Leuk om ze bezig te zien!quote:Op zondag 10 mei 2026 20:51 schreef Clayton1 het volgende:
Winterkoning druk met nestbouw
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ah, sneu...quote:Op maandag 11 mei 2026 12:54 schreef Kanaroe het volgende:
Duiven, mein gott
Hier 'bouwden' Houtduiven eens een nest in de hazelaar. Vond het op een dag met jonkies en al op de grond.
Dode jonkies.....aargh
Vogeltje dat aan de band Kiss doet denken.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 16:55 schreef Kanaroe het volgende:
Gaaf @:Symphonic! Daar word je blij van
Baardmannetjes, die zou ik ook graag eens zien
Die had ik ook al heel lang op mijn wensenlijstje staan. Ik had gezien dat daar veel broedpaartjes zitten. Ik ben gaan zitten en op een gegeven moment kwamen ze tevoorschijn. Echt heel gaaf.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 16:55 schreef Kanaroe het volgende:
Hier moest ik even over nadenken, hoezo Kiss?quote:Op dinsdag 12 mei 2026 17:03 schreef SoS87 het volgende:
[..]
Vogeltje dat aan de band Kiss doet denken.
Zevenhuizerplas heb je redelijk kans om ze te zien. Ik heb ze daar al eens geschoten 📸quote:Op dinsdag 12 mei 2026 16:55 schreef Kanaroe het volgende:
Gave foto!quote:Op dinsdag 12 mei 2026 20:58 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
Zevenhuizerplas heb je redelijk kans om ze te zien. Ik heb ze daar al eens geschoten 📸
[ afbeelding ]
Fijn om naar te kijken voor ik ga slapenquote:Op woensdag 13 mei 2026 23:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
De kraai en eekhoorn hebben blijkbaar ook een "staakt-het-vuren" afgesloten.
Bekijk deze YouTube-video
Langere versie voor de liefhebbers:
Timing met de pimpelmees zeg. Heel tofquote:Op donderdag 14 mei 2026 20:45 schreef Clayton1 het volgende:
Moeder laat de kroost de omgeving zien.
[ afbeelding ]
Deze Pimpelmees was druk met voer brengen voor de kroost.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nog geen half uur na deze post ging ze op pad met 6 jongenquote:Op donderdag 14 mei 2026 21:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
Leuk!
Ik vermoed dat er bij "mijn" eend in de border ook al een paar eieren zijn uitgekomen, hoorde ander geluid dan het sissen van moeder eend.
Ze is ook niet meer van het nest geweest, terwijl ze er 's nachts altijd af gaat en normaal net voor zonsopkomst weer op de eieren kruipt (zie ik op camera's).
Dus als alles uitgekomen is, zal ze wss wel op pad gaan met het kroost.
Hopelijk gaat dat goed. Sloot achter is veilig te bereiken maar ze kan ook net de weg oversteken natuurlijk...
Wat mooi dat dit op beeld staatquote:Op vrijdag 15 mei 2026 09:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nog geen half uur na deze post ging ze op pad met 6 jongen
Beelden zijn wat wazig, is ingezoomd op security camera en ook nog eens in het donker.
Oversteek van straat staat niet op beeld (ivm privacy overburen) maar is goed gegaan!
Een jonge dame zo te zienquote:Op vrijdag 15 mei 2026 11:48 schreef Blues het volgende:
De meidoorn in de tuin staat in bloei en er zitten allerlei vogels in
Merelvrouw:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |