abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220453198
Ik verbaas me steeds vamer over het totale gebrek aan fatsoen bij de huidige generatie 65-plussers. Vandaag was het weer raak op het parkeerterrein bij de supermarkt: zo'n stel dat doodleuk hun lege karretje midden op een parkeervak laat staan in plaats van die dertig meter naar de stalling te lopen. Het is die typische "zoek het maar uit" instelling die ik echt steeds vaker zie bij deze groep. Ze lijken te denken dat de regels voor iedereen gelden, behalve voor henzelf.

Maar de echte kers op de taart was bij de kassa. Er stond een rij, dan komen er twee van die types (ergens rond de 70) als allerlaatste aanlopen. In plaats van achteraan te sluiten, blijven ze als een stel haviken staan 'posten' bij de dichte kassa's. Zodra er werd omgeroepen dat er een extra kassa open ging, sprintten ze als bezetenen (spreekwoordelijk) naar voren om als eerste hun spullen op de band te knallen. Geen enkel oog voor de mensen die al minuten stonden te wachten.

Juist de generatie die altijd zit te zeuren dat de jeugd geen respect meer heeft, gedraagt zich zelf als de grootste egoīsten zodra ze ergens drie minuten winst kunnen boeken. Respect moet van twee kanten komen, maar bij deze groep lijkt het alleen maar te draaien om hun eigen gemak en de rest kan de boom in. Ben ik de enige die zich hier groen en geel aan ergert, of is dit de nieuwe standaard?

Vroeger waren de ouderen lief, vol respect en liet ik ze met liefde voor maar dat begint bij mij in een rap tempo af te nemen door dit soort gedrag.
  zaterdag 28 maart 2026 @ 17:15:49 #2
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_220453245
Herkenbaar ja. Ook van die types die heus wel hun spiegels kunnen gebruiken, maar het vertikken om een stukje naar rechts te gaan waardoor je genoodzaakt bent om met de blauwe bimmerbaby over het verdrijvingsvlak te rijden of stukken te spookrijden. Denken echt al-leen maar aan zichzelf en verwachten dat jij je er maar op aanpast.

Aan de kant ouwe lelijke graftak.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_220453279
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 17:15 schreef SebbeSwensje het volgende:
Herkenbaar ja. Ook van die types die heus wel hun spiegels kunnen gebruiken, maar het vertikken om een stukje naar rechts te gaan waardoor je genoodzaakt bent om met de blauwe bimmerbaby over het verdrijvingsvlak te rijden of stukken te spookrijden. Denken echt al-leen maar aan zichzelf en verwachten dat jij je er maar op aanpast.

Aan de kant ouwe lelijke graftak.
Ik had er laatst nog 1 met een sleurhut achter zijn auto, gewoon in mijn eigen dorpje. Er stond een auto aan zijn kant van de weg dus hij moest stoppen, maar nee, meneer reed gewoon door zodat ik moest stoppen. Nadat ik ze een afkeurende toeter gaf en dat ze er dan zo'n kop erbij trekken en naar achter wijzen 'wij kunnen er niets aan doen, ik heb een caravan er achter', nee bokkelul, je moet vooruit kijken en anticiperen en vooral voorrang verlenen als jezelf geen voorrang hebt.
  zaterdag 28 maart 2026 @ 17:27:34 #4
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_220453299
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 17:22 schreef Cor_Minderhout het volgende:

[..]
Ik had er laatst nog 1 met een sleurhut achter zijn auto, gewoon in mijn eigen dorpje. Er stond een auto aan zijn kant van de weg dus hij moest stoppen, maar nee, meneer reed gewoon door zodat ik moest stoppen. Nadat ik ze een afkeurende toeter gaf en dat ze er dan zo'n kop erbij trekken en naar achter wijzen 'wij kunnen er niets aan doen, ik heb een caravan er achter', nee bokkelul, je moet vooruit kijken en anticiperen en vooral voorrang verlenen als jezelf geen voorrang hebt.
Zeker als je er nog een aanhanger achter hebt ja. Helaas is het weinigen gegeven om anticiperend en met bewustzijn van de omgeving aan het verkeer deel te nemen. Willen ze graag de snelheid onder het vergrootglas leggen of zoals eerder gezegd het verdrijvingsvlak. Ga eerst maar eens naar je eigen rijstijl kijken! Ook dat linksplakken, omdat er over 10km een vrachtwagen op de rechterbaan zit is voor mij een doorn in het oog. Prima als er ruimte is om in te halen, maar ik geef geen ene moer en ga je gewoon rechts voorbij als dat me beter uitkomt. Het is een reactie en geen actie.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_220453595
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 17:08 schreef Cor_Minderhout het volgende:
Ik verbaas me steeds vamer over het totale gebrek aan fatsoen bij de huidige generatie 65-plussers.
Ben je meer een fatsoensrakker of een moraalridder?
pindazakje
pi_220454283
En vervolgens altijd dat gezeik dat je respect voor ze moet hebben omdat "zij het land hebben opgebouwd na de oorlog". Nee ouwe mummie, je ouders hebben dat gedaan en jij hebt de vruchten ervan geplukt en graait nu ook nog eens van de jongeren die jouw AOW ophoesten terwijl ze zelf ondanks een goede baan geen geld genoeg hebben om aan een huis met kinderen te beginnen wat jij wel kon voor een appel en een ei.

Ik voel me derhalve niet echt geroepen om extra rekening te houden met die mensen, ze hebben het goed genoeg.
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_220454674
dit topic lijkt wel een Koot en Bie sketch
The Sequel
pi_220455995
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 17:08 schreef Cor_Minderhout het volgende:
Ik verbaas me steeds vamer over het totale gebrek aan fatsoen bij de huidige generatie 65-plussers. Vandaag was het weer raak op het parkeerterrein bij de supermarkt: zo'n stel dat doodleuk hun lege karretje midden op een parkeervak laat staan in plaats van die dertig meter naar de stalling te lopen. Het is die typische "zoek het maar uit" instelling die ik echt steeds vaker zie bij deze groep. Ze lijken te denken dat de regels voor iedereen gelden, behalve voor henzelf.

Maar de echte kers op de taart was bij de kassa. Er stond een rij, dan komen er twee van die types (ergens rond de 70) als allerlaatste aanlopen. In plaats van achteraan te sluiten, blijven ze als een stel haviken staan 'posten' bij de dichte kassa's. Zodra er werd omgeroepen dat er een extra kassa open ging, sprintten ze als bezetenen (spreekwoordelijk) naar voren om als eerste hun spullen op de band te knallen. Geen enkel oog voor de mensen die al minuten stonden te wachten.

Juist de generatie die altijd zit te zeuren dat de jeugd geen respect meer heeft, gedraagt zich zelf als de grootste egoīsten zodra ze ergens drie minuten winst kunnen boeken. Respect moet van twee kanten komen, maar bij deze groep lijkt het alleen maar te draaien om hun eigen gemak en de rest kan de boom in. Ben ik de enige die zich hier groen en geel aan ergert, of is dit de nieuwe standaard?

Vroeger waren de ouderen lief, vol respect en liet ik ze met liefde voor maar dat begint bij mij in een rap tempo af te nemen door dit soort gedrag.
Geniet er vandaag maar van..., morgen is het nog erger... _O-
En als jouw generatie aan de beurt is... oO/
pi_220456452
Ouderen in het verkeer... ga lekker achter de geraniums zitten thuis. Dankzij die klote ouderen was het land bijna twee jaar op slot en voor wat?
pi_220493891
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 18:25 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Ben je meer een fatsoensrakker of een moraalridder?
Anaalridder :@
  donderdag 2 april 2026 @ 19:47:31 #11
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_220494652
Wij hebben dit land opgebouwd en daar mag je wel wat meer respect voor hebben. Zonder je telefoontje ben jij helemaal NIKS!
Deze post werd u aangeboden door de Saffraanstunter, dé webshop voor saffraan. Ook adverteren? Neem contact op in de dm.
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
pi_220494761
Laatst twee boomers bij een parkeerautomaat: "Hallo! Hallo! Hoe werkt dit?" (dwingend toontje). Alsof ik bij die automaat hoor en het mijn werk is om dat aan hen uit te leggen. Ik gebruik gewoon de EasyPark app zoals ieder normaal persoon. Ben snel weggebeend!
pi_220495352
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 19:51 schreef DrDentz het volgende:
(dwingend toontje)
Dit idd, heel horkerig. Alsof de toon er ook totaal niet meer toe doet en de wereld draait om hen.
pi_220496112
mijn ouders zijn ook boomers geworden... vroeger waren ze nog jong en fris... de tijd spaart niemand...
Pas maar op gen Z kiddos, voor je het weet zijn jullie ook boomers
The Sequel
pi_220496225
Herkenbaar, tijdje terug bij de supermarkt. Was zaterdag ochtend dus behoorlijk druk.

Kassameisje moest heen en weer rennen tussen de zelfscan kassas, beginnen die boomers helemaal los te gaan omdat het allemaal te lang duurt. Dreigen dat ze hun volle kar laten staan zonder te betalen :`)

Waren niet eens tokkies maar gewoon een dood normaal stel qua uiterlijk dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')