Ben eigenlijk wel benieuwd wat zijn straf gaat wordenquote:Automobilist rijdt ruim 100 kilometer te hard in Zoetermeer
Een automobilist is gisteren in Zoetermeer betrapt op een gigantische snelheidsovertreding. De bestuurder reed 166 kilometer per uur waar een snelheidslimiet van 50 kilometer per uur gold. De persoon raakte meteen het rijbewijs kwijt.
Ook wordt de bestuurder aangemeld voor een cursus bij het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR). Daar krijgt de automobilist verplichte lessen over de gevolgen en risico's van gevaarlijk rijgedrag en leert die wat veilig rijden inhoudt.
Flinke geldboete denk ik.quote:Op maandag 9 maart 2026 20:03 schreef Moonversion het volgende:
Ben eigenlijk wel benieuwd wat zijn straf gaat worden
Och ja, de EMG bestaat nog. Dat is vooral extra werkverschaffing voor het CBR, de gemiddelde deelnemer aan zo'n verplichte cursus zit daar niet door toedoen van een kennisgebrek. Dit ook, als je dik 100 te hard rijdt weet je heus wel dat je verkeerd bezig bent.quote:Daar krijgt de automobilist verplichte lessen over de gevolgen en risico's van gevaarlijk rijgedrag en leert die wat veilig rijden inhoudt.
Gemini denktquote:Op maandag 9 maart 2026 20:07 schreef cinderloom het volgende:
Ik dacht dat je bij twee keer zo hard ook je auto altijd in mocht leveren, maar dat is blijkbaar niet (meer) zo?
[..]
Flinke geldboete denk ik.
Misschien wel een taakstraf.
In dit geval kom ik dan uit op een geldboete van 4.950 (13*200 boven op de 2.350), auto verbeurd verklaard, lange taakstraf en strafblad. Wat een loser zeg.quote:Op maandag 9 maart 2026 20:10 schreef Moonversion het volgende:
[..]
Gemini denkt
Geldboete: Rond de ¤ 3.000,-. De richtlijn van het OM voor binnen de bebouwde kom hanteert een basistarief van circa ¤ 2.350,- (voor 95 km/u te hard) plus nog eens ¤ 200,- voor elke 5 km/u die je dáár weer bovenop zit.
Ik schat zo in dat dat op de autobahn was en niet binnen de bebouwde kom.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 12:16 schreef Durmada het volgende:
Ik heb wel eens als passagier in een auto gezeten die nog sneller ging, in Duitsland volgens mij.
Ik voel een nieuw straatcircuit voor de F1 aankomen 🏎quote:Op dinsdag 10 maart 2026 12:27 schreef junkiesietze het volgende:
[ link | afbeelding ]
Dit is ons circuit
Daar zou ik nog niet voor niets willen wonen inderdaad ....quote:Op maandag 9 maart 2026 20:19 schreef Caland het volgende:
Zo snel mogelijk Zoetermeer willen verlaten lijkt me een verzachtende omstandigheid
Uh-huh.quote:Op maandag 9 maart 2026 20:03 schreef Moonversion het volgende:
leert die wat veilig rijden inhoudt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |