Pijnlijke is, ik had die sticker gewoon kunnen laten zitten, dan was er niks aan de hand geweest.quote:Op zaterdag 4 april 2026 16:24 schreef D. het volgende:
Ik vind Bart Smit ook wel deels schuldig, ze hadden de sticker best aan de zijkant kunnen plakken
Wie bepaalt die waarde? Het is niet alsof je een even blok goud inwisselt voor een vaststaande koers.quote:Op zaterdag 4 april 2026 16:26 schreef -Deluzion- het volgende:
[ link | afbeelding ]
Waarde was $2000 , het was het perfecte moment om te verkopen![]()
Geloof me, die kopers zijn er echt. Ik heb al meerdere NES games verkocht, meestal binnen een dag via eBay. Daar heb ik ook serieus geld aan verdiend.quote:Op zaterdag 4 april 2026 16:52 schreef Hyaenidae het volgende:
Wie bepaalt die waarde? Het is niet alsof je een even blok goud inwisselt voor een vaststaande koers.
Je moet eerst een koper vinden die zo gek is om 2000 euro te betalen.
Of kun je dit ook gewoon bij een willekeurige gameshop uitcashen?
Dat is niet mogelijk, die sticker is 34 jaar oud en plakt allang niet meer. Ik had gewoon beter moeten nadenken. Ik vind het nog steeds moeilijk te geloven dat ik niet aan de gevolgen heb gedacht.quote:
prittstiftquote:Op zaterdag 4 april 2026 17:02 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Dat is niet mogelijk, die sticker is 34 jaar oud en plakt allang niet meer. Ik had gewoon beter moeten nadenken. Ik vind het nog steeds moeilijk te geloven dat ik niet aan de gevolgen heb gedacht.
Maar goed, dan verkoop ik de cartridge en het boekje los, dat levert misschien nog zo’n ¤300 op
Ik verkoop ook wat minder zeldzame spellen maar die leveren alsnog redelijk wat op, laatst nog via marktplaats: op deze manier verkoop ik ze dus, binnen een week krijg ik meerdere biedingen, want NES games met doosje en boekje die zijn er amper, en ik heb altijd alles netjes bewaard.quote:Op zaterdag 4 april 2026 16:52 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Wie bepaalt die waarde? Het is niet alsof je een even blok goud inwisselt voor een vaststaande koers.
Je moet eerst een koper vinden die zo gek is om 2000 euro te betalen.
Of kun je dit ook gewoon bij een willekeurige gameshop uitcashen?
Het meest waarschijnlijke is dat mensen dit soort games zien als een investering, een beetje zoals aandelen. De prijs kan namelijk flink stijgen. Op dit moment is het juist een goed moment om NES spellen te verkopen, sommige zijn nu al een fortuin waard en over 10 jaar liggen de prijzen waarschijnlijk weer een stuk hoger.quote:Op zaterdag 4 april 2026 17:22 schreef Goudenkomkommer het volgende:
Ja het kan inderdaad geld opleveren.
Een paar jaar geleden ook wat NES en SNES games verkocht.
Ik vroeg aan die gozer die het kwam kopen wat hij ermee ging doen ‘niets, in de kast zetten’.
Hooguit rond de $35. De echte waarde zit in het doosje vooral als dat in goede tot mint staat is. De cartridge alleen is doorgaans weinig waard.quote:
https://www.pricecharting.com/console/pal-gameboyquote:Op zaterdag 4 april 2026 17:52 schreef Jahr00n het volgende:
ik heb nog wel wat gameboy spellen met verpakking. levert dat nog wat op
Is inderdaad heel dom. Niks aan te doen.quote:Op zaterdag 4 april 2026 16:08 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik heb echt een fucking domme fout gemaakt. Ik had een 34 jaar oude zeldzame NES game, compleet in doos met boekje en cartridge precies waar verzamelaars naar zoeken.
Zonder na te denken heb ik de originele Bart Smit sticker eraf getrokken. Daarbij kwam er een stuk van het doosje mee van ongeveer 2 cm.
Daarmee heb ik de verzamelwaarde zwaar verpest. Dit soort schade is voor serieuze verzamelaars een dealbreaker, Resultaat, in één domme, hersenloze actie heb ik de waarde van honderden euros praktisch weggevaagd.
Achteraf slaat het nergens op dat ik dit gedaan heb, gewoon een impulsactie zonder na te denken.
En ja, daar heb ik vervolgens gewoon 2 nachten wakker van gelegen. Ik kan niet geloven dat ik zoiets doms heb gedaan. Die sticker had ik gewoon kunnen laten zitten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |