https://www.telegraaf.nl/(...)exico/144659845.htmlquote:Catherine Wieland op een zipline in Mexico. © Britse Ministerie van Werk en Pensioenen
Vrouw (33) die claimt al twee jaar niet te kunnen werken door angststoornis betrapt aan zipline in Mexico
Een Britse vrouw, die al twee jaar niet kon werken wegens een ernstige angststoornis, werd betrapt op een zipline tijdens een luxevakantie in Mexico. De vrouw had ondertussen voor ruim 26.000 euro aan uitkeringen opgestreken.
De 33-jarige Catherine Wieland uit West Sussex beweerde ruim twee jaar lang dat ze niet kon werken omwille van een angststoornis. De ziekte bepaalde haar leven zodanig dat ze het huis zelfs niet kon verlaten en niet voor zichzelf kon zorgen. Maar dat blijkt nu allemaal verzonnen.
De vrouw werd betrapt toen ze aan een zipline hing tijdens een luxe vakantie in Mexico. Ze had ook gesurft in Cancún en eerder bezocht ze drie keer het attractiepark Thorpe Park in het Verenigd Koninkrijk. Hoewel Wieland beweerde dat haar gezondheid zo slecht was dat ze niet kon koken of zichzelf wassen, maakte ze 76 afspraken bij de schoonheidssalon en bezocht ze 60 cafés, clubs en restaurants.
Oplichting voor duizenden euro’s
Terwijl ze haar luxeleventje leefde zonder te werken, ontving ze 23.000 pond (ruim 26.000 euro) aan uitkeringen. Toen onderzoekers haar met bankafschriften confronteerden, zei ze: „Ik wist niet dat je je huis niet mag verlaten.” Na haar reis naar Mexico beweerde ze zelfs nog dat haar toestand verslechterd was.
De Amerikaanse vrouw werd door een AI-fout ten onrechte veroordeeld voor fraude.
„Dit is een belediging voor elke hardwerkende belastingbetaler en voor mensen die echt afhankelijk zijn van een uitkering”, zei Andrew Western van het ministerie van Werk en Pensioenen. „Wieland loog herhaaldelijk, perste het systeem tot op de laatste cent uit en had vervolgens de brutaliteit om te beweren dat haar toestand verslechterde terwijl ze aan het ziplinen en surfen was in Mexico.
Toen Wieland geconfronteerd werd met haar leugens, bekende ze schuld aan het niet melden van een wijziging in haar omstandigheden. Ze moet nu ruim 26.000 euro terugbetalen die tussen 2021 en 2024 van de belastingbetalers werd gestolen. De rechtbank veroordeelde haar tot 28 weken hechtenis, waarvan 18 weken voorwaardelijk.
Dit soort afval zou ook nooit meer in aanmerking moeten kunnen komen voor wat voor uitkering dan ook. Vies volk.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 11:24 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Ze moet nu ruim 26.000 euro terugbetalen die tussen 2021 en 2024 van de belastingbetalers werd gestolen
Het ging toch om een vrouw uit Sussex, en wat bedoelen ze met AI-fout?quote:Vrouw (50) door AI-fout verwisseld met ander en beschuldigd van fraude: ’Ik ben daar nog nooit geweest’
De Amerikaanse vrouw werd door een AI-fout ten onrechte veroordeeld voor fraude.
„Dit is een belediging voor elke hardwerkende belastingbetaler en voor mensen die echt afhankelijk zijn van een uitkering”, zei Andrew Western van het ministerie van Werk en Pensioenen. „Wieland loog herhaaldelijk, perste het systeem tot op de laatste cent uit en had vervolgens de brutaliteit om te beweren dat haar toestand verslechterde terwijl ze aan het ziplinen en surfen was in Mexico.
Daar gaat het nou precies niét over lieverd.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 12:06 schreef Starhopper het volgende:
Oohja want als je uitkering hebt mag je niet ontspannen op vakantie natuurlijk![]()
![]()
Daar raakte ik ook van in de war, dus ik klikte op de link. Dat is een link naar een heel ander artikel en de TS is vergeten het stuk tekst weg te halen.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 12:07 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Het ging toch om een vrouw uit Sussex, en wat bedoelen ze met AI-fout?
Uiteraaard mag dat. Maar daar gaat het hier niet om.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 12:06 schreef Starhopper het volgende:
Oohja want als je uitkering hebt mag je niet ontspannen op vakantie natuurlijk![]()
![]()
Hoe kun je op vakantie als je zo bang bent dat je amper je huis uit durft?quote:Op zaterdag 28 maart 2026 12:06 schreef Starhopper het volgende:
![]()
Verdomme wat onzorgvuldig!quote:Op zaterdag 28 maart 2026 12:13 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Daar raakte ik ook van in de war, dus ik klikte op de link. Dat is een link naar een heel ander artikel en de TS is vergeten het stuk tekst weg te halen.
Zeker niet met die bespottelijke prijzen daar. Als je NL al duur vindt, moet je een keertje naar het VK. Die proberen echt alles onbetaalbaar te maken.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 12:35 schreef Ludachrist het volgende:
Niet goed hoor, maar ik weet niet of ik leven van 26k in twee jaar nou 'een luxeleventje' zou noemen.
Ehhh...quote:Op zaterdag 28 maart 2026 12:06 schreef Starhopper het volgende:
![]()
Raar artikel dan als je van 26K schoonheidsalon, clubs, cafes, restaurants zeer tegelmatig kunt bezoeken en vakantie Mexico in luxe vorm daar kan van betalen. Dan klopt er iets niet.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 12:40 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Zeker niet met die bespottelijke prijzen daar. Als je NL al duur vindt, moet je een keertje naar het VK. Die proberen echt alles onbetaalbaar te maken.
Wellicht leefde ze buiten die uitstapjes op water en brood of had ze er nog handeltjes naast.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 12:48 schreef Cherni het volgende:
[..]
Raar artikel dan als je van 26K schoonheidsalon, clubs, cafes, restaurants zeer tegelmatig kunt bezoeken en vakantie Mexico in luxe vorm daar kan van betalen. Dan klopt er iets niet.
quote:Op zaterdag 28 maart 2026 12:06 schreef Starhopper het volgende:
![]()
quote:Op zaterdag 28 maart 2026 12:06 schreef Starhopper het volgende:
![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |