abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220546150
Nog een goed excuus voor singles om single te blijven...

quote:
Advocaten dienen hun cliënten te behoeden voor afspraken die later slecht kunnen uitpakken. Van der Wiel vindt het daarom erg kwalijk dat scheidingsconvenanten nu vaak zonder te lezen van een handtekening worden voorzien.
'Alles kwijt'
Stellingwerf weet uit eigen ervaring wat er kan gebeuren als advocaten hun werk niet doen. Na haar scheiding vijf jaar geleden raakte ze vrijwel alles kwijt, terwijl dat volgens haar voorkomen had kunnen worden als haar mediator en advocaat beter hadden opgelet.
"Ik was helemaal de weg kwijt", vertelt Stellingwerf. "Ik viel vijftien kilo af in drie maanden tijd en er kon eigenlijk niet meer goed met mij gecommuniceerd worden. In die labiele toestand heb ik aangeklopt bij een mediator."
Zonder zich daar volledig van bewust te zijn, gaf ze vrijwel al haar bezittingen weg aan haar ex-man. Ze wilde vooral dat hij en hun zoon goed uit de scheiding zouden komen.
Zo deed ze afstand van de 1.000 euro alimentatie waar ze recht op had en nam genoegen met vijfhonderd euro in de maand. "Maar ja, daar kun je nauwelijks boodschappen voor doen", blikt Stellingwerf terug.
Onbegrip
De mediator stelde desondanks een convenant op en stuurde dat naar een advocaat, die het ondertekende en indiende bij de rechtbank.
De fotograaf begrijpt achteraf niet waarom zowel de mediator als de advocaat niet op de rem hebben getrapt. "Ik wist eigenlijk helemaal niet dat er een advocaat bij betrokken was."
Bekijk hieronder hoe fotograaf Kim Stellingwerf alles kwijtraakte na haar scheiding en hoe het nu met haar gaat (tekst gaat verder onder de video)

Advocaten gaan in de fout tijdens scheidingen
Op aanraden van een bevriende advocaat stapte de Hoogeveense naar de deken van Noord-Nederland. De advocaat van Stellingwerf kreeg een berisping, maar haar zaak blijkt nu onderdeel van een veel groter probleem in de advocatuur.
'Je doet het nooit goed'
Advocaten klagen er volgens de deken overigens zelf over dat ze pas aan het einde van het proces worden betrokken. Alles is dan al besproken en niet alle koppels stellen het op prijs dat een advocaat dan alles weer opnieuw oprakelt.
"Er zijn ook advocaten die het echt goed proberen, maar je kunt het eigenlijk nooit goed doen", zegt Van der Wiel. "Mensen willen er soms gewoon van af zijn. Maar de controle moet wel gewoon goed blijven."
Eerder samenwerken
De deken benadrukt dat ze ook niet tegen de inzet van mediators is. "Ik heb alleen gecontroleerd of iemand de nacontrole heeft gedaan. Dat bleek niet goed, maar dat wil niet zeggen dat al die convenanten niet deugen."
Wel zou het volgens de deken beter zijn wanneer mediators en advocaten al tijdens de bemiddeling samen om tafel gaan met de koppels die willen scheiden.
Van der Wiel: "Dan kun je proeven hoe de sfeer is en hoe de machtsverhoudingen liggen. En vervolgens bepalen: dit vind ik verantwoord."
https://www.rtvdrenthe.nl(...)af-kim-uit-hoogeveen

[ Bericht 3% gewijzigd door Joopklepzeiker op 10-04-2026 10:08:25 ]
pi_220546181
Of om getrouwd te blijven
pi_220546238
En de bron is?
  vrijdag 10 april 2026 @ 10:09:36 #4
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220546250
Dat hele juridische schouwspel is ook één grote poppenkast vol met charlatans en acteurs joh, totaal niet serieus te nemen. In het strafrecht is het niet anders.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_220546649
Een uitstekende advocaat is zeldzaam en te kostbaar voor Jan en Romana met de pet.
pi_220546697
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 10:02 schreef DrDentz het volgende:
Of om getrouwd te blijven
Helpt ook tegen het woningtekort
pi_220546698
quote:
Zo deed ze afstand van de 1.000 euro alimentatie waar ze recht op had en nam genoegen met vijfhonderd euro in de maand. "Maar ja, daar kun je nauwelijks boodschappen voor doen", blikt Stellingwerf terug.
Ja, stel je voor dat je zelf gaat werken voor je geld. The horror.
pi_220546915
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 10:50 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Ja dit vond ik ook nogal cru om dat de advocaat te verwijten. Daar stem je zelf toch mee in?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_220546952
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 april 2026 10:50 schreef OmniRocket het volgende:

[..]
Helpt ook tegen het woningtekort
Ja, en dan ook de alleenoudertoeslag afschaffen.
  vrijdag 10 april 2026 @ 11:26:04 #10
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220546973
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 10:50 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk zo'n zzp fotograaf die de broek niet kan ophouden van haar hobby. Dit jarenlang wel heeft kunnen doen door haar man en er nu achterkomt dat dit luxe leventje erop zit.
pi_220547054
Ben horse
U MAD?
pi_220547974
Die advocaat weet wel welk lekker moedertje single is
5 Ferrari's op videoband!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')