abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220515654
Als de oorlog nog verder zal escaleren zullen de brandstofprijzen nog verder gaan stijgen en er zal een tekort aan brandstof ontstaan. . Gevolg zal zijn dat de supermarkten ook leeg zullen raken.

Dus het is tijd om te gaan hamsteren.

POLL
pi_220515658
ik tank altijd voor 25 euro
pi_220515667
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:25 schreef alternatif het volgende:
ik tank altijd voor 25 euro
brommer zeker
pi_220515678
Heb 5000 rollen wc papier en een groot aantal doppen
pi_220515715
pi_220515731
Om te begrijpen hoe dit werkt zou je eerst dit topic even door moeten nemen:

WGR / grote hoeveelheid benzine ingekocht en nu?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 5 april 2026 @ 20:51:25 #7
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220515818
Mijn buurman is dat al aan het doen dus dat scheelt weer geld.

Als shit hits the fan, knal ik zijn hele gezin omver en roof ik zijn voorraadhok leeg. Misschien spaar ik de kinderen, die kunnen dan langzaam verhongeren of zo.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Forum Admin zondag 5 april 2026 @ 21:01:03 #8
35723 crew  GGMM
pi_220515911
Nee. Ik ben geen pauper.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
<a href="http://puu.sh/3kNmL" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Nicki Minaj en ik</a>
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=3BTsY1HAW_c target=_blank rel=nofollow" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Mijn vissen in actie.</a>
  Redactie Frontpage zondag 5 april 2026 @ 21:02:59 #9
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220515926
quote:
10s.gif Op zondag 5 april 2026 20:51 schreef Harvest89 het volgende:

Als shit hits the fan, knal ik zijn hele gezin omver en roof ik zijn voorraadhok leeg. Misschien spaar ik de kinderen, die kunnen dan langzaam verhongeren of zo.
Links gedachtengoed...
pi_220516141
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:28 schreef TheJanitor het volgende:
Heb 5000 rollen wc papier en een groot aantal doppen
Die had ik nog van de Coronatijd...
pi_220516161
Ik heb @koemleit als adviseur in de armen genomen

Geen zin meer in een forum met kankerfakende trolls
pi_220521844
Altijd hier blik , noodels, diepvries rotzooi en afbak broodje liggen.

Eten is er wel .
Op de brood na is de rest lang houdbare voor jaren.

Diesel moet ik tanken maar nu 460.liter te gaan halen word een beetje kansloos met deze prijzen.
pi_220521867
Voedsel voor ongeveer een half jaar, water voor twee weken, eigen put+pomp, benzinegeneratortje om die pomp aan te kunnen drijven. En nog wat andere spullen.

Preppen is een interessante hobby.
pi_220522531
Ik heb een elektrische fiets en ga naar de voedselbank. Het wordt daar wel steeds drukker, je zit al gauw een uur te wachten en het aanbod wordt steeds slechter. Zowel de hoeveelheid als kwaliteit gaan sterk achteruit en we moeten het met steeds meer mensen delen. Gelukkig heb ik veel blikken met bonen.
pi_220522552
Geen rode diesel rijden :')
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_220522934
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 23:23 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ik heb een elektrische fiets en ga naar de voedselbank. Het wordt daar wel steeds drukker, je zit al gauw een uur te wachten en het aanbod wordt steeds slechter. Zowel de hoeveelheid als kwaliteit gaan sterk achteruit en we moeten het met steeds meer mensen delen. Gelukkig heb ik veel blikken met bonen.
Gezien het feit dat jij een elektrische fiets hebt zal jij ook wel te weinig ruimte hebben om gehamsterde spullen op te slaan?
pi_220522942
quote:
10s.gif Op zondag 5 april 2026 20:51 schreef Harvest89 het volgende:

Same here, zo een cuck buurman die trots zijn voorraad kast liet zien, hij moest eens weten hoe scherp mijn machette is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220522945
Maar hoef echt geen voorraad te hebben, ten eerste loop ik tegenwoordig alles, ten tweede als het voer opraakt dan kan ik altijd nog vissen/jagen of bessen/noten plukken.
pi_220522979
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 02:34 schreef raptorix het volgende:
Maar hoef echt geen voorraad te hebben, ten eerste loop ik tegenwoordig alles, ten tweede als het voer opraakt dan kan ik altijd nog vissen/jagen of bessen/noten plukken.
Het is verstandiger om grote, goed gevulde voorraadkasten voor jezelf te hebben. Zo ben je beter voorbereid op momenten waarop je te vermoeid bent om een flinke afstand af te leggen, en hoef je niet te reizen of extra inspanningen te verrichten om aan noodzakelijke items te komen.
Bovendien, als je onverwacht bezoek krijgt, heb je altijd iets in huis om aan te bieden, wat zorgt voor gastvrijheid en gemak.
pi_220522999
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 21:32 schreef JopieKlaassen het volgende:
Ik heb @:koemleit als adviseur in de armen genomen

Hehe wat een topic :`)
pi_220523033
Ja, eigenlijk wel.

Ik heb wel wat dingen voor in mijn voorraadkast gekocht. Houdbaar.

...en echt heel veel koffie. Dat heb ik gedaan voor die oil shock die eraan komt.

Ik dacht "oil shock of niet ik wil koffie."
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_220523184
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 03:24 schreef torentje het volgende:

[..]
Het is verstandiger om grote, goed gevulde voorraadkasten voor jezelf te hebben. Zo ben je beter voorbereid op momenten waarop je te vermoeid bent om een flinke afstand af te leggen, en hoef je niet te reizen of extra inspanningen te verrichten om aan noodzakelijke items te komen.
Bovendien, als je onverwacht bezoek krijgt, heb je altijd iets in huis om aan te bieden, wat zorgt voor gastvrijheid en gemak.
Ik heb een hekel aan bezoek, als ik met vrienden afspreek doe ik dat wel in een publieke gelegenheid.
pi_220523185
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 05:48 schreef tesssssssss het volgende:
Ja, eigenlijk wel.

Ik heb wel wat dingen voor in mijn voorraadkast gekocht. Houdbaar.

...en echt heel veel koffie. Dat heb ik gedaan voor die oil shock die eraan komt.

Ik dacht "oil shock of niet ik wil koffie."
Koffie blijft niet zo heel lang goed he.
pi_220523227
Nee. Onzin allemaal.
pi_220523233
Beetje voorraad hier, maar dat hebben we altijd. Dus eigenlijk niks extra's of anders.
pi_220523352
In plaats van een voorraad kun je net zo goed wat sloffen sigaretten inslaan als je in buitenland op vakantie bent, kan je altijd wel ruilen voor voedsel in tijden van crisis.
pi_220523353
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 07:40 schreef raptorix het volgende:

[..]
Op de pakken bonen hier staat 08-2027 en dan is het heus niet van de ene op de andere dag onbruikbaar.
Voorraad houden is een kwestie van circuleren, is het pak op dan direct achteraan een vers pak zetten.
Ik heb hier 8 zakken van 1 en 1,2 kilo staan en als je dat netjes circuleert kom je nooit aan die houdbaarheidsdatum.

Het belangrijkste bij voorbereiden (preppen) is dat je levensmiddelen koopt die je daadwerkelijk gebruikt en verder regelmatig circuleert.

Er zijn ook preppers die (extra duur) voedsel inslaan dat 5, 10 of 20 jaar goed blijft maar dat is geheel nutteloos als je voorraad niet minimaal 5 jaar groot is.

[ Bericht 3% gewijzigd door TheFreshPrince op 07-04-2026 08:31:57 ]
pi_220523403
Alleen wat extra paracetamol sla ik in. Dat heb ik geleerd vanwege corona. De rest is altijd al een roulatie voorraad geweest. En je weet hoe het gaat met de producten zoals bijvoorbeeld tandpasta. Zodra in de aanbieding is mijn vrouw weer zo gek om daar in te trappen. Waanzin omdat die producten wel wekelijks in de aanbieding zijn. Maar die leren het schijnbaar nooit.

[ Bericht 33% gewijzigd door Cherni op 07-04-2026 08:44:00 ]
pi_220523405
Als je gaat preppen, zorg dan dat je dingen koopt waar je ook echt een gerecht van kan maken en dan het liefst gerechten die je gezin ook lust. Ben je alleen dan is die keuze wat makkelijker.
Bedenk ook hoe je het gaat bereiden (camping kooktoestel?)
Denk na over hoeveel water je wil gebruiken om af te wassen, misschien zijn wegwerpbordjes en bestek wel handig om op voorraad te houden (Action).
Bedenk ook wat je met afval doet als dat een tijdje niet meer opgehaald wordt (stevige vuilniszakken).

Laat je niet gek maken door preppers op Youtube, dat zijn (vaak) van die "doomsday" types.
"Casual" preppen kan ook prima, gewoon nadenken hoe je in een crisis zonder stress en hoge kosten een periode kan overbruggen, terwijl de rest van Nederland de laatste schappen in de supermarkt aan het hamsteren is.

En dat gaat echt hard. Supermarkten hebben geen voorraden meer, alles is "just-in-time", komt binnen per rolcontainer en wordt zo snel mogelijk in de schappen gelegd.

Je ziet met een waterstoring in een regio al dat flessen met drinkwater in 2 uurtjes compleet uitverkocht zijn.
Kan je nagaan als mensen ineens besluiten om ook voedsel in te slaan.

Daarom voorbereiden, zodat jij thuis voorbereid aan de koffie zit terwijl de rest van Nederland "vecht" om het laatste flesje olijfolie.

[ Bericht 7% gewijzigd door TheFreshPrince op 07-04-2026 08:53:56 ]
pi_220523545
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 08:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als je gaat preppen, zorg dan dat je dingen koopt waar je ook echt een gerecht van kan maken en dan het liefst gerechten die je gezin ook lust. Ben je alleen dan is die keuze wat makkelijker.
Bedenk ook hoe je het gaat bereiden (camping kooktoestel?)
Denk na over hoeveel water je wil gebruiken om af te wassen, misschien zijn wegwerpbordjes en bestek wel handig om op voorraad te houden (Action).
Bedenk ook wat je met afval doet als dat een tijdje niet meer opgehaald wordt (stevige vuilniszakken).

Laat je niet gek maken door preppers op Youtube, dat zijn (vaak) van die "doomsday" types.
"Casual" preppen kan ook prima, gewoon nadenken hoe je in een crisis zonder stress en hoge kosten een periode kan overbruggen, terwijl de rest van Nederland de laatste schappen in de supermarkt aan het hamsteren is.

En dat gaat echt hard. Supermarkten hebben geen voorraden meer, alles is "just-in-time", komt binnen per rolcontainer en wordt zo snel mogelijk in de schappen gelegd.

Je ziet met een waterstoring in een regio al dat flessen met drinkwater in 2 uurtjes compleet uitverkocht zijn.
Kan je nagaan als mensen ineens besluiten om ook voedsel in te slaan.

Daarom voorbereiden, zodat jij thuis voorbereid aan de koffie zit terwijl de rest van Nederland "vecht" om het laatste flesje olijfolie.
In die gevallen moeten winkels veel harder optreden. Gewoon alles verdelen ipv iemand die de complete voorraad water weg koopt. Altijd al vreemd gevonden dat winkels in noodsitatie voor producten waar je niet zonder kunt het maar laten gaan.
pi_220523577
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2026 09:18 schreef Cherni het volgende:

[..]
In die gevallen moeten winkels veel harder optreden. Gewoon alles verdelen ipv iemand die de complete voorraad water weg koopt. Altijd al vreemd gevonden dat winkels in noodsitatie voor producten waar je niet zonder kunt het maar laten gaan.
Ben het er niet mee oneens maar als er vele tientallen klanten in je winkel zijn en je hebt alleen vakkenvullers van 14-17 jaar rondlopen dan is dat lastig te handhaven.

Dus daarom zou ik er maar niet op vertrouwen dat de winkels het voor ons gaan oplossen ;)
pi_220523602
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2026 09:18 schreef Cherni het volgende:
Gewoon alles verdelen ipv iemand die de complete voorraad water weg koopt
Een beetje prepper is al maanden (of veel langer zelfs) geleden begonnen en koopt gewoon elke week een paar extra potjes/blikjes, of een extra verpakking rijst, pasta, bloem, bonen, of een 6-pack flessen water. Niet alles ineens idd. Zo bouw je over langere tijd een fikse voorraad op waar je weken of zelfs maanden mee vooruit kan. En hoef je niet last minute naar lege schappen te staren.
pi_220523621
quote:
Dat gaat tegenvallen in NL.

Maar serieus heb iets van een noodvoorraad omdat ik met corona in een cruciale sector werkte en dan 's avonds boodschappen wilde doen en de voorraden er de eerste 4 weken bijlagen alsof we in de Sovjet unie waren.

Sindsdien altijd een voorraad van ca 2 weken aan lang houdbaar eten en drinken (en wc papier).
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 7 april 2026 @ 10:11:31 #34
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220523765
quote:
Ik heb nog een luchtbuks dus die vette duiven gaan wel op het menu.

Maar mocht het echt zo ver komen dan is echt binnen een paar weken bijna geen dier meer in Nederland zo dichtbevolkt dat we zijn zullen we onze bossen binnen no-time leeggeroofd hebben.
pi_220523793
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 10:11 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Ik heb nog een luchtbuks dus die vette duiven gaan wel op het menu.

Maar mocht het echt zo ver komen dan is echt binnen een paar weken bijna geen dier meer in Nederland zo dichtbevolkt dat we zijn zullen we onze bossen binnen no-time leeggeroofd hebben.
Een paar weken?
pi_220523818
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 10:11 schreef Zoddie het volgende:
zo dichtbevolkt dat we zijn zullen we onze bossen binnen no-time leeggeroofd hebben.
In een noodsituatie is de mens het échte gevaar. Dus áls je slim genoeg bent voorraden aan te leggen, hou het vooral stil. Iemand waar je er nu een luchtig gesprekje mee over voert, kan als het mis gaat bij je aan de deur staan met z'n koters. En die moeten niet jouw probleem zijn.
pi_220523846
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 10:21 schreef PurifieR het volgende:

[..]
In een noodsituatie is de mens het échte gevaar. Dus áls je slim genoeg bent voorraden aan te leggen, hou het vooral stil. Iemand waar je er nu een luchtig gesprekje mee over voert, kan als het mis gaat bij je aan de deur staan met z'n koters. En die moeten niet jouw probleem zijn.
De stallen staan vol koeien, kippen en varkens, de akkers vol met aardappelen, wortels en uien. De kassen hangen vol. Daarnaast vertrekt half Nederland naar andere gebieden.

Mensen in de steden gaan het wel moeilijk krijgen.
pi_220524108
quote:

[..]
Nou ja, ik heb voor een half jaar koffie :@

Want iemand had me wijsgemaakt dat dat heel duur zou worden in verband met mislukte oogsten en die energiecrisis.

Nee, niet degene die koffie verkoopt. ;)
pi_220524136
quote:

[..]
https://noodrantsoen.nl/p(...)drantsoen-nederprep/
pi_220524184
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 10:21 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Ik had ook begrepen dat het nog heel veel van het verloop van de oorlog ( in het Midden-Oosten) afhangt hoe groot die crisis gaat worden.

Dat kennen we niet.
pi_220524200
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 11:27 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ik had ook begrepen dat het nog heel veel van het verloop van de oorlog ( in het Midden-Oosten) afhangt hoe groot die crisis gaat worden.

Dat kennen we niet.
Klopt, maar ik was al begonnen voor de Russische inval in Oekraïne. Liever het zekere voor het onzekere. En alles wordt gewoon gerouleerd. Met als doel klaar te zijn voor een crisis mocht die komen. En komt die niet, heb ik gewoon een zeer goed gevulde voorraadkast.
pi_220525614
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 02:25 schreef torentje het volgende:

[..]
Gezien het feit dat jij een elektrische fiets hebt zal jij ook wel te weinig ruimte hebben om gehamsterde spullen op te slaan?
Ik ben alles aan het verplaatsen om meer ruimte te maken. De keuken en berging zijn helemaal vol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')