Het is een semi bekende muziekant uit de begin jaren van de HipHop. Dat jullie het niet kennen, dat kan. Maar zijn nummer als planet Rock, werd ook op lowlands 80's and 90's Now feest wel een s gedraaid, aantal jaren achter elkaar.quote:Op zaterdag 11 april 2026 07:44 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Alleen bij de NOS is dit dan ook nieuws.
Dat waren de bombitas.quote:Op vrijdag 10 april 2026 13:18 schreef Weltschmerz het volgende:
The Bambaata's waren ook nog onderdeel van Herman Broods Wild Romance.
Een beetje het doorsnee Spotify-doorklik-niveau anno nu, 'wat maakt het nou uit wie er zoal achter bepaalde muziek zitten'.quote:
Natuurlijk nietquote:Op zaterdag 11 april 2026 07:44 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Alleen bij de NOS is dit dan ook nieuws.
Het is allemaal wel een beetje gedateerd ja. Maar wel een onmisbare schakel in de muziek ontwikkeling.quote:Op zaterdag 11 april 2026 08:51 schreef ems. het volgende:
Pionier misschien, maar elke keer als ik iets van hem luister vind ik het altijd een beetje meh. Ik herken de hiphop erin maar het is niet verfijnd en persoonlijk vind ik de kwaliteit relatief laag als je het vergelijkt met wat de 20 jaar erna allemaal uitkwam.
Maar dat kan ook een generationeel ding zijn.
Dat is natuurlijk best logisch bij een van de grondleggers van een nieuwe stroming dat deze een nieuwe basis maakt maar anderen dit later kwalitatief verbeteren en verfijnen.quote:Op zaterdag 11 april 2026 08:51 schreef ems. het volgende:
Pionier misschien, maar elke keer als ik iets van hem luister vind ik het altijd een beetje meh. Ik herken de hiphop erin maar het is niet verfijnd en persoonlijk vind ik de kwaliteit relatief laag als je het vergelijkt met wat de 20 jaar erna allemaal uitkwam.
Maar dat kan ook een generationeel ding zijn.
Oh dat zeker. Toch heb ik met name het gevoel dat dat bij hiphop meer speelt dan andere genres. Maar dat heeft denk ik ook te maken met dat de nadruk een stuk meer op tekst ligt dan bij de wat meer melodische genres.quote:Op zaterdag 11 april 2026 08:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk best logisch bij een van de grondleggers van een nieuwe stroming dat deze een nieuwe basis maakt maar anderen dit later kwalitatief verbeteren en verfijnen.![]()
Wat is er bijzonder aan een iets snellere versie van Trans Europa Express van Kraftwerk waar die man met een stemvervormer "Rock planet rock" doorheen roept? Zo bijzonder is jatwerk toch niet?quote:Op zaterdag 11 april 2026 07:55 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Het is een semi bekende muziekant uit de begin jaren van de HipHop. Dat jullie het niet kennen, dat kan. Maar zijn nummer als planet Rock, werd ook op lowlands 80's and 90's Now feest wel een s gedraaid, aantal jaren achter elkaar.
Wel als dat een muziekgenre richting geeft.quote:Op zaterdag 11 april 2026 09:24 schreef Andros het volgende:
[..]
Wat is er bijzonder aan een iets snellere versie van Trans Europa Express van Kraftwerk waar die man met een stemvervormer "Rock planet rock" doorheen roept? Zo bijzonder is jatwerk toch niet?
Een leuke video over jatwerk uit 1 nummer en de opkomst hierin van hiphop.quote:Op zaterdag 11 april 2026 09:24 schreef Andros het volgende:
[..]
Wat is er bijzonder aan een iets snellere versie van Trans Europa Express van Kraftwerk waar die man met een stemvervormer "Rock planet rock" doorheen roept? Zo bijzonder is jatwerk toch niet?
Het kan zo zijn dat @Cruzinats doelt op het seksuele misbruik door Bambaataa,quote:Op vrijdag 10 april 2026 22:40 schreef Peppert het volgende:
[..]
Aan figuren als jij zouden we weinig missen. Van dat niveau zijn er dertien in een dozijn: hooguit een shitposter. Deze man daarentegen stond aan de wieg van een miljardenindustrie en heeft de muziek blijvend veranderd.
Ik doelde op het feit dat hij een nummer heeft wat redelijk bekend is.quote:Op zaterdag 11 april 2026 09:24 schreef Andros het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |