abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220722687
Hallo,
Ik overweeg een Ford Kuga PHEV te leasen of te financieren.
De leaseprijs is ongeveer ¤ 600, inclusief:
- wegenbelasting
- onderhoud
- verzekering

Als ik voor financiering kies, is de maandelijkse prijs ongeveer ¤ 250, maar deze kosten moeten apart worden betaald. Mijn berekening laat zien:
- wegenbelasting ¤ 111 per maand
- WA-verzekering + limiet, ongeveer ¤ 80

Ik weet niet wat de onderhoudskosten zijn.
Ik neem aan dat ik elke 10.000 km of per jaar een kleine onderhoudsbeurt moet laten uitvoeren (olie en filter vervangen).
Maar ik weet niets over de kosten voor het onderhoud van de accu of andere zaken die specifiek zijn voor de Ford Kuga.

Dus voor mij zouden de maandelijkse kosten voor financiering ongeveer ¤ 450 zijn.
Ik neem aan dat de auto geen maandelijks onderhoud nodig heeft.

Heeft iemand ervaring met de Kuga?
  Redactie Frontpage dinsdag 5 mei 2026 @ 19:38:00 #2
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220722798
Een nieuwe auto met alleen WA verzekering lijkt me sowieso al onverstandig. Zeker bij financiering, die je dus gewoon kan blijven doorbetalen als dat ding total loss is.
  Moderator woensdag 6 mei 2026 @ 12:41:55 #3
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220727649
Ik vind dat echt een hot waggie. Rijdt en stuurt gewoon lekker.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_220727765
Mijn regels met betrekking tot auto's is altijd geweest:
- sparen en dan pas kopen

Heb ik geen geld voor wat fatsoenlijks? Komt er geen andere (of een goedkoop barrel).

Lenen?
- alleen voor een woning

Heb alleen voor mijn 2e auto geleend ooit, auto was al weg en ik betaalde nog af. Slecht idee achteraf.

Heb mijn plasje over het topic gedaan, succes met de keuze ;)
  Moderator zaterdag 9 mei 2026 @ 15:37:40 #5
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220750717
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 12:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
Mijn regels met betrekking tot auto's is altijd geweest:
- sparen en dan pas kopen

Heb ik geen geld voor wat fatsoenlijks? Komt er geen andere (of een goedkoop barrel).

Lenen?
- alleen voor een woning

Heb alleen voor mijn 2e auto geleend ooit, auto was al weg en ik betaalde nog af. Slecht idee achteraf.

Heb mijn plasje over het topic gedaan, succes met de keuze ;)
+1
En dan enkel WA verzekeren :X

"Liever gelast dan geleased"
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')