abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 15 april 2026 @ 23:01:55 #26
236264 crew  capricia
pi_220590080
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 22:59 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het heeft niet per definitie iets te maken met Joden in Nederland. Er zijn hier natuurlijk Joden die hem steunen, actief danwel passief.

Maar goed, dat is geen rechtvaardiging voor antisemitisme alsnog.
Er zijn ook niet-joden die hem steunen, actief danwel passief.
Weet je, het zijn net mensen allemaal.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  woensdag 15 april 2026 @ 23:04:18 #27
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220590095
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2026 23:01 schreef capricia het volgende:

[..]
Er zijn ook niet-joden die hem steunen, actief danwel passief.
Weet je, het zijn net mensen allemaal.
Daarom is het geen rechtvaardiging voor antisemitisme.
pi_220590098
Joden maken zich ook niet bepaald populair
blablablabla
pi_220590109
quote:
Jetten sprak met vertegenwoordigers van de Joodse gemeenschap, naar aanleiding van aanslagen op een synagoge in Rotterdam en een school in Amsterdam. Antisemitisme zit deels in ‘gelovige gemeenschappen die recht tegenover de Joodse gemeenschap staan’, zei hij na afloop van dat gesprek.
Maar welke gelovige gemeenschappen dan Rob..?

Wat zal hij zenuwachtig zijn geweest om het per ongeluk te zeggen :X
  woensdag 15 april 2026 @ 23:13:20 #30
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220590113
Het houdt niet op, niet vanzelf.
  woensdag 15 april 2026 @ 23:16:25 #31
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_220590119
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 23:10 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]

Dan mag die niet meer naar de Iftar om te vertellen dat zijn ''partner'' toevallig niet mee kon .

Wen er maar aan.
RED ONS HENNIEGOD
pi_220590124
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 23:10 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]

Dat zal natuurlijk niet benoemd worden, logisch ook wel want degene die dat doet krijgt de hele media over zich heen en kan zelfs met aangiftes te maken krijgen zoals we met Mona Keijzer hebben gezien.

Dit voor het citeren van een academische paper over hoe diep antisemitisme geworteld zit in de Islamitische culturen. Blijkbaar mag dat niet worden gezegd want 'groepsbelediging'.

Het benadrukt weer eens de toch wel unieke positie die moslims in de Westerse samenleving hebben gekregen, men kan nagenoeg alles maken, maar er mag niets over de Islam worden gezegd. Ook al betreft het bredere problemen binnen zulke gemeenschappen, we moeten onszelf allemaal wijsmaken dat het slechts een paar rotte appels zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 15 april 2026 @ 23:20:41 #33
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220590127
quote:
9s.gif Op woensdag 15 april 2026 21:38 schreef DobbyDobby het volgende:
Niet verrassend. Christenen worden de volgende.

Moslims haten alles wat Westers is. Geef ze een vinger en ze pakken je hand.
En maar zielig doen met hun taqiyya. Intussen...

Blijf die 'zielige' mosloms maar geloven, de fanatiekste doen er alles aan want ze denken echt dat ze vergeven worden meg 72 maagden.

Leugen bij ideologie en zo zie je maar wat ze echt zijn: haatbaarden.

En zo is het antisemitische geweld in ons land gestegen. Met hulp ook nog van de naïevelingen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220590161
Laat die religies en haat naar andere religies eens binnen de deur.

Hier zit de kern van al die waanzin. Of het nou om oorlog, antisemitisme of Trump die een scheet laat gaat.

Als normaal opererend mens wil je gewoon rustig je leven kunnen leiden zonder gedoe over geloof of religie of de plek die aan jou is'toegewezen'. Jood, Islamiet of Hindoe, laat de rest van de wereld met rust. We hebben genoeg te doen met het klimaat, kinderarbeid, ongelijkheid, voedsel en medische zorg voor allen.

Zo. En verder.
  woensdag 15 april 2026 @ 23:36:00 #35
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220590179
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2026 22:43 schreef golfer het volgende:
Al 100x vermeld:
De (verwerpelijke) politiek van Netanyahu in Israël heeft niets te maken met joden in Nederland en is geen reden voor antisemitisme in Nederland.
Ja bizar eigenlijk. Waarom laat Netanyahu zich niet samen met zijn hele Israel gewoon afmaken door al die tereurorganisaties? Echt helemaal koekoek die man toch 8)7

Als Netanyuhua alles gewoon op zijn beloop had gelaten was heel Israel samen met alle Joden van de river to the sea eindelijk weggevaagd, hadden we nu een vredig Palestina en waren alle problemen gewoon opgelost en hoeven die arme mensen ook geen tunnels meer te graven ^O^
  donderdag 16 april 2026 @ 00:09:52 #36
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220590239
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 23:36 schreef Tengano het volgende:

Ja bizar eigenlijk. Waarom laat Netanyahu zich niet samen met zijn hele Israel gewoon afmaken door al die tereurorganisaties? Echt helemaal koekoek die man toch 8)7

Als Netanyuhua alles gewoon op zijn beloop had gelaten was heel Israel samen met alle Joden van de river to the sea eindelijk weggevaagd, hadden we nu een vredig Palestina en waren alle problemen gewoon opgelost en hoeven die arme mensen ook geen tunnels meer te graven ^O^
En wat heeft dat te maken met het antisemitisme tegen joden in Nederland?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_220590240
Bepaald groepje zul je hier niet zien trouwens. Toegeven dat je fout zat en zit.
Oeps... gaat niet gebeuren.

Taqiyyamoslims of hun naïeve helpers, het leidt allemaal naar hetzelfde resultaat.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 16 april 2026 @ 00:38:10 #38
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220590258
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 00:09 schreef golfer het volgende:
En wat heeft dat te maken met het antisemitisme tegen joden in Nederland?
Haten op Netanyahu en Israel gaat in eenzelfde beweging mee met de haat richting Joden.

Misschien is het je ontgaan, maar sinds de oorlog die Israel moet voeren om zich tegen zijn vijanden te beschermen, hebben de nodige Joden in de wereld het moeten ontgelden omdat de Hamaspropaganda wereldwijd is losgebarsten en men er wereldwijd met boter en suiker in is meegaan.

En als je dat vergelijkt met de VS en Trump zie je een heel ander beeld. Trump is wereldwijd minder populair, maar dit lijdt niet tot haat richting Amerikanen. En rara hoe kan dat, dat dat met Netanyahu of Israel ineens heeeeeeel anders werkt.........
pi_220591457
Ehhh... ik wil niet lastig zijn, maar tot noch toe is het iedere keer Israël geweest die Iran gebombardeerd heeft. Het zelfde geldt voor Amerika.

Iran verdedigt zichzelf slechts. Daarnaast heeft die regering daar totaal niet de steun van de bevolking. Ik vind het ook niet gek dat Iran een atoombom wilt, met alles wat de Israëlische president doet. Overigens: de gemiddelde Israëliër is al die oorlogen inmiddels meer dan zat.

Maar hier in Europa zijn het de Moslims die toch echt het probleem zijn. Gewone Joden die lastig gevallen worden om iets wat Israël doet. Die mensen hebben er helemaal niks mee te maken, maar toch worden zij ervoor verantwoordelijk gehouden.

Walgelijk! :r

[ Bericht 6% gewijzigd door Armani XL op 16-04-2026 18:43:56 (post teruggezet) ]
  donderdag 16 april 2026 @ 11:34:22 #40
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_220591690
TS is weer zo'n figuur van de valse vergelijking waarin kritiek op Israël gelijk wordt gesteld aan antisemitisme. Gaaaap. Daar kwam je 25 jaar geleden misschien nog mee weg, maar nu niet meer. Trappen we niet meer in. Next.

Echt antisemitisme zoals aanslagen op synagoges, joodse scholen en bijeenkomsten is natuurlijk ronduit verwerpelijk en helaas een toenemend probleem in Nederland. Maar dit komt mijns inziens uit een compleet andere hoek (van een geïmporteerde cultuur die niet past bij de traditionele Nederlandse samenleving) dan weldenkende Nederlanders die compleet terechte vraagtekens zetten bij het handelen van Israël.

[ Bericht 4% gewijzigd door Irmak_Spermabak op 16-04-2026 11:45:07 ]
Blaf me vol
pi_220591775
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 00:10 schreef Red_85 het volgende:
Taqiyyamoslims of hun naïeve helpers
Je kan prima een hekel hebben zowel aan moslims als aan israel. Sluit elkaar echt niet uit.
Wat mij betreft blazen israel en Iran elkaar van de wereld. Probleem opgelost.
  donderdag 16 april 2026 @ 11:43:05 #42
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220591839
Ziende blind en horende doof. Zo staan die linkse wokers in het leven. om alles wat feitelijk aan de diversiteit in dit land gekoppeld wordt, te bagetalliseren. Iedereen snapt waarom het anitsemitissme in Nederland zo sterk toeneemt, iedeeren. Je gaat steeds meer gelijkenissen zien met Nazi-Duitsland. Bepaalde culturen zijn onverenigbaar met de Westerse cultuur en dat zal nooit gebeuren ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door matspontius op 16-04-2026 11:53:40 ]
"Hoka Hey!"
pi_220592611
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 11:04 schreef Telefoonvork het volgende:

Misschien moeten wij eens een keer willekeurige Moslims verantwoordelijk houden voor wat Hamas of Hezbolla doen.
Nou, deze discussie had ik ook eens met een moslim collega.
Vond dat alle Joden verantwoordelijk waren voor gaza...

Dus zeg ik, ok, alle moslims houden we nu ook verantwoordelijk voor elke willekeurige aanslag...

Ja, nee, nee, is totaal anders...

Ja ok, doei....
  donderdag 16 april 2026 @ 15:53:18 #44
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220593650
Onacceptabel. Walgelijk. Stompzinnig. Dom.

Laat deze mensen met rust.
pi_220593703
Zou dit misschien iets te maken hebben dat er steeds meer <...> in dit land leven?

edit: nee
  donderdag 16 april 2026 @ 16:07:54 #46
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220593719
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2026 11:34 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
TS is weer zo'n figuur van de valse vergelijking waarin kritiek op Israël gelijk wordt gesteld aan antisemitisme. Gaaaap. Daar kwam je 25 jaar geleden misschien nog mee weg, maar nu niet meer. Trappen we niet meer in. Next.

Echt antisemitisme zoals aanslagen op synagoges, joodse scholen en bijeenkomsten is natuurlijk ronduit verwerpelijk en helaas een toenemend probleem in Nederland. Maar dit komt mijns inziens uit een compleet andere hoek (van een geïmporteerde cultuur die niet past bij de traditionele Nederlandse samenleving) dan weldenkende Nederlanders die compleet terechte vraagtekens zetten bij het handelen van Israël.
Heb je soms de nieuwsberichten gemist van de Joodse studenten die zich niet meer veilig voelen op de universiteit en soms zelf achtervolgd worden puur omdat ze Joods zijn?

Dat zijn gewoon de blanke 'antifa' Diederik en Bente met hun VWO diploma die dat doen. Antisemitisme is tegenwoordig ook heel populair op de universiteiten.

Amsterdam was ten tijde van de tweede wereldoorlog kampioen in het aangeven van Joden. Opportunisme pur sang om rijksdaalder boven een mensenleven te stellen. Veel Joodse Nederlanders moesten onderduiken op het platteland van Groningen en Drenthe omdat hun buren in Amsterdam vrij letterlijk op hun aan het jagen waren.
pi_220593730
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 11:43 schreef matspontius het volgende:
Ziende blind en horende doof. Zo staan die linkse wokers in het leven. om alles wat feitelijk aan de diversiteit in dit land gekoppeld wordt, te bagetalliseren. Iedereen snapt waarom het anitsemitissme in Nederland zo sterk toeneemt, iedeeren. Je gaat steeds meer gelijkenissen zien met Nazi-Duitsland. Bepaalde culturen zijn onverenigbaar met de Westerse cultuur en dat zal nooit gebeuren ook.
Ik ben links en toch pleit ik voor bewapende militairen op iedere straathoek in de steden, zodat radicalen altijd een meerderheid tegenover zich vinden.
Ik bagatelliseer of ridiculiseer dus niets.
pi_220593775
Wij hebben een Joods gezin als buren en komen gewoon bij mekaar over de vl;oer (top gezin). Je kan natuurlijk kritiek hebben op wat Israel doet in het Midden Oosten en dat is prima, maar val daarbij geen mensen hier in Nederland mee lastig.
  donderdag 16 april 2026 @ 16:27:57 #49
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_220593844
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:07 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Heb je soms de nieuwsberichten gemist van de Joodse studenten die zich niet meer veilig voelen op de universiteit en soms zelf achtervolgd worden puur omdat ze Joods zijn?

Dat zijn gewoon de blanke 'antifa' Diederik en Bente met hun VWO diploma die dat doen. Antisemitisme is tegenwoordig ook heel populair op de universiteiten.

Amsterdam was ten tijde van de tweede wereldoorlog kampioen in het aangeven van Joden. Opportunisme pur sang om rijksdaalder boven een mensenleven te stellen. Veel Joodse Nederlanders moesten onderduiken op het platteland van Groningen en Drenthe omdat hun buren in Amsterdam vrij letterlijk op hun aan het jagen waren.
Ja ik kom niet eens uit Amsterdam
Blaf me vol
  donderdag 16 april 2026 @ 16:32:42 #50
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220593869
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:09 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik ben links en toch pleit ik voor bewapende militairen op iedere straathoek in de steden, zodat radicalen altijd een meerderheid tegenover zich vinden.
Ik bagatelliseer of ridiculiseer dus niets.
Beter lezen!!! Er staat dan ook linkse WOKERS. Niet alle linksen zijn woke natuurlijk
"Hoka Hey!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')