Door mensen zoals jij is het ziekteverzuim bij o.a. Gemeente Amsterdam 10%. Als je tegen personeel gaat zeggen oh neem lekker zo lang mogelijk rust als je maar wil dan doen ze dat ook. Er is een heel groot verschil tussen ziek zijn als werknemer en als ondernemer.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 11:14 schreef simonblue het volgende:
[..]
Dat klopt helaas. Mijn tekst was op basis van mijn eigen ervaringen met 5 leidinggevenden. Waarbij 1 persoon inderdaad mensen zo snel mogelijk weer aan het werk wilde hebben, en de andere 4 aangaven om voldoende rust te nemen.
Apart dat dat je conclusie uit mijn verhaal is.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 11:55 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Door mensen zoals jij is het ziekteverzuim bij o.a. Gemeente Amsterdam 10%. Als je tegen personeel gaat zeggen oh neem lekker zo lang mogelijk rust als je maar wil dan doen ze dat ook. Er is een heel groot verschil tussen ziek zijn als werknemer en als ondernemer.
Dat is prima. Ik ben meestal ook 1x per jaar ziek en dan wel echt koorts dus weekje thuis. De rest, beetje hoofdpijn, kuchje, snotteren, dat is allemaal niet ziek zijn maar zijn genoeg ambtenaren die zich daarvoor al ziek melden. Alsof een arboarts dan even gaat bepalen dat jij geen hoofdpijn hebt.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 12:10 schreef simonblue het volgende:
[..]
Apart dat dat je conclusie uit mijn verhaal is.
Mijn ervaring bij mijzelf en mijn collegas is dat men juist zo snel mogelijk weer aan de slag gaat, soms misschien te snel. Vanwege de aard van de werkzaamheden is het ook vaak mogelijk om thuis te werken, dus je ziet vaak mensen die nog niet volledig beter zijn toch alvast een halve of hele dag vanuit huis werken.
Wat mij persoonlijk betreft: de afgelopen 10 jaar zit ik gemiddeld onder de 4 verzuimdagen per jaar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |