Dit is de eerste keer.quote:Op maandag 16 maart 2026 17:59 schreef bami_haar het volgende:
Hoe vaak heb je je het afgelopen jaar ziek gemeld?
Ja, wel meegemaakt dat ik binnen 24 uur werd gebeld door de ARBO-dienst die me het hemd van het lijf vroegen en twee dagen later op het spreekuur moest komen. Terwijl ik gemiddeld 1x/2 jaar griep heb. Zei de arts "ja, die ARBO dienst moet zich ook profileren, adieu"quote:Op maandag 16 maart 2026 17:58 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik vind het zelf een beetje vreemd dat de arbodienst al zo snel belt, zeker omdat ik net nog met de directeur had gesproken.
Is dit normaal dat een werkgever al na een paar dagen de arbodienst inschakelt?
Dat dus. Gewoon afkappen en naar de arts verwijzen.quote:Op maandag 16 maart 2026 19:18 schreef Lienekien het volgende:
Volgens mij is het juist de arbodienst/bedrijfsarts die moet beoordelen hoe het zit met jouw ziekteverzuim, niet de directeur of je leidinggevende.
Het is ook vreselijk irritant om appjes of belletjes te krijgen van je leidinggevende als je ziek bent. Goh, je bent misschien gewoon even een paar dagen ziek. Rot toch op.quote:Op maandag 16 maart 2026 19:18 schreef Lienekien het volgende:
Volgens mij is het juist de arbodienst/bedrijfsarts die moet beoordelen hoe het zit met jouw ziekteverzuim, niet de directeur of je leidinggevende.
Je moet een werknemer dezelfde dag nog ziekmelden ivm vergoeding.quote:Op maandag 16 maart 2026 17:58 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik zit met een vraag over een ziekmelding.
Ik heb mij paar dagen geleden ziek gemeld.
Ben ongeveer 4 dagen ziek.
Vanmiddag belde de directeur mij om te vragen hoe het ging. Ik heb aangegeven dat ik nog niet beter ben.
Een paar uur later zag ik een gemiste oproep van de arbodienst, zonder voicemail of bericht.
Ik vind het zelf een beetje vreemd dat de arbodienst al zo snel belt, zeker omdat ik net nog met de directeur had gesproken.
Is dit normaal dat een werkgever al na een paar dagen de arbodienst inschakelt?
Dit. Tegen mij zei de bedrijfsarts laatst wederom: "volkomen arbeidsongeschikt op dit moment, ik zal aan de werkgever vragen of ze over 8 tot 10 weken weer een gesprek inplannen".quote:Op dinsdag 17 maart 2026 13:23 schreef Halcon het volgende:
Hij zal iets vermoeden dan. Dat zal niet voor niets zijn.
Klopt inderdaad. Het is dan dus ook niet raar dat de directeur zijn arbo-partner belt.quote:Op maandag 16 maart 2026 19:18 schreef Lienekien het volgende:
Waarom?quote:Op dinsdag 17 maart 2026 19:00 schreef Breaker.Faker het volgende:
Inmiddels gebeld daar de arbodienst.
Omdat dat ik nog een week met griep zit. Vondt dat zij mij ziekmelding wat langer duurde dan normaal.
En raade mij om paracetamol te nemen om zo wat eerder te beginnen.
Maar dit is de stomste advies wat ik gehoord heb.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |