Klopt inderdaad, PGI was het.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 01:00 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ah, dan gok ik op PGI-buitenland?
Oh, van dat bed is wel echt naar,. Denk je dat het bed nog wat gaat wennen? En hoezo ‘gekregen’? Sowieso lijkt me een slechte slaper zijn standaard wel kut, trouwens.
Beetje suffe vraag misschien maar jouw kant van KB heeft denk ik dezelfde kantine?
Oh, dat is wel handigquote:Op zaterdag 28 maart 2026 07:11 schreef Chandler het volgende:
[..]
Ik heb wel een overzicht van de 100 beste posters
Naam + UI
Alleen weet ik niet zeker of ze echt allemaal Groningers zijn!
Goede gok,quote:Op zaterdag 28 maart 2026 14:52 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Klopt inderdaad, PGI was het.
Jawel, heb de topper eraf gehaald. Was Memroy-foam. Ik vind het ongelooflijk rot liggen. Van moeders gehad
En KB heeft toch maar 1 kantine ? Op de noord-kant. Eet er wel 's wat maar vind het nou niet echt hoogstaande kwaliteitGrand Cafe kom ik nog maar zelden. Vind het vaak ook veel te druk daar.
Goede vraag !quote:Op zaterdag 28 maart 2026 19:46 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Goede gok,.
Waarom geeft je moeder je ineens een matras,?
Of KB één kantine heeft, wist ik dus niet zeker. Vandaar m’n vraag. Kantine kom ik regelmatig maar alleen voor de vlaflip en omdat ik mijn eten regelmatig vergeet of te weinig mee heb. Grand café alleen voor de soort van mangosap soms.
Het is me wel overal te druk inderdaad. Ik haat drukte en mensen, dus wat dat betreft is het niet echt fijn,. Dat laatste is een understatement. Daarom ga ik vaak wat tegen ‘t einde van de openingstijden. En dan hoop ik op de vlaflip (is er meestal nog!).
Ik mag helaas niet altijd zelf mijn tijden kiezen,quote:Op zaterdag 28 maart 2026 23:56 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Goede vraag !![]()
Ik ga dus altijd om 11:30, voor de drukte aan, ik heb ook een rothekel aan hordes mensen
Dat is mooi balen ! Ik mag gaan wanneer ik wilquote:Op zondag 29 maart 2026 20:39 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik mag helaas niet altijd zelf mijn tijden kiezen,.
Maar ik ren toch altijd direct naar de vlaflip en ben pleite.
quote:Op dinsdag 31 maart 2026 08:27 schreef ChipsZak. het volgende:
Weer een treinrit,. Ik kan de komende tijd weinig tot niet thuiswerken. Janken. Nu niet eens KB12. Sorry @:gibson88
.
Hoe is ‘t met @:nietzman?
Wat leuk,quote:Op dinsdag 31 maart 2026 08:33 schreef nietzman het volgende:
Er zaten een paar koolmeesjes aan m'n aan de boom getiewrapte vogelhuisje te snuffelen.
De wat? Chap?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 08:33 schreef nietzman het volgende:
Maar heerlijk. Ze zijn de Chap alleen aan aan het schuren op het moment dus ik heb er voor gekozen vandaag maar een beetje thuis te werken.
Met jou dan snorkel?
Iemand die jij wél herkent,quote:Op dinsdag 31 maart 2026 09:55 schreef Gibson88 het volgende:
[..]Neeeee ! Naar wie moet ik nu gaan zwaaien ?
Neequote:
Wellicht dat je me ooit had herkend zou hebben als je wist waar je op moet letten want ik val wel enigszins op,quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:51 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
NeeRene misschien wel als hij een selfie in zijn UI heeft. Nietz misschien aan de dreads maar verder, zou het niet weten.
Chaplin pub, waar Nietz normaliter boven werktquote:Op dinsdag 31 maart 2026 12:09 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
De wat? Chap?
Ik ben aangenomen bij een andere afdeling maar weet dus (nog steeds) niet of ik wel wil en nu zit ik in paniekmodus,. Een verlammende. Lekker dan.
Ondertussen nu training voor een ‘skill’ () die ik straks niet meer nodig heb omdat ik weg ben naar de andere afdeling. Maar de training is wel relax dus ik houd gewoon m’n mond,
.
Volgens mij ben ik ook redelijk herkenbaarquote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:51 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
NeeRene misschien wel als hij een selfie in zijn UI heeft. Nietz misschien aan de dreads maar verder, zou het niet weten.
Uhm lastig, netjes gekleed en brilquote:Op dinsdag 31 maart 2026 17:36 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Wellicht dat je me ooit had herkend zou hebben als je wist waar je op moet letten want ik val wel enigszins op,. Niet zo moeilijk binnen die saaie bende daar dus zo extreem is ‘t ook weer niet.
Had ik jóu kunnen herkennen?
Typische ambtenaar.quote:
Bijzondere vraagquote:Op dinsdag 31 maart 2026 19:11 schreef ChipsZak. het volgende:
Zeg @:Tararaboemdijee
Mag je binnen jullie interpretatie van het geloof van elkaar scheiden?
Bedankt voor de uitleg,quote:Op dinsdag 31 maart 2026 21:45 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Bijzondere vraag
En best ingewikkeld om te beantwoorden.
We (onze kerk) houden wat dat betreft een bijbels principe aan. Het huwelijk is in principe bedoeld tot de dood je scheid. Maar er zijn talloze situaties en redenen waarom een scheiding van toepassing is, in sommige gevallen zelfs verstandig of volkomen vanzelfsprekend. Aan een huwelijk moet je werken, en dat zal een eerste uitgangspunt zijn, werken aan je relatie, met bijv relatietherapie ofzo. Maar je hebt gevallen dat 1 partij dat niet wil, of dat de ontstane situatie dat stadium ver voorbij is. We hebben zelfs enkele gevallen gehad waarin een scheiding werd aangeraden. In de bijbel staan ook nodige scheidingen, regels bij scheiding etc.
We hebben in onze kerk ook heus een aardig aantal gescheiden mensen.
Maar blijven lastige situaties en moet je altijd per geval bekijken.
We beschouwen een scheiding niet als een zondig iets waardoor je uit de kerk wordt gezet, of wordt gezien als paria. Verre van.
Ja Chips is kleurrijk voor wat ik begrepen hebquote:Op dinsdag 31 maart 2026 17:53 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik ook redelijk herkenbaar
(en inderdaad, ChipsZak. is ook wel uit een menigte te pikken)
quote:Op woensdag 1 april 2026 07:21 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Ja Chips is kleurrijk voor wat ik begrepen heb
Alertheid modus is nu ingeschakeldquote:
Oke, zoals gezegd zou ik hier nog wat verder op ingaan,quote:Op dinsdag 31 maart 2026 21:45 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Bijzondere vraag
En best ingewikkeld om te beantwoorden.
We (onze kerk) houden wat dat betreft een bijbels principe aan. Het huwelijk is in principe bedoeld tot de dood je scheid. Maar er zijn talloze situaties en redenen waarom een scheiding van toepassing is, in sommige gevallen zelfs verstandig of volkomen vanzelfsprekend. Aan een huwelijk moet je werken, en dat zal een eerste uitgangspunt zijn, werken aan je relatie, met bijv relatietherapie ofzo. Maar je hebt gevallen dat 1 partij dat niet wil, of dat de ontstane situatie dat stadium ver voorbij is. We hebben zelfs enkele gevallen gehad waarin een scheiding werd aangeraden. In de bijbel staan ook nodige scheidingen, regels bij scheiding etc.
We hebben in onze kerk ook heus een aardig aantal gescheiden mensen.
Maar blijven lastige situaties en moet je altijd per geval bekijken.
We beschouwen een scheiding niet als een zondig iets waardoor je uit de kerk wordt gezet, of wordt gezien als paria. Verre van.
Alertheidmodus,quote:Op woensdag 1 april 2026 09:24 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Alertheid modus is nu ingeschakeldOf kan ik je ergens terugzien in de vorige reeks topic dat toen de demonstratie tegen femicide gaande was
? Daar staan een hele rits aan foto's en meen mij ter herinneren dat je daaraan hebt meegedaan.
Zie DMquote:Op woensdag 1 april 2026 09:45 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Alertheidmodus,. Ik deed inderdaad mee aan de mars tegen femicide. Maar denk maar niet dat ik iets ga delen zonder trade deal,
. Beetje mij gaan lopen herkennen straks maar ik niet weet wie mij weet. Moiuhhhh
Gevonden,quote:Op woensdag 1 april 2026 10:00 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Zie DMvoor een prachtige foto van een Gibs in het wild
Lang blond haar, en treed wel eens als woordvoerder voor de wijk opquote:Op woensdag 1 april 2026 07:21 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Ja Chips is kleurrijk voor wat ik begrepen heb
Edit: Nou ben ik benieuwd hoe ik jou kan herkennen Tara
Bedenk dat er zoveel verschillende soorten kerken zijn, ieder weer met andere interpretaties, regeltjes, of juist niet. Sommige leer is behoorlijk streng, meestal ook veroordelend. Anderen hebben weer een totale andere inslag. Dat is best lastig. Ik zie dat verschil in de VS heel erg duidelijk, waar je aan de ene kant de veroordelende lui van MAGA hebt, en aan de andere kant christenen zoals Jimmy Carter en Mr. Rogers dat waren, of zoals Dolly Parton dat is.quote:Op woensdag 1 april 2026 09:39 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Oke, zoals gezegd zou ik hier nog wat verder op ingaan,. Ik was er benieuwd naar omdat, zover ik mij kan herinneren, jullie toch wel vrij ‘actief’ gelovig zijn, als je snapt wat ik bedoel? Er zijn mensen die gelovig zijn maar waar je verder volledig niets van merkt. Geen Amen, geen enkele keer een kerkbezoekje of gebed.
Nu boeit mij dat niet en ik kijk niet anders naar die anderen of als ‘minder gelovig’ oid maar ik zal ze die vraag over het huwelijk niet stellen,.
En waarom ik er ineens aan moest denken was omdat ik een jonge collega had, een twintigjarige jongen en hij werkt hier nu niet meer, en die was zeer gelovig. Hij wilde uiteindelijk ook naar een meerjarige Bijbelschool met zijn (in de kerk ontmoette) vriendin. Die overigens bizar snel zijn verloofde werd en binnen een jaar waren ze getrouwd en had hij op zijn 21e een vrouw. Ik vond dat zo vreemd klinken..
Hoe dan ook, hij was dus ook van mening dat je niet mag scheiden. Gewoon totaal niet. Hij zou nog iets voor me uitzoeken maar daar is hij niet aan toegekomen maar dat betrof mijn vraag of je mag scheiden als bijvoorbeeld je vent is vreemdgegaan. Dan heb jij je namelijk wel aan ‘de regels’ gehouden maar heeft de ander dit kapotgemaakt. Mag je dan besluiten te scheiden (binnen zijn interpretatie)? Hij zou daar dus wat verder induiken want hij wist het niet met honderd procent zeker zeggen maar hij was vrij snel daarna weg bij het bedrijf, dus alas.
Jaquote:Op woensdag 1 april 2026 09:41 schreef ChipsZak. het volgende:
Hij had het overigens wel een keer over het huwelijk (toen dit gesprek gaande was dus) dat Jezus een soort bruid is oid al je trouwt en er zo naar moet kijken. Zoiets. Ik moest lachen maar gelukkig wist ik dit grotendeels in te houden.
Weet jij waar hij op doelt?
Weet niet eens wat mn usericon is. Hehe.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:51 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Ha ha ja ja 1 Aprilquote:Op woensdag 1 april 2026 10:23 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Gevonden,. Ik moet me nu ook aan m’n belofte houden maar heb eerst haast want m’n Pilatesles begint zo,
.
quote:Op woensdag 1 april 2026 12:59 schreef Rene het volgende:
[..]
Weet niet eens wat mn usericon is. Hehe.
Ah verdilleme, dan blijf je een mysteriequote:
Onze Tara behoort bij onze Dolly Parton. Leuk setje.quote:Op woensdag 1 april 2026 12:36 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Bedenk dat er zoveel verschillende soorten kerken zijn, ieder weer met andere interpretaties, regeltjes, of juist niet. Sommige leer is behoorlijk streng, meestal ook veroordelend. Anderen hebben weer een totale andere inslag. Dat is best lastig. Ik zie dat verschil in de VS heel erg duidelijk, waar je aan de ene kant de veroordelende lui van MAGA hebt, en aan de andere kant christenen zoals Jimmy Carter en Mr. Rogers dat waren, of zoals Dolly Parton dat is.
Ik weet wel onder welke groep ik mijzelf schaar
Maar zo snel verloven en trouwen, dat komt wel vaker voor, en dat is vooral vanwege 1 ding: seks, want seks hoort binnen het huwelijk, dus trouwen ze maar snel, zodat ze 'niet in verlelding komen'. Nadeel is dat je elkaar amper kent, en dus elkaar flink kan tegenkomen als echtpaar.
Maar je hebt gelijk, er zijn bijbelse voorbeelden waarin het gerechtigd was om te scheiden, en overspel (vreemd gaan) is daarbij een voorbeeld. Iemand breekt de echtelijke trouw, dus staat het de ander vrij om te vertrekken.
[..]
Ja
Dit komt vanuit een tekst waarin de man opgedragen wordt je vrouw lief te hebben zoals Jezus zijn kerk lief heeft (Efeziërs 5). Er zijn heel veel gelijkenissen tussen de rituelen rondom een Joods huwelijk, zoals in de Bijbel beschreven, en de terugkomst van Jezus. Namelijk een bruidegom zal zich kenbaar maken, om de hand van de bruid vragen, dan vertrekken, een huis bouwen (of uitbouwen) voor zijn bruid en toekomstig gezin, en dan terugkeren om zijn bruid op te halen.
Daarom wordt de kerk/de gelovigen ook wel de 'bruid van Christus' genoemd, en Jezus dus gezien als bruidegom.
Best wel diepzinnig, theologische stuff
Maar mede daarom wordt het huwelijk vanuit kerken gezien als een speciaal verbond, waar je goed mee om moet gaan.
Wie ben jij wel?! Volgens mij heb ik jou ook nog nooit gezien.quote:
Nietes,quote:
Klopt. Hahaquote:Op woensdag 1 april 2026 15:02 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Wie ben jij wel?! Volgens mij heb ik jou ook nog nooit gezien.
Ik ben ineens heel shocked,quote:
Ja shiiiitquote:Op woensdag 1 april 2026 16:50 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik ben ineens heel shocked,. Je bent er actief al zo lang dat ik het me eigenlijk nooit heb beseft,
. Mede omdat Sebas je natuurlijk wel ‘kende’, en volgens mij meer mensen uit dit topic, waardoor ik er nooit bij stil heb gestaan.
Precies. Bevalt me totaal niet dit.quote:
Dat weet jij heul niet! Je hebt er simpelweg niet meer naar gevraagd.quote:Op woensdag 1 april 2026 19:23 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Welles! Je hebt je woord niet gehouden.
Bij deze mag ik een aanwijzing/een kiekje van jou?quote:Op woensdag 1 april 2026 22:21 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Dat weet jij heul niet! Je hebt er simpelweg niet meer naar gevraagd.
quote:Op donderdag 2 april 2026 08:11 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Bij deze mag ik een aanwijzing / een kiekje van jou?
Nogmaals de vraag, heb de post aangepast.quote:Op donderdag 2 april 2026 08:41 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]. Enkel als je nogmaals vraagt en die spaties voor en na de schuine streep weghaalt want dat hoort niet én zo blijft dat vraagteken ook op die ene regel in plaats van zijn eigen,
.
quote:Op donderdag 2 april 2026 08:55 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Nogmaals de vraag, heb de post aangepast.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |