abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 april 2026 @ 00:23:22 #101
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220590254
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 22:50 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ik snap nog altijd het nut niet van die wetten. Kan Mona ook niet verduidelijken.
die wetten van Faber waren goed en doordacht en al door de tweede kamer

maar D66 wil er nu opeens van alles aan gaan sleutelen in de eerste kamer , en dat kan helemaal niet

we gaan kapot aan de immigratie van rotzakken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 16 april 2026 @ 11:12:55 #102
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_220591501
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 00:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
die wetten van Faber waren goed en doordacht en al door de tweede kamer

maar D66 wil er nu opeens van alles aan gaan sleutelen in de eerste kamer , en dat kan helemaal niet

we gaan kapot aan de immigratie van rotzakken
Ja ik snap hier dus geen ene klote van.

Je gaat mensen die grote moeite deze kant zijn opgekomen dreigen met strafbaarheid zonder dat je echt met consequenties kan komen. Zeker niet met de politie die hier gewoon helemaal geen mankracht voor heeft. Fantastisch!

Je zou ook kunnen kijken hoe je het bestaande asielapparaat kan stroomlijnen zodat het minder geld kost en op den duur de ellende juist beter oplost.

Dit laatste vraagt natuurlijk wel om investeringen en mensen zullen moeten accepteren dat we aan asielopvang doen. Wat natuurlijk weer moeilijk te bevatten is voor velen.
  donderdag 16 april 2026 @ 12:47:15 #103
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220592627
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 11:12 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ja ik snap hier dus geen ene klote van.

Je gaat mensen die grote moeite deze kant zijn opgekomen dreigen met strafbaarheid zonder dat je echt met consequenties kan komen. Zeker niet met de politie die hier gewoon helemaal geen mankracht voor heeft. Fantastisch!

Je zou ook kunnen kijken hoe je het bestaande asielapparaat kan stroomlijnen zodat het minder geld kost en op den duur de ellende juist beter oplost.

Dit laatste vraagt natuurlijk wel om investeringen en mensen zullen moeten accepteren dat we aan asielopvang doen. Wat natuurlijk weer moeilijk te bevatten is voor velen.
Je gaat mensen die, door veel geld te betalen aan criminelen grote moeite deze kant zijn opgekomen terug sturen en met en met hen over het verdere verloop van de aanvraag communiceren dreigen met strafbaarheid zonder dat je echt met consequenties kan komen.

Zeker niet met de politie die hier gewoon helemaal geen mankracht voor heeft. Fantastisch!

terug en daar blijven dus

Ja die moeten terug en daar hun aanvraag doen en daar blijven tot er een vonnis is
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 16 april 2026 @ 13:39:28 #104
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_220592946
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 12:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Je gaat mensen die, door veel geld te betalen aan criminelen grote moeite deze kant zijn opgekomen terug sturen en met en met hen over het verdere verloop van de aanvraag communiceren dreigen met strafbaarheid zonder dat je echt met consequenties kan komen.

Zeker niet met de politie die hier gewoon helemaal geen mankracht voor heeft. Fantastisch!

terug en daar blijven dus

Ja die moeten terug en daar hun aanvraag doen en daar blijven tot er een vonnis is
Jaja, ik weet wel wat makkelijk roept.
  donderdag 16 april 2026 @ 14:24:00 #105
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220593186
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 13:39 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Jaja, ik weet wel wat makkelijk roept.
ja die hierheen komen die hebben geld zat, of hun familie , het kost een godsvermogen voor hen , als je arm, bent dan ga je dat niet redden

alleen criminelen kunne dat betalen
drugshandelaren en pooiers

dus terug ,e n dan gaan we dat op ons gemak eens bekijken

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 16-04-2026 15:34:56 ]
  donderdag 16 april 2026 @ 16:51:22 #106
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_220593953
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 14:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja die hierheen komen die hebben geld zat, of hun familie , het kost een godsvermogen voor hen , als je arm, bent dan ga je dat niet redden

alleen criminelen kunne dat betalen
drugshandelaren en pooiers

dus terug ,e n dan gaan we dat op ons gemak eens bekijken
En dit is dus het niveautje redeneren die voor gewone burgers al ergerlijk is, maar waar de politiek zich al helemaal niet mee moet bezigen.

Helaas gebeurt het wel en dan krijg je dus Fabers met Faberwetgeving en Mona’s die denken dat ze slim overkomen.
  donderdag 16 april 2026 @ 16:54:46 #107
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220593969
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:51 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
En dit is dus het niveautje redeneren die voor gewone burgers al ergerlijk is, maar waar de politiek zich al helemaal niet mee moet bezigen.

Helaas gebeurt het wel en dan krijg je dus Fabers met Faberwetgeving en Mona’s die denken dat ze slim overkomen.
beste jongen , we kunnen die asielinstroom niet aan , dat moet stoppen,

waarom nog nog meer zielenpieten hierheen halen en voorrang geven op jonge Nederlanders >?

er zijn miljarden zielenpieten in de wereld ,. die hebben geen geld om hierheen te komen
wat nu hierheen komt dat is het rifraf van de wereld

Die spreidingswet gaat niet lukken als we geen duizenden woningen gaan bouwen , het is of of
  donderdag 16 april 2026 @ 17:01:21 #108
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_220593999
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
beste jongen , we kunnen die asielinstroom niet aan , dat moet stoppen,

waarom nog nog meer zielenpieten hierheen halen en voorrang geven op jonge Nederlanders >?

er zijn miljarden zielenpieten in de wereld ,. die hebben geen geld om hierheen te komen
wat nu hierheen komt dat is het rifraf van de wereld

Die spreidingswet gaat niet lukken als we geen duizenden woningen gaan bouwen , het is of of
Zijn het nu criminelen of zielepieten?

Als het of of is heb ik liever dat de energie van de politiek zich bezig gaat houden met bouwen mogelijk maken. Zeker omdat dit überhaupt meer zoden aan de dijk gaat zetten.
  donderdag 16 april 2026 @ 17:04:07 #109
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220594017
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 17:01 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Zijn het nu criminelen of zielepieten?

Als het of of is heb ik liever dat de energie van de politiek zich bezig gaat houden met bouwen mogelijk maken. Zeker omdat dit überhaupt meer zoden aan de dijk gaat zetten.
er zijn ook wel wat zielpieten tussen of die alsof doen

maar bouwen duurt te lang het moet eerst stoppen , e

Ik moet ook een visum voor Africa HIER aanvragen en als ik die niet krijg dan mag ik niet gaan
  donderdag 16 april 2026 @ 17:08:21 #110
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_220594028
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 17:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
er zijn ook wel wat zielpieten tussen of die alsof doen

maar bouwen duurt te lang het moet eerst stoppen , e

Ik moet ook een visum voor Africa HIER aanvragen en als ik die niet krijg dan mag ik niet gaan
Er zijn er miljarden zeg je? Of miljarden criminelen die deze kant op willen komen?

Maar als het hier een doffe ellende is voor jou persoonlijk ga je ook op zoek naar andere middelen mocht je geen visum krijgen.
  donderdag 16 april 2026 @ 17:11:10 #111
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220594041
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 17:08 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Er zijn er miljarden zeg je? Of miljarden criminelen die deze kant op willen komen?
er zijn miljarden mensen die het slecht hebben , in india en africa
quote:
Maar als het hier een doffe ellende is voor jou persoonlijk ga je ook op zoek naar andere middelen mocht je geen visum krijgen
ja maar als ik geen toestemming krijg om te gaan , dan mag ik niet dan wil men mij niet al ben ik nog zo zielig ,
dan ga ik NIET illegaal

dan MOET ik een visum aanvragen , met redenen omkleed
en dat is voor Afrikanen ook zo , degenen die TOCH hierheen komen die hebben veel geld , die komen illegaal

Die moeten terug en een visum aanvragen , veel geld uitgegeven of niet , maakt niet uit

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 16-04-2026 17:24:13 ]
  donderdag 16 april 2026 @ 21:45:47 #112
2651 svann
night-hawk
pi_220596064
KLM schrapt 160 vluchten vanwege kerosineprijs
KLM schrapt de komende maand 160 vluchten van en naar Schiphol vanwege de stijgende kosten voor kerosine. Volgens de luchtvaartmaatschappij zijn een aantal vluchten binnen Europa door deze hogere kosten niet rendabel. Hoe groot is de impact op de reizigers die al tickets hebben geboekt voor deze vluchten en gaan er nog meer vluchten geschrapt worden? Dat vragen we luchtvaartverslaggever van De Telegraaf, Yteke de Jong en Joyce Donat van de Consumentenbond.

Four Freedoms Awards
Tijdens de jaarlijkse uitreiking van de Four Freedoms Awards, dit jaar in de Nieuwe Kerk in Middelburg, ontving de Oekraïense president Zelensky een prijs als erkenning voor zijn leiderschap en de veerkracht van het Oekraïense volk. Commissaris van de Koning, Hugo de Jonge, heeft als voorzitter van de Roosevelt Foundation mede besloten deze prijs toe te kennen aan Zelensky en het Oekraïense volk. Wat betekent deze erkenning voor Oekraïne? Dat vragen we aan Hugo de Jonge. Daarnaast reikte Olcay Gulsen de ‘Freedom from Fear Award’ uit aan Gisèle Pelicot en overhandigde Lucille Werner de ‘Freedom from Want Award’ aan Isidora Uribe Silva. Vanavond schuiven zij aan.

Inzet aanvalsdrones in Oekraïne
De inzet van aanvalsdrones zou wel eens bepalend kunnen zijn voor het slagveld in Oekraïne. Het land heeft zich in vier jaar oorlog met Rusland ontwikkeld tot een militaire dronegrootmacht en de drones domineren het slagveld daar. Oekraïense fabrikanten innoveren razendsnel, zodat het land met steeds geavanceerdere onbemande vliegtuigjes, voer- en vaartuigen de overmacht aan Russische invasietroepen tegen kan houden. Oekraïne lijkt wat drone-techniek betreft toonaangevend te zijn, zou dat nog een andere kant op kunnen gaan? Dat vragen we oud-commandant Landstrijdkrachten Mart de Kruif.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  donderdag 16 april 2026 @ 22:29:13 #113
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_220596251
Begonnen
  donderdag 16 april 2026 @ 22:38:32 #114
2651 svann
night-hawk
pi_220596279
Alle budgetvluchten gaan gecanceld worden?
Turkije gaat failliet.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  donderdag 16 april 2026 @ 22:42:59 #115
2651 svann
night-hawk
pi_220596292
Men zal per trein naar Mallorca moeten gaan. :P
Voor je retourvlucht uit Schotland krijg je een vlotje en peddel.
  donderdag 16 april 2026 @ 22:43:31 #116
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_220596294
Lekker naar carribben
  donderdag 16 april 2026 @ 23:15:48 #117
2651 svann
night-hawk
pi_220596410
Over rechten en regelingen voor invaliden.
Zo na Zelensky bedenk ik weer eens hoeveel invaliden en anderzins beschadigde mensen die oorlog in de Oekraïne wel niet oplevert. Triest.
  donderdag 16 april 2026 @ 23:16:06 #118
2651 svann
night-hawk
pi_220596411
Welterusten straks :z
  donderdag 16 april 2026 @ 23:19:01 #119
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_220596424
Tot morgen of tot maandag
  maandag 20 april 2026 @ 22:02:47 #120
2651 svann
night-hawk
pi_220623249
Ontwikkelingen oorlog Midden-Oosten
Het staakt-het-vuren tussen de Verenigde Staten en Iran loopt bijna af, maar een akkoord blijft vooralsnog uit. Iran heeft laten weten geen plannen te hebben voor een nieuwe onderhandelingsronde met de VS. Volgens Teheran hebben de Verenigde Staten het staakt-het-vuren herhaaldelijk geschonden, onder meer door een zeeblokkade en een aanval op een Iraans schip, wat volgens Iran in strijd is met het internationaal recht. Wordt de druk weer opgevoerd tot het allerlaatste moment? En, wat is de strategie van beide partijen? Dat vragen we voormalig diplomaat Ron Keller en brigade-generaal buiten dienst Jeff Mac Mootry.

Steunmaatregelen kabinet
Om de economische schokken van de oorlog in het Midden-Oosten op te vangen, trekt het kabinet 1 miljard euro uit voor burgers en bedrijven. Het Noodfonds Energie wordt nieuw leven ingeblazen voor de meest kwetsbare huishoudens, er wordt ingezet op verduurzaming en de onbelaste kilometervergoeding gaat omhoog. Daarnaast is fase 1 van het Landelijk Crisisplan Olie geactiveerd. Gaan deze plannen voldoende ondersteuning bieden? En waarom wordt er niet gekozen voor een accijnsverlaging, zoals in Duitsland? We bespreken het vanavond met presentator van Kassa Amber Kortzorg, minister van Klimaat en Groene Groei Stientje van Veldhoven en econoom Jona van Loenen.

Asielwetten
Na een chaotische week in de Eerste Kamer wordt er morgen eindelijk gestemd over de asielwetten. Het grootste struikelblok blijft de strafbaarstelling van illegaliteit. Zullen de asielwetten het redden, en wat betekent het voor het kabinet als ze niet worden aangenomen? Politiek verslaggever Elodie Verweij en voormalig VVD fractievoorzitter Halbe Zijlstra schuiven aan.
  maandag 20 april 2026 @ 22:37:19 #121
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_220623499
Begonnen
  maandag 20 april 2026 @ 22:39:07 #122
2651 svann
night-hawk
pi_220623511
Crisisniveau 1?
Ik vernam dat het eigenlijk meer al richting fase 3 gaat.
Weet niet meer van wie die onheilstinding afkomstig was.
pi_220623522
Stukje vliegschaamte
  maandag 20 april 2026 @ 22:56:15 #124
2651 svann
night-hawk
pi_220623640
Minister Klimaat en groene groei heeft bar weinig te vertellen.
Halbe zit met licht vermaak de worsteling van de D66-minister te bekijken -imo.
  maandag 20 april 2026 @ 22:57:28 #125
2651 svann
night-hawk
pi_220623647
Toch wel een verfrissend nieuwe econoom aan tafel de laatste tijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')