quote:
Ik snap trouwens je boosheid heel goed.
Bedrijven beveiligen hun zooi gewoon slecht, lekker goedkoop ook. Alles moet digitaal. En alles wordt gehackt. Hiermee zit je als burger telkens met de gebakken peren, je prive-leven is naar de maan, je kunt worden opgelicht, je bankrekening kan worden leeggetrokken, er kan sprake zijn van identiteitsfraude, terwijl jij niet diegene bent die een fout heeft gemaakt, maar de kneuzenkermis van een stel gesjeesde ICT-beunhazen. En niet een keer, maar weet ik hoe vaak en noch het bedrijfsleven, noch de overheid doet iets hiertegen.
Diegene die de fout hebben gemaakt worden niet gestraft, nee de burger zit telkens met de gebakken peren en elke vorm van schadeclaim is kansloos.
Ik vind nogmaals dat dat hele internet maar opgedoekt moet worden en zeker belangrijke en gevoelige gegevens op papier moeten worden opgeslagen en niet meer digitaal.
Wat ook telkens geschiedt, is de schuld geven aan het slachtoffer. Had je maar dit moeten doen, had je maar dat moeten doen, had je maar beter uit moeten kijken, wie trapt hier dan ook in, enzovoorts.
Neen, het bedrijf zit fout.