Wat wordt ons probleem dan?quote:Op dinsdag 3 maart 2026 12:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Totdat die vrouwen massaal gaan vluchten naar, bijvoorbeeld, Nederland en woke Nederland ons moraal verplicht vindt deze vrouwen een verblijfsstatus te geven, omdat ze in hun eigen land, overduidelijk, niet veilig zijn.
Dan wordt het wel ons probleem.
Nee hoorquote:Op dinsdag 3 maart 2026 12:10 schreef deedeetee het volgende:
Hoezo de taliban doet dit ? Het is gewoon de islam hoor. Alle moslims mogen hun hun vrouw aftuigen mits ze geen botbreuken of verwondingen toebrengen. Maakt niet uit in welk land ze wonen.
Is de boerenkoolstamp dan al vervangen door kabuli palaw enzo? Want ik merk toch maar weinig tot niks van dat 'proberen' eigenlijk.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 13:14 schreef torentje het volgende:
[..]
Ze proberen de Nederlandse cultuur toch te veranderen naar hun eigen cultuur?
Ze proberen toch de hele wereld voor vrouwen onvriendelijk te maken? Dat is toch on-Nederlands?quote:Op dinsdag 3 maart 2026 13:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Is de boerenkoolstamp dan al vervangen door kabuli palaw enzo? Want ik merk toch maar weinig tot niks van dat 'proberen' eigenlijk.
Wat moet ik nu zeggen over een boek dat 1.400 jaar oud is.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 10:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom kom je niet gewoon met een inhoudelijke reactie?
Haak bijvoorbeeld in op het stuk uit de Koran dat ik deel en geef een ander perspectief daarover als je het er niet mee eens bent. Mij om de man gaan aanvallen omdat het je niet bevalt wat ik post voegt niets toe.
Volgens mij komen ze niet veel verder dan Afghanistan.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 14:10 schreef torentje het volgende:
[..]
Ze proberen toch de hele wereld voor vrouwen onvriendelijk te maken? Dat is toch on-Nederlands?
Je kan een hoop van me zeggen maar niet dat ik "one issue" ben, itt tot sommigen hier.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 11:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Enige punt wat jij kan brengen, is lullen als brugman over warmtepompen.
Wat is je punt?
Dan verklaar eens al die vrouwonvriendelijke mannen in Nederland? Mannen die slechts liefde geven aan mannen.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 14:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Volgens mij komen ze niet veel verder dan Afghanistan.
Ik heb dan liever dat het regime in het thuisland omver gegooid wordt, zodat er verlichting komt. Ik help liever mensen in hun eigen land, in plaats van alles en iedereen hierheen halen om ze te redden. Lijkt me inmiddels wel duidelijk dat mensen met dat geloof, niet echt gelukkig zijn in onze westerse wereld. En in plaats van zoeken naar een plek waar ze wel gelukkig kunnen zijn, willen ze ons veranderen. En dat gaan we niet doen.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 12:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat lijken dan zowaar vluchtelingen te zijn waar opvang voor geregeld moet worden.
Wil ik ook. Daar!! Niet hier.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 13:34 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat wordt ons probleem dan?
Elk normaal mens zou zich moreel verplicht moeten voelen om mensen te helpen.
Het zou juist walgelijk zijn iedereen maar te laten stikken.
Been there, done that.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb dan liever dat het regime in het thuisland omver gegooid wordt, zodat er verlichting komt.
Een bijzonder feitje: De VS bestaat 250 jaar en in al die tijd een kleine 230 jaar in oorlog geweest.quote:
Daarom hebben ze nu ook een vredespresident die om de haverklap landen bedreigt en aanvalt.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:25 schreef cynicus het volgende:
[..]
Een bijzonder feitje: De VS bestaat 250 jaar en in al die tijd een kleine 230 jaar in oorlog geweest.
Het land van de vrede!!!
?
Daar begin je wel alleen bekend om te staan.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 14:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je kan een hoop van me zeggen maar niet dat ik "one issue" ben, itt tot sommigen hier.
Maar als je me in warmtepomp gerelateerde topics volgt, zal je me inderdaad zien lullen over warmtepompen.
Ik stel voor dat de VS weer dat land kapot gaat bombarderen. Denk dat het gaat helpen.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:49 schreef Qarrad het volgende:
Och jeetje. Is deze wetgeving wel getoetst aan het internationaal recht?
Wat is dit voor rare praat? De WIA is naar je hoofd gestegen Gia. Wij, zij, ze willen, wij willen. Probeer deel te nemen aan het arbeidsproces, zie je misschien dat zij toch niet altijd zo heel anders zijn dan jij dat bent.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb dan liever dat het regime in het thuisland omver gegooid wordt, zodat er verlichting komt. Ik help liever mensen in hun eigen land, in plaats van alles en iedereen hierheen halen om ze te redden. Lijkt me inmiddels wel duidelijk dat mensen met dat geloof, niet echt gelukkig zijn in onze westerse wereld. En in plaats van zoeken naar een plek waar ze wel gelukkig kunnen zijn, willen ze ons veranderen. En dat gaan we niet doen.
Ja en dat we dan met zijn allen heel hard gaan huilen over vluchtelingenstromen. Oh en dan de huidige asielzoekers bedreigen met uitzetting natuurlijk.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik stel voor dat de VS weer dat land kapot gaat bombarderen. Denk dat het gaat helpen.
Tijdelijk. Tot de donkere wolk van mordor met de wezens van mo's deathcult weer terug kwamen in dat land.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik stel voor dat de VS weer dat land kapot gaat bombarderen. Denk dat het gaat helpen.
Zij waren nooit weg. Maar bedankt voor je sprookje.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tijdelijk. Tot de donkere wolk van mordor met de wezens van mo's deathcult weer terug kwamen in dat land.
Sprookje? In dat ideologisch gestoorde boekje van je bedoel je?quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zij waren nooit weg. Maar bedankt voor je sprookje.
En dan ook weer zo'n marionetten regime installeren waar de bevolking helemaal niets mee heeft. De sleutel tot succes!quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend. Alternatief is dat we het land gewoon twintig jaar bezetten - en dan kijken of ze onze manier van denken alsnog overnemen.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:51 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja en dat we dan met zijn allen heel hard gaan huilen over vluchtelingenstromen. Oh en dan de huidige asielzoekers bedreigen met uitzetting natuurlijk.
Vanzelfsprekend. Ik sta erom bekend dat ik veel liefde heb voor de Taliban.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Sprookje? In dat ideologisch gestoorde boekje van je bedoel je?
En daar had je al op gehoopt dat het nooit weg zou zijn natuurlijk....
Dat is de afgelopen 200 jaar al een aantal keer geprobeerd en elke keer is het weer een enorm succes ja.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend. Alternatief is dat we het land gewoon twintig jaar bezetten - en dan kijken of ze onze manier van denken alsnog overnemen.
Mooi dat je er voor uitkomt.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend. Ik sta erom bekend dat ik veel liefde heb voor de Taliban.
Godskolere..quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daarom hebben ze nu ook een vredespresident die om de haverklap landen bedreigt en aanvalt.
In Uruzgan krijg je tot de dag van vandaag nog één koekje bij de thee!quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend. Alternatief is dat we het land gewoon twintig jaar bezetten - en dan kijken of ze onze manier van denken alsnog overnemen.
Dat moet toch haast wel!quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een succesverhaal om door te vertellen aan onze nakomelingen.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:56 schreef Qarrad het volgende:
[..]
In Uruzgan krijg je tot de dag van vandaag nog één koekje bij de thee!
Dat krijg je in centraal Azië sowieso wel. En snoep. En noten. En nog meer voeder.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:56 schreef Qarrad het volgende:
[..]
In Uruzgan krijg je tot de dag van vandaag nog één koekje bij de thee!
Tja, doen alsof alle religies evenredig veel negatieve aspecten hebben daar hou je vooral jezelf mee voor de gek. De Islam neemt hier simpelweg een unieke positie in. Dat heeft niets met discriminatie te maken maar met feiten.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 14:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wat moet ik nu zeggen over een boek dat 1.400 jaar oud is.
Uit de bijbel (oud testament) zijn ook wel quotes te vinden waar ik niet achter sta.
Maar ik heb een hekel aan alle religie, dus ik discrimineer op dat vlak niet.
En de nabestaanden van die tolken die we daar lieten stikken doen dat daar.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een succesverhaal om door te vertellen aan onze nakomelingen.
Nu niet meer, dankzij onze inzet. Ze hebben onze culturele gebruiken overgenomen.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat krijg je in centraal Azië sowieso wel. En snoep. En noten. En nog meer voeder.
Dat waren toch ook terroristen?quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:00 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En de nabestaanden van die tolken die we daar lieten stikken doen dat daar.
Nu zeggen ze dat resultaten uit het verleden geen garanties bieden voor de toekomst, maar ik denk dat menig Molukker je dit patroon uit kan leggen.
Christenen ook, in bepaalde kringen is Christian Domestic Discipline een gebruik:quote:Op dinsdag 3 maart 2026 12:10 schreef deedeetee het volgende:
Hoezo de taliban doet dit ? Het is gewoon de islam hoor. Alle moslims mogen hun hun vrouw aftuigen mits ze geen botbreuken of verwondingen toebrengen. Maakt niet uit in welk land ze wonen.
Wah! riep je mij?quote:Op dinsdag 3 maart 2026 11:50 schreef matspontius het volgende:
[..]
Misschien moet jij die grote rode klep eens omhoog laten staan - dan zie je wat er in de samenleving aan de hand is. Eyeopener!!
Dit is inderdaad een naar en groeiend segment van de christenen in met name de VS met ook nog veel expansiedrang en inmiddels filialen in Europa. Er gaat een moment komen dat het buigen of barsten wordt wat betreft vrouwenrechten, of het nu komt door christelijke Neanderthalers of die van een andere persuasie.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:09 schreef cynicus het volgende:
[..]
Christenen ook, in bepaalde kringen is Christian Domestic Discipline een gebruik:
https://biblicalgenderroles.com/how-to-discipline-your-wife/
https://www.gotquestions.org/Christian-domestic-discipline.html
De redenatie gaat ongeveer zo, allemaal gebaseerd op de Bijbel:
Het huwelijk is geen partnerschap met gelijke rechten maar een patriarchaat waar de man de baas en verantwoordelijk is. De vrouw is ondergeschikt aan de man.
Net zoals overheden onderdanen kunnen straffen, kerken hun onderdanen kunnen straffen, kan de man ook zijn onderdanen straffen (vrouw en kinderen).
En dat is maar goed ook want straffen maakt je een beter mens.
Oh, en als de bijbel al niet genoeg is, het is ook onze eigen Westerse cultuur om onze vrouwen te disciplineren.
Dus volgens de Bijbel mogen alle Christenen hun vrouw slaan en tevens is het is onze Westerse cultuur die we slechts een beetje vergeten zijn door (s)links en woke. Aldus fundamentalistische Christenen. Jja of nee?
We hoeven niet te doen alsof fundamentlistische groepen niet in het beschaafde Christendom en beschaafde Westerse landen voorkomen.
is dit zo'n "Het christendom is net zo erg" reactie?quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:09 schreef cynicus het volgende:
[..]
Christenen ook, in bepaalde kringen is Christian Domestic Discipline een gebruik:
https://biblicalgenderroles.com/how-to-discipline-your-wife/
https://www.gotquestions.org/Christian-domestic-discipline.html
De redenatie gaat ongeveer zo, allemaal gebaseerd op de Bijbel:
Het huwelijk is geen partnerschap met gelijke rechten maar een patriarchaat waar de man de baas en verantwoordelijk is. De vrouw is ondergeschikt aan de man.
Net zoals overheden onderdanen kunnen straffen, kerken hun onderdanen kunnen straffen, kan de man ook zijn onderdanen straffen (vrouw en kinderen).
En dat is maar goed ook want straffen maakt je een beter mens.
Oh, en als de bijbel al niet genoeg is, het is ook onze eigen Westerse cultuur om onze vrouwen te disciplineren.
Dus volgens de Bijbel mogen alle Christenen hun vrouw slaan en tevens is het is onze Westerse cultuur die we slechts een beetje vergeten zijn door (s)links en woke. Aldus fundamentalistische Christenen. Jja of nee?
We hoeven niet te doen alsof fundamentlistische groepen niet in het beschaafde Christendom en beschaafde Westerse landen voorkomen.
Als jij je aan mij stoort omdat ik geheel belangeloos mensen van informatie voorzie, dan kan je me gewoon blokkeren bij "friends / foes" onder instellingen.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daar begin je wel alleen bekend om te staan.
Dan zie ik denk ik andere dingen dan jij.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat is dit voor rare praat? De WIA is naar je hoofd gestegen Gia. Wij, zij, ze willen, wij willen. Probeer deel te nemen aan het arbeidsproces, zie je misschien dat zij toch niet altijd zo heel anders zijn dan jij dat bent.
Helemaal niet, eerst Groenlandquote:Op dinsdag 3 maart 2026 10:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Misschien moet de VS daar ook eens ingrijpen.
Oh wacht.
Nee, voornamelijk dat je niet iedereen over één kam moet scheren door fundamentalistische uitwassen. We zeggen immers ook niet dat "het Christendom" slecht is door enkele substormingen? Degene waar ik op reageerde schreef "de Islam (slecht)", dat zeg je toch ook niet over "het Christendom" op basis van een stel CDD idioten?quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:15 schreef the-eye het volgende:
[..]
is dit zo'n "Het christendom is net zo erg" reactie?
Is het onwaar wat hij zegt? Belangrijker om op in te gaan dan zijn persoonlijke wandel en handel. Dat is nogal flauw want de boodschap staat je niet aan. Zeg dan wat er niet klopt aan de boodschap.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 10:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ken jij eigenlijk andere trucjes dan "Islam bad", "MAGA great" en "Migratie eng"?
Nog hobby's verder?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |