Als je 'Het Geheime Dagboek van Hendrik Groen' leuk vond is dit een echte aanrader. Zag gisteren de eerste aflevering en kon niet stoppen met kijken..quote:In de nieuwe 8-delige dramaserie Rust en Vreugd neemt Emma (Annet Malherbe) de kijker mee naar een schijnbaar idyllisch volkstuinencomplex. Hier maakt ze na het overlijden van haar man een onverwacht nieuw begin. De serie, gebaseerd op het boek van Hendrik Groen, is te zien vanaf zondag 8 maart om 20.25 uur bij MAX op NPO 1.
De droom van Thomas
In Rust en Vreugd volgen we de stadse Emma (Annet Malherbe). Na het onverwachte verlies van haar man Thomas ontdekt zij dat hij, na een jarenlange wachtlijst, een tuin op volkstuinencomplex Rust & Vreugd heeft gekregen. Hoewel ze een hekel heeft aan tuinieren, besluit ze de tuin toch te accepteren. Dit om zo Thomas zijn droom te verwezenlijken en hem nog even niet los te hoeven laten.
Regels, roddels en rivaliteit
Eenmaal achter de heg betreedt Emma in Rust en Vreugd een wereld die echter allesbehalve rust biedt. De volkstuin blijkt een bruisende microkosmos vol regels, roddels en rivaliteit. Ze raakt verwikkeld in een onverwachte machtsstrijd over heghoogtes, tuinbingo’s en het slakkenbeleid. Een samenleving in het klein, waarin menselijke verhoudingen scherp en vaak geestig worden blootgelegd.
Cast Rust en Vreugd
De hoofdrollen in Rust en Vreugd worden vertolkt door: Annet Malherbe (Gooische Vrouwen), Jaap Spijkers (Oogappels), Nazanin Taheri (De ballonvaarder die uit de lucht kwam vallen), Rein Hofman (Maud & Babs), Frans van Deursen (Thuisfront) en Arjan Ederveen (30 MINUTEN).
De regie is in handen van Tim Oliehoek (Het Geheime Dagboek van Hendrik Groen, De Zaak Menten, Arcadia). Het scenario van de serie is geschreven door Tamara Bos (Kapsalon Romy, Rocco & Sjuul).
De serie Rust en Vreugd is te zien vanaf zondag 8 maart 2026 om 20.25 uur bij MAX op NPO 1. De serie is in zijn geheel gratis te kijken op NPO Start.
Had hem opgenomen wel leuk om te kijken maar er moet wel wat gebeuren wil ik het verder kijkenquote:Op maandag 9 maart 2026 17:24 schreef Firuze60 het volgende:
https://npo.nl/start/serie/rust-en-vreugd/afleveringen/seizoen-1
[..]
Als je 'Het Geheime Dagboek van Hendrik Groen' leuk vond is dit een echte aanrader. Zag gisteren de eerste aflevering en kon niet stoppen met kijken..![]()
Heerlijke serie!
Vond het wel leuk om Frans van Deursen weer te zien, kende ik nog als sympathieke acteur uit de Vlaamse Pot van decennia terug. En juist dat kabbelende niet-gebeuren is heerlijk..quote:Op maandag 9 maart 2026 17:45 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Had hem opgenomen wel leuk om te kijken maar er moet wel wat gebeuren wil ik het verder kijken
Was een leuke serie inderdaad. Hij speelt ook altijd wel leukquote:Op maandag 9 maart 2026 17:46 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Vond het wel leuk om Frans van Deursen weer te zien, kende ik nog als sympathieke acteur uit de Vlaamse Pot van decennia terug. En juist dat kabbelende niet-gebeuren is heerlijk..![]()
Ik ook, dat had om mij niet gehoeven.quote:Op woensdag 11 maart 2026 07:36 schreef linebear het volgende:
Wat een heerlijke serie zegeen traantje moeten laten bij de laatste aflevering
Mijn dubbele topic: F&S / [NL/NPO] Rust en Vreugd (serie)quote:Een weduwe, Emma, ontdekt na de dood van haar man dat hij een volkstuintje had bemachtigd op het complex "Rust en Vreugd". Hoewel ze niks met tuinieren heeft, neemt ze het tuintje toch over.
Daar blijkt de zogenaamd rustige volkstuin echter een mini-samenleving vol ruzies, regels, roddels en machtsstrijd te zijn. Tuinders maken elkaar het leven zuur over zaken als heggenhoogte, tuinregels, slakken en wie de baas is op het complex.
Kort gezegd:
achter keurige heggetjes zit een wereld van kleinzielige conflicten, sociale spelletjes en menselijke zwaktes.
De kwaliteit van de apps en website van de NPO is echt lachwekkend slecht.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 23:43 schreef freaky40 het volgende:
Wat een vreselijke app toch dat NPO Start (op de Apple TV). Ik heb geen abonnement en krijg dus elke keer reclames als de aflevering start. Maar de serie gaat totaal niet goed om met de volgorde bij Verder Kijken. Dan slaat hij afleveringen over en zit je ineens in aflevering 5 terwijl je 4 moet hebben. Waardeloos! Maar goed, serie afgekeken en maar steeds de aflevering onthouden waar ik gebleven ben en zo ging het wel goed.
Zit goed in elkaar, en de laatste aflevering was wel erg luguber moet ik zeggen. Hopelijk wel een seizoen 2.
Voor die drieën-en-een-halve euro per maand ( ben gold-gember) ondervind ik geen poepelegein á la hierboven.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 08:15 schreef borbit het volgende:
[..]
De kwaliteit van de apps en website van de NPO is echt lachwekkend slecht.
Nou, zelfs met een abonnement vind ik NPO-start-plus app waardeloos, begrijp de kritiek wel. Kijk nu vaak NPO via NLZIET, dat zegt al genoeg.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 19:26 schreef Nielojram75 het volgende:
[..]
Voor die drieën-en-een-halve euro per maand ( ben gold-gember) ondervind ik geen poepelegein á la hierboven.
Alles van apple, behalve de tv, google-chromacast werkt perfect!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |