Wij hebben een 2ehands Hyundai i10 gekocht (uit 2017, met 65.000 op de teller). Hij rijdt prima, maar op een oneffen wegdek (zoals klinkers) rammelt hij alsof er "iets los zit" voor/in de stuurkolom of onder de motorkap.
Hier een filmpje waarbij ik het stuur heen en weer beweeg. Dit geluid is zowel aanwezig zonder sleutel in contact, mét sleutel in contact als draaiende motor. Wij hebben er verder geen verstand van, maar met AI kom ik uit op "iets in de stuurkolom" of "stuurkolomspeling" of "flexibel koppelstuk", maar het kunnen ook "stabilisatorstangen" zijn? Is er op basis van dit filmpje iets te zeggen over de oorzaak?
Of "hoort zoiets erbij"? Hij is net APK gekeurd en heeft een half jaar "huisgarantie". Zijn er andere tests te doen om te achterhalen wat de oorzaak is?
Elke soort advies (voor leken) is welkom. Naar de garage bellen ga ik morgen sowieso doen, maar omdat het een uur rijden is, ben ik graag voorbereid met een goed verhaal.
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!