Zoals beloofd, een update als ik een update had.
Nee. Het antwoord is nee. En dat kan ik je heel zeker laten weten, want ik heb gewoon nog één keer aangehaald wat er voor mij speelt. En het siert haar dat ze me niet aan het lijntje wil houden. We kunnen over alles praten, dus dit ook.
Ze vertelde deze week dat ze, in het verleden, een situatie had met iemand die haar dus ook ooit leuk vond, een toenmalige goede vriend, en dat niet onder stoelen of banken schoof en zelfs zo ver ging als valentijnscadeaus voor haar kopen (ook nadat ze had aangegeven bij hem, joh, ik zie je niet zo, ik vind dit niet prettig).
Dat mondde uiteindelijk uit in een best wel stalky en zwaar ongemakkelijk gedoe (ik zal niet helemaal in details treden, maar wat ze vertelde was pittig). Ik schrok er best wel van toen ze dit vertelde, want het voelde voor mij confronterend. Waarom, simpelweg omdat ik in mijn manier van doen met haar een beetje hetzelfde gedrag merkte. Het graag bij haar in de buurt blijven, het naast haar zitten, het samen lopen, dat allemaal.
Dus op de weg terug was ik, zoals altijd, open. En eerlijk. Dus ik haalde het aan. 'Joh, moet je horen: ik ga even wat gas met je terugnemen wat betreft mijn flirterige manier van doen met je. Dat wat je eerder hebt meegemaakt waar je over vertelde, dat kwam nogal binnen. Ik wil niet dat dat uiteindelijk voor jou opnieuw uitmondt in zo'n situatie'. Ze schrok een beetje en zei meteen dat ze zich op geen enkele manier onprettig of onveilig bij mij voelt, wat ik heel fijn vond om te horen. En ze zei dat, als dat wel zo zou zijn (ik die iets bij haar doet wat ze onprettig vind), ze dat echt wel zou laten weten, maar dat ik me daar echt geen zorgen over hoef te maken

Dus ik vroeg nog eens van: 'je zei vanavond in het verhaal met die gast dat je hem meteen heel resoluut liet weten dat je geen date met hem ziet zitten, tegen mij zei je ongeveer hetzelfde maar toch net wat anders. Brutaal eerlijk, maar zie je tussen ons ook maar iets van een mogelijkheid dat er iets kan groeien, zie je jou en mij samen wel gewoon een keer daten?'. En het antwoord was nee.
Voelt dat kut? Ja. Voelt de duidelijkheid fijn om te hebben? Ja. Voelt het lastig om het nu dan ook verder los te laten? Eerlijk, ook ja.

En tuurlijk dat is gewoon kak, maar je kan iemand niet forceren jou leuk te vinden of ervoor open te staan je op een andere manier te zien dan hoe iemand je ziet. Ik had ook ooit een leuke avond met iemand die ik die dag ontmoet had, maar merkte zelf dat er niet meer dan dat in zat. Dat moet gewoon kunnen.
Het scheelde dat we daarna echt, zoals zo vaak, een heel fijne terugrit hadden en we het ook weer echt over vanalles hadden.
Ik weet niet of ik afstand wil nemen. Dat vroeg ze namelijk ook meteen. Eigenlijk wil ik dat niet, want ik heb aan haar een prima vriendin waar ik makkelijk en leuk contact heb. Maar ik moet niet zo'n vriendschap aanhouden uit hoop op 'maar ja het kán, alsnog, misschien, toch', want dan ga ik vol tegen mezelf in over wat ik eerder in dit topic knalde. Ik zei het namelijk verkeerd: de friendzone bestaat wél, maar is vooral een benaming ván mensen die weigeren te accepteren dat ze zijn afgewezen.
Accepteren is nu mijn volgende stap, hou aan haar een heel fijn en leuk contact over, en maak op die manier gewoon ook mooie momenten.
Dus lang verhaal; tsja, jammer, even balen, en dan weer door.
[ Bericht 2% gewijzigd door ArnieAlberts op 06-06-2026 02:41:01 ]
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.