We zijn benieuwd.quote:Op woensdag 25 maart 2026 16:52 schreef Stillemeneer het volgende:
ik kan momenten terughalen waar dit ook door andere werd verkondigd.
Dit dusquote:Op woensdag 25 maart 2026 17:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Nee sorry, dat de hoofdstad van Nederland Amsterdam is (maar de regering in Den Haag zetelt) is denk ik toch wel zodanig wijdverspreid bekende kennis dat het handjevol mensen dat het niet weet eerder verweten kan worden dat ze gewoon niet goed opgelet hebben op school. Dat is dus geen voorbeeld van het Mandela-effect.
quote:Op woensdag 25 maart 2026 17:04 schreef Marsenal het volgende:
Ik weet niet of je voorbeeld nou echt een goed voorbeeld is van het Mandela effect aangezien verder niemand denkt dat Den Haag de hoofdstad van Nederland is.
Je stelt dat een grote groep mensen iets zich collectief herinnert wat werkelijk nooit zo is gebeurd. Jij maakt zelf een fout en herinnert je dat enkele anderen dat ook fout hadden.quote:Op woensdag 25 maart 2026 16:52 schreef Stillemeneer het volgende:
"Het Mandela-effect is een fenomeen waarbij een grote groep mensen zich collectief iets herinnert dat in werkelijkheid nooit zo is gebeurd"
Maar nu heb ik iets waardoor ik 100% zeker weet dat deze theorie klopt.
Dit was echt waarheid in mijn boekje en ik kan momenten terughalen waar dit ook door andere werd verkondigd.
En 12 ongelukken toch? Oh nee, wacht.quote:Op woensdag 25 maart 2026 16:56 schreef Hyaenidae het volgende:
Nederland heeft 13 hoofdsteden is mij altijd geleerd.
Maar eerlijk gezegd heb je er geen kut aan om dat te weten, verder nooit nodig gehad.
Het laatste.quote:Op zondag 19 april 2026 10:27 schreef Stillemeneer het volgende:
Dit of ik begin psychotisch te worden.
Misschien was het ezelsbruggetje anders in de zin dat het NIET hetzelfde was qua ei/ij. Of je herinnert je een ezelsbruggetje wat in het echt nooit bestaan heeft.quote:Op zondag 19 april 2026 10:27 schreef Stillemeneer het volgende:
Dit is mij geleerd op school met het ezelbruggetje dat je een eitje als ontbeit eet.
Geloof ik direct, maar ik vind het bijzonder dat er soms dus hele groepen zijn die zich kennelijk dezelfde verkeerde dingen herinneren.quote:Op zondag 19 april 2026 10:31 schreef summer2bird het volgende:
Geheugen is niet altijd feilloos. Er komen steeds meer studies naar buiten dat je geheugen zich lang niet altijd onbewerkt laat. Het past zich aan, sommige dingen worden verzonnen, aangepast, erger gemaakt of minder heftig gemaakt.
Hofdorp.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |