abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 maart 2026 @ 19:52:43 #1
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_220430669
https://tweakers.net/nieu(...)rland-en-belgie.html

quote:
Spotify heeft de AI-dj-functie nu ook uitgebracht in België en Nederland. De functie weet naar welke muziek de gebruiker graag luistert en speelt op basis daarvan muziek af. Een AI-stem vertelt ondertussen kort iets over de muziek en de artiest.
Ik heb de lijst nu sinds een dag of 2 draaien en ik moet zeggen dat het best aardig werkt. Een combinatie tussen je eigen lijst(en) en nieuwe of andere muziek die je mogelijk ook leuk vind. Ik heb er toch al een paar nummers uitgehaald die ik anders nooit gekend zou hebben.

Zijn er anderen die ervaringen hebben, zowel positief als negatief?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 25 maart 2026 @ 19:55:00 #2
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_220430689
muziekvoorstellen op basis van wat je normaal zelf luistert, doet Spotify toch echt al jaren? En nu een "ai-stem" die wat feitjes voorleest? Klinkt niet echt als iets wat nu pas anno 2026 kan, hoor. Maar goed, oude wijn in nieuwe ai-kruiken om zo weer in het nieuws te komen.
pi_220431413
Als ik één ding in mijn leven heb geleerd is dat er echt geen touw valt vast te knopen aan mijn interesses en dat er geen algoritme is die daar kaas van kan maken. Ik kan wakker worden met Rage Against the Machine, in de middag zin hebben in Da Lynch Mob om vervolgens in de avond met klassieke muziek terug te rijden.

Youtube is het voorbeeld dat het algoritme totaal niet werkt. De urban exploring videos die gisteren interessant waren wil ik nu niet zien want ik ben in de WW2 mood. En overmorgen kijk in survival videos. En de dag daarna een reeks techvideos. Dit allemaal terwijl dat debiele algoritme mij alle videos voorstelt behalve daar waar ik zin in heb.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')