abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220468454
quote:
Na een promotieonderzoek gericht op de praktijk moeten ook hbo'ers een doctorstitel kunnen halen. Dat wil onderwijsminister Rianne Letschert regelen met een nieuwe wet.
Volgens het wetsvoorstel komen er twee nieuwe titels: professional doctor (PD) en engineering doctor (EngD). Die laatste is bedoeld voor technologische ontwerptrajecten aan universiteiten.

Deze promotietrajecten zijn nu al mogelijk als proefproject, maar zijn nog niet erkend als doctorsgraad. Dat nu wel doen, is volgens Letschert "een missend puzzelstukje". Het PD-traject moet net als een PhD-traject in principe vier jaar duren, het EngD-traject kan na twee jaar afgerond zijn.

Promoveren aan de universiteit betekent wetenschappelijk, vaak theoretisch onderzoek doen onder leiding van een hoogleraar. Het hbo-promotietraject moet juist meer op de praktijk gericht zijn, al dan niet in samenwerking met het werkveld.

Als de wet wordt goedgekeurd door de Eerste en de Tweede Kamer, moeten de eerste kandidaten in 2027 aan hun hbo-promotietraject kunnen beginnen.
Nu.nl

Je hebt nu nog een verschil tussen een HBO-master en een WO-master, alleen maar hier in naam, internationaal niet. Ik vind het een goed idee. De eisen zijn bij beiden gelijk. En het is volgens mij nu al mogelijk.
  maandag 30 maart 2026 @ 17:43:25 #2
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_220468470
Dr. ramenlikker, iedere dag met de taxibus naar je promotieplek.
  maandag 30 maart 2026 @ 17:44:29 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220468472
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_220468477
quote:
Oeps, slotje dan maar.
  Moderator / Redactie FP maandag 30 maart 2026 @ 18:29:13 #5
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_220468771
quote:
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 17:45 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Oeps, slotje dan maar.
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')