Zal nu minder gezellig zijn is wel een understatement jaquote:Op donderdag 9 april 2026 20:08 schreef Caland het volgende:
In de tijd dat ik nog wekelijks ging stappen kon je nog voor 3-4 tientjes retour naar Lviv vliegen in het weekend, een ruime airbnb voor het hele weekend was ongeveer hetzelfde. Dus was het ‘goedkoper’ om daar een keer of 3-4 per jaar heen te gaan.
Geen extreem bijzondere stad maar wel een hele leuke relatief jonge vibe, voor Oekraïne ook best open volk, halve liters voor een euro. Zal nu minder gezellig zijn maar zou daar graag nog eens naar terug gaan
Die kant zou ik ook nog wel eens op willenquote:Op donderdag 9 april 2026 19:51 schreef Caland het volgende:
Ik vond Tbilisi echt een waanzinnige stad. Eindeloos verdwalen, ontzettend leuke mensen, goedkoop en het weer en de geen verwachtingen hielpen toen ook wel mee, al heb ik wel een voorliefde voor allerhande sovjetmeuk. Je kon redelijk alle kanten op qua bezienswaardigheden en richting de bergen voor het uitzicht
Essen is leuk inderdaad.quote:Op donderdag 9 april 2026 18:59 schreef derLudolf het volgende:
Volgens een goed gebruik begint TS.
Heidelberg is een leuke kleine stad, kasteel, kabeltreintje, leuk centrum maar klein centrum. Wat het noemen waard is, ik heb er tijdens m'n verblijf geen enkele zwerver/dakloze gezien. Normaal kom je er vele tegen in Duitse stadscentra.
De tweede bestemming is wat dichter bij huis en ook niet overal even mooi. Als je Essen uit de trein stapt ziet het er uit als meerdere steden uit het Ruhrgebiet. Toch zijn er best leuke buurten en dingen te zien. Zoals bijvoorbeeld Zeche Zollverein. Een oude voormalige steenkoolmijn die echt prachtig is qua architectuur (dubbele symmetrie assen, wat lelijk is aan het zicht onttrokken. Destijds hadden industriëlen nog strijd onderling wie het mooiste complex had) en tegenwoordig een gratis toegankelijk terrein is. Verder heb je de buurt "Margarethenhöhe" - een fraaie arbeidersbuurt met veel groen, mooie architectuur. Opgericht door weduwe Krupp, allemaal sociale huurwoningen en dat zijn het tegenwoordig nog steeds.
Verderop in de stad heb je Villa Hügel, waar de familie Krupp zelf woonde. Ook een bezoek waard.
Rond de Baldeneysee is het heerlijk vertoeven. Ook Kettwig, officieel ook Essen, vooral niet overslaan.quote:Op donderdag 9 april 2026 18:59 schreef derLudolf het volgende:
De tweede bestemming is wat dichter bij huis en ook niet overal even mooi. Als je Essen uit de trein stapt ziet het er uit als meerdere steden uit het Ruhrgebiet. Toch zijn er best leuke buurten en dingen te zien. Zoals bijvoorbeeld Zeche Zollverein. Een oude voormalige steenkoolmijn die echt prachtig is qua architectuur (dubbele symmetrie assen, wat lelijk is aan het zicht onttrokken. Destijds hadden industriëlen nog strijd onderling wie het mooiste complex had) en tegenwoordig een gratis toegankelijk terrein is. Verder heb je de buurt "Margarethenhöhe" - een fraaie arbeidersbuurt met veel groen, mooie architectuur. Opgericht door weduwe Krupp, allemaal sociale huurwoningen en dat zijn het tegenwoordig nog steeds.
Verderop in de stad heb je Villa Hügel, waar de familie Krupp zelf woonde. Ook een bezoek waard.
Trivia: Welke wereldberoemde Belgische band nam in Ronda zijn magnum opus op?quote:
Dat idee heb ik ook altijd als ik langs Erfurt kom, ook goede verhalen over gehoord, maar ben er nog steeds niet geweest…quote:Op vrijdag 10 april 2026 12:15 schreef derLudolf het volgende:
Würzburg leek vanuit de trein ook wel een bezoekje waard
Nou?quote:Op vrijdag 10 april 2026 13:11 schreef BennieButtfuck het volgende:
[..]
Trivia: Welke wereldberoemde Belgische band nam in Ronda zijn magnum opus op?
dEus ?quote:Op vrijdag 10 april 2026 13:11 schreef BennieButtfuck het volgende:
[..]
Trivia: Welke wereldberoemde Belgische band nam in Ronda zijn magnum opus op?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |