abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220348672
Hi Fokkers,

In mijn appartement heb ik last van "waterslag" dit gebonk is soms aanwezig (niet non stop) vaak als de kraan licht openstaat danwel omdat de kraan in de badkamer licht druppelt......

Maar ik erger me de laatste tijd steeds meer hier aan, iemand die hier verstand van heeft? Kan iedere loodgieter hiermee overweg en heeft iemand misschien een tip voor een loodgieter in Rotterdam?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_220348683
Leidingen laten controleren en beter vast laten zetten.
Waterslagdemper plaatsen op zowel warm als koudwater toestel.
Vakman pur sang
pi_220348702
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2026 12:24 schreef Lospedrosa het volgende:
Leidingen laten controleren en beter vast laten zetten.
Waterslagdemper plaatsen op zowel warm als koudwater toestel.
Ja top, wanneer heb je tijd?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_220348712
Google AI:
"Ja, een defecte of vervuilde keerklep is een zeer aannemelijke verklaring voor gebonk dat door het hele systeem te horen is, juist bij een geringe waterafname.
JustAnswer
JustAnswer
+1
Wanneer een kraan slechts een klein beetje openstaat, stroomt het water met een lage snelheid en onder specifieke druk langs de klep. Als de veer in de keerklep versleten is of er vuil tussen zit, kan de klep gaan "zweven" of razendsnel open en dicht slaan (klapperen). Deze trilling plant zich als een schokgolf voort door alle leidingen in huis, wat het bonkende geluid in de muren veroorzaakt."
pi_220348732
quote:
14s.gif Op zondag 15 maart 2026 12:28 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ja top, wanneer heb je tijd?
Ik stuur wel een “mannetje”
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')