De ene buurman heeft weinig te klagen, geluidsoverlast moet verholpen worden en hij heeft een recht van overpad.quote:Op woensdag 29 april 2026 22:26 schreef Friday12 het volgende:
Als buurman en buurman wat respectvoller waren geweest hadden ze er niet zo slecht uitgekomen
Haha ja de reden waarom er geen coulance meer was vanuit de groenteboerquote:Op woensdag 29 april 2026 22:31 schreef TjjWester het volgende:
[..]
De ene buurman heeft weinig te klagen, geluidsoverlast moet verholpen worden en hij heeft een recht van overpad.
Huur is soms anders dacht ikquote:Op woensdag 6 mei 2026 20:38 schreef DrDentz het volgende:
Iedereen kan toch gewoon op https://www.kadasterdata.nl/kadastrale-kaart kijken tot hoever z'n tuintje loopt :/
Wilde net gaan kijken en zag seizoen 4 staan. Jammer weerquote:Op woensdag 6 mei 2026 20:55 schreef Dutch_view het volgende:
Een herhaling uit 2018![]()
Mr. Visser ziet er weer jonger uit
Nee, kadasterdata is niet officieel, dat is eigendom van Propertyinfo Group B.V.quote:Op woensdag 6 mei 2026 20:38 schreef DrDentz het volgende:
Iedereen kan toch gewoon op https://www.kadasterdata.nl/kadastrale-kaart kijken tot hoever z'n tuintje loopt :/
Behalve laatst met Beuving en die boom, die stond op een halve meter van de schutting, maar het waren huurhuizen en dus was die regel niet van toepassing, maar Beuving had wel iets nieuws dat in dit soort gevallen de grens toch aangehouden kon wordenquote:
Dat verbaasde mij toen ook. Want bij een eerdere aflevering van de Rijdende Rechter (of Mr. Visser, dat weet ik niet meer) zat het inderdaad anders. Toen werd gezegd dat omdat het allemaal huurhuizen waren, van dezelfde corporatie, je niet kon spreken van een erfgrens tussen tuin A en tuin B, omdat de hele lap grond van 1 eigenaar was, tw de verhuurder. Waarom het dit keer anders lag, was mij ook niet duidelijk.quote:Op woensdag 6 mei 2026 22:57 schreef Moonversion het volgende:
[..]
Behalve laatst met Beuving en die boom, die stond op een halve meter van de schutting, maar het waren huurhuizen en dus was die regel niet van toepassing, maar Beuving had wel iets nieuws dat in dit soort gevallen de grens toch aangehouden kon worden
In latere uitzendingen van de rijdende rechter is ook mr visser daarop terug gekomen naar aanleiding van een uitspraak van de RVS.quote:Op donderdag 7 mei 2026 15:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat verbaasde mij toen ook. Want bij een eerdere aflevering van de Rijdende Rechter (of Mr. Visser, dat weet ik niet meer) zat het inderdaad anders. Toen werd gezegd dat omdat het allemaal huurhuizen waren, van dezelfde corporatie, je niet kon spreken van een erfgrens tussen tuin A en tuin B, omdat de hele lap grond van 1 eigenaar was, tw de verhuurder. Waarom het dit keer anders lag, was mij ook niet duidelijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |