik inmiddels wel gewoon om 6uur naar huis ga terwijl de rest soms wel blijft doorgaan.

Overigens zijn wij een vrij jong en klein bedrijf zonder HR en vraag mij af of er wel een verzekering is. Ziek zijn wordt ook gewoon op whatsapp gemeld en daarmee is het klaar, beterschap en tot overmorgen was altijd het idee zegmaar.

Dat ging altijd goed omdat ziekmeldingen zeldzaam waren. Tot collega erbij kwam.

Maar wellicht dat er achter de schermen wel dingen gaande zijn die mij idd niet aan gaan.
Maak het probleem van je werkgever en je collega's niet jouw probleem. Natuurlijk is het mooi als je (met elkaar) iets oppakt als dat nodig is. Maar als het structureel is, is het toch echt aan de werkgever dat op te lossen.

Ik snap dat het ingewikkeld is als collega's wel in de gaten blijven springen. Ik zeg altijd maar, ik ben dan misschien wel een hoer, maar geen slet. Of terwijl, je kan mij inhuren, maar ik werk niet gratis voor je.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')