We weten allemaal hoe dit komt.quote:Op zondag 10 mei 2026 09:40 schreef Hetekip het volgende:
Ik ben vluchtelingen moe, kunnen we niet gewoon zoals Australië zeggen: sorry je komt er niet in, ga maar terug.
Nou nee, de VVD, CDA en dergelijke hebben het meest geregeerd. Jesse nog nooit.quote:Op zondag 10 mei 2026 09:59 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
We weten allemaal hoe dit komt.
Kijk hem staan met opgeheven vingertje. Je hoort de moralistische woordenkots er zo uitkomen:
[ afbeelding ]
Altijd maar weer:
[ afbeelding ]
En hier doet hij ons aller Pimmetje na. Kijk hem geniepig lachen, de schijnheilige:
[ afbeelding ]
"Zullen we deze week 5000 Somaliërs in Bloemendaal plaatsen?" "Hand erop!"
[ afbeelding ]
Kijk hem eens inclusief zijn. Het liefst heeft hij dat alle ONZE zoontjes er zo bij zitten in de schoolbanken op roze maandag:
[ afbeelding ]
Kijk dat langaharig, ongewassen tuig erbij staan. Helemaal klaar om op de A12 te zitten:
[ afbeelding ]
Hij mag lekker voetballen. En de Meiden van IJsselstein D5. Juist ja...
[ afbeelding ]
Een beeld zegt meer dan duizend woorden:
[ afbeelding ]
Of een wielrenfiets kopen en keihard wegfietsen.quote:Op zondag 10 mei 2026 09:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je kan in NL kiezen, of je suf trainen en vechtsport doen, een wapen kopen en kans dat je moet zitten.
Of als een cuck jezelf in elkaar laten slaan en niks terug kunnen doen en dan maanden in angst leven, en ptss ontwikkelen door je lauwe verdediging.
Je act is nog steeds te doorzichtig hoor.quote:Op zondag 10 mei 2026 09:59 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
We weten allemaal hoe dit komt.
Kijk hem staan met opgeheven vingertje. Je hoort de moralistische woordenkots er zo uitkomen:
[ afbeelding ]
Altijd maar weer:
[ afbeelding ]
En hier doet hij ons aller Pimmetje na. Kijk hem geniepig lachen, de schijnheilige:
[ afbeelding ]
"Zullen we deze week 5000 Somaliërs in Bloemendaal plaatsen?" "Hand erop!"
[ afbeelding ]
Kijk hem eens inclusief zijn. Het liefst heeft hij dat alle ONZE zoontjes er zo bij zitten in de schoolbanken op roze maandag:
[ afbeelding ]
Kijk dat langaharig, ongewassen tuig erbij staan. Helemaal klaar om op de A12 te zitten:
[ afbeelding ]
Hij mag lekker voetballen. En de Meiden van IJsselstein D5. Juist ja...
[ afbeelding ]
Een beeld zegt meer dan duizend woorden:
[ afbeelding ]
quote:Apeldoornse vrouwen laten stem horen met protest tegen mega-azc in woonwijk: ’We willen niet worden weggezet’
Apeldoorn - Met een vreedzame mars en enkele speeches na afloop hebben inwoners van Apeldoorn luid en duidelijk laten weten dat ze zeer bezorgd zijn om een gepland groot azc in een woonwijk. Meerdere vrouwen, en ook een 16-jarig meisje, uitten in toespraken hun zorgen
De mars was georganiseerd door ’de vrouwen in de Maten’. Dat is de woonwijk in de Gelderse stad waar de opvang van 240 alleenstaande mannen moet komen. Dat aantal kan worden uitgebreid tot 1000 personen.
,,Veel inwoners hebben oprechte zorgen over de gekozen locatie én over het democratische proces rondom deze besluitvorming”, meldde een van hen al eerder. De vrouwen benadrukken niet per se tegen een asielzoekerscentrum te zijn, maar vooral tegen de locatie die nu wordt genoemd.
,,Veel mensen stellen bovendien vast dat besluiten al vaststaan, terwijl zij zich niet gehoord voelen”, zegt een initiatiefneemster. ,,Wat zegt dat over de manier waarop wij in Nederland omgaan met inspraak en draagvlak?”
Zo dachten veel meer aanwezigen erover. De opvang is gepland midden in een woonwijk, naast een school voor speciaal onderwijs en kinderopvang. ,,Meerdere bezorgde moeders geven aan dat de onrust hen lichamelijk en psychisch raakt.”
Ze vragen zich hardop af waarom niet wordt gekozen voor een locatie meer aan de rand van de stad. ,,In het verleden werd dat meestal gedaan, mede vanuit veiligheidsoverwegingen.” Veel inwoners vragen zich bovendien af hoe de plannen haalbaar zijn in een stad waar nu al sprake is van woningnood en druk op voorzieningen.
Volgens de initiatiefnemers is het zelfs zo dat de politie - landelijk en lokaal - heeft aangegeven dat zij de veiligheid niet kan garanderen bij opvanglocaties van deze omvang. En daar komt dan nog bij: aanwezigen zijn bang te worden weggezet als extreemrechts of racist.
Maar het is niet ’extreem’ wanneer inwoners vragen stellen over leefbaarheid, veiligheid, inspraak en draagkracht in hun eigen wijk”, zegt de initiatiefneemster. ,,In een democratie moet ruimte blijven bestaan om die zorgen vreedzaam te uiten — zonder weggezet te worden. Daarom pleiten wij voor een andere, beter passende locatie voor deze doelgroep.”
Na de mars, waarbij enkele malen ’azc weg ermee!’ werd geroepen en waarbij een spandoek werd getoond met de tekst ’Is onze veiligheid niet belangrijk meer?’, spraken meerdere mensen de menigte toe.
Ook Mona Keijzer, Tweede Kamerlid en voormalig minister van Asiel en Migratie, en filosofe Andrea Speyerbach begrijpen de zorgen, hadden ze vooraf al duidelijk gemaakt. Speyerbach is bezig een rechtszaak op te tuigen om bescherming van ’de Nederlandse cultuur’ via de rechter af te dwingen. Ze waarschuwde eerder al voor sociale onlusten als gevolg van ’de migratiecrisis’.
’Dat er 240 mannen komen, zorgt voor onrust’
Het gevoel werd nog het best omschreven door een dapper 16-jarig meisje dat sprak. ,,Ik woon vlak bij een park, waar ook veel kinderen spelen. Dit is een belangrijke plek. Bejaarden lopen rond om rust te vinden. Dat er nu 240 mannen komen wonen, zorgt voor onrust.” En nee, zei een aanwezige meteen, dat betekent niet dat we racisten zijn.
telegraaf.nl
Wat heeft het dan met hun veiligheid te maken als deze locatie niet goed is en een andere locatie in de stad blijkbaar wel? Kunnen ze me dat even uitleggen?quote:Op zondag 10 mei 2026 10:27 schreef RamboDirk het volgende:
De vrouwen benadrukken niet per se tegen een asielzoekerscentrum te zijn, maar vooral tegen de locatie die nu wordt genoemd.
Dat heeft @RamboDirk toch mooi in de OP gedemonstreerd?quote:Op zondag 10 mei 2026 10:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wat heeft het dan met hun veiligheid te maken als deze locatie niet goed is en een andere locatie in de stad blijkbaar wel? Kunnen ze me dat even uitleggen?
Of willen ze vooral asielzoekers, maar doe dat maar lekker ver weg in Ter Apel?
Dat heeft niets met de veiligheid van de vrouwen zelf te maken toch, dat het dichtbij school en kinderdagverblijf is? Of zijn ze bang dat het naastgelegen park onveilig wordt om doorheen te gaan?quote:Op zondag 10 mei 2026 10:41 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Dat heeft @:rambodirk toch mooi in de OP gedemonstreerd?
Wie brengt de kinderen naar school of het kinderdagverblijf. Zijn meisjes niet ook vrouwen? Als je je ouders wil bezoeken in het verpleeghuis?quote:Op zondag 10 mei 2026 10:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat heeft niets met de veiligheid van de vrouwen zelf te maken toch, dat het dichtbij school en kinderdagverblijf is? Of zijn ze bang dat het naastgelegen park onveilig wordt om doorheen te gaan?
Wat ouderwets gedacht van jou. Bovendien is er op die momenten extreem veel sociale controle, dus niet een heel onveilige situatie. Het park/de huisarts kan ik wel begrijpen dat ze daar meer moeite mee hebben. Maar ja, het blijft een hoog NIMBY-gehalte, kom er dan gewoon eerlijk voor uit ipv dat halfbakken gedoe.quote:Op zondag 10 mei 2026 10:44 schreef Hetekip het volgende:
Wie brengt de kinderen naar school of het kinderdagverblijf.
Ja, maar dan word je uitgemaakt voor racist, terwijl wel iedereen dat denkt. Ze zullen geen asielzoekerscentrum in het Gooi zetten bijvoorbeeld.quote:Op zondag 10 mei 2026 10:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het heeft in ieder geval een hoog NIMBY-gehalte. Zeg dan gewoon eerlijk dat je de opvang van zoveel asielzoekers in je stad niet ziet zitten.
Dit soort geweld is monsterlijk. Meer dan verschrikkelijk. Niet in woorden uit te drukken eigenlijk. En het komt steeds vaker voor.quote:Op zondag 10 mei 2026 09:07 schreef RamboDirk het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Dit is wat er naar je wijk wordt gehaald. Elk weldenkend mens snapt niks meer van dit asieldebacle waar sommige nog steeds voor in de bres springen. Waanzin.
De provincie wordt inmiddels ook overspoelt door dit soort uitwassen van structurele aard.
Loosdrecht ligt toch in het Gooi? Als er ergens de afgelopen weken discussie over was...quote:Op zondag 10 mei 2026 10:46 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Ja, maar dan word je uitgemaakt voor racist, terwijl wel iedereen dat denkt. Ze zullen geen asielzoekerscentrum in het Gooi zetten bijvoorbeeld.
Jeetje wat gek.quote:Op zondag 10 mei 2026 10:48 schreef Kottnauer het volgende:
1. Als een opiniemaker deze man een “negroïde primaat” zou noemen, dan wordt die opiniemaker vervolgd en bestraft alleen vanwege die twee woorden.
Dankjewel dat je me ouderwets noemt, maar het zijn gewoon statistieken.quote:Op zondag 10 mei 2026 10:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat ouderwets gedacht van jou. Bovendien is er op die momenten extreem veel sociale controle, dus niet een heel onveilige situatie. Het park/de huisarts kan ik wel begrijpen dat ze daar meer moeite mee hebben. Maar ja, het blijft een hoog NIMBY-gehalte, kom er dan gewoon eerlijk voor uit ipv dat halfbakken gedoe.
Dit is gewoon kansloos volk, waarvoor je opvoedkampen nodig hebt, laat ze leren hoe klein ze zijn, en hoe kut het is, als mensen zo met jou omgaan. Doe dat eens een jaar of 5, en kom dan maar terug de maatschappij in.quote:Op zondag 10 mei 2026 10:48 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Dit soort geweld is monsterlijk. Meer dan verschrikkelijk. Niet in woorden uit te drukken eigenlijk. En het komt steeds vaker voor.
Maar…het geweld zelf is niet het enige probleem. Ook de reactie vanuit gerechtelijke hoek op dit soort geweldsexplosies is problematisch:
1. Als een opiniemaker deze man een “negroïde primaat” zou noemen, dan wordt die opiniemaker vervolgd en bestraft alleen vanwege die twee woorden.
2. Als de gewelddadige man wordt opgepakt en voor het gerecht gebracht, dan krijgt hij een behandeling met fluwelen handschoenen. Hij zal niet het land worden uitgezet, hij zal niet de materiële en immateriële schade betalen die hij veroorzaakt heeft, hij zou hooguit een verderlichte straf krijgen, zodat hij daarna zijn illegale en criminele activiteiten in dit land gewoon kan voortzetten. Als hij al opgepakt wordt, want die kans is niet zo groot in dit land.
Neemt niet weg dat dat nu niet de momenten zijn waar de problematiek het meeste voorkomt.quote:Op zondag 10 mei 2026 10:50 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Dankjewel dat je me ouderwets noemt, maar het zijn gewoon statistieken.
De eerste 9 jaar na het afstuderen werken de mensen samen met kinderen:
mbo-niveau - 44.5% van vrouwen werk deeltijd.
hbo-niveau 38.1%
wo-niveau 19.5%
Bij mannen is dat:
2.8 voor mbo
3 voor hbo
3.5 voor wo
Dus wie denk je wie meer in de gelegenheid is? Natuurlijk zal vader ze ook wel kunnen brengen voor of na het werk, maar ik denk als de vrouw thuis is, omdat ze die dag deeltijd werkt, dat de vrouw dat eerder doet.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-deeltijd-dan-mannen
Ik ken de locatie in Apeldoorn en ik snap wel dat ouders van kinderen dat niet daar willen hebben.quote:Op zondag 10 mei 2026 10:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het heeft in ieder geval een hoog NIMBY-gehalte. Zeg dan gewoon eerlijk dat je de opvang van zoveel asielzoekers in je stad niet ziet zitten.
[..]
Wat ouderwets gedacht van jou. Bovendien is er op die momenten extreem veel sociale controle, dus niet een heel onveilige situatie. Het park/de huisarts kan ik wel begrijpen dat ze daar meer moeite mee hebben. Maar ja, het blijft een hoog NIMBY-gehalte, kom er dan gewoon eerlijk voor uit ipv dat halfbakken gedoe.
Ik vind het ook geen goede locatie en vind jouw argumenten zeer begrijpelijk, maar dat was niet wat ik citeerde.quote:Op zondag 10 mei 2026 10:52 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ik ken de locatie in Apeldoorn en ik snap wel dat ouders van kinderen dat niet daar willen hebben.
Ligt vlakbij meerdere scholen, basis en middelbare, met veel fietsverkeer van leerlingen er direct langs heen.
Dit lijkt me een gevaarlijke ontwikkeling.quote:
Helemaal niet gevaarlijk.quote:Op zondag 10 mei 2026 10:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit lijkt me een gevaarlijke ontwikkeling.
Je ervaart alleen de problemen op het punt waar dingen wringen, maar je vergeet daarbij aan alle dingen te denken die wél voor jou gunstig zijn geregeld omdat ze vanzelfsprekend zijn.quote:Op zondag 10 mei 2026 10:56 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Helemaal niet gevaarlijk.
Mensenrechten = je mag iemand niet levenslang geven is onmenselijk.
Crimineel = ik mag moorden en verkrachten en mensenlevens levenslang verwoesten, zonder dat ik levenslang krijg.
Mensenrechten zijn er voor criminelen niet voor normale mensen zoals jij en ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |