Hoe kom je er bij dat we bezit niet zwaar belasten? In dit land belasten we alles zwaar, ook bezit. Kijk alleen maar naar het nieuwe box 3 drama. Als loonslaaf word je ondertussen box 2 ingedrukt om nog maar wat te kunnen opbouwen.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 10:10 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je komt niet vrijwillig in de WW en je moet ervoor gewerkt hebben. Het probleem in Nederland is dat we arbeid heel erg belasten en bezit niet. Gaan we niks aan veranderen want het CDA en VVD zijn er om dat in stand te houden. De rijker worden rijker en de VVD/PVV stemmer is succesvol wijsgemaakt dat de net ontslagen buurman met 3 maanden WW het echte probleem is. De dag dat de rechtse stemmers dit soort simpele one liners eens gaan leggen naast het stemgedrag van rechtse partijen is de dag dat werken weer gaat lonen.
Ik ben zelf 100 procent afgekeurd, werk nog wel 2 ochtenden in de week.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 09:32 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zit 'm ook wel in de kleine dingen. Ken via via wel wat mensen die 100% afgekeurd zijn en als je daar dan dieper op ingaat kom je op dingen waar je totaal niet over dacht. Dan denk je ineens van oja, ik snap die 100% nu wel heel goed.
Exact.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 09:32 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zit 'm ook wel in de kleine dingen. Ken via via wel wat mensen die 100% afgekeurd zijn en als je daar dan dieper op ingaat kom je op dingen waar je totaal niet over dacht. Dan denk je ineens van oja, ik snap die 100% nu wel heel goed.
Dat klopt. Bij mij was is het gesprek bij het UWV binnen 20 min klaar. Nu ga ik het niet over mijn medische toestand hebben want je wil niet zielig overkomen en ben veel te nuchter. Maar in het kort. Het is nog een wonder dat ik leef. Zelf had ik al alles voorbereid en had er vrede mee. Door een medisch wonder loop ik tot nu toe nog rond.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 08:55 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Vaak wordt mijn inziens ten onrechte gedacht dat je snel wordt afgekeurd
Maar een IVA bijvoorbeeld krijg je echt niet zomaar. Geen verzekeringsarts geeft dit weg als een pakje boter, én er is een dubbelcheck.
Vaak dragen deze mensen wel iets bij in arbeid dmv bijvoorbeeld arbeidsmatige dagbesteding. Dan werken ze voor een gemeente of bedrijf in een veilige werkomgeving, zonder verlies van uitkering.
Dat ze meer in zetten op bovenstaande voor degene die dit willen en kunnen ben ik het mee eens. Maar dit staat los van het korten op een lopende IVA uitkering zoals het kabinet wilt. Denk ook echt niet dat ze dit "bezopen idee" er voor lopende IVA gerechtigden er door krijgen. Voor nieuwe gevallen en WGA'er na herkeuring kan het mogelijk wel ivm nieuw stelsel wat er komt.
Nooit geweten dat arbeidsongeschiktheid een eigen milieu had.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 12:18 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Ik bevind me gelukkig niet in een milieu waarbij ik veel arbeidsongeschikte om me heen ken.
Ik vind dit wel een stapje verder dan Rutte ging.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 22:38 schreef Harvest89 het volgende:
Die Jetten is gewoon Rutte 2.0.
Het is alsof je in een tijdmachine gaat terug naar 2012 en aanschouwt hoe die bezuinigen peanuts waren in vergelijking wat nu allemaal gaat gebeuren.
Ja dat zeg ik, Rutte was peanuts in vergelijking wat ons nu te wachten staat.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 22:40 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Ik vind dit wel een stapje verder dan Rutte ging.
Afbraak 2.0 is dit.
Helemaal eens.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 22:41 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik, Rutte was peanuts in vergelijking wat ons nu te wachten staat.
Ja dat komt mede door zowat alle schuld neer te leggen bij asielzoekers.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 22:44 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Helemaal eens.
Ik heb dit nog nooit zo meegemaakt. Dat echt zoveel van de werkenden en zieken uitgekleed gaat worden. Gewoon in één akkoord. Wie verzint zo iets?
Daar ging normaal jaren overleg met sociale partners etc aan vooraf.
En wat zullen sommige mensen van de linkerzijde spijt hebben dat ze niet toch links gestemd hebben. En toch in de mooie verhaaltjes van populist Jetten getrapt hebben.
Je verzekert je dus niet meer zo goed als gedacht. Dan moet je toch vrij zijn om zonder verzekering door te gaan.quote:Op donderdag 12 maart 2026 14:31 schreef Kentekenplaat het volgende:
Maar je vaste lasten veranderen toch niet als je ziek bent? Wil je die mensen echt de armoede intrappen?
Overigens hypocriet: de WW moet ingekort, maar aan de wachtgeldregeling tornen ze niet.
En ook daar doet ie niet veel aan.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 22:53 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja dat komt mede door zowat alle schuld neer te leggen bij asielzoekers.
Het is zoals dat online plaatje waarin wordt beschreven hoe een arbeider met twee koekjest tegen een immigrant die een koekje minder krijgt wordt opgehitst door een baas die een hele schaal koekjes voor zich heeft liggen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |