quote:
Op woensdag 13 mei 2026 14:11 schreef inslagenreuring het volgende:[..]
Sowieso ziet hij verbanden goed en heeft een uitstekende geopolitieke antenne. Kan daarnaast heel innemend uitleggen. En heeft natuurlijk voorspellingen gedaan die zijn uitgekomen.
De voorspellingen die hij nu heeft gedaan zijn wat mij betreft wat spannender. Maar niet onmogelijk. Zag laatst ook een heel interessant filmpje over Epstein en zijn banden in het grote geheel.
Hij spant alles concluderend op in een grote heilige oorlog. Ik weet niet zo goed wat ik van die visie vind eerlijk gezegd.
Al met al is het wel gedachtegoed dat jarenlang als BNW is afgestempeld. Maar nu wat tractie bij de menigte lijkt te krijgen. En dat is wmb altijd goed.
Er wordt hem wel af en toe verweten terughoudend te zijn ivm opmerkingen omtrent China, alhoewel hij zelf beweert (nog) geen last te hebben van enige chinese inmenging of beperkingen.
Ben benieuwd naar het huidige bezoek van Trump aan China of Jiang hier gelijk gaat krijgen dat China bepaalde handeldeals zal sluiten met de VS wat betreft energie (omdat ze niet anders kunnen op de korte termijn). Of dat China integendeel een hardere opstelling zal innemen, met Rusland aan haar zijde. En dan ook Iran ter verdediging nemen. Wat de VS dan weer niet zal willen toelaten.
Heb het zelf niet voor religies en had dus ook eerst moeite met zijn link naar een grote heilige oorlog, maar zijn verwijzingen naar escathologische achtergronden vond ik dan wel weer fascinerend. Maar ook hier kwam China niet aan te pas ?
Verder heb ik moeite te geloven dat de VS haar invloed in het MO zomaar zal opgeven, of dat Israel de rol van hegemoon in het MO zal overnemen.
Anderzijds gebeuren er de laatste tijd niet anders dan dingen die ik nooit zou verwacht/geloofd hebben...
Wat verwacht jij persoonlijk ? Zie jij een oplossing voor de huidige conflicten of zie je het eerder blijvend escaleren en uit de hand lopen?
Persoonlijk denk ik dat de situatie ivm Straat van Hormus nu al een exploderende crisis veroorzaakt heeft, die zal blijven door rimpelen ongeacht er een spoedige oplossing komt of niet. En dit landen ertoe zal aanzetten extreme maatregelen/acties te nemen ...
En zoals gewoonlijke is de burger de dupe
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.