Links gedachtengoed...quote:Op zondag 5 april 2026 20:51 schreef Harvest89 het volgende:
Mijn buurman is dat al aan het doen dus dat scheelt weer geld.
Als shit hits the fan, knal ik zijn hele gezin omver en roof ik zijn voorraadhok leeg. Misschien spaar ik de kinderen, die kunnen dan langzaam verhongeren of zo.
Die had ik nog van de Coronatijd...quote:Op zondag 5 april 2026 20:28 schreef TheJanitor het volgende:
Heb 5000 rollen wc papier en een groot aantal doppen
Gezien het feit dat jij een elektrische fiets hebt zal jij ook wel te weinig ruimte hebben om gehamsterde spullen op te slaan?quote:Op maandag 6 april 2026 23:23 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ik heb een elektrische fiets en ga naar de voedselbank. Het wordt daar wel steeds drukker, je zit al gauw een uur te wachten en het aanbod wordt steeds slechter. Zowel de hoeveelheid als kwaliteit gaan sterk achteruit en we moeten het met steeds meer mensen delen. Gelukkig heb ik veel blikken met bonen.
Same here, zo een cuck buurman die trots zijn voorraad kast liet zien, hij moest eens weten hoe scherp mijn machette is.quote:Op zondag 5 april 2026 20:51 schreef Harvest89 het volgende:
Mijn buurman is dat al aan het doen dus dat scheelt weer geld.
Als shit hits the fan, knal ik zijn hele gezin omver en roof ik zijn voorraadhok leeg. Misschien spaar ik de kinderen, die kunnen dan langzaam verhongeren of zo.
Het is verstandiger om grote, goed gevulde voorraadkasten voor jezelf te hebben. Zo ben je beter voorbereid op momenten waarop je te vermoeid bent om een flinke afstand af te leggen, en hoef je niet te reizen of extra inspanningen te verrichten om aan noodzakelijke items te komen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 02:34 schreef raptorix het volgende:
Maar hoef echt geen voorraad te hebben, ten eerste loop ik tegenwoordig alles, ten tweede als het voer opraakt dan kan ik altijd nog vissen/jagen of bessen/noten plukken.
Hehe wat een topicquote:Op zondag 5 april 2026 21:32 schreef JopieKlaassen het volgende:
Ik heb @:koemleit als adviseur in de armen genomen
WGR / grote hoeveelheid benzine ingekocht en nu?
Ik heb een hekel aan bezoek, als ik met vrienden afspreek doe ik dat wel in een publieke gelegenheid.quote:Op dinsdag 7 april 2026 03:24 schreef torentje het volgende:
[..]
Het is verstandiger om grote, goed gevulde voorraadkasten voor jezelf te hebben. Zo ben je beter voorbereid op momenten waarop je te vermoeid bent om een flinke afstand af te leggen, en hoef je niet te reizen of extra inspanningen te verrichten om aan noodzakelijke items te komen.
Bovendien, als je onverwacht bezoek krijgt, heb je altijd iets in huis om aan te bieden, wat zorgt voor gastvrijheid en gemak.
Koffie blijft niet zo heel lang goed he.quote:Op dinsdag 7 april 2026 05:48 schreef tesssssssss het volgende:
Ja, eigenlijk wel.
Ik heb wel wat dingen voor in mijn voorraadkast gekocht. Houdbaar.
...en echt heel veel koffie. Dat heb ik gedaan voor die oil shock die eraan komt.
Ik dacht "oil shock of niet ik wil koffie."
Op de pakken bonen hier staat 08-2027 en dan is het heus niet van de ene op de andere dag onbruikbaar.quote:Op dinsdag 7 april 2026 07:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Koffie blijft niet zo heel lang goed he.
In die gevallen moeten winkels veel harder optreden. Gewoon alles verdelen ipv iemand die de complete voorraad water weg koopt. Altijd al vreemd gevonden dat winkels in noodsitatie voor producten waar je niet zonder kunt het maar laten gaan.quote:Op dinsdag 7 april 2026 08:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als je gaat preppen, zorg dan dat je dingen koopt waar je ook echt een gerecht van kan maken en dan het liefst gerechten die je gezin ook lust. Ben je alleen dan is die keuze wat makkelijker.
Bedenk ook hoe je het gaat bereiden (camping kooktoestel?)
Denk na over hoeveel water je wil gebruiken om af te wassen, misschien zijn wegwerpbordjes en bestek wel handig om op voorraad te houden (Action).
Bedenk ook wat je met afval doet als dat een tijdje niet meer opgehaald wordt (stevige vuilniszakken).
Laat je niet gek maken door preppers op Youtube, dat zijn (vaak) van die "doomsday" types.
"Casual" preppen kan ook prima, gewoon nadenken hoe je in een crisis zonder stress en hoge kosten een periode kan overbruggen, terwijl de rest van Nederland de laatste schappen in de supermarkt aan het hamsteren is.
En dat gaat echt hard. Supermarkten hebben geen voorraden meer, alles is "just-in-time", komt binnen per rolcontainer en wordt zo snel mogelijk in de schappen gelegd.
Je ziet met een waterstoring in een regio al dat flessen met drinkwater in 2 uurtjes compleet uitverkocht zijn.
Kan je nagaan als mensen ineens besluiten om ook voedsel in te slaan.
Daarom voorbereiden, zodat jij thuis voorbereid aan de koffie zit terwijl de rest van Nederland "vecht" om het laatste flesje olijfolie.
Ben het er niet mee oneens maar als er vele tientallen klanten in je winkel zijn en je hebt alleen vakkenvullers van 14-17 jaar rondlopen dan is dat lastig te handhaven.quote:Op dinsdag 7 april 2026 09:18 schreef Cherni het volgende:
[..]
In die gevallen moeten winkels veel harder optreden. Gewoon alles verdelen ipv iemand die de complete voorraad water weg koopt. Altijd al vreemd gevonden dat winkels in noodsitatie voor producten waar je niet zonder kunt het maar laten gaan.
Een beetje prepper is al maanden (of veel langer zelfs) geleden begonnen en koopt gewoon elke week een paar extra potjes/blikjes, of een extra verpakking rijst, pasta, bloem, bonen, of een 6-pack flessen water. Niet alles ineens idd. Zo bouw je over langere tijd een fikse voorraad op waar je weken of zelfs maanden mee vooruit kan. En hoef je niet last minute naar lege schappen te staren.quote:Op dinsdag 7 april 2026 09:18 schreef Cherni het volgende:
Gewoon alles verdelen ipv iemand die de complete voorraad water weg koopt
Dat gaat tegenvallen in NL.quote:Op dinsdag 7 april 2026 02:34 schreef raptorix het volgende:
Maar hoef echt geen voorraad te hebben, ten eerste loop ik tegenwoordig alles, ten tweede als het voer opraakt dan kan ik altijd nog vissen/jagen of bessen/noten plukken.
Ik heb nog een luchtbuks dus die vette duiven gaan wel op het menu.quote:Op dinsdag 7 april 2026 02:34 schreef raptorix het volgende:
Een paar weken?quote:Op dinsdag 7 april 2026 10:11 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ik heb nog een luchtbuks dus die vette duiven gaan wel op het menu.
Maar mocht het echt zo ver komen dan is echt binnen een paar weken bijna geen dier meer in Nederland zo dichtbevolkt dat we zijn zullen we onze bossen binnen no-time leeggeroofd hebben.
In een noodsituatie is de mens het échte gevaar. Dus áls je slim genoeg bent voorraden aan te leggen, hou het vooral stil. Iemand waar je er nu een luchtig gesprekje mee over voert, kan als het mis gaat bij je aan de deur staan met z'n koters. En die moeten niet jouw probleem zijn.quote:Op dinsdag 7 april 2026 10:11 schreef Zoddie het volgende:
zo dichtbevolkt dat we zijn zullen we onze bossen binnen no-time leeggeroofd hebben.
De stallen staan vol koeien, kippen en varkens, de akkers vol met aardappelen, wortels en uien. De kassen hangen vol. Daarnaast vertrekt half Nederland naar andere gebieden.quote:Op dinsdag 7 april 2026 10:21 schreef PurifieR het volgende:
[..]
In een noodsituatie is de mens het échte gevaar. Dus áls je slim genoeg bent voorraden aan te leggen, hou het vooral stil. Iemand waar je er nu een luchtig gesprekje mee over voert, kan als het mis gaat bij je aan de deur staan met z'n koters. En die moeten niet jouw probleem zijn.
Nou ja, ik heb voor een half jaar koffiequote:Op dinsdag 7 april 2026 07:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
https://noodrantsoen.nl/p(...)drantsoen-nederprep/quote:Op dinsdag 7 april 2026 07:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik had ook begrepen dat het nog heel veel van het verloop van de oorlog ( in het Midden-Oosten) afhangt hoe groot die crisis gaat worden.quote:Op dinsdag 7 april 2026 10:21 schreef PurifieR het volgende:
[..]
In een noodsituatie is de mens het échte gevaar. Dus áls je slim genoeg bent voorraden aan te leggen, hou het vooral stil. Iemand waar je er nu een luchtig gesprekje mee over voert, kan als het mis gaat bij je aan de deur staan met z'n koters. En die moeten niet jouw probleem zijn.
Klopt, maar ik was al begonnen voor de Russische inval in Oekraïne. Liever het zekere voor het onzekere. En alles wordt gewoon gerouleerd. Met als doel klaar te zijn voor een crisis mocht die komen. En komt die niet, heb ik gewoon een zeer goed gevulde voorraadkast.quote:Op dinsdag 7 april 2026 11:27 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik had ook begrepen dat het nog heel veel van het verloop van de oorlog ( in het Midden-Oosten) afhangt hoe groot die crisis gaat worden.
Dat kennen we niet.
Ik ben alles aan het verplaatsen om meer ruimte te maken. De keuken en berging zijn helemaal vol.quote:Op dinsdag 7 april 2026 02:25 schreef torentje het volgende:
[..]
Gezien het feit dat jij een elektrische fiets hebt zal jij ook wel te weinig ruimte hebben om gehamsterde spullen op te slaan?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |