abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 april 2026 @ 18:21:06 #51
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220484909
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 17:31 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Elke moord is moord, elke femicide is moord, maar niet elke moord is femicide. Dit is wel femicide.
Lul toch niet zo dom. Blijkbaar is het juist interpreteren van een definitie niet aan iedereen besteed 🤓
"Hoka Hey!"
  woensdag 1 april 2026 @ 18:32:57 #52
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220484988
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 18:21 schreef matspontius het volgende:

[..]
Lul toch niet zo dom. Blijkbaar is het juist interpreteren van een definitie niet aan iedereen besteed 🤓
Is goed hoor, Frits. Anders nog iets?
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_220485451
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 16:57 schreef TAmaru het volgende:
Wow, ze zeggen nu dat er geen verband lijkt vooralsnog tussen de twee zaken. Zou het kunnen dat beide vrouwen puur toevalligerwijs zijn omgebracht door verschillende daders? Twee vreselijke mannelijke sujetten natuurlijk, zoals helaas veel mannen in deze samenleving.
Van één van de vrouwen is nog niet bekend of het gaat om een misdrijf.
  woensdag 1 april 2026 @ 19:36:53 #54
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220485484
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 10:21 schreef SebbeSwensje het volgende:
Het slachtoffer is een vrouw dus het is per definitie femicide.
Het is eerder dat deze vrouw slachtoffer werd van iemand die gericht vrouwen lastig viel en aanviel, dus dat maakt het femicide.
pi_220489043
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 19:34 schreef Alaianaya het volgende:

[..]
Van één van de vrouwen is nog niet bekend of het gaat om een misdrijf.
Nee, dat is er niet gezegt, men onderzoekt de oorzaak nog, ik denk dat men heel goed weet dat het om een misdrijf gaat.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220489162
https://www.ad.nl/binnenl(...)pt-politie~a72b89c9/

Een verslaggever van het AD heeft woensdag in Nieuw-Vennep een steekwapen gevonden, vlak bij de plek waar maandagavond het lichaam van een 59-jarige vrouw werd aangetroffen. De politie heeft vervolgens opnieuw uitgebreid onderzoek gedaan. Er wordt uitgegaan van een misdrijf.

Precies drie parkeerplekken verderop. Daar troffen een AD-verslaggever en twee gemeentewerkers woensdag aan het eind van de ochtend een steekwapen met daarop ogenschijnlijk bloedsporen aan. Open en bloot, wat merkwaardig is, omdat de parkeerplaats maandagavond en dinsdag de hele dag lang was uitgekamd door de politie na de vondst van een dode vrouw.

Op teruggekeken beelden ziet de politie dat er maandag en dinsdag een auto stond op de plek waar het wapen lag. Omdat het ter hoogte van de banden van de auto lag, deels in het gras, is het waarschijnlijk onopgemerkt gebleven. Deze site toont geen beelden van het voorwerp om het onderzoek van de politie niet te verstoren.
  donderdag 2 april 2026 @ 07:57:45 #57
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_220489265
Op zich wel bijzonder dat ze die plaats delict niet helemaal uitkammen en dus de geparkeerde auto's wegslepen.
Life is what you make it.
  Manager PR/Moderator donderdag 2 april 2026 @ 08:25:23 #58
269689 crew  Viv
pi_220489412
Gisteren bij NOS:

quote:
Politie: geen verband tussen dood van vrouwen die collega's waren

Er is geen verband tussen de recente dood van twee vrouwen die allebei bij ABN Amro werkten, meldt de politie. Vorige week donderdag werd een van de vrouwen dood gevonden in haar woning in Amsterdam-Zuid en maandag werd een vrouwelijke collega door een misdrijf om het leven gebracht.
quote:
De zaken worden los van elkaar onderzocht, maar vanwege de werkplek van de vrouwen werd al snel gekeken of er een verband was. Behalve de werkrelatie tussen beide, lijkt er geen link te zijn tussen de incidenten. In beide gevallen loopt het onderzoek nog.
Meer hier: https://nos.nl/artikel/26(...)-die-collega-s-waren
  donderdag 2 april 2026 @ 08:43:51 #59
242268 DuvalBrood
Duval... heerlijk!
pi_220489501
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 17:31 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Elke moord is moord, elke femicide is moord, maar niet elke moord is femicide. Dit is wel femicide.
Femicide is een discriminerende en polariserende rot term, die nergens op slaat. Want als een vrouw door een andere vrouw wordt vermoord dan is het plotseling geen femicide meer, maar weer gewoon moord.

Het is een specifieke uitzondering van mannen als dader. Dat is geen probleem, maar gebruik dan consistent ook termen voor mannen die mannen vermoorden, vrouwen die mannen vermoorden, vrouwen die vrouwen vermoorden, transseksuelen die niet transseksuelen vermoorden en vice versa, etc..etc..

Hetzelfde probleem heb ik met de uitdrukking eerwraak. Het is gewoon moord, punt. Om het dan eerwraak te noemen is de dingen framen, net zoals moord femicide noemen dingen framen is.
Heerlijk, helder... Duval!
pi_220489508
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 08:43 schreef DuvalBrood het volgende:

[..]
Femicide is een discriminerende en polariserende rot term, die nergens op slaat. Want als een vrouw door een andere vrouw wordt vermoord dan is het plotseling geen femicide meer, maar weer gewoon moord.

Het is een specifieke uitzondering van mannen als dader. Dat is geen probleem, maar gebruik dan consistent ook termen voor mannen die mannen vermoorden, vrouwen die mannen vermoorden, vrouwen die vrouwen vermoorden, transseksuelen die niet transseksuelen vermoorden en vice versa, etc..etc..
Waar maak je je druk om zeg.
  donderdag 2 april 2026 @ 08:47:04 #61
242268 DuvalBrood
Duval... heerlijk!
pi_220489533
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 08:44 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Waar maak je je druk om zeg.
Ik maak me helemaal niet druk, ik vind het taalkundig gezien een interessant onderwerp. En heb daar een mening over. Mag ik die niet van jou delen? (Retorische vraag. het kan me namelijk worst wezen wat ik wel en niet mag van jou)
Heerlijk, helder... Duval!
pi_220489563
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 07:01 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nee, dat is er niet gezegt, men onderzoekt de oorzaak nog, ik denk dat men heel goed weet dat het om een misdrijf gaat.
Dat is er wel gezegd. Staat in de bron die ik eerder in dit topic heb gedeeld.

quote:
Agenten troffen op donderdag 26 maart een overleden vrouw aan in een woning aan de Koninginneweg. Het is altijd nog niet bekend of zij door een misdrijf om het leven is gekomen, dat er sprake is van suïcide of een natuurlijke dood. De politie doet nog onderzoek.
https://www.at5.nl/artike(...)Ja--oczmc-OfD_C1Kvmw
  donderdag 2 april 2026 @ 08:52:52 #63
287741 matspontius
pi_220489565
quote:

[..]

Hetzelfde probleem heb ik met de uitdrukking eerwraak. Het is gewoon moord, punt. Om het dan eerwraak te noemen is de dingen framen, net zoals moord femicide noemen dingen framen is.

Feministen fixatie. En eerwraak gebeurt ook regelmatig bij mannen inderdaad (homo's b.v.)
"Hoka Hey!"
pi_220489600
Over de Amsterdamse weten we nog niks, en voor de Haarlemmermeerse hebben ze een 30-something Italiaan opgepakt.

Maar is die 30-jarige Italiaan dan die "50 jaar oude man met een licht getinte huidskleur en zwart haar. Ook zou hij een litteken op zijn linkerwang hebben", of is er nóg een verdachte?
  donderdag 2 april 2026 @ 09:05:10 #65
503714 SebbeSwensje
pi_220489655
quote:

[..]

Dat is dus niet hoe ik het zie, ook dat is femicide in mijn woordenboek.
Appears.
  donderdag 2 april 2026 @ 10:43:29 #66
287741 matspontius
pi_220490445
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2026 09:05 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Dat is dus niet hoe ik het zie, ook dat is femicide in mijn woordenboek.
Nee, maar het gaat ook niet om hoe jij het ziet. Het gaat om de definitie en het te pas en te onpas gebruiken daarvan. Jij begrijpen?
"Hoka Hey!"
pi_220490868
Ja, laten we de discussie over femicide nog eens gaan voeren.
  donderdag 2 april 2026 @ 11:23:25 #68
503714 SebbeSwensje
pi_220490916
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 10:43 schreef matspontius het volgende:

[..]
Nee, maar het gaat ook niet om hoe jij het ziet. Het gaat om de definitie en het te pas en te onpas gebruiken daarvan. Jij begrijpen?
Het heeft geen definitie, omdat het een zelfverzonnen begrip is. Als jij een begrip met definitie mag verzinnen, dan mag ik dat ook. Snapje?
Appears.
  donderdag 2 april 2026 @ 11:44:19 #69
287741 matspontius
pi_220491020
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2026 11:23 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Het heeft geen definitie, omdat het een zelfverzonnen begrip is. Als jij een begrip met definitie mag verzinnen, dan mag ik dat ook. Snapje?
Uiteraard professor - https://atria.nl/kennis/artikelen/wat-is-femicide
"Hoka Hey!"
pi_220491108
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 08:52 schreef Alaianaya het volgende:

[..]
Dat is er wel gezegd. Staat in de bron die ik eerder in dit topic heb gedeeld.
[..]
https://www.at5.nl/artike(...)Ja--oczmc-OfD_C1Kvmw
Ja dat is een formele verklaring die ze standaard afgeven, bij dit soort zaken, zou een beetje lomp zijn als je collegas bij NFI nog onderzoek doen, om dan zelf al conclusies naar buiten te brengen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 2 april 2026 @ 12:51:14 #71
503714 SebbeSwensje
pi_220491570
quote:
Aaah bedankt, een link van een kennisinstituut voor emancipatie en vrouwengeschiedenis. Welke kant wil je op chef?
Appears.
pi_220535451
quote:
De ABN AMRO-medewerker die bijna twee weken geleden dood werd aangetroffen in haar woning in Amsterdam-Zuid is door een misdrijf om het leven gekomen. Haar partner is woensdag aangehouden.

De politie startte direct een groot onderzoek nadat het lichaam van de veertigjarige vrouw werd aangetroffen. De recherche houdt er inmiddels "sterk rekening mee" dat er sprake is van een misdrijf.

De partner van de vrouw is woensdag aangehouden als verdachte. Het gaat om een 39-jarige man uit Amsterdam. Hij zit op dit moment in beperkingen, wat inhoudt dat hij alleen contact mag hebben met zijn advocaat.

Een aantal dagen na de vondst van de vrouw werd een 59-jarige vrouwelijke collega van haar om het leven gebracht op het parkeerterrein van station Nieuw-Vennep. De vrouwen werkten op hetzelfde ABN AMRO-kantoor. De politie liet eerder al weten niet uit te gaan van een verband.

Vorige week dinsdag werd een 36-jarige man gearresteerd op verdenking van de dood van de vrouw in Nieuw-Vennep.

https://www.nu.nl/misdaad(...)artner-opgepakt.html
Vind het echt een bizar toeval dat de moorden niks met elkaar te maken hebben. :{
  woensdag 8 april 2026 @ 18:22:32 #73
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220535509
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:12 schreef Lotje83 het volgende:

[..]
Vind het echt een bizar toeval dat de moorden niks met elkaar te maken hebben. :{
Zul je over een jaar zien dat de politie er finaal naast zat en er toch een verband was.
pi_220536423
Haar partner is Clen V. Heeft ook meegedaan aan lang leve de liefde
Alius aliud dicit
pi_220536613
'toeval' :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')