abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220284447
Mijn schuur heeft een betonnenvloer, maar er zitten op verchillende plekken gaten in. denk dat de toplaag deels los laat. Ik wil graag weer een mooie strakke vloer maken, maar ben opzoek naar de juiste aanpak.

Mijn idee is om te checken wat er nog meer los zit en dat dan te verwijderen met een hamer/beitel (boorhamer met beitel). Daarna het puin verwijderen en de vloer schoonmaken.

- Vloer voorbehandelen met primer.
- Reparatiemortel gebruiken om de vloer zo glad mogelijk te krijgen
- Voorstrijken
- Met egaline de toplaag aanbrengen.

Zie ik nog wat over het hoofd, of iemand een advies, om de kans op succes te vergroten?
pi_220284581
Ik zou daarna nog een coating aanbrengen
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_220285175
Weet niet of je in die schuur met vet hebt gewerkt (smeerolie ofzo)? Goed reinigen voordat je de primer aanbrengt zou ik wel aanraden, anders hecht je egaline niet.

Egaline kan ook een beetje gaan werken. Als je het direct tegen de muren laat stromen, kan de vloer gaan scheuren. Plak een dunne schuimband langs de muren voordat je de egaline giet.
pi_220287442
Bedankt voor de tips! ik zal hier zeker rekening mee houden.
  Moderator zaterdag 7 maart 2026 @ 21:58:55 #5
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220287522
Is egaline wel hard genoeg? Heb je er geen gat in zitten als je een ratel er op laat vallen bijvoorbeeld?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220290063
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 21:58 schreef derLudolf het volgende:
Is egaline wel hard genoeg? Heb je er geen gat in zitten als je een ratel er op laat vallen bijvoorbeeld?
Je hebt ook industriële kwaliteit waar je met heftrucks ed. Overheen kunt.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_220290632
2 K epoxyhars i.p.v. egaline. Overigens vraag ik me af, of je een cementafwerklaag op je beton hebt die de problemen veroorzaakt. Als dat zo is, kan het probleem zich na verloop van tijd, elders voortzetten.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_220475160
Als je een strakke vloer wil, zou ik zeker nog een coating daarna aanbrengen. Zorg wel dat je vloer goed vast is. Zelf heb ik goeie ervaring met Holdbar coating
pi_220476565
Mijn ervaring is dat egaline en een epoxy coating erover niet sterk genoeg is voor een werkplaats. Een keer iets laten vallen en het heeft een deuk/gat.
Nieuwe betonlaag en laten vlinderen is veel sterker. Of een epoxy gietvloer (minimaal 3mm).
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')