Volgende week donderdagquote:
Ik uit mij hier. Jullie denken dat ik een psychose heb, maar ik heb last van magisch denken. Ik heb daar goeie en slechte dagen bij.quote:Op donderdag 5 maart 2026 09:08 schreef phpmystyle het volgende:
Even de pohi bekeken. Geen idee of TS een integere vraag wil stellen/zich wel uitten of gewoon aandacht te kort komt.
En dat bepaal jij, snotneus?quote:Op woensdag 4 maart 2026 19:52 schreef Lospedrosa het volgende:
Die zitten echt niet te wachten of hebben uberhaubt ruimte om ieder met een beginnende psychose op te vangen/behandelen.
Ik woon niet in spanje. Dat topic was een gebbetjequote:Op donderdag 5 maart 2026 12:37 schreef Divje het volgende:
Hoe werkt dat eigenlijk met de crisisdienst in Spanje?
Ok.quote:Op donderdag 5 maart 2026 09:11 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Volgende week donderdag
[..]
Ik uit mij hier. Jullie denken dat ik een psychose heb, maar ik heb last van magisch denken. Ik heb daar goeie en slechte dagen bij.
Werk is een grote trigger voor mij, vandaag kan ik later beginnen en voel ik mij beter. Ik ben nu wakker al een tijdje in bed en voel me best goed.
Zodra ik op werk ben slaat de paniek licht toe. Denk dat medicatie waar ik op eigen houtje mee gestopt was ook weer wat gaat werken.
Als gsebbetjes in de soep lopen kan het nog wel voor lachwekkende momenten zorgen.quote:Op donderdag 5 maart 2026 18:26 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Ik woon niet in spanje. Dat topic was een gebbetje
Ik ben slechts een amateur-psycholoogje maar het klinkt alsof je momenteel door een ontzettend zware en verwarrende tijd gaat. De manier waarop je beschrijft dat je wereld wordt 'ontmanteld' en dat je de verbinding met jezelf kwijt bent, komt op mij over als een teken van enorme uitputting. Hoewel je zegt dat er geen direct gevaar is, maak ik me wel zorgen om de mate van achterdocht en de eenzaamheid die uit je bericht spreekt. Het gevoel dat je 'geen echt mens' bent en dat collega's je door hebben, wijst erop dat de druk op dit moment simpelweg te hoog is voor je. Je geeft aan dat de energie op is en in zo’n toestand is het logisch dat je je wilt terugtrekken in je eigen kamer als veilige haven. Toch is het juist op dit punt belangrijk om dit niet alleen te hoeven dragen want deze gedachten kunnen je erg gaan isoleren.quote:Op zondag 1 maart 2026 13:51 schreef Hetekip het volgende:
Denk niet dat dit een crisis is, ik ben niet in levensgevaar.
Ik denk wel dat mensen mijn leven langzaam proberen te ontmantelen, maar dat doen ze niet in één keer want het moet op een ongeluk lijken. Ik snap niet eens waarom ze dat willen, want mij hebben ze er niet mee.
Misschien wel de man die in mij woont, maar ik heb geen connectie ermee, ik wil eigenlijk gewoon rust. Ik zal een ander niks aan doen en mezelf ook niet. De energie is op, het liefst beweeg ik hier alleen door de kamer, dat is het rijk waar ze me toch niet komen zoeken.
Morgen werken dat wordt wel een probleem, ik heb vermoedens dat mijn collega's me door hebben dat ik geen echt mens ben.
Ik probeer welke week te wandelen en denk erover na een rugzak te kopen waar gewicht in kan. Sport is niet altijd iets waar ik veel mee kan.quote:Op donderdag 5 maart 2026 21:25 schreef Andromache het volgende:
Ik wens je veel sterkte. Goed denk ik als je de komende dagen hier in contact blijft om de tijd tot donderdag te overbruggen. Wat betreft geen contact met jezelf, helpt het om je lijf aan te zetten met sport e.d. zodat lichaam en geest misschien meer als één geheel voelen? En op het werk kun je misschien preventief met de bedrijfsarts contact opnemen?
Dat ik niet meer besta of ben overgenomen. Mijn handen, mijn gezicht maar ook mijn naam ik heb er afkeer van. Ik val door de mand op werk maak ik mij zorgen om wat als?quote:Op donderdag 5 maart 2026 21:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ok.
Waar heb jij paniek over, en kun jij er over praten met naasten in jouw omgeving?
Alles loopt in de soepquote:Op donderdag 5 maart 2026 21:33 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Als gsebbetjes in de soep lopen kan het nog wel voor lachwekkende momenten zorgen.
Volgens mijn behandelaar kan dit gebeuren onder hoge stress het begon vrij onschuldig en ik ben ook onschuldig ik heb niks gedaan. Het komt en het ging maar nu blijft het om te beschermen maak ik me los van mezelf volgens mijn oud behandelaarquote:Op donderdag 5 maart 2026 22:01 schreef EsserS het volgende:
[..]
Ik ben slechts een amateur-psycholoogje maar het klinkt alsof je momenteel door een ontzettend zware en verwarrende tijd gaat. De manier waarop je beschrijft dat je wereld wordt 'ontmanteld' en dat je de verbinding met jezelf kwijt bent, komt op mij over als een teken van enorme uitputting. Hoewel je zegt dat er geen direct gevaar is, maak ik me wel zorgen om de mate van achterdocht en de eenzaamheid die uit je bericht spreekt. Het gevoel dat je 'geen echt mens' bent en dat collega's je door hebben, wijst erop dat de druk op dit moment simpelweg te hoog is voor je. Je geeft aan dat de energie op is en in zo’n toestand is het logisch dat je je wilt terugtrekken in je eigen kamer als veilige haven. Toch is het juist op dit punt belangrijk om dit niet alleen te hoeven dragen want deze gedachten kunnen je erg gaan isoleren.
Zou het een idee zijn om even pas op de plaats te maken en morgen niet te gaan werken, zodat je rust kunt pakken? Ik zou je echt willen aanraden om dit verhaal ook eens te delen met je huisarts. Hij/zij kan je helpen om weer wat grip op de situatie te krijgen.
Ja, dromen kunnen best wel eens uitkomen. In theorie is alles mogelijk.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 06:39 schreef Hetekip het volgende:
Gisteren was een goeie dag maar vandaag voelt het allemaal niet goed komt deels door de droom van net
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |