abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220589718
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2026 22:27 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Dit gaat over de aanslag van het huidige jaar (2026). Dat is iets anders dan je huidige IB aangifte want die ziet op het jaar 2025.
Oke, dat wist ik niet. Maar hoe kan in januari dan al zoveel over dit jaar bekend zijn dat ze al geld uit gaan keren?
pi_220589950
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 22:29 schreef Masberum het volgende:

[..]
Oke, dat wist ik niet. Maar hoe kan in januari dan al zoveel over dit jaar bekend zijn dat ze al geld uit gaan keren?
Ik moest betalen. Het gaat om een inschatting van je inkomen en je te betalen IB over het jaar 2026. Volgend jaar ga je aangifte over dat jaar doen. Het bedrag van je VA wordt dan verrekend. Dus kan het zijn dat je in 2027 wat minder betaalt dan je zonder die VA had gedaan.
  donderdag 16 april 2026 @ 10:38:15 #28
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_220591328
Nog niet, maar wel een TVP-je :)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_220592153
Ik kan de OP niet meer veranderen maar misschien de Openingspost van hier:
WGR / [Belastingaangifte 2024] Bericht- en meldtopic

Toevoegen?
pi_220598682
Vandaag bericht met dagtekening 18 april. Morgen dus al, dat is wel fijn.
pi_220672400
Helemaal niet stukgelopen in 2015! Tot vorig jaar hadden we het topic nog gewoon.

Edit: dagtekening 2 mei. M’n ING-app geeft aan dat het geld op 7 mei wordt bijgeschreven. We gaan het zien.
Protège moi de mes désirs.
  Moderator / Colorchick dinsdag 28 april 2026 @ 16:56:46 #32
382129 crew  Donna
pi_220672408
Definitieve is binnen! Dagtekening 2 mei.
  dinsdag 28 april 2026 @ 16:59:32 #33
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_220672421
Geld terugkrijgen van de Belastingdienst is echt al een eeuwigheid geleden. Van mij mag die (voorlopige) aanslag zo lang mogelijk wegblijven :'(
pi_220673306
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:56 schreef Donna het volgende:
Definitieve is binnen! Dagtekening 2 mei.
Hier hetzelfde!
  dinsdag 28 april 2026 @ 19:19:47 #35
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_220673328
Ik heb niet eens aangifte gedaan.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_220674549
Brief dagtekening 2 mei vandaag binnen. Niks in Mijn Overheid; klopt dat? Ik dacht dat het ook online binnen hoort te komen.
  dinsdag 28 april 2026 @ 23:39:58 #37
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_220675412
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 21:46 schreef PotjeSambal het volgende:
Brief dagtekening 2 mei vandaag binnen. Niks in Mijn Overheid; klopt dat? Ik dacht dat het ook online binnen hoort te komen.
Ja vond ik ook gek.
pi_220676126
quote:
Hier ook. Kan er niet op klikken i.t.t. voorgaande jaren.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220676135
Nog geen bericht, maar ook pas gisteren de aangifte verstuurd :P
Geen zin meer in een forum met kankerfakende trolls
  Moderator / Colorchick woensdag 29 april 2026 @ 09:02:08 #40
382129 crew  Donna
pi_220676182
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 12:03 schreef Masberum het volgende:
Ik kan de OP niet meer veranderen maar misschien de Openingspost van hier:
WGR / [Belastingaangifte 2024] Bericht- en meldtopic

Toevoegen?
Ik heb het voor je aangepast!
pi_220676292
quote:
Ik had hetzelfde, maar na even zoeken bleek dat ik in ieder geval om wat voor reden de belastingdienst in mijn overheid opnieuw moest aanvinken als “akkoord voor digitale post”, want die was niet aangevinkt (meer).
pi_220676458
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 09:24 schreef silliegirl het volgende:

[..]
Ik had hetzelfde, maar na even zoeken bleek dat ik in ieder geval om wat voor reden de belastingdienst in mijn overheid opnieuw moest aanvinken als “akkoord voor digitale post”, want die was niet aangevinkt (meer).
Heb 'm opnieuw aangevinkt, maar kan nog steeds niet online openen. Nou ja, dan maar wachten tot zaterdag. Denk dat ik alles goed heb gedaan, maar je hoopt toch nog dat je wat geld minder hoeft te betalen. :')

Overigens achterlijke regels. Ik heb twee keer loonheffing aangehad i.v.m. wisselen van baan, maar ik heb het nooit tegelijkertijd aangehad, daarom moet ik nu blijkbaar best wat betalen.
pi_220676487
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 09:56 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Heb 'm opnieuw aangevinkt, maar kan nog steeds niet online openen. Nou ja, dan maar wachten tot zaterdag. Denk dat ik alles goed heb gedaan, maar je hoopt toch nog dat je wat geld minder hoeft te betalen. :')

Overigens achterlijke regels. Ik heb twee keer loonheffing aangehad i.v.m. wisselen van baan, maar ik heb het nooit tegelijkertijd aangehad, daarom moet ik nu blijkbaar best wat betalen.
Loonheffing of loonheffingskorting?
pi_220676493
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 10:02 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Loonheffing of loonheffingskorting?
Korting. Wat iedereen eigenlijk doet mits diegene geen twee banen heeft lijkt me? Maar ik had geen twee banen tegelijkertijd. Anders zou ik het ook niet weten waarom ik dit jaar relatief veel moet betalen.
pi_220676517
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 10:03 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Korting. Wat iedereen eigenlijk doet mits diegene geen twee banen heeft lijkt me? Maar ik had geen twee banen tegelijkertijd. Anders zou ik het ook niet weten waarom ik dit jaar relatief veel moet betalen.
Heb je nog een dikke nabetaling gehad? Of ben je meer gaan verdienen bij je nieuwe baan?
pi_220676590
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 09:56 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ik ook nog niet hoor. Of dat komt nog, of we waren te laat met aanvinken.
Ik denk niet dat ze zaterdag uitbetalen/ direct geld willen zien, zal wel in de loop van volgende week worden. En je kan ook altijd in termijnen betalen wel.

Ik ging zelf na een baanwissel inderdaad nat op een nabetaling (vakantiegeld en eindejaarsuitkering die opgebouwd waren en nog uitbetaling van overuren), die kwam een maand na einde dienstverband terwijl ik die maand ook loon kreeg van mn nieuwe werkgever. Toen was er dus dubbel loonheffingskorting toegepast over die maand en moest ik ook terugbetalen.

[ Bericht 8% gewijzigd door silliegirl op 29-04-2026 10:27:26 ]
pi_220676592

[ Bericht 100% gewijzigd door silliegirl op 29-04-2026 10:23:25 (Dubbel) ]
pi_220676756
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 10:08 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Heb je nog een dikke nabetaling gehad? Of ben je meer gaan verdienen bij je nieuwe baan?
Ben wel iets meer gaan verdienen, wel wel minder uren dus dat compenseert :')

Hoe dan ook, moet denk ik nu iets van 750,- betalen. Ik hoop alleen dat het in mijn definitieve aangifte anders staat.

Mja, je wil ook niet een half jaar lang loonheffingskorting uit hebben staan, stel dat je na een half jaar van baan wisselt. Met twee banen tegelijk snap ik het, maar dit voelt gewoon naaierig.
pi_220676764
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 10:22 schreef silliegirl het volgende:

[..]
Ik ook nog niet hoor. Of dat komt nog, of we waren te laat met aanvinken.
Ik denk niet dat ze zaterdag uitbetalen/ direct geld willen zien, zal wel in de loop van volgende week worden. En je kan ook altijd in termijnen betalen wel.

Ik ging zelf na een baanwissel inderdaad nat op een nabetaling (vakantiegeld en eindejaarsuitkering die opgebouwd waren en nog uitbetaling van overuren), die kwam een maand na einde dienstverband terwijl ik die maand ook loon kreeg van mn nieuwe werkgever. Toen was er dus dubbel loonheffingskorting toegepast over die maand en moest ik ook terugbetalen.
Nee, ik kan het wel in één keer betalen, maar daar gaat je vakantiegeld... Nabetaling bij mij was niet groot i.v.m. de lengte. Het zal bij mij ook wel zoiets zijn, maar het voelt gewoon wat kut. Ik weet niet hoe het precies zit.
pi_220677283
@TS de openingspost heb ik ooit geschreven :) maar die moet even aangepast worden want de site is anders;

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 21:28 schreef Masberum het volgende:
Maar ik ben ongeduldig! hoe weet ik nu dat ze met me bezig zijn?
dat is een goede vraag.
log in op mijn belastingdienst op www.belastingdienst.nl
Ga naar "mijn gegevens"
ga naar "Inkomensverklaring en geregistreerd inkomen opvragen"
daar staat dan onder inkomen 2024 het inkomen wat je hebt opgegeven via je aangifte.
Daaronder staat een datum, "registratie inkomen" die datum staat nu op ongeveer 10 dagen nadat je je aangifte hebt verstuurd.
Zo gauw die is geüpdatet naar een nieuwe datum (bijv. 4 april 2025) dan is je aangifte verwerkt. je zult dan binnen 2 weken een bericht krijgen.
moet zijn
quote:
Maar ik ben ongeduldig! hoe weet ik nu dat ze met me bezig zijn?
dat is een goede vraag.
log in op mijn belastingdienst op www.belastingdienst.nl
Ga naar https://mijn.belastingdienst.nl/mbd-pmb/Inkomensverklaring
daar staat dan onder inkomen 2025 het inkomen wat je hebt opgegeven via je aangifte.
Daaronder staat een datum, "registratie inkomen" die datum staat nu op ongeveer 10 dagen nadat je je aangifte hebt verstuurd.
Zo gauw die is geüpdatet naar een nieuwe datum (bijv. 4 april 2025) dan is je aangifte verwerkt. je zult dan binnen 2 weken een bericht krijgen.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')