Ik had er laatst nog 1 met een sleurhut achter zijn auto, gewoon in mijn eigen dorpje. Er stond een auto aan zijn kant van de weg dus hij moest stoppen, maar nee, meneer reed gewoon door zodat ik moest stoppen. Nadat ik ze een afkeurende toeter gaf en dat ze er dan zo'n kop erbij trekken en naar achter wijzen 'wij kunnen er niets aan doen, ik heb een caravan er achter', nee bokkelul, je moet vooruit kijken en anticiperen en vooral voorrang verlenen als jezelf geen voorrang hebt.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 17:15 schreef SebbeSwensje het volgende:
Herkenbaar ja. Ook van die types die heus wel hun spiegels kunnen gebruiken, maar het vertikken om een stukje naar rechts te gaan waardoor je genoodzaakt bent om met de blauwe bimmerbaby over het verdrijvingsvlak te rijden of stukken te spookrijden. Denken echt al-leen maar aan zichzelf en verwachten dat jij je er maar op aanpast.
Aan de kant ouwe lelijke graftak.
Zeker als je er nog een aanhanger achter hebt ja. Helaas is het weinigen gegeven om anticiperend en met bewustzijn van de omgeving aan het verkeer deel te nemen. Willen ze graag de snelheid onder het vergrootglas leggen of zoals eerder gezegd het verdrijvingsvlak. Ga eerst maar eens naar je eigen rijstijl kijken! Ook dat linksplakken, omdat er over 10km een vrachtwagen op de rechterbaan zit is voor mij een doorn in het oog. Prima als er ruimte is om in te halen, maar ik geef geen ene moer en ga je gewoon rechts voorbij als dat me beter uitkomt. Het is een reactie en geen actie.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 17:22 schreef Cor_Minderhout het volgende:
[..]
Ik had er laatst nog 1 met een sleurhut achter zijn auto, gewoon in mijn eigen dorpje. Er stond een auto aan zijn kant van de weg dus hij moest stoppen, maar nee, meneer reed gewoon door zodat ik moest stoppen. Nadat ik ze een afkeurende toeter gaf en dat ze er dan zo'n kop erbij trekken en naar achter wijzen 'wij kunnen er niets aan doen, ik heb een caravan er achter', nee bokkelul, je moet vooruit kijken en anticiperen en vooral voorrang verlenen als jezelf geen voorrang hebt.
Ben je meer een fatsoensrakker of een moraalridder?quote:Op zaterdag 28 maart 2026 17:08 schreef Cor_Minderhout het volgende:
Ik verbaas me steeds vamer over het totale gebrek aan fatsoen bij de huidige generatie 65-plussers.
Geniet er vandaag maar van..., morgen is het nog erger...quote:Op zaterdag 28 maart 2026 17:08 schreef Cor_Minderhout het volgende:
Ik verbaas me steeds vamer over het totale gebrek aan fatsoen bij de huidige generatie 65-plussers. Vandaag was het weer raak op het parkeerterrein bij de supermarkt: zo'n stel dat doodleuk hun lege karretje midden op een parkeervak laat staan in plaats van die dertig meter naar de stalling te lopen. Het is die typische "zoek het maar uit" instelling die ik echt steeds vaker zie bij deze groep. Ze lijken te denken dat de regels voor iedereen gelden, behalve voor henzelf.
Maar de echte kers op de taart was bij de kassa. Er stond een rij, dan komen er twee van die types (ergens rond de 70) als allerlaatste aanlopen. In plaats van achteraan te sluiten, blijven ze als een stel haviken staan 'posten' bij de dichte kassa's. Zodra er werd omgeroepen dat er een extra kassa open ging, sprintten ze als bezetenen (spreekwoordelijk) naar voren om als eerste hun spullen op de band te knallen. Geen enkel oog voor de mensen die al minuten stonden te wachten.
Juist de generatie die altijd zit te zeuren dat de jeugd geen respect meer heeft, gedraagt zich zelf als de grootste egoīsten zodra ze ergens drie minuten winst kunnen boeken. Respect moet van twee kanten komen, maar bij deze groep lijkt het alleen maar te draaien om hun eigen gemak en de rest kan de boom in. Ben ik de enige die zich hier groen en geel aan ergert, of is dit de nieuwe standaard?
Vroeger waren de ouderen lief, vol respect en liet ik ze met liefde voor maar dat begint bij mij in een rap tempo af te nemen door dit soort gedrag.
Anaalridderquote:Op zaterdag 28 maart 2026 18:25 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ben je meer een fatsoensrakker of een moraalridder?
Dit idd, heel horkerig. Alsof de toon er ook totaal niet meer toe doet en de wereld draait om hen.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |