Ah, het Iraanse regime dat Christelijk is. Was ik helemaal vergeten.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 12:40 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
En anderen verwijten dat hun niet goed lezen.
Ik zeg er letterlijk helemaal niets over.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 12:53 schreef Mubassie het volgende:
[..]
En zo gaat het in elk topic.
bianconeri ziet alleen maar moslimhaters.
Er is nog geen bewijs, de onderzoeken zijn nog volop in gang.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 12:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik zeg er letterlijk helemaal niets over.
Ik vraag alleen maar om bewijs, ipv kansloze beschuldigingen zonder enige informatie.
Maar goed feiten zijn nooit zo belangrijk blijkt maar weer.
Je blijft maar doorgaan he.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 12:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ah, het Iraanse regime dat Christelijk is. Was ik helemaal vergeten.
Bedankt voor de herinnering.
Precies... Er is (nog) geen bewijs.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 12:58 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Er is nog geen bewijs, de onderzoeken zijn nog volop in gang.
Maar wel het meest logisch dat er een Israelier achter deze liquidatiepoging zit![]()
Ah nee, het Iraanse regime wordt niets verweten.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 12:59 schreef Watmoetjenou het volgende:
Ik zal het even in kindertaal uitleggen
Je hebt op de wereld mensen sommige mensen hebben een religie wat de islam heet. Een deel van die mensen wonen in Iran of zijn Iraniėrs in het buitenland.
Al deze bovenstaande groepen wordt niks verweten.
In Iran heb je het Iraanse regime. Daar zitten ook lui van in Nederland.
Deze groep is wel het eerste waar men aan denkt bij een aanslag zoals dit
Er zijn ook heel veel andere moslims, die keuren dit waarschijnlijk ook af. Dus nee, dit topic is geen anti-moslim topic. Ook geen anti-mensen topic, ook geen anti-religie topic, ook geen anti-Iran topic. Er wordt gewoon gespeculeerd uit welke hoek het zeer vermoedelijk komt.
Nee, daar gaat het helemaal niet over. Er wordt direct vingertje gewezen.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 13:01 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Je blijft maar doorgaan he.
Het gaat hier over Iran en het regime en dat het vermoedelijk ook uit die hoek komt.
Precies zoals in de kranten vermeld is.
Ik vind het triest dat mensen vluchten en in een veilig land alsnog niet veilig zijn. Helaas gebeurd dit vaker en is het hier ook zeker niet uitgesloten.
Je oppert zelf toch de dader vanuit de Israėlische hoek. Dus eigenlijk doe jij niet anders.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 13:01 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Precies... Er is (nog) geen bewijs.
[..]
Ah nee, het Iraanse regime wordt niets verweten.
Vingertje wijst wel duidelijk bij iedereen 1 kant op, ondanks dat er helemaal geen bewijs is.
Er wordt niet gespeculeerd. De daders staan al vast. BIJ SOMMIGEN!!! Voordat je mij weer woorden in de mond gaat leggen.
Tijdens de rode lijn demonstratie liep er een hele groep Iraniėrs mee met duidelijke sympathieėn voor het regime. Hopelijk zijn die goed in beeld gebracht door de aivd.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 11:55 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat 95%, maar er zitten gewoon Iraanse spionnen hier hoor.
Waar slaat dat nou weer op?quote:Op vrijdag 20 maart 2026 13:41 schreef ach het volgende:
Kon deze Iranier ook in de politiesystemen? Wel vreemd dat iemand uit Iran na 6 jaar al hier bij de politie kan werken.. zo lok je het ook wel een beetje uit
Wat lok je hiermee uit? Neergeschoten worden?quote:Op vrijdag 20 maart 2026 13:41 schreef ach het volgende:
Kon deze Iranier ook in de politiesystemen? Wel vreemd dat iemand uit Iran na 6 jaar al hier bij de politie kan werken.. zo lok je het ook wel een beetje uit
Waarom zou dat een probleem zijn?quote:Op vrijdag 20 maart 2026 13:41 schreef ach het volgende:
Wel apart trouwens dat iemand die gevlucht is uit Iran als ICTer bij de politie aan de slag kan.. zo iemand zou wat mij betreft nooit bij politie, justitie of defensie computersystemen moeten kunnen komenquote:
Kan wezen dat ze er een tiener voor geronseld hebben. Dat gebeurd vaker.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 14:03 schreef Goprolover het volgende:
Na het zien van dat filmpje op Nu.nl vraag ik mij wel af of het echt met Iran te maken heeft. Het was maar 1 schot en hij leefde duidelijk nog.
Van een Iraanse hitman verwacht je iets meer.
Er is nog helemaal niemand beschuldigd, nou ja Israėl door jou.. Het enige wat mensen hier zeggen is dat het Iraanse regime niet vies is van dit soort (poging tot) liquidaties. Dat heeft verder geen ene fuck met religie te maken.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 13:02 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee, daar gaat het helemaal niet over. Er wordt direct vingertje gewezen.
Ipv te wachten op de feiten.
Vingertje wijzen is natuurlijk veel leuker.
En ja als het regime er achter zou zitten is dat walgelijk.
Maar dat weten we niet.
Onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
Dat.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 14:12 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Er is nog helemaal niemand beschuldigd, nou ja Israėl door jou.. Het enige wat mensen hier zeggen is dat het Iraanse regime niet vies is van dit soort (poging tot) liquidaties. Dat heeft verder geen ene fuck met religie te maken.
Hetzelfde zou gebeuren als hier een kritische Rus uit het raam pleurt..
quote:Op vrijdag 20 maart 2026 12:03 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Lezen blijft lastig voor sommigen.
Ik zeg nergens ZELF dat Israel of wie dan ook de schuld zou hebben.
Ik zeg alleen dat het heel hypocriet is dat de ene keer de ´´tegenstanders´´ de schuld krijgen, zonder enig bewijs. Zonder enige informatie.
Terwijl als het om moslims gaat, het wel de moslims moeten zijn.
Dat is ongelofelijk krom en hypocriet.
Zelf beschuldig ik dus helemaal niemand, maar lezen is te lastig blijkbaar.
Er is niets bekend, dus valt er ook niemand te beschuldigen.
Ah en te grappig. Alles en iedereen geeft extreem rechts de schuld van problemen hier, maar he nu ineens is het juist degene die er tegenin gaat![]()
Dus de vele vele mensen die de schuld bij 1 partij hebben, hebben het allemaal mis![]()
![]()
Waarom niet?quote:Op vrijdag 20 maart 2026 14:06 schreef nixxx het volgende:
[..]
Wel apart trouwens dat iemand die gevlucht is uit Iran als ICTer bij de politie aan de slag kan.. zo iemand zou wat mij betreft nooit bij politie, justitie of defensie computersystemen moeten kunnen komen
Vind ik niet, bij politie heb je waarschijnlijk ook al snel toegang nodig tot allerlei vertrouwelijke databases om je werk als icter te doen. En kun je mogelijk ook nog de logging die bijhoudt wie waarin kijkt omzeilen.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 14:57 schreef theguyver het volgende:
[..]
Waarom niet?
AIVD nee dat snap ik maar, ICT-er bij de politie kan gewoon prima hoor.
quote:Neergeschoten Iraniėr vierde dood ayatollah Khamenei op sociale media
De man van Iraanse afkomst die gisteren werd neergeschoten in Schoonhoven, bedankte de Amerikaanse president Trump op sociale media voor het doden van ayatollah Khamenei. Dat deed de politiemedewerker onder meer op zijn account op Instagram, waar hij meer dan 40.000 volgers heeft.
Dat de man zich uitsprak tegen het regime werd vanmorgen gemeld door justitieminister Van Weel. Zijn afkeer van de ayatollahs blijkt nu ook uit zijn accounts op sociale media, die de NOS achterhaalde. Daar omschrijft hij zichzelf als atheļst en deelde hij beelden van de blijdschap in Iran na het begin van de aanvallen op het land door Israėl en de Verenigde Staten.
Hij plaatst al zeker sinds 2020 berichten over zijn wens voor een andere koers voor het land. In de berichten heeft hij ook veel aandacht voor de slachtoffers van het streng-islamitische regime.
Zoon van de sjah
Ook deelde hij online berichten van Reza Pahlavi, de zoon van de in 1979 afgezette sjah. Pahlavi staat bekend als tegenstander van het regime. Grote protesten in Teheran en andere steden werden begin dit jaar bloedig neergeslagen door het regime van Khamenei.
Zijn buren uit Schoonhoven zeggen tegen de NOS dat het een vriendelijke man is, met een jong gezin.
'Mensen zijn geschrokken'
Vanmiddag bracht burgemeester Hans Beenakker van de gemeente Krimpenerwaard een bezoek aan de buurt. Daar sprak hij onder anderen met een vrouw die gisterochtend eerste hulp verleende aan de neergeschoten politiemedewerker. "Mensen zijn natuurlijk geschrokken. Tegelijkertijd heb ik tijdens mijn rondgang gemerkt dat bewoners zich nog wel veilig voelen in hun buurt. Maar er leven ook veel vragen."
De burgemeester wilde niet ingaan op vragen over mogelijke beveiligingsmaatregelen. Zo liet hij in het midden of het betrokken gezin al werd beveiligd en of er extra maatregelen komen voor andere Schoonhovenaren van Iraanse afkomst.
Concrete aanwijzingen dat de schietpartij te maken heeft met de Iraanse afkomst van de man, zijn er niet, zei minister Van Weel vanmorgen. "Maar het feit dat hij Iraans is en zich uitsprak tegen het regime, is iets wat we serieus moeten nemen."
En dan is het weer een buitenlandse profiteur zonder werkquote:Op vrijdag 20 maart 2026 14:06 schreef nixxx het volgende:
[..]
Wel apart trouwens dat iemand die gevlucht is uit Iran als ICTer bij de politie aan de slag kan.. zo iemand zou wat mij betreft nooit bij politie, justitie of defensie computersystemen moeten kunnen komen
Hoe zeg ik dat ik geen fuck van IT snap, zonder te zeggen dat ik niets van IT snap.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 15:38 schreef nixxx het volgende:
[..]
Vind ik niet, bij politie heb je waarschijnlijk ook al snel toegang nodig tot allerlei vertrouwelijke databases om je werk als icter te doen. En kun je mogelijk ook nog de logging die bijhoudt wie waarin kijkt omzeilen.
Ik zou niet weten waarom niet.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 14:06 schreef nixxx het volgende:
[..]
Goed ja, weldenkend nee. Als je op de socials zoiets gaat vieren roep je wel een beetje het onheil over je af. Je weet dat Iran actief dissidenten probeert op te ruimen, overal ter wereld. Goldie Ghamari heeft inmiddels ook al de nodige doodsbedreigingen te pakken, en dat is momenteel een Canadees parlementarier die vrij actief is op social media en geen blad voor de mond neemt.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 16:49 schreef HowardRoark het volgende:
Dit klinkt als een weldenkende man en een goed mens.
[..]
Ja dat, ik kon er even niet opkomen.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 16:42 schreef Zoddie het volgende:
Ik neem aan dat het bij de politie aardig gecontroleerd wordt met name wie de applicatiebeheerders zijn voor de database.
Dat hij op de ICT afdeling werkt hoeft verder niet met het ERP systeem te maken te hebben.
Ik werk ook in de ICT systeembeheer maar kan niets bij het ERP Systeem waar alle waardevolle informatie staat.
Dat wordt door anderen beheerd.
Dit zegt dan ook weer genoeg over het Iraanse regime, dienst aanhangers en de vermeende religie van de vrede.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 17:35 schreef Hathor het volgende:
[..]
Goed ja, weldenkend nee. Als je op de socials zoiets gaat vieren roep je wel een beetje het onheil over je af. Je weet dat Iran actief dissidenten probeert op te ruimen, overal ter wereld. Goldie Ghamari heeft inmiddels ook al de nodige doodsbedreigingen te pakken, en dat is momenteel een Canadees parlementarier die vrij actief is op social media en geen blad voor de mond neemt.
quote:De politie is nog altijd op zoek naar de vluchtauto die werd gebruikt na het neerschieten van een man in Schoonhoven afgelopen donderdag. Het 36-jarige slachtoffer werkt bij de politie, is van Iraanse afkomst en is een tegenstander van het Iraanse regime.
De schutter is nog niet gevonden. De politie heeft wel beelden van de vluchtauto. Daarop is een Toyota Yaris te zien van na 2020 met een Nederlands kenteken. Ook heeft de auto specifieke velgen, achter geblindeerde ruiten en een spoiler.
Na de aanslag is de auto weggereden in de richting van Lopik. De politie wil in het belang van het onderzoek niet zeggen of er al tips zijn binnengekomen over de vluchtauto.
De politie deelde deze camerabeelden van de vluchtauto
Bekijk deze YouTube-video
De neergeschoten man is ernstig gewond geraakt en ligt nog in het ziekenhuis. Daar vecht hij voor zijn leven, zei minister David van Weel van Justitie en Veiligheid gisteravond in het televisieprogramma Café Kockelmann.
Op sociale media staat de man bekend als iemand die tegen het Iraanse regime is. Zo vierde hij de dood van ayatollah Khamenei, hij bedankte de Amerikaanse president Trump daarvoor.
Veiligheidsmaatregelen
Volgens justitieminister Van Weel zijn er vooralsnog geen concrete bewijzen dat de schietpartij te maken heeft met de Iraanse afkomst van de man. Maar dat hij zich tegen het regime uitsprak, wordt volgens de minister wel serieus meegenomen in het onderzoek. Volgens Van Weel heeft het Iraanse regime lange armen, doelend op eerdere liquidaties in Nederland waar Iran waarschijnlijk achter zat.
Dat de neergeschoten man van Iraanse achtergrond is, is de reden dat Van Weel veiligheidsmaatregelen heeft genomen voor Iraanse dissidenten in Nederland. Wat die maatregelen zijn, zegt hij niet.
https://nos.nl/artikel/26(...)e-man-in-schoonhoven
https://nos.nl/l/2607276quote:Neergeschoten Iraanse man vroeg info over militaire doelen en handlangers regime
De Iraanse man die donderdagochtend in Schoonhoven gewond raakte toen hij voor zijn huis werd neergeschoten, riep op Telegramkanalen, die hij zelf beheerde, Iraniėrs op om informatie te delen over onder meer militaire doelwitten in de zuidoostelijke Iraanse provincie Kerman, een strategische regio voor de Iraanse strijdkrachten.
"Als u zware en lichte militaire konvooien, bewegingen van oorlogsmaterieel en hun bijeenkomst ergens in Kerman ziet, meld dat dan onmiddellijk aan mij", schrijft hij op 9 maart in een kanaal met ruim tweeduizend abonnees. Het is niet duidelijk of deze activiteiten iets te maken hebben met het motief voor de aanslag.
Handlangers
De man maakte ook een 'Telegramchatbot' waarmee informatie kan worden ingestuurd. Hij schrijft erbij dat het sturen "volledig veilig" is en dat het Iran moet "bevrijden uit de klauwen van het criminele regime".
Via een andere bot vroeg hij om informatie over handlangers van het Iraanse regime. "Na beoordeling en verificatie van de gemelde gevallen worden deze gepubliceerd, zodat de huurlingen kunnen worden berecht zodra Iran vrij is",
", staat geschreven.
Voor zover bekend publiceerde de man niets over militaire doelwitten. Ook informatie over handlangers zette hij niet online. Wel plaatste hij nieuws en beelden uit Iran op Telegram en Instagram. Via Instagram volgen tienduizenden mensen zijn posts.
Het is niet bekend of de activiteiten van de man hebben geleid tot de aanslag op zijn leven. Eerder meldde de NOS al dat er volgens justitieminister David van Weel vooralsnog geen concrete bewijzen dat de schietpartij te maken heeft met de Iraanse afkomst van de man. "Maar het feit dat hij Iraans is en zich uitsprak tegen het regime, is iets wat we serieus moeten nemen"
", zei de minister.
Monitoren
De oproepen die de man deed op Telegram en Instagram bestempelt Irankenner Ali Vaez als uiterst riskant. Hij is van de gerenommeerde denktank de International Crisis Group. "Het regime in Iran was altijd al moorddadig en heeft nooit geaarzeld om de eigen mensen te doden.
Het land is nu zo paranoļde geworden dat er geen enkele beperking meer is om critici het zwijgen op te leggen. Om maar aan de macht te blijven."
Elke burger, binnen of buiten Iran, die zich bezighoudt met het vergaren van informatie brengt zich volgens Vaez meteen in ernstig gevaar. Iran volgt nauwlettend wat er op kanalen als Telegram gebeurt, omdat het een van de populairste social media-apps is in Iran. "Ze hebben in het verleden geprobeerd ervoor te zorgen dat sommige servers in Iran staan, zodat het regime inzicht heeft in de berichten die worden uitgewisseld. En nu het internet grotendeels is afgesloten is het monitoren van deze kanalen eigenlijk veel gemakkelijker."
Er is sinds de aanslag veel onrust onder Iraanse dissidenten in Nederland. "De Iraanse autoriteiten gaan steeds verder", zegt Abdou Bouzerda, Midden-Oostendeskundige en zeer goed ingevoerd in het Iraanse regime. Volgens hem is de oppositie beter georganiseerd en ook vanuit het buitenland bezig met activiteiten tegen het Iraanse regime. "In die wedloop zie je dat het regime meedogenloos optreedt en vaak ook criminelen inhuurt om dissidenten te liquideren."
Het regime heeft sinds de jaren negentig tientallen mensen laten doden, zegt Bouzerda.
"Althans, het vermoeden bestaat dat het regime erachter zit. Dat ze het nu mogelljk ook hebben voorzien op burgers die geen grote bekendheid hebben, maar toch actief zijn op de een of andere manier, zou wel weer een nieuwe grens zijn. Dat ze steeds verder gaan bij het uitschakelen van dissidenten, hoe klein ze ook mogen zijn."
Onderzoek
De Iraanse man van 36 jaar werkte als ICT'er bij de Politiedienstencentrum (PDC), een ondersteunende dienst. Hij was dinsdag nog actief op een ander Telegramkanaal dat hij mede-beheert. In dit kanaal, dat gaat over "de leugens van de Islam" ,grupt hij in bij een discussie over oppositiegroepen in Iran. "Waarschuwing. De voortzetting van deze discussie zal ervoor zorgen dat u uit de groep wordt gezet", schrijft hij.
Het onderzoek naar de toedracht loopt dus nog.
De politie onderzoekt ook een eventuele link met Iran. Gisteren deelde de politie foto's van de vluchtauto van de dader.
De politie heeft hun screening niet helemaal op orde. Hoe kan zo'n persoon daar werken?quote:Op zondag 22 maart 2026 05:09 schreef EvilSkittle het volgende:
[..]
https://nos.nl/l/2607276
Wat een verhaal!
De AIVD doet de screening en geeft de VGB af lijkt mij? Blijkbaar vonden ze dit geen probleem.quote:Op zondag 22 maart 2026 07:31 schreef ach het volgende:
[..]
De politie heeft hun screening niet helemaal op orde. Hoe kan zo'n persoon daar werken?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |