abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220388461
Gewapende man op de vlucht, politie begint klopjacht

Utrecht - De politie waarschuwt mensen voor een man die voor het laatst is gezien bij het Diakonessenhuis in Utrecht. Volgens een bezoeker van het ziekenhuis heeft de man een vuurwapen afhandig gemaakt van een justitieel medewerker. Een woordvoerder van de politie zegt dat nog niet te kunnen bevestigen.
De woordvoerder zegt het voor nu te houden bij 'een verdachte situatie'. Wel heeft de politie een signalement verspreid en de man niet zelf te benaderen. Het gaat om een licht getinte man van 1,80 meter met kort donker haar. Hij draagt een licht grijze sweater en een licht grijze broek.

Inmiddels heeft de politie een aanvulling op het signalement gegeven. De verdachte is gezet en heeft opvallende littekens in zijn gezicht.
De verdachte is ongeveer rond 11.30 uur voor het laatst gezien lopend in de richting van stadion Galgenwaard.
Helikopter en honden
De ziekenhuisbezoeker, die het incident zelf niet gezien heeft, zegt dat de medewerker van justitie nog vlak voor de ingang lag toen hij aan kwam lopen. Daar kreeg hij van anderen te horen dat een man de justitieel medewerker had overmeesterd en daarbij een vuurwapen heeft gestolen.
Daarna hield de man meerdere mensen onder schot, eiste dat zij op de grond gingen liggen, waarna hij op de vlucht sloeg.
Bij de ingang van ziekenhuis is de politie met honden aan het zoeken naar sporen. Ook vliegt er een helikopter rond boven het gebied om mee te zoeken naar de verdachte.

https://www.rtvutrecht.nl(...)tie-begint-klopjacht

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_220388469
quote:
Het gaat om een licht getinte man
Hier gestopt met lezen.
  vrijdag 20 maart 2026 @ 13:07:37 #3
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220388473
Oei. Daar was ik laatst nog. Komt wel dichtbij zo. Het zal je gebeuren zeg zo'n gek! :X
  vrijdag 20 maart 2026 @ 13:10:18 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220388489
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_220388499
Duidelijke beschrijving, een gezicht vol littekens. Die hebben ze zo te pakken lijkt me.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_220388517
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 13:11 schreef Hathor het volgende:
Duidelijke beschrijving, een gezicht vol littekens. Die hebben ze zo te pakken lijkt me.
Zouden er nog een paar littekens bij kunnen?

Wat een enge situatie. -O-
  vrijdag 20 maart 2026 @ 13:17:32 #7
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220388526
quote:
Geprobeerd met mes en vork te eten. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_220388536
Die justitieel medewerker zou ik ook even flink aan te voelen. Is deze overmeesterd of heeft hij/zij zich laten overmeesteren. In beide gevallen sowieso ontslaan natuurlijk.
pi_220388539
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 13:20 schreef Kottnauer het volgende:
Die justitieel medewerker zou ik ook even flink aan te voelen. Is deze overmeesterd of heeft hij/zij zich laten overmeesteren. In beide gevallen sowieso ontslaan natuurlijk.
:')
Tap tap tap
pi_220388542
quote:
Mag het hopen inderdaad.
Ook in moeilijke tijden.
  vrijdag 20 maart 2026 @ 13:24:48 #11
65846 Bocaj
47th President.
pi_220388550
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 13:20 schreef Kottnauer het volgende:
Afhandig laten maken van zijn wapen.... Wat een kluns. Volgens leer je dat als eerste. Zorg dat ze je pang pang pistool niet afpakken!
pi_220388563
Best bijzonder doorgaans gaan er 3/4 man mee en krijg je een stok in je broek (dat is gewoon een bezemsteel met leren straps).
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220388572
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 13:27 schreef raptorix het volgende:
Best bijzonder doorgaans gaan er 3/4 man mee en krijg je een stok in je broek (dat is gewoon een bezemsteel met leren straps).
Zoals het er nu staat (bij RTV Utrecht is het bericht geüpdate) waren het er twee:

quote:
[...] Volgens een woordvoerder van het ziekenhuis gaat het om iemand "uit het justitiële circuit". Hij zag vanochtend zijn kans schoon en heeft zijn begeleiders tegen de grond gewerkt. Daarna sloeg hij op de vlucht.
De twee begeleiders zijn nog in het ziekenhuis ter controle. Volgens de woordvoerder zijn zij niet gewond geraakt.[...]
  Spellchecker vrijdag 20 maart 2026 @ 13:32:19 #14
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220388593
Uit de nieuwslink in de OP:

quote:
Utrecht - Een man die vanochtend onder begeleiding van twee medewerkers van justitie in het Diakonessenhuis in Utrecht was, is op de vlucht geslagen. Hij zou een wapen afhandig hebben gemaakt van een van zijn begeleiders. De politie is een klopjacht begonnen.
Volgens een woordvoerder van het ziekenhuis gaat het om iemand "uit het justitiële circuit". Hij zag vanochtend zijn kans schoon en heeft zijn begeleiders tegen de grond gewerkt. Daarna sloeg hij op de vlucht.
De twee begeleiders zijn nog in het ziekenhuis ter controle. Volgens de woordvoerder zijn zij niet gewond geraakt.
Volgens een bezoeker van het ziekenhuis heeft de man een vuurwapen afhandig gemaakt van een van de begeleiders. Een woordvoerder van de politie zegt dat nog niet te kunnen bevestigen.
De politiewoordvoerder zegt het voor nu te houden bij 'een verdachte situatie'. Wel heeft de politie een signalement verspreid en de man niet zelf te benaderen. Het gaat om een licht getinte man van 1,80 meter met kort donker haar. Hij draagt een licht grijze sweater en een licht grijze broek.
Dus hij heeft een van zijn begeleiders het wapen afhandig gemaakt. Helemaal idioot. Die mensen zijn ingeschakeld om die man in het ziekenhuis te begeleiden/beveiligen.

8)7
pi_220388615
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 13:29 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Zoals het er nu staat (bij RTV Utrecht is het bericht geüpdate) waren het er twee:
[..]

Ik denk dat het dan niet om een zware gevangene ging, normaal word dat gedaan door Dienst Vervoer en Ondersteuning, en geloof me dat zijn niet types die je even wegduwt, en volgens mij is hun schietinstructie vrij soepel ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 20 maart 2026 @ 13:56:01 #16
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220388728
quote:
Penny...Penny...Penny...
  vrijdag 20 maart 2026 @ 13:58:29 #17
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220388743
Wapens afpakken van Justitie.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_220388756
#ongeschikt
  vrijdag 20 maart 2026 @ 14:02:24 #19
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_220388762
In zulke gevallen graag meteen beeld van de voortvluchtige openbaar maken. De samenleving is helemaal niet gebaat bij de bescherming van zijn privacy.
Life is what you make it.
pi_220388970
quote:
Conjo Patrick.
pi_220389113
Het is onmogelijk om elk incident te voorkomen. Hopelijk pakken ze hem snel.
  vrijdag 20 maart 2026 @ 14:50:06 #22
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_220389131
quote:
15s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 14:02 schreef Schanulleke het volgende:
In zulke gevallen graag meteen beeld van de voortvluchtige openbaar maken. De samenleving is helemaal niet gebaat bij de bescherming van zijn privacy.
Ja, vind ik ook, niemand heeft er wat aan als zijn foto over twee maanden gepubliceerd wordt.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_220389176
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 13:07 schreef Perox het volgende:
Oei. Daar was ik laatst nog. Komt wel dichtbij zo. Het zal je gebeuren zeg zo'n gek! :X
Misschien komt-ie wel jouw kant op. ;)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  vrijdag 20 maart 2026 @ 15:01:42 #24
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_220389314
Het gaat om een licht getinte man met littekens in zijn gezicht.

Hopelijk pakken ze hem snel, voor deze slachtoffers maakt.
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.
pi_220389339
Leerlingen van het nabijgelegen St. Bonifatiuscollege moeten binnen blijven zo lang de verdachte nog niet is gevonden. De politie waarschuwt mensen in de buurt van het Diakonessenhuis in Utrecht voor de ‘verdachte situatie’.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')