abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220572880
quote:
99s.gif Op maandag 13 april 2026 12:50 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
kaartenbak gebruiken
Gen alpha :? :+
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 13 april 2026 @ 15:05:39 #27
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220573481
quote:
14s.gif Op maandag 13 april 2026 12:53 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Daar heb je gelijk in.

Ik hoop dat er nu minder dingen digitaal gaan. Het is echt irritant dat er van alles gelekt wordt, ik durf gewoon nergens meer abonnementen of verzekeringen af te sluiten, omdat bedrijven toch alles digitaal opslaan. Ook het feit dat je als consument gewoon nul rechten hebt, terwijl de fout toch echt niet bij de consument ligt. Bedrijven prutsen maar wat en als het fout gaat draait de consument voor de schade op. :{
Er kunnen wel minder dingen digitaal gaan maar als we dan het digitale wallet in gerommeld worden maakt dat mi weinig uit
https://www.digitaleoverh(...)dentiteit/id-wallet/
  maandag 13 april 2026 @ 15:20:41 #28
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_220573610
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 10:49 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Iedereen die durft rond te lopen met een gekregen Basic-Fit tas verdient deze hack dan ook wel.
https://www.instagram.com/basisgezond_rugzak_spotters/
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 13 april 2026 @ 19:45:31 #29
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_220575575
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 13:16 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Of in de trein achter kunt laten, of computers niet upgraden zodat het alsnog lekt. Wat denk je dat bij zo'n 'hack' de zwakste schakel is?
Het hele punt is dat het niet centraal opgeslagen wordt. Dan wordt de database te klein om er de moeite van de roof in te steken.
Wie dit leest is gek
  maandag 13 april 2026 @ 19:48:25 #30
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220575606
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 10:49 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Iedereen die durft rond te lopen met een gekregen Basic-Fit tas verdient deze hack dan ook wel.
Het ergste zijn mensen die hun workouts gaan posten op Instagram.
pi_220575612
Vandaag even op die site van de politie gekeken of mijn emailadres gehackt is. Vooral omdat ik weleens wat geboekt heb bij Booking.com. Blijkt dat mijn email gehackt is door Odido hack. Maar ik heb nooit wat gehad met Odido. Bijzonder.
pi_220576607
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2026 19:49 schreef Seeburg54 het volgende:
Vandaag even op die site van de politie gekeken of mijn emailadres gehackt is. Vooral omdat ik weleens wat geboekt heb bij Booking.com. Blijkt dat mijn email gehackt is door Odido hack. Maar ik heb nooit wat gehad met Odido. Bijzonder.
Vermoedelijk T-Mobile en Tele2 dan :)

Wat ook betekent dat ze jouw gegevens te lang bewaard hebben. NICE
pi_220576682
quote:
99s.gif Op maandag 13 april 2026 19:45 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
Het hele punt is dat het niet centraal opgeslagen wordt. Dan wordt de database te klein om er de moeite van de roof in te steken.
Dat verband bestaat niet. Hoe kleiner het bedrijf hoe groter de kans dat zoiets gebeurt.

Bovendien kan wat jij voorstelt helemaal niet bij een bedrijf met meerdere filialen.
  maandag 13 april 2026 @ 23:10:33 #34
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_220576887
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 22:13 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat verband bestaat niet. Hoe kleiner het bedrijf hoe groter de kans dat zoiets gebeurt.

Bovendien kan wat jij voorstelt helemaal niet bij een bedrijf met meerdere filialen.
Je moet zorgen dat de data die je hebt verder waardeloos is voor anderen. Het enige wat je als sportschool nodig heb is een naam en een adres om de maandelijkse factuur naar toe te sturen. En wie dat niet wil die kan contant aan de balie betalen. De administratie zet dan "Voldaan + een datum+ een paraaf op het kaartje. Wat hebben ze verder met andere filialen te maken? Die moeten hun eigen boontjes maar doppen.
Hoe kon het voor internet dan werken?
Wie dit leest is gek
pi_220576904
quote:
99s.gif Op maandag 13 april 2026 23:10 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
Je moet zorgen dat de data die je hebt verder waardeloos is voor anderen. Het enige wat je als sportschool nodig heb is een naam en een adres om de maandelijkse factuur naar toe te sturen. En wie dat niet wil die kan contant aan de balie betalen. De administratie zet dan "Voldaan + een datum+ een paraaf op het kaartje. Wat hebben ze verder met andere filialen te maken? Die moeten hun eigen boontjes maar doppen.
Hoe kon het voor internet dan werken?
Allemaal leuk en aardig maar het internet is er, je kunt niet net doen alsof dat niet bestaat. Dan gaan je klanten wel naar een concurrent. Daarnaast lag die data voor het internet ook regelmatig op straat.

Maar je beantwoordt de vraag niet. Wat is de zwakste schakel hier?
pi_220576951
quote:
13s.gif Op maandag 13 april 2026 09:30 schreef MisterFox het volgende:
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHGGGGGG houdt het dan nooit op? :'(
Niet vanzelf.
pi_220577166
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 15:05 schreef the-eye het volgende:

[..]
Er kunnen wel minder dingen digitaal gaan maar als we dan het digitale wallet in gerommeld worden maakt dat mi weinig uit
https://www.digitaleoverh(...)dentiteit/id-wallet/
Je snapt kennelijk niet de techniek hierachter, ik implementeer namelijk een vergelijkbaar concept en het hele punt is namelijk dat je niet meer met een centrale login werkt maar met een self hosted wallet waarin je identiteit opgeslagen is, het concept is als volgt: Je installeert een app waarmee je eenmalig onboard, net zoals je dat nu bij een bank doet, vervolgens verstrekt men een certificaat van echtheid die in de app op een veilige manier opslaat, dit certificaat bevat de attributen over jouw identiteit, bijvoorbeeld je geboortedatum, naam en BSN. Vanaf dat moment kan jij dus dit certificaat in jouw persoonlijke wallet gebruiken via de app, hierbij kun je dus inloggen zonder dat de andere partij jouw gegevens hoeft op te slaan, immers je toont aan WIE je bent omdat deze gegevens cryptografisch zijn versleutelt op je wallet. Kortom je krijgt een vergelijkbaar proces zoals je nu bijvoorbeeld ook inlogt met een Google account op bepaalde websites, je krijgt dan de vraag: Deze site mag je email adres, of leeftijd inzien. Kortom ipv al je shit te moeten weggeven heb je 100% inzicht wat je op dat moment wilt laten zien, en als je het technisch goed implementeerd hoef je dus alleen nog attributen te geven die nodig zijn voor de dienst.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220577167
quote:
14s.gif Op maandag 13 april 2026 12:53 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Daar heb je gelijk in.

Ik hoop dat er nu minder dingen digitaal gaan. Het is echt irritant dat er van alles gelekt wordt, ik durf gewoon nergens meer abonnementen of verzekeringen af te sluiten, omdat bedrijven toch alles digitaal opslaan. Ook het feit dat je als consument gewoon nul rechten hebt, terwijl de fout toch echt niet bij de consument ligt. Bedrijven prutsen maar wat en als het fout gaat draait de consument voor de schade op. :{
Hoezo nul rechten? Ooit wel eens van AVG gehoort? Het is heel simpel bedrijven mogen alleen gegevens vragen als ze een reden tot verwerking hebben, kortom er is geen enkele reden van een sportschool om naar je adres te vragen als ze een digitale administratie aanbieden, ik zou zelf als ik Basic Adres was optioneel om de postcode vragen voor geografisch onderzoek van hun diensten, zelfs een telefoonnummer lijkt me flauwekul. Daarnaast heb jij als klant 100% recht op inzage, correctie en verwijdering van data, dat mensen dit maar weinig doen is vooral omdat ze lui zijn, niet omdat ze het recht niet hebben.
pi_220577304
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 21:57 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Vermoedelijk T-Mobile en Tele2 dan :)

Wat ook betekent dat ze jouw gegevens te lang bewaard hebben. NICE
Volgens mij, maar dat is al zeker een jaar of 10 geleden, had mijn moeder een abonnement bij T Mobile. Ik regelde dat soort dingen altijd, dus dan moet dat het zijn geweest.
  dinsdag 14 april 2026 @ 12:58:39 #40
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_220579629
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 23:17 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Allemaal leuk en aardig maar het internet is er, je kunt niet net doen alsof dat niet bestaat. Dan gaan je klanten wel naar een concurrent. Daarnaast lag die data voor het internet ook regelmatig op straat.

Dat ben jijzelf

En dit is niet wat ik wil maar een reactie op een post dat de overheid bedrijven zou dwingen om alles digitaal te doen. maar blijkbaar ben je het met me eens dat deze bedrijven dat helemaal zelf willen
Wie dit leest is gek
pi_220580976
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 23:17 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Volgens mij snap je er helemaal niets van, de wet zegt heel simpel dat je alleen gegevens mag verzamelen die nodig zijn voor proces, een sportschool heeft helemaal geen adresgegevens nodig, en mag ze alleen daarom al niet vewerken, het is niet eens een discussiepunt het is simpelweg verboden, en een fatsoenlijk bedrijf zal dit zelfs helemaal niet willen omdat je bij een eventueel incident de schade zoveel mogelijk wilt beperken.
pi_220581242
Hier hebben fokkers geen last van. Badaboem tisj.
pi_220581462
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 18:05 schreef raptorix het volgende:

[..]
Volgens mij snap je er helemaal niets van, de wet zegt heel simpel dat je alleen gegevens mag verzamelen die nodig zijn voor proces, een sportschool heeft helemaal geen adresgegevens nodig, en mag ze alleen daarom al niet vewerken, het is niet eens een discussiepunt het is simpelweg verboden, en een fatsoenlijk bedrijf zal dit zelfs helemaal niet willen omdat je bij een eventueel incident de schade zoveel mogelijk wilt beperken.
Het gaat me helemaal niet om welke gegevens wel en niet opgeslagen mogen worden, het gaat om hoe. Wel even opletten hoor.
pi_220582495
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 19:26 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het gaat me helemaal niet om welke gegevens wel en niet opgeslagen mogen worden, het gaat om hoe. Wel even opletten hoor.
Kijk eens dom, hou eigenlijk maar weer op.
pi_220582601
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 18:57 schreef Memeowitz het volgende:
:@ :@ :@
pi_220583987
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 21:06 schreef raptorix het volgende:

[..]
Kijk eens dom, hou eigenlijk maar weer op.
Volgende keer gewoon beter lezen.
  woensdag 15 april 2026 @ 01:48:29 #47
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_220584005
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 18:57 schreef Memeowitz het volgende:
:D
pi_220584115
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 01:13 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Volgende keer gewoon beter lezen.
Ja en door figuren zoals jou ontstaat dit soort shit, omdat ze niet bij de basis beginnen, mag hopen dat jouw werkgever een heleboel boetes krijgt met zo een mentaliteit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')