Ik heb afgelopen week de serie Rust en Vreugd gezien, naar het boek van Hendrik Groen!
En ik moet bekennen het is bijna net zo goed als het boek (jaja, ik kan lezen.. soms) en heb de gehele seizoen in 1 ruk uitgekeken met een hoop lachen, tranen en medeleven. Voor mij zijn veel dingen herkenbaar aangezien ik zelf ook op een tuindersvereniging zit..
Een dikke aanrader!
https://npo.nl/start/serie/rust-en-vreugd/afleveringen/seizoen-1De serie Rust en Vreugd op NPO 1 is een tragikomische dramaserie over het leven op een volkstuinencomplex - maar dan zonder het romantische beeld dat je misschien verwacht.quote:
Een weduwe, Emma, ontdekt na de dood van haar man dat hij een volkstuintje had bemachtigd op het complex "Rust en Vreugd". Hoewel ze niks met tuinieren heeft, neemt ze het tuintje toch over.
Daar blijkt de zogenaamd rustige volkstuin echter een mini-samenleving vol ruzies, regels, roddels en machtsstrijd te zijn. Tuinders maken elkaar het leven zuur over zaken als heggenhoogte, tuinregels, slakken en wie de baas is op het complex.
Kort gezegd:
achter keurige heggetjes zit een wereld van kleinzielige conflicten, sociale spelletjes en menselijke zwaktes.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...