abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220449228
quote:
Islamoloog Tariq Ramadan in Parijs veroordeeld tot 18 jaar cel voor drie verkrachtingen
NOS
&
Tijn van Giezen
26 maart, 10:00 • Aangepast 26 maart, 10:10 • 2 minuten leestijd
Tariq Ramadan heeft de beschuldigingen altijd ontkend.

Voormalig adviseur van de gemeente Rotterdam Tariq Ramadan is veroordeeld tot 18 jaar cel voor de verkrachting van drie vrouwen. Ramadan pleegde de misdrijven tussen 2009 en 2016 in Lyon en Parijs.
Ramadan (63), die ook lesgaf aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam, heeft de beschuldigingen altijd ontkend. Later gaf hij wel toe contact te hebben gehad met de vrouwen, schrijft de NOS.

MS

Ramadan was zelf niet bij de uitspraak aanwezig. Volgens zijn advocaat lijdt hij aan de ziekte multiple sclerose (MS), maar volgens door de rechtbank aangestelde deskundigen was zijn medische toestand goed genoeg om bij het proces aanwezig te zijn.
Omdat Zwitserland geen staatsburgers uitlevert, is het onzeker of Ramadan zijn straf zal uitzitten. Naast de celstraf moet Ramadan ook een schadevergoeding aan zijn slachtoffers betalen. Als hij zijn straf uitzit, mag hij daarna Frankrijk niet meer in.
Het is niet de eerste keer dat de wetenschapper voor een dergelijk misdrijf wordt gestraft. Ramadan werd in 2024 in Zwitserland ook al veroordeeld tot drie jaar cel, waarvan twee voorwaardelijk, voor de verkrachting van een vrouw.

Ontslagen bij gemeente Rotterdam

Ramadan is een bekende, maar ook omstreden wetenschapper. In 2009 werd hij ontslagen als integratieadviseur van de gemeente Rotterdam, omdat hij tv-programma's maakte voor een pro-Iraanse zender in Londen. Ook de Erasmus Universiteit stopte om die reden de samenwerking.
In 2018 werd bekend dat de gemeente Rotterdam geen nader onderzoek instelde naar mogelijk overschrijdend gedrag van de islamwetenschapper en prediker. Ramadan was tussen 2007 en 2009 deels in dienst van de gemeente. Volgens het stadsbestuur waren er geen signalen dat de Zwitser zich in die periode had misdragen.
https://www.rijnmond.nl/n(...)-drie-verkrachtingen

Ik weet niet of jullie het nog herinneren, maar progressief Nederland en kranten zoals de Volkskrant liepen nogal met deze man weg. Zo steunde bijvoorbeeld GroenLinks in Rotterdam en destijds Eerste Kamerlid Anja Meulenbelt Tariq Ramadan nadat bekend was dat hij homovijandige uitspraken had gedaan.

Hij heeft gewerkt als integratieadviseur in Rotterdam en was gasthoogleraar Identiteit en Burgerschap aan het Erasmus. Zijn grootvader was de oprichter van de moslimbroederschap in Egypte.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Tariq_Ramadan
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_220449262
quote:
Omdat Zwitserland geen staatsburgers uitlevert, is het onzeker of Ramadan zijn straf zal uitzitten
Bij dit soort zaken hoop ik soms op een A-team achtige actie, waarbij dit sujet "ineens" bij een politiebureau wordt gevonden, geboeid en gekneveld...
  zaterdag 28 maart 2026 @ 07:24:58 #3
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220449285
Verkrachting, Islam, slachtofferrol - en klaar met lezen 🤮🤢🤮🤢
"Hoka Hey!"
pi_220449436
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 07:10 schreef rutger05 het volgende:

[..]
https://www.rijnmond.nl/n(...)-drie-verkrachtingen

Ik weet niet of jullie het nog herinneren, maar progressief Nederland en kranten zoals de Volkskrant liepen nogal met deze man weg. Zo steunde bijvoorbeeld GroenLinks in Rotterdam en destijds Eerste Kamerlid Anja Meulenbelt Tariq Ramadan nadat bekend was dat hij homovijandige uitspraken had gedaan.
Ik herinner me dat nu zeer goed!
Zullen er nu rectificaties komen in de Volkskrant? :)
pi_220449469
https://www.nu.nl/algemee(...)r-of-splijtzwam.html

Hier een willekeurig oud artikel over deze charlatan, die in de linkse media vaak liefkozend als “geleerde” werd aangeduid.

Wat ik vergeten was dat de gemeente Rotterdam zijn hufterige praktijken faciliteerde met een bedrag van ¤1.500.000.
pi_220449621
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 07:50 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Ik herinner me dat nu zeer goed!
Zullen er nu rectificaties komen in de Volkskrant? :)
Dat wordt volledig genegeerd natuurlijk. Radicalisme en extremisme is in die contreien totaal acceptabel als het binnen het gewenste narratief past. Zo was een van de aanjagers van het antisemitische geweld van november 2024 in Amsterdam, die op diens socials een lading aan antisemitische complottheorieėn en Hamas verheerlijking deelde, een welkome gast bij een demonstratie tegen 'racisme' en 'fascisme' waarbij ook o.a. GroenLinks en Amnesty aansloten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 28 maart 2026 @ 08:33:39 #7
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220449651
Progressief Nederland :')

Het beoordelingsvermogen over figuren als Tariq Ramadan moet je aan mensen overlaten die op vlak rechts zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')