Aan je reactie te lezen denk ik niet dat jij weet hoe een terugslagklep werkt.quote:Op woensdag 11 maart 2026 12:49 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Kan nooit kwaad. Je kunt alleen niks meer lozen lijkt me want de rioolbuis vanaf de woning tot aan de terugslagklep zit binnen no time vol met water uit bijv. je gootsteen. Die puzzel is er ook nog. Zodra het vanaf de straat tot aan je terugslagklep ook vol staat, dan kun je niks meer lozen door de druk/ kracht vanaf die kant.
Ik heb elders een perceel gekocht waar geen riolering ligt maar een IBA. Eerst denk je hmmm wel wat nadelen wellicht maar anderzijds heb je nooit meer te maken met dit soort toestanden.
Dat dacht ik wel te weten, water kan maar één kant op stromen - richting het hoofdriool en niet andersom.quote:Op woensdag 11 maart 2026 14:59 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Aan je reactie te lezen denk ik niet dat jij weet hoe een terugslagklep werkt.
Ik zou gelijk evacueren, de hel zegquote:Op woensdag 11 maart 2026 10:54 schreef cinderloom het volgende:
Paar jaar terug eens meegemaakt. De riool in de straat was verstopt. De verbinding bij mij was nog open. Gevolg was dat hier andermans drollen in de wc terecht kwamen. Dus ja, zoiets kan echt haha
Nee.quote:Op woensdag 11 maart 2026 17:56 schreef kibo het volgende:
[..]
Ook niet als er nog 20 verdiepingen boven jou zitten?
Terugslagklep, zo ver mogelijk bij alle wc's en en afvoeren vandaan en dan daarvoor een sanibroyeur (icm thuisaccu) plaatsenquote:Op woensdag 11 maart 2026 12:49 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Kan nooit kwaad. Je kunt alleen niks meer lozen lijkt me want de rioolbuis vanaf de woning tot aan de terugslagklep zit binnen no time vol met water uit bijv. je gootsteen. Die puzzel is er ook nog. Zodra het vanaf de straat tot aan je terugslagklep ook vol staat, dan kun je niks meer lozen door de druk/ kracht vanaf die kant.
Ik heb elders een perceel gekocht waar geen riolering ligt maar een IBA. Eerst denk je hmmm wel wat nadelen wellicht maar anderzijds heb je nooit meer te maken met dit soort toestanden.
De drollen van je buurman op de vierde komen dan wel naar beneden.quote:Op woensdag 11 maart 2026 18:23 schreef Telefoonvork het volgende:
Nou, ik woon op de derde verdieping. Die drollen zullen dus niet bij mij omhoog komen drijven.
Volgens mij werkt flink vershoudfolie beter, pot luchtdicht afsluiten, heb je ook geen stankoverlastquote:Op woensdag 11 maart 2026 11:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou je propt het gewoon in het gat waar het water staat.
Je schijnt ook een soort opblaas baar spul te hebben als een soort ballon die zich uitzet.quote:Op woensdag 11 maart 2026 18:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Volgens mij werkt flink vershoudfolie beter, pot luchtdicht afsluiten, heb je ook geen stankoverlast
Ik woon op 4 hoog, het water heeft hier sowieso al problemen genoeg om omhoog te komenquote:Op woensdag 11 maart 2026 19:06 schreef Wrapster het volgende:
Ik heb overal terugslagkleppen zitten en hier geen last van.
Dit zit dan alleen maar klem.quote:Op woensdag 11 maart 2026 19:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je schijnt ook een soort opblaas baar spul te hebben als een soort ballon die zich uitzet.
Daarom een sanibroyeur icm thuisaccu nemen, kun je het rioolwater naar de buren toe pompen.quote:Op woensdag 11 maart 2026 21:32 schreef SymbolicFrank het volgende:
Aan het aantal waarschuwingen voor stroomstoringen van de overheid en overheidsbedrijven te zien, gaat een flink deel van de bevolking er dit jaar minstens 1 krijgen.
Beton storten.quote:Op woensdag 11 maart 2026 18:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Volgens mij werkt flink vershoudfolie beter, pot luchtdicht afsluiten, heb je ook geen stankoverlast
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |