abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220616053
Meestal zie en hoor je de mannetjes vink, Dit keer mocht het vrouwtje als model dienen.

#35.
pi_220616620
Er zitten hier veel vinken, dit lijkt wel een jong vrouwtje.
Wwiet Wwiet Wwiet, de hele dag.
Huismussen daardoorheen, dan weer een roepende koolmees en veel TJIFTJAF TJIFTJAF en vandaag een klepperende ooievaar over me heen O+
pi_220618977
In de safaripark (!) Beekse Bergen zit zo ongeveer de grootste populatie Ooievaars van Nederland.
Zaterdag even geweest en genoten van het geklepper O+
Plus meerdere Ijsvogeltjes voorbij zien zoeven.
En al een hoop jonge Wilde Eendjes achter moeders aan zien zwemmen.

Wachten is nog op de Oeverzwaluwen aldaar (hoewel ik meende er een paar te hebben gezien)
pi_220622638
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 12:00 schreef Kanaroe het volgende:
In de safaripark (!) Beekse Bergen zit zo ongeveer de grootste populatie Ooievaars van Nederland.
Zaterdag even geweest en genoten van het geklepper O+
Plus meerdere Ijsvogeltjes voorbij zien zoeven.
En al een hoop jonge Wilde Eendjes achter moeders aan zien zwemmen.

Wachten is nog op de Oeverzwaluwen aldaar (hoewel ik meende er een paar te hebben gezien)
Staat hoog op ons lijstje, de Beekse Bergen!
pi_220622897
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 20:26 schreef Blues het volgende:

[..]
Staat hoog op ons lijstje, de Beekse Bergen!
Is een mooi (-er) park aan het worden, soms wel erg druk. Niet in het weekend of schoolvakanties gaan :X
Maar vooral nu, in de broedtijd, is er aan inheems gevogelte van alles te zien.
Doen, leuk!
pi_220622919
En vlakbij Huis ter heide
Ook zeer de moeite waard nu

https://waarneming.nl/locations/159/observations/?page=1
#35.
pi_220623811
https://www.sovon.nl/actu(...)or-de-wilde-ooievaar

Kwam net dit interessante stuk tegen :)
pi_220639558
In de tuin vloog een luidkeels fluitend winterkoninkje af en aan vanaf de schutting in de klimop aan ons balkon.. dus camera op statief in de aanslag, gericht op de schutting.
1 zonder en 1 mét een snavel vol nestmateriaal O+ *G*
Je moet wel snel zijn dus niet helemaal scherp, je knippert 1x met je ogen en weg was ie :D

zaterdag 25 april 2026 @ 21:37:19 #59
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_220654659
Ik ben gisteren aangekomen op mijn vakantiebestemming op het schiereiland Fischland-Darß-Zingst in Duitsland. Qua natuur ben ik echt in het paradijs beland. Even een crosspost van de eerste dag:

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 20:15 schreef Symphonic het volgende:

[..]
Het is echt een feest hier….
De score tot nu toe: Kraanvogels (twee achterblijvers) ooievaars zwarte wouw, rode wouw, bruine kiekendief, grauwe kiekendief O+ , slechtvalk, heggemussen, huismussen, zanglijster, winterkoninkjes, boerenzwaluwen, gierzwaluwen, mantelmeeuwen, noordse stern, gisteren een zwerm met echt een paar duizend brandganzen, grauwe klauwier, zwarte roodstaartjes en bonte vliegenvangers.
Het is bijna overweldigend.
Die ganzen dat was echt bizar. Er kwam een orkaan van geluid aan en het werd gewoon donker.
Pietje Puk en de Plakbandcrisis
pi_220654903
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 21:37 schreef Symphonic het volgende:
Ik ben gisteren aangekomen op mijn vakantiebestemming op het schiereiland Fischland-Darß-Zingst in Duitsland. Qua natuur ben ik echt in het paradijs beland. Even een crosspost van de eerste dag:
[..]
Die ganzen dat was echt bizar. Er kwam een orkaan van geluid aan en het werd gewoon donker.
Wow _O_ O+
pi_220660527
Grasmussen

#35.
  zondag 26 april 2026 @ 20:51:39 #62
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_220660574
Oh leuk dat FOK! ook een vogeltopic heeft.

Wij wonen heel dichtbij een best groot parkgebied, en ik kom er nu (na bijna 9 jaar :')) achter dat er echt veel verschillende soorten zitten.

Heb nu de Merlin Bird ID app en al superveel vogels in de app gehad. Ik heb (nog) geen verrekijker, dus ik doe het eigenlijk alleen op gehoor, ik zie ze bijna nooit.
Koel en donker bewaren
pi_220660798
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 20:51 schreef Guanabana het volgende:
Oh leuk dat FOK! ook een vogeltopic heeft.

Wij wonen heel dichtbij een best groot parkgebied, en ik kom er nu (na bijna 9 jaar :')) achter dat er echt veel verschillende soorten zitten.

Heb nu de Merlin Bird ID app en al superveel vogels in de app gehad. Ik heb (nog) geen verrekijker, dus ik doe het eigenlijk alleen op gehoor, ik zie ze bijna nooit.
Welkom.

Dat komt vanzelf, veel oefenen en geduld hebben
#35.
pi_220661477
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 21:37 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Heerlijk zeg, geniet er van!
Leuk dat je dat zegt van die ganzen, dat had ik ook eens van iemand gehoord.
Ze gingen kijken naar Kraanvogels in Duitsland, maar het geluid van de Ganzen was de meest spectaculaire herinnering :)
pi_220668779
Gisteren mijn eerste 3 Gierzwaluwen van het seizoen boven mijn huis gespot!
Laat de zomer maar beginnen *O*
pi_220671431
Bij deze een foto van 'mijn' moedermerel, zoals we haar noemen
Ze zit even in de schaduw van de regenton uit te buiken van een portie rozijnen en meelwormen

pi_220672077
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 14:12 schreef Kanaroe het volgende:
Bij deze een foto van 'mijn' moedermerel, zoals we haar noemen
Ze zit even in de schaduw van de regenton uit te buiken van een portie rozijnen en meelwormen

[ link | afbeelding ]
Ze ziet er goed uit O+
pi_220672937
Unieke bigamie in groeve Maastricht: oehoe bevrucht twee vrouwtjes - https://nos.nl/l/2612309
pi_220674043
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 april 2026 18:25 schreef Blues het volgende:
Unieke bigamie in groeve Maastricht: oehoe bevrucht twee vrouwtjes - https://nos.nl/l/2612309
Mooi verhaal is dat, hopelijk blijft er geen alleenstaande moeder over en kunnen de vrouwen het ook met elkaar vinden.
Straks een hele commune in de mergelgroeve :D
pi_220674574
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 20:59 schreef Kanaroe het volgende:

[..]
Mooi verhaal is dat, hopelijk blijft er geen alleenstaande moeder over en kunnen de vrouwen het ook met elkaar vinden.
Straks een hele commune in de mergelgroeve :D
:D
En wat leuk dat jij nu ook plaatjes post O+
pi_220675994
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 21:48 schreef Blues het volgende:

[..]
:D
En wat leuk dat jij nu ook plaatjes post O+
Haha, ik weet nu hoe het moet
Toch leuk, af en toe een plaatje bij het praatje :s)
  woensdag 29 april 2026 @ 21:52:54 #72
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_220680928
Ik heb me gisteren zelf een paar keer moeten knijpen.
Het was bijna gewoon te mooi om waar te zijn.

Ik was in een een mooi natuurgebied en was echt betoverd door de schoonheid.
De eerste paar kilometer kwam ontzettend veel bruine kiekendieven tegen. Opeens twee zeearenden in de kijker. Terwijl ik die met kippenvel op mijn rug stond te bekijken, werd mijn idylle ruw verstoord. Er kwamen ineens kraanvogels door het beeld vliegen :( De brutaliteit. Later de boswachter gesproken. Er zijn meerdere broedparen zeearend en verschillende jaarlingen die nog niet broeden. De kraanvogels die er nu nog zijn broeden in het gebied. Ik ga morgen nog maar een keer lopen daar.
pi_220681026
O+ !
Welk natuurgebied?
pi_220681086
Ergens in Duitsland toch?
  woensdag 29 april 2026 @ 22:27:51 #75
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_220681114
Ik zit midden op Fischland-Darss-Zingst