Staat hoog op ons lijstje, de Beekse Bergen!quote:Op maandag 20 april 2026 12:00 schreef Kanaroe het volgende:
In de safaripark (!) Beekse Bergen zit zo ongeveer de grootste populatie Ooievaars van Nederland.
Zaterdag even geweest en genoten van het geklepper![]()
Plus meerdere Ijsvogeltjes voorbij zien zoeven.
En al een hoop jonge Wilde Eendjes achter moeders aan zien zwemmen.
Wachten is nog op de Oeverzwaluwen aldaar (hoewel ik meende er een paar te hebben gezien)
Is een mooi (-er) park aan het worden, soms wel erg druk. Niet in het weekend of schoolvakanties gaanquote:Op maandag 20 april 2026 20:26 schreef Blues het volgende:
[..]
Staat hoog op ons lijstje, de Beekse Bergen!
Die ganzen dat was echt bizar. Er kwam een orkaan van geluid aan en het werd gewoon donker.quote:Op zaterdag 25 april 2026 20:15 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Het is echt een feest hier….
De score tot nu toe: Kraanvogels (twee achterblijvers) ooievaars zwarte wouw, rode wouw, bruine kiekendief, grauwe kiekendief, slechtvalk, heggemussen, huismussen, zanglijster, winterkoninkjes, boerenzwaluwen, gierzwaluwen, mantelmeeuwen, noordse stern, gisteren een zwerm met echt een paar duizend brandganzen, grauwe klauwier, zwarte roodstaartjes en bonte vliegenvangers.
Het is bijna overweldigend.
Wowquote:Op zaterdag 25 april 2026 21:37 schreef Symphonic het volgende:
Ik ben gisteren aangekomen op mijn vakantiebestemming op het schiereiland Fischland-Darß-Zingst in Duitsland. Qua natuur ben ik echt in het paradijs beland. Even een crosspost van de eerste dag:
[..]
Die ganzen dat was echt bizar. Er kwam een orkaan van geluid aan en het werd gewoon donker.
Welkom.quote:Op zondag 26 april 2026 20:51 schreef Guanabana het volgende:
Oh leuk dat FOK! ook een vogeltopic heeft.
Wij wonen heel dichtbij een best groot parkgebied, en ik kom er nu (na bijna 9 jaar) achter dat er echt veel verschillende soorten zitten.
Heb nu de Merlin Bird ID app en al superveel vogels in de app gehad. Ik heb (nog) geen verrekijker, dus ik doe het eigenlijk alleen op gehoor, ik zie ze bijna nooit.
Heerlijk zeg, geniet er van!quote:Op zaterdag 25 april 2026 21:37 schreef Symphonic het volgende:
Ik ben gisteren aangekomen op mijn vakantiebestemming op het schiereiland Fischland-Darß-Zingst in Duitsland. Qua natuur ben ik echt in het paradijs beland. Even een crosspost van de eerste dag:
[..]
Die ganzen dat was echt bizar. Er kwam een orkaan van geluid aan en het werd gewoon donker.
Ze ziet er goed uitquote:Op dinsdag 28 april 2026 14:12 schreef Kanaroe het volgende:
Bij deze een foto van 'mijn' moedermerel, zoals we haar noemen
Ze zit even in de schaduw van de regenton uit te buiken van een portie rozijnen en meelwormen
[ link | afbeelding ]
Mooi verhaal is dat, hopelijk blijft er geen alleenstaande moeder over en kunnen de vrouwen het ook met elkaar vinden.quote:Op dinsdag 28 april 2026 18:25 schreef Blues het volgende:
Unieke bigamie in groeve Maastricht: oehoe bevrucht twee vrouwtjes - https://nos.nl/l/2612309
quote:Op dinsdag 28 april 2026 20:59 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Mooi verhaal is dat, hopelijk blijft er geen alleenstaande moeder over en kunnen de vrouwen het ook met elkaar vinden.
Straks een hele commune in de mergelgroeve
Haha, ik weet nu hoe het moetquote:Op dinsdag 28 april 2026 21:48 schreef Blues het volgende:
[..]
En wat leuk dat jij nu ook plaatjes post
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |