abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 maart 2026 @ 07:31:33 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220432932
Bekijk deze YouTube-video

quote:
Zoektocht naar capibara ‘nadert einde’ terwijl vallen worden geplaatst

Teams die op zoek zijn naar een ontsnapte capibara zeggen dat ze haar locatie steeds dichter naderen. Er worden nu diervriendelijke vallen ingezet als onderdeel van de poging om haar terug naar huis te brengen.

De negen maanden oude Samba is al meer dan een week op de vlucht nadat ze ontsnapte uit Marwell Zoo bij Winchester, een dag nadat ze daar was aangekomen vanuit Suffolk.

De dierentuin meldde dat recente waarnemingen zich rond hetzelfde gebied concentreren. Er worden thermische drones, cameravallen en met meloen gelokte vallen gebruikt om haar tevoorschijn te lokken.

Capibara’s, de grootste knaagdieren ter wereld, zijn semi-aquatische zoogdieren afkomstig uit Zuid-Amerika die vaak worden beschreven als uit de kluiten gewassen cavia’s.

Sommige mensen in de omgeving van de dierentuin hebben met behulp van AI nepafbeeldingen van Samba gemaakt op allerlei bizarre locaties.

Daaronder zitten “foto’s” van Samba die op een fiets rijdt en een potje bowls speelt terwijl ze een platte pet draagt.

Lyndsey Swan uit Twyford, die in een WhatsApp-groep zit waar sommige van de afbeeldingen worden gedeeld, zei dat ze worden gebruikt om het dorpsleven op een humoristische manier weer te geven.

Samba ontsnapte uit een tijdelijk verblijf in Marwell Zoo, een dag nadat ze samen met een andere capibara, Tango, was aangekomen vanuit Jimmy's Farm and Wildlife Park in Suffolk.

Tango werd snel in de buurt teruggevonden, maar Samba is nog steeds spoorloos.

Kort na haar ontsnapping werd ze voor het eerst gezien in Owslebury, en later ook bij de rivier de Itchen nabij Twyford.

Een hondenuitlater die haar tegenkwam op een rivieroever zei dat ze “razendsnel” was en het water in dook nadat ze was geschrokken.

Marwell Zoo liet weten dat er drie bevestigde waarnemingen zijn met foto- of videobewijs, allemaal in ongeveer hetzelfde gebied, wat suggereert dat ze in de buurt is gebleven.

Woensdag werd nog een waarneming in hetzelfde gebied gemeld, die momenteel door teams wordt onderzocht.

“Onze teams blijven betrouwbare aanwijzingen over de locatie van Samba opvolgen, maar tot nu toe zijn we er nog niet in geslaagd haar te vinden en terug te halen,” zei directeur Laura Read.

“Onze aanpak blijft gericht op het inzetten van thermische drones, samen met cameravallen en diervriendelijke vallen die bedoeld zijn om Samba uit haar schuilplaats te lokken met haar favoriete voedsel, waaronder meloen.”

Volgens de dierentuin is het belangrijk dat de twee weer worden herenigd, omdat capibara’s sociale dieren zijn.

De dierentuin heeft mensen opgeroepen Samba niet te benaderen of te proberen haar te vangen, omdat dit het dier kan laten schrikken en haar verder uit het gebied kan verdrijven.

Aan het publiek wordt gevraagd om foto’s of video’s, samen met de exacte locatie van waarnemingen, door te sturen om deze te helpen bevestigen.

Men denkt dat ze nog steeds in de buurt is, maar waarschuwt dat het zoekgebied groot is en waterwegen bevat waar ze zich mogelijk schuilhoudt.

https://www.bbc.com/news/articles/cr5167lplqqo
-------------------------------

Ze lijkt zich wel te vermaken O+ Afgezien van de hond die haar heeft opgejaagd ;( Gelukkig is het geen winter meer

[ Bericht 2% gewijzigd door Starhopper op 26-03-2026 08:50:09 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 26 maart 2026 @ 07:42:27 #2
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_220432996
quote:
bowls
Dat heet toch jeu de boules?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 26 maart 2026 @ 08:48:37 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220433319
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 07:42 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Dat heet toch jeu de boules?
Weetniet. In het origineel staat ook bowls dus geen gekke vertaalfout ofzo.

"They include "photos" of Samba riding a bike and playing a game of bowls while wearing a flat cap."
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')