abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220603142
ben hier wel benieuwd over?

Wat maakt jullie werk, welke sector dat dan ook is, leuk om te denken ik veer uit mijn bed elke dag en ga er met volle energie tegen aan?

wat is die motivatie? salaris of iets wat je ook echt leuk vind?
Do what you love, love what you do!
pi_220603144
ik kan genoeg vertellen over die van mij, maar oke. ben benieuwd naar andere meningen eerst.
  zaterdag 18 april 2026 @ 06:57:39 #3
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
  zaterdag 18 april 2026 @ 06:58:57 #4
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220603154
Het ritje er naartoe.
Het ritje naar huis.
Dat ik maar 4 dagen hoef en vrijdag vrij ben.
De 13e maand.

Dan zijn we er wel zo'n beetje.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  zaterdag 18 april 2026 @ 06:59:35 #5
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_220603156
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 06:53 schreef kree het volgende:
ik kan genoeg vertellen over die van mij, maar oke. ben benieuwd naar andere meningen eerst.
:')
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Revolutions are the locomotives of history
pi_220603168
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 06:57 schreef RedFever007 het volgende:
TS begint! *)
owh ik kan wel beginnen hoor :)

wat mijnwerk leuk maakt is dat ik met auto in duin gebied kan rijden dus midden in de natuur.

Daarom solliciteren daarop gewoon op open vacature wat iedereen kan doen btw? Kwam er niet op speciaal voorkeur

jaar mechanisch gedaan en daarna weer naar elektra.
wat ik wil zeggen ik solliciteerde er op omdat ik wat anders wilde als wat ik deed. ook na al die ellende, maarja heb nou eenmaal vakkennis elektra. vandaar was het makkelijk door.

ik denk je moet niet zo kijken wat je hebt aan diploma, maar wat je leuk lijkt. kan nog tig filmpjes doorsturen, maar in lente en zomer is het natuurlijk top dat je in duin bent?
ipv saaie werkplaats?
  zaterdag 18 april 2026 @ 07:08:38 #7
503714 SebbeSwensje
pi_220603170
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 07:06 schreef kree het volgende:

[..]
owh ik kan wel beginnen hoor :)

wat mijnwerk leuk maakt is dat ik met auto in duin gebied kan rijden dus midden in de natuur.

Daarom solliciteren daarop gewoon op open vacature wat iedereen kan doen btw? Kwam er niet op speciaal voorkeur

jaar mechanisch gedaan en daarna weer naar elektra.
wat ik wil zeggen ik solliciteerde er op omdat ik wat anders wilde als wat ik deed. ook na al die ellende, maarja heb nou eenmaal vakkennis elektra. vandaar was het makkelijk door.

ik denk je moet niet zo kijken wat je hebt aan diploma, maar wat je leuk lijkt. kan nog tig filmpjes doorsturen, maar in lente en zomer is het natuurlijk top dat je in duin bent?
ipv saaie werkplaats?
Maar hoe heb jij je voorbereid op dat gesprekje? Bij een open sollicitatie verwachten ze ongetwijfeld een nog veel sterkere voorbereiding. Ben benieuwd hoe je dat hebt aangevlogen.
Appears.
pi_220603173
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 06:58 schreef SebbeSwensje het volgende:
Het ritje er naartoe.
Het ritje naar huis.
De 13e maand.

heb je passie nog voor je bedrijf dan?

wamt ik zie dus werkvoorbereiders hebben dit zelfde idee, en daarom is alles voor ons als uitvoerende kut geregeld?
  zaterdag 18 april 2026 @ 07:13:18 #9
503714 SebbeSwensje
pi_220603179
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 07:09 schreef kree het volgende:

[..]
heb je passie nog voor je bedrijf dan?

wamt ik zie dus werkvoorbereiders hebben dit zelfde idee, en daarom is alles voor ons als uitvoerende kut geregeld?
Ik probeer mijn werk zo goed mogelijk uit te voeren en het bedrijf an sich draag ik een warm hart toe, maar de manier waarop het werk is ingericht en de manier waarop je wordt getest of je planning- of leiderschapsmateriaal bent bevalt me op geen enkele manier.
Appears.
pi_220603183
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 07:08 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Maar hoe heb jij je voorbereid op dat gesprekje? Bij een open sollicitatie verwachten ze ongetwijfeld een nog veel sterkere voorbereiding. Ben benieuwd hoe je dat hebt aangevlogen.
oke ik zal eerlijk zeggen hoe toen he. en kwam uit begeleid wonen net nog, (niet dat genoemd natuurlik)

maar ik had MBO-4 elektra of hoe het nu heet. en zag die vacature niet gericht op electro. maar had al heel lang ook in machine fabriek gewerkt als vonkenboer. en mechanisch. dus denk wtf solliciteer daar op. klonk leuk beetje in natuur enzo....

nog steeds vind ik het leuk, onderhand naja had die diploma etc en kennis. dus was makkelijk om voor mij door te stromen intern.

maar mss is de wijsheid wat ik wil zeggen, je kunt ook gewin iets doen met handen waarvan je wel kan. voordat je doorstroomt intern of elders? het is groot voordeel btw.

nu heb ik er geen moeite mee om bv ook een strontput te openen? ja het stinkt. so wat. iemand moet t doen, die mentaliteit moet je hebben. en geeft later voordeel.
  zaterdag 18 april 2026 @ 07:18:03 #11
503714 SebbeSwensje
pi_220603185
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 07:16 schreef kree het volgende:

[..]
oke ik zal eerlijk zeggen hoe toen he. en kwam uit begeleid wonen net nog, (niet dat genoemd natuurlik)

maar ik had MBO-4 elektra of hoe het nu heet. en zag die vacature niet gericht op electro. maar had al heel lang ook in machine fabriek gewerkt als vonkenboer. en mechanisch. dus denk wtf solliciteer daar op. klonk leuk beetje in natuur enzo....

nog steeds vind ik het leuk, onderhand naja had die diploma etc en kennis. dus was makkelijk om voor mij door te stromen intern.

maar mss is de wijsheid wat ik wil zeggen, je kunt ook gewin iets doen met handen waarvan je wel kan. voordat je doorstroomt intern of elders? het is groot voordeel btw.

nu heb ik er geen moeite mee om bv ook een strontput te openen? ja het stinkt. so wat. iemand moet t doen, die mentaliteit moet je hebben. en geeft later voordeel.
Maar je vertelt in deze post niet hoe jij je op het gesprekje hebt voorbereid...
Appears.
pi_220603186
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 07:13 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Ik probeer mijn werk zo goed mogelijk uit te voeren en het bedrijf an sich draag ik een warm hart toe, maar de manier waarop het werk is ingericht en de manier waarop je wordt getest of je planning- of leiderschapsmateriaal bent bevalt me op geen enkele manier.
nou weet dat het met de wat grotere bedrijven zo overal is. NSB appjes over dingen en weet ik veel wat.

Ik denk niet dat het er allemaal leuker op gaat worden, maar wat voor sector jij?
pi_220603189
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 07:18 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Maar je vertelt in deze post niet hoe jij je op het gesprekje hebt voorbereid...
owh ja. naja omdat ik dat dus totaal niet had gedaan eigenlijk?

echt ik heb het niet meer omdat het via online formulier ging, maar min of meer had ik gezegd wil graat dar werken en spreekt me aan heb ervaring met dit en dat en wil graag keertje zien hoe en wat.

toen meegelopen dagje met een zeer gewaardeerde collega die ik nu nog heb.

interesse tonen en was echt oprecht ook, dus hij zal wat gezegd hebben.
het was tussen 2 he toen hoorde ik later, maar omdat ik het leuk vond en vragen stelde met dagje meelopen hadden ze mij gekozen.
pi_220603192
zo is dat gegaan? soms moet je er ook niet te moeilijk over doen denk? zoek je passie of wat je leuk vind in werk? miss is het dan niet zo lastige als iedereen denkt.
pi_220603194
maar eigenlijk was dit niet de vraag> van topic dus?

hoewel vindt dit alles erbij passen wel

nou vertel, of ben ik de enige met dit soort verhaal?
  zaterdag 18 april 2026 @ 07:26:01 #16
503714 SebbeSwensje
pi_220603195
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 07:22 schreef kree het volgende:

[..]
owh ja. naja omdat ik dat dus totaal niet had gedaan eigenlijk?

echt ik heb het niet meer omdat het via online formulier ging, maar min of meer had ik gezegd wil graat dar werken en spreekt me aan heb ervaring met dit en dat en wil graag keertje zien hoe en wat.

toen meegelopen dagje met een zeer gewaardeerde collega die ik nu nog heb.

interesse tonen en was echt oprecht ook, dus hij zal wat gezegd hebben.
het was tussen 2 he toen hoorde ik later, maar omdat ik het leuk vond en vragen stelde met dagje meelopen hadden ze mij gekozen.
Jammer, want deze methode heeft voor mij niet gewerkt. Ik moest me beter voorbereiden en niet vertellen dat ik ooit mijn rijbewijs was kwijtgeraakt.
Fijn dat het voor jou wel heeft gewerkt!
Appears.
pi_220603205
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 07:26 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Jammer, want deze methode heeft voor mij niet gewerkt. Ik moest me beter voorbereiden en niet vertellen dat ik ooit mijn rijbewijs was kwijtgeraakt.
Fijn dat het voor jou wel heeft gewerkt!
damn. waarom moest je dat vertellen dan, want het het zelfde gehad?

Ik kreeg he toen net terug en heb nog op randje gezeten van gok met aan de gang en aan werk. naja gok genomen maar eigenlijk dus illegaal wel?

Ik kreeg hem trouwens wel terug maar was net beetje op moment aan die slag en krijgen.

nog jaren gezeik ermee gehad, goeie nieuws nu heb ik hem weer wel weer normaal ( na 10 jaar) thx cbr en 10.00 euro.
pi_220603211
ik heb gesolliciteerd zonder dat hele verhaal te vertellen btw van rijbewijs kwijt?
het wachten was op CBR verlening tijdelijk toen trouwens.

en was al aan het werk zonder geldig rijbewijs. naja gokje was dat we; paar maanden erna was het goed trouwens voor jaar en daarna nog een jaar en etc etc. met aantal 1000 kosten. voor wmb bullshit keuringen was. maargoed heb hem nu weer als iedereen als normaal. (tip doe nooit drinken en rijden)

Maar oke verhaal van mij en denk vertel genoeg. het was niet de topic vraag ?

vertel

andere optie want had bijstand, was verkeersregelaar worden. verplicht toen om bijstand uitkering te houden.
pi_220603217
als ik het onlogisch uitleg vraag maar? ik ben daar nooit zo goed in, maar waar verhaal.
pi_220603230
Dat ik na een jaar weer de ww in kan
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_220603247
Ik werk in de verslavingszorg, doelgroep met veel sociaal maatschappelijke problematiek (dakloosheid, schulden, chronische verslavingszorg). Veel verschillende mensen en elke dag is anders. Het is veel schakelen over de dag heen, qua niveau/manier van praten want verschilt per persoon. Je gaat uit van een rustig gesprek maar het is opeens crisis of waan van de dag. Het is deels de zorg organiseren, dus veel bezig met schakelen andere instanties, deels motiveren en creatieve oplossingen zoeken. Regelmatig huisbezoeken, overleg met politie/woningbouw/gemeente en familie of naar de daklozenopvang. Tegenwoordig ook bemoeizorg, leuke uitdaging met kleine winmomenten.

Leukste vind ik als je 'opeens' toch die klik maak met iemand en het tot samenwerken komt.
  zaterdag 18 april 2026 @ 08:01:57 #22
277627 Seven.
We are Borg.
pi_220603275
Ik vind mijn werk leuk om veel verschillende redenen:

Inhoudelijk vind ik het werk echt heel interessant. Ik ben met heel veel verschillende dingen bezig en de focus verschuift ook heel regelmatig. Ik hou niet van eentonigheid dus het is perfect voor mij. Ik heb een hoge mate van reuring nodig om me niet te vervelen.

Mooi om te zien dat dingen waar ik al een paar jaar op hamer, ineens momentum krijgen en dan wordt er gevraagd 'hoe doe je dit' en 'hoe weet je dit' en 'waarom doe je het zo'. Vervolgens gaat alles de kant op bewegen waar ik allang ben.

Ik ben op hoog tempo een expert in mijn vakgebied geworden, en er is veel erkenning voor mijn expertise. Veel mensen in het bedrijf hebben die expertise nodig, dus ook mensen die ik eigenlijk niet zou moeten steunen van buiten mijn business unit komen naar mij toe voor hulp en advies.

Ik heb al 4 jaar op rij een uitmuntende beoordeling (uitmuntend is al best bijzonder, laat staan 4 jaar op rij). Ik heb vorig jaar een award gewonnen die maar 1% van het personeelsbestand ooit wint.

Ik verdien veel geld, en ik heb een auto van de zaak met laadpas. Ik heb in 6 jaar tijd 1x aandelenopties en 1x aandelen gekregen. Als het goed gaat, krijg ik jaarlijks een bescheiden bonus.

Ik werk thuis en om de 2-3 weken ga ik eens een dagje naar kantoor (daar doe ik dan bijna niks). Ik breng m'n zoon elke dag naar school en ik lees hem elke avond voor met bedtijd. Ik kan gaan sporten voor het werk. Meestal red ik het allemaal wel in 40-42 uur tijd. En er is niemand die me vraagt wat ik eigenlijk doe en waarom ik later inlog (ik ben meestal tegen 18:00 klaar dus dan ga ik niet om half 9 beginnen). Ik check mijn mails 's avonds zelden.

Mijn werkgever heeft een duidelijke visie en ze hebben eerlijk HR beleid.

Ik hoef geen mensen aan te sturen dus ook niet nodig om te dealen met negatieve mensen in het team. En omdat ik zelf geen team aanstuurt, ook geen gedram van leiders die me lopen te pushen. Ik rapporteer aan een directeur die zelden tijd heeft voor me, maar met wie ik wel hele open gesprekken kan voeren. De werkinstructies komen van een manager onder hem die eigenlijk ook wel een werkvriendin geworden is.

Er zijn ook nadelen:
Het is een verschrikkelijk bureaucratische toko. De belastingdienst is er niks bij.

De visie van mijn werkgever hangt vooral samen met winst maken en bovendien vrijwel geen focus op groen of sociaal. Eigenlijk sluit dat niet aan op mijn eigen normen en waarden (zeker niet nu Trump aan de macht is).

Ik heb met HR wel eens een geschil gehad toen ze hun eigen beleid niet na wilden leven bij een promotie. Dat had wel wat financiėle impact, maar ik heb het wel vastgelegd zodat het me niet nog een keer gebeurt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Seven. op 18-04-2026 08:07:15 ]
Resistance is futile.
pi_220603301
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 07:50 schreef Koettie het volgende:
Ik werk in de verslavingszorg, doelgroep met veel sociaal maatschappelijke problematiek (dakloosheid, schulden, chronische verslavingszorg). Veel verschillende mensen en elke dag is anders. Het is veel schakelen over de dag heen, qua niveau/manier van praten want verschilt per persoon. Je gaat uit van een rustig gesprek maar het is opeens crisis of waan van de dag. Het is deels de zorg organiseren, dus veel bezig met schakelen andere instanties, deels motiveren en creatieve oplossingen zoeken. Regelmatig huisbezoeken, overleg met politie/woningbouw/gemeente en familie of naar de daklozenopvang. Tegenwoordig ook bemoeizorg, leuke uitdaging met kleine winmomenten.

Leukste vind ik als je 'opeens' toch die klik maak met iemand en het tot samenwerken komt.
jaa dus mensen als jij moeten we hebben he? want ook ik zocht die hulp op en stond aan de andere kant van het hele plaatje toen.... en ben onwijs dankbaar voor de mensen die me toen hielpen.
pi_220603307
Ik vind mijn werk leuk omdat ik toffe projecten doe en binnen die projecten redelijk veel vrijheid heb om nieuwe ideeėn door te voeren. Momenteel zijn we bezig om een heel mooi IT project bij een overheidsorganisatie (ja echt waar :D ) door te voeren. Wel zwaar vertraagd uiteraard, maar dat komt meer door organisatorische randzaken dan door het project zelf (wat al maanden voor 99% af is, maar nog niet in productie kan).

De arbeidsvoorwaarden zijn ook dusdanig goed dat extra salaris an sich geen echte motivatie meer is aangezien we thuis in principe kunnen doen en laten wat we willen binnen onze huidige leefstijl.
  zaterdag 18 april 2026 @ 08:15:26 #25
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_220603313
Kantoorbaan: mijn work bestie, anders was ik er al weg geweest.

Brandweer: het werk zelf, team spirit, mensen en dieren kunnen helpen.
pi_220603315
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 08:13 schreef JopieKlaassen het volgende:
Ik vind mijn werk leuk omdat ik toffe projecten doe en binnen die projecten redelijk veel vrijheid heb om nieuwe ideeėn door te voeren. Momenteel zijn we bezig om een heel mooi IT project bij een overheidsorganisatie (ja echt waar :D ) door te voeren. Wel zwaar vertraagd uiteraard, maar dat komt meer door organisatorische randzaken dan door het project zelf (wat al maanden voor 99% af is, maar nog niet in productie kan).

De arbeidsvoorwaarden zijn ook dusdanig goed dat extra salaris an sich geen echte motivatie meer is aangezien we thuis in principe kunnen doen en laten wat we willen binnen onze huidige leefstijl.
leuk man, klinkt echt als een goed doel.
pi_220603319
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 08:15 schreef kwiwi het volgende:
Kantoorbaan: mijn work bestie, anders was ik er al weg geweest.

Brandweer: het werk zelf, team spirit, mensen en dieren kunnen helpen.
maarre je vind het nog steeds leuk?
pi_220603324
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 06:58 schreef SebbeSwensje het volgende:
Het ritje er naartoe.
Het ritje naar huis.
De 13e maand.

Dit

En bij mij veel vrijheid, geen gezeik en niet als een gevangene te hoeven inklokken.

Maar het werk zelf. Tja, ik kan genoeg leukere dingen bedenken.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220603337
nu heb ik in het verleden op vissersschepen gewerkt ook wel,, niet de kleintjes dus, maar fabriek op zee.

maar vraag me altijd af, wat doen de mensen eigenlijk die net als ik mbo-4 elektra hebben gedaan in min of meer richting nu?

En waar zijn ze terecht gekomen? dat is ook wel beetje topic doel want ben gewoon benieuwd enzo?

en zie alweer dingen waarvan ik denk waarom in dit topic, maar oke zal ze negeren.
pi_220603342
het gaat maar om 1 vraag eigenlijk. wat maakt je werk leuk?
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 18 april 2026 @ 08:52:39 #31
284411 crew  heywoodu
pi_220603498
Sowieso de directe collega's, het is altijd bijna de hele dag door lachen tijdens de kantoordagen en als iemand hulp nodig heeft is iedereen eigenlijk altijd wel bereid dingen uit te leggen O+

Verder vind ik het werk zelf ook gewoon leuk, het is op de achtergrond, maar uiteindelijk helpt het om de cliėnten met allerlei beperkingen een beter leven te geven.
pi_220603532
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 08:52 schreef heywoodu het volgende:
Sowieso de directe collega's, het is altijd bijna de hele dag door lachen tijdens de kantoordagen en als iemand hulp nodig heeft is iedereen eigenlijk altijd wel bereid dingen uit te leggen O+

Verder vind ik het werk zelf ook gewoon leuk, het is op de achtergrond, maar uiteindelijk helpt het om de cliėnten met allerlei beperkingen een beter leven te geven.
Werken er daar ook mensen die zelf een beperking hebben?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220603548
De autonomie en vrijheid. Ik kan werken waar en wanneer ik wil, op mijn eigen laptop. Kan tot op zekere hoogte mijn klanten kiezen en bepalen hoeveel uur ik beschikbaar ben. Mijn uurtarief is goed, hoef daardoor zeker geen 40 uur per week te werken, dus hou wel vrije tijd over. Begin het werk zelf wel steeds vaker vervelend te vinden.
pi_220603593
Ik werk bij een grote bank, nu vind ik de bank zelf niet bijzonder interessant, maar daar heb ik in mijn dagelijks werk niet zoveel mee te maken, mijn eigen team is heel klein met maar 4 man, onze projectmanager faciliteert alleen een beetje, voor de rest pakken we gewoon de dingen op waar we zin in hebben. Onze belangrijkste taak is het verzorgen van Authenticatie systemen voor interne medewerkers, bijvoorbeeld bij migraties van email/password logins naar SSO met ons eigen systeem. Daarnaast heb ik de vrijheid om andere teams te helpen, zo werk ik 2 dagen in de week voor teams die de backends voor het internetbankieren verzorgen, en daarnaast help ik een team van marketeers/webcare met tooling voor het beheer van sociaal media.

Kortom het is vooral de dankbaarheid en leuke collegas die het leuk maken, en ook het stuk vrijheid.
Bovendien betaalt het financieel belachelijk goed waardoor ik me eigenlijk nooit druk hoeft te maken over geld.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220603628
Ondernemer dus veel vrijheid. Eigen tools, klanten en mensen om me heen uitzoeken.
Verkoop vind ik heel leuk, administratie iets minder, maar technisch kantoorwerk vaak best leuk.
Aansturen van teams vind ik vermoeiend en zoek ik oplossingen voor die werken.
Zelf richting bepalen, succes behalen en vieren, een dag geen zin dan ga ik wat leuks doen, maar soms een zaterdag werk ik ook gewoon omdat er wat af moet.
Veel meer vakanties, we gaan wel 5-6x per jaar weg. Maar dat is dan ook wel weer nodig voor de balans.
Veel up and downs en alles komt op je bordje, het is niet voor iedereen.
Vakman pur sang
pi_220603699
Ben als project manager financieel verantwoordelijk voor projecten tot 50m ongeveer. Ik heb diverse projecten en ieder project is weer heel anders en het project team ook.
Omdat de projecten zo verschillend zijn kan ik binnen bepaalde richtlijnen volledig mijn eigen visie volgen.

Een van de leukste dingen vind ik het 'winnen' van nieuwe projecten en het vervolgens opstarten daarvan :).
pi_220603726
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 08:22 schreef kree het volgende:
nu heb ik in het verleden op vissersschepen gewerkt ook wel,, niet de kleintjes dus, maar fabriek op zee.

maar vraag me altijd af, wat doen de mensen eigenlijk die net als ik mbo-4 elektra hebben gedaan in min of meer richting nu?

En waar zijn ze terecht gekomen? dat is ook wel beetje topic doel want ben gewoon benieuwd enzo?

en zie alweer dingen waarvan ik denk waarom in dit topic, maar oke zal ze negeren.
Ik ben ergens laag begonnen bij een groot bedrijf, beetje ambtenaar achtig en verdien ondertussen door ondermeer 5 schaal verhogingen een erg riant salaris voor mijn leeftijd. Vaak hoger dan mensen die jaren hebben gestudeerd.

Als je goede babbel hebt en verzorgd uit ziet, goed kan netwerken kan je heel ver komen. Ik zou zelf nog hogere schaal kunnen hebben maar zit op dit moment op een perfect loon qua wat ik eigenlijk uitvoer. Heb eigenlijk droombaan voor mijzelf, ik kan mijn eigen uren maken en meestal vier dagen per week thuis, waar ik op kantoor ook heel weinig doe behalve dus netwerken.

En merendeel is zelf pionieren, de basis werkzaamheden neemt een directe collega voor mij op omdat hij niet de kennis heeft van wat ik allemaal als side quests doe. Bedrijf heeft ook veel boomers die allemaal binnenkort weggaan (1-3 jaar) en dus ook nog eens goede baangarantie.

Bespaar het bedrijf denk ik ongeveer 3/4 miljoen over 3 jaar, afgelopen jaar 1+ door out of the box the denken en zelf buiten processen te werken en hierdoor bepalende keten impact te hebben, innovaties waar hele keten voordeel bij heeft.

Verder erg leuke collega's en ook veel besties daar, echte bro's, echte vriendinnen waarmee ik knuffel of kus als we elkaar weer zien. Waar ik mee in vorige functies heb gewerkt, zelfs op zuipvakantie gegaan met enkele, buddies die Joe Rogan kijken, Trump fans, stoners, alles hebben we. Gekke feestjes gehad.

Oh en ook dertiende maand, en ook meer dan 26 vakantiedagen, plus enorm fijne cao en partij die voor ons onderhandelt.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_220603828
dan zit je redelijk goed toch?

het is niet de vraag die ik stel,,, vind je je werk wat je doet leuk dus?
blijkbaar? maar heb allang al gezien dat mensen daar verschillende keuzes in maken

ik ben ook maar bet klootjesvolk namelijk uitvoerend. waar ze dan wel komen vragen
pi_220603880
> Ik werk in de home automation. Het is gewoon leuk om in de frontlinie te zitten van een industrie die heel hard groeit en steeds dominanter gaat worden.
> Het bedrijf waar ik voor werk is heel groot, dat betekent dat er veel middelen zijn om iets voor elkaar te krijgen of verder uit te zoeken. (de bureaucratie valt mee, omdat de lijntjes erg kort zijn)
> Het bedrijf heeft ook een heel fijne werkcultuur; dingen uitproberen en experimenteren wordt aangemoedigd. Fijne collega's, waar ik na werktijd graag een biertje mee pak.
> Goed salaris met goede secundaire voorwaarden. Verder is vrije tijd ook echt vrije tijd. Iemand na werktijd bellen/smsen is echt not-done, tenzij het heel dringend is maar dat komt vrijwel niet voor. Ik werk maandag t/m vrijdag, 40 uur per week, voor mij is dat perfect.
pi_220603893
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 10:00 schreef karton2 het volgende:
> Ik werk in de home automation. Het is gewoon leuk om in de frontlinie te zitten van een industrie die heel hard groeit en steeds dominanter gaat worden.
> Het bedrijf waar ik voor werk is heel groot, dat betekent dat er veel middelen zijn om iets voor elkaar te krijgen of verder uit te zoeken. (de bureaucratie valt mee, omdat de lijntjes erg kort zijn)
> Het bedrijf heeft ook een heel fijne werkcultuur; dingen uitproberen en experimenteren wordt aangemoedigd. Fijne collega's, waar ik na werktijd graag een biertje mee pak.
> Goed salaris met goede secundaire voorwaarden. Verder is vrije tijd ook echt vrije tijd. Iemand na werktijd bellen/smsen is echt not-done, tenzij het heel dringend is maar dat komt vrijwel niet voor. Ik werk maandag t/m vrijdag, 40 uur per week, voor mij is dat perfect.
mag ik vragen wat is je achtergrond aan opleiding gedaan?
pi_220603918
ik swnk nl en werd me niet in dank afgenomen. dat er zeker no handen ook nodig zijn op de vloer?

als uitvoerende, je kunt alles wel uitbesteden nl als project maarniemand weet meer wat. en zijn miljoenen fouten mee gemaakt onderhand hier,

maarja dat hoor je nooit. ik denk dat ik met mijn schamele salaris wel wat omlaag mag schaal minimaal. enne oke ik wil er best open over zijn?

met storingsdienst erbij. ongeveer 3200 netto over. en denk dat is te laag voor wat ik kan en wil,
pi_220603926
ik weet he kan overal dan. maar wil dat leuke door duin n iet zo snel opgeven en met vast contract
pi_220603930
Ik zou eerst eens even stoppen met zuipen in de morgen, wellicht dat je teksten dan ook wat leesbaarder zijn.
pi_220603963
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 10:10 schreef raptorix het volgende:
Ik zou eerst eens even stoppen met zuipen in de morgen, wellicht dat je teksten dan ook wat leesbaarder zijn.
oke dan. ik lees het morgen wel weer.

Gelukkig kon jij hlele conclusies trekken over hoe ik wat schrijf????

typisch? heb je manager functie toevallig?
zal wel, anyway. daar ging het topic niet om en niet eens over mij. ik lees het morgen wel weer bij.
pi_220603968
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 april 2026 08:01 schreef Seven. het volgende:
Ik vind mijn werk leuk om veel verschillende redenen:

Inhoudelijk vind ik het werk echt heel interessant. Ik ben met heel veel verschillende dingen bezig en de focus verschuift ook heel regelmatig. Ik hou niet van eentonigheid dus het is perfect voor mij. Ik heb een hoge mate van reuring nodig om me niet te vervelen.

Mooi om te zien dat dingen waar ik al een paar jaar op hamer, ineens momentum krijgen en dan wordt er gevraagd 'hoe doe je dit' en 'hoe weet je dit' en 'waarom doe je het zo'. Vervolgens gaat alles de kant op bewegen waar ik allang ben.

Ik ben op hoog tempo een expert in mijn vakgebied geworden, en er is veel erkenning voor mijn expertise. Veel mensen in het bedrijf hebben die expertise nodig, dus ook mensen die ik eigenlijk niet zou moeten steunen van buiten mijn business unit komen naar mij toe voor hulp en advies.

Ik heb al 4 jaar op rij een uitmuntende beoordeling (uitmuntend is al best bijzonder, laat staan 4 jaar op rij). Ik heb vorig jaar een award gewonnen die maar 1% van het personeelsbestand ooit wint.

Ik verdien veel geld, en ik heb een auto van de zaak met laadpas. Ik heb in 6 jaar tijd 1x aandelenopties en 1x aandelen gekregen. Als het goed gaat, krijg ik jaarlijks een bescheiden bonus.

Ik werk thuis en om de 2-3 weken ga ik eens een dagje naar kantoor (daar doe ik dan bijna niks). Ik breng m'n zoon elke dag naar school en ik lees hem elke avond voor met bedtijd. Ik kan gaan sporten voor het werk. Meestal red ik het allemaal wel in 40-42 uur tijd. En er is niemand die me vraagt wat ik eigenlijk doe en waarom ik later inlog (ik ben meestal tegen 18:00 klaar dus dan ga ik niet om half 9 beginnen). Ik check mijn mails 's avonds zelden.

Mijn werkgever heeft een duidelijke visie en ze hebben eerlijk HR beleid.

Ik hoef geen mensen aan te sturen dus ook niet nodig om te dealen met negatieve mensen in het team. En omdat ik zelf geen team aanstuurt, ook geen gedram van leiders die me lopen te pushen. Ik rapporteer aan een directeur die zelden tijd heeft voor me, maar met wie ik wel hele open gesprekken kan voeren. De werkinstructies komen van een manager onder hem die eigenlijk ook wel een werkvriendin geworden is.

Er zijn ook nadelen:
Het is een verschrikkelijk bureaucratische toko. De belastingdienst is er niks bij.

De visie van mijn werkgever hangt vooral samen met winst maken en bovendien vrijwel geen focus op groen of sociaal. Eigenlijk sluit dat niet aan op mijn eigen normen en waarden (zeker niet nu Trump aan de macht is).

Ik heb met HR wel eens een geschil gehad toen ze hun eigen beleid niet na wilden leven bij een promotie. Dat had wel wat financiėle impact, maar ik heb het wel vastgelegd zodat het me niet nog een keer gebeurt.
Voor 90% idem!
pi_220603976
we zijn geen kut meer waard joh als uitvoerende? of die kennis hebben?
her maakt bedrijf niet uit, we huren wel externen in. en oke ik weet dat dit niet gaat werken want merk het elke dag.

maar voordat dit tot zoveel lagen door gedrongen is naar management team en directie zijn we 10 jaar verder.

onderhand gaat mensen met kennis gewoon weg naar ander bedrijven.
dat is de waarheid. en als ze dat nou eens zouden zien?
nee hoor we zijn het klootjes volk.
pi_220603981
quote:
15s.gif Op zaterdag 18 april 2026 10:17 schreef kree het volgende:

[..]
oke dan. ik lees het morgen wel weer.

Gelukkig kon jij hlele conclusies trekken over hoe ik wat schrijf????

typisch? heb je manager functie toevallig?
zal wel, anyway. daar ging het topic niet om en niet eens over mij. ik lees het morgen wel weer bij.
Het probleem is meer dat ik geen kut begrijp wat je probeert te zeggen.

"swnk nl"
"ik weet he kan overal dan."

Echt geen idee wat hier allemal staat, en nee ik ben geen "manager"
pi_220603983
kan geen goede morgen vanaf als ik wel eens door dat hoofd kantoor loop voor een kap[pote lamp

dikke lul met ze ik ben al verder aan het kijken, hoewel ik het in duin enzo leuk vind.
pi_220603989
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 10:23 schreef kree het volgende:
kan geen goede morgen vanaf als ik wel eens door dat hoofd kantoor loop voor een kap[pote lamp

dikke lul met ze ik ben al verder aan het kijken, hoewel ik het in duin enzo leuk vind.
Ga je nou je eigen topic lopen verkloten? :') :') :') :')
pi_220603997
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 10:22 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het probleem is meer dat ik geen kut begrijp wat je probeert te zeggen.

"swnk nl"
"ik weet he kan overal dan."

Echt geen idee wat hier allemal staat, en nee ik ben geen "manager"
ik weet dat en is onhandigheid van mij altijd al. maar staat je vrij om gewoon ff te vragen he?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')